/fotboll/osk/forum/4218.aspx/fotboll/osk/forum/4218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Krontorps
2011-02-13 11:25
1-0 Haddad
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-02-13 11:16
Bänk:

30. P. Rosendal
11. T. Wirtanen
31. P. Jakobsson
5. P. Johansson
26. E. Berger
8. F. Nordback
21. E. Nilsson
12. D. Abdulahi
2011-02-13 11:13
"Jag har precis fått ÖSK:s laguppställning av Sixten Boström. Han mönstrar i dag i princip starkast tänkbara startelva. Den ser ut så här: John Alvbåge - Patrik Haginge, Michael Almebäck, Magnus Wikström, Samuel Wowoah - Magnus Kihlberg, Nordin Gerzic, Alejandro Bedoya - Josef Ibrahim, Andreas Haddad, Kushtrim Lushtaku."

Någon som vet varför inte Anttonen spelar? Halv-skadad? Vilar?

1-0 Gerzic
1-1 Random
2-1 HADDAAAAAAD
3-1 Kushe
Örebro Orlok
2011-02-13 11:11
Länken
Örebro Orlok
2011-02-13 11:10
Mitt i alla NA-kritik så kommer det en någorlunda vettig krönika från
Uddling. Tycker frågorna han trycker på i slutet har stor relevans för
vilka frågorsom behöver besvaras under årets säsong. För det är nu vi
ska visa Sverige att förra året inte var ett undantag utan att vi är
det där topplaget som inför varje säsong nämns med respekt.
Örebro Krontorps
2011-02-13 11:08
http://www.seinajoki.tv/
Örebro Grixx
2011-02-13 10:41
Spasme´r// Nyttiga spelare i omklädningen finns nog flera, liksom åsikter om vilka. Likväl som forumets tyckande om spelare så finns det ingen absolut sanningen och ingen matematisk exakthet.

Balansen om vem som skulle spela av Kilen/Nobbe kändes ett tag som att Nobbe hade favoritskapet hos 6-10. Samtidigt hade det varit en uppdelning i forumet tex där några inte ens tyckte att Kilen platsade på bänken utan skulle avpoletteras från laget.

Efter Nobbes frånvaro så kom Kilen tillbaka och var poängräddande i många matcher.

Både Nobbe och Kilen är på utgång men vem som faller från laget först är svårt att säga. Kilen känns utan tvekan som bäste spelaren för att få spela...men hur länge han håller med fot osv vet ingen.

Nobbe har varit evighetsmaskinen som rent fysiskt skulle kunna kör på länge till men hur sista skadan påverkar vet man inget om ännu. Däremot så känns spelkompetensen på plan vara lite otillräcklig i ett riktigt bra ÖSK.

6-10´s åsikter om vilken spelare han vill ha kan ha förändrats....eller inte. Man kan förmoda att han ser om spelarna blir bättre eller sämre och tar beslut efter detta och han lär sig mer för varje år han är i klubben.

Själv hoppas jag och tror mest på Kilen men hoppas ännu mer att någon ungtupp träder in som är ännu bättre.
Örebro Orlok
2011-02-13 10:16
Kaj//
Jag måste vara en lika stor amatör för jag håller med dig till punkt å pricka.
2011-02-13 09:37
Sänds matchen idag också? :)
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-02-13 01:13
Bastard on Parade // Kul och intressant länk du hittade! Sixten har lyft fram Nordback som en mycket viktig spelare i omklädningsrummet om inte annat. Men jag tror att han har samma tankar om Nordback på banan. Annars skulle han knappast ha slagit ut Kilen under tidig vår i fjol. Kilen var spelmässigt klart bättre än Nordback vid varje inhopp i mina ögon men ändå startade Nordback match efter match helt obegripligt för en lekman som mig. Sen blev Nordback skadad och Kilen kom in och tokstyrde. Jag begriper bara inte hur Sixten i vissa fall ser och grubblar. Det är väl där amatörskapet lyser igenom i en åskådare som mig.

Alvbåge däremot framhöll Westman som den informelle viktige spelaren och vem som är närmast rätt, Alvbåge eller Sixten, vet jag inte. Förmodligen är båda viktiga ur det perspektivet. Men å andra sidan kan man ju fundera på vem som tillbringar mest tid i omklädningsrummet? Sixten eller Alvbåge?

Nordback tyckte jag nådde sin zenit under åren 2005-2007 då han var en klar nyckelspelare på mittfältet bredvid Larsen. Under åren efter tycker jag han allt starkare ger "sidleds-Danne" vibbar men inte bara det. Jag tycker han hamnar alltför ofta ifrån händelsecentrum "as well". Och om Nordback inte finns och smäller på, duellspelare som han är, där det händer. Då är han en ytterst medioker spelare. Om ni frågar en på läktaren.
Örebro # brorzan
2011-02-12 23:19
Kul att höra Nobbe slira tillbaka till lite lätt finlandssvenska i intervjun. Man brukar inte höra något av det när han pratar, men i hemlandet är kanske den dialekten närmre.
Örebro Bastard on Parade
2011-02-12 22:40
På tal om Nordback. Han skriver en del för yle (typ Finlands motsvarighet till SVT) på deras sida ibland. Senaste "blogginlägget" är för ett par dagar sedan.

Han tar upp en del intressanta saker om unga spelare bland annat, hur utvecklingen gått sedan han kom till ÖSK. Jag tror Nobbe bidrar med mycket till truppen genom sin rutin och ledaregenskaper. Han är alltid taggad på träningar och peppar yngre spelare. Jag tror det är riktigt viktigt för de yngre spelarnas utveckling att ha sådana spelare i truppen.
Örebro Sekt. E
2011-02-12 22:26
Kaj // Var det NA alltså, där det var någon/några chefer som fick kicken? Själv fick jag vetskap genom Tvärsnytt om jag minns rätt. Bra i så fall. Det känns som en ganska viktig del av en lokaljournalists uppgift att granska inte minst tjänstemän i kommunen.
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-02-12 22:21
Sekt. E //Man granskade fram fusket inom fastighet hos Örebro kommun iaf ;)
Örebro Bastard on Parade
2011-02-12 22:14
Intevju med Nordback på länktipset. Lite om försäsongen, Sixten och kommande Europaspel.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-12 22:01
Skriver på min mob så ursäkta för dåligt språk och fel...
När börjat matchen imorgon och vilken 11:à kommer det att bli?
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-12 21:59
BBB// det är lugnt! Jag hållet faktiskt med dig! Att vara arg på NA är som att vara arg på tjuren för att den har horn! Håll dig borta från hagen!!! :)

Ang NA och app så kommer det säkert att komma... Men NA är ledande inom Stampen koncernen (äger bland annat gp) i internetutveckling.

Jag tillsammans och mina vänner saknar tvärtom fler kritiska medier att analysera ÖSK. NA är som sagt i symbios med ÖSK... Finns ju inget "oberoende" medie som bevakar ÖSK.
Örebro Sekt. E
2011-02-12 21:27
Aspen// Får hålla med om att NA inte är en bra tidning. I stora drag för att jag inte upplever den som granskande öht. Oavsett om det handlar om sport, politik eller samhället i stort och smått. Mer som en notisverksamhet utan egen utgångspunkt eller journalistisk ambition. Sen kanske det iofs säger mer om lokaltidningar i allmänhet än om NA i synnerhet att det som står i tidningen är ett hopkok av andras texter och lokala händelser.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-12 21:08
Alvbåge spelar nog i morgon
2011-02-12 20:28
Värva den här snubben efter vad jag sett (kanske), men vars är bomben?
2011-02-12 19:06
Han är bra den där Sarp Yesil. Skriver alltid någon läsvärt. TACK.
2011-02-12 19:03
Godzilla Hårddisksson //Du får trimma fantasin lite.
Ordföranden har på medlemsmöte framhållit detta forum. Klart att ÖSK är intesserade av vad som skrivs om ÖSK. Det vore tjänstefel om man inte påverkas av supportar och medlemmar.

Om NA//Ingår ÖSK och NA i någon sorts symbinos påverkar det NA granskande roll. Båda parter lever nu på varandra. Därför är NA ingen bra tidning. Det samma gäller den politiska granskningen - NA kan man inte lita på, man är färgade.
Tycker dock NA-TV:na om provspelaren var bra.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-02-12 18:17
Och de har som enda större lokaltidning fortfarande ingen iphone app !
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-02-12 17:51
Aspen: jag kan i min vildaste fantasi inte tänka mig att det här forumet påverkar spelarrekrytering ett endaste smack! Ta det för vad det är, ett diskussionforum för oss fans. Det finns inte en enda "bomb" som ryktats här inne som har materialiserats som ett nyförvärv. Ej heller har de provspelare/nyförvärv som kommit in i klubben luftats något här. Eller var det någon här inne som tipsade om vårt nya göteborgska stjärnskott?
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-02-12 17:50
Anti -NA, kan ju te sig logiskt i många approacher. De har ett monopol på "yttrandet" i Örebro. De representerar dessutom en politiskt inriktning som är i minoritet i Örebro . Och de har alltid haft en bristfällig rapportering och skildring av ÖSK.
Assyriska jemmo124
2011-02-12 17:48
kungen haddad har gjort d igen fan vad nice.. grattis ösk
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-12 17:39
Fatcit// Sorry för mitt "påhopp", men jag tycker att det är så mycket obegripligt "anti-NA" på detta forum. Varför undrar jag? NA behöver ÖSK och ÖSK behöver NA, så är det. Men här på forumet mobbar man Uddling bara för att han jobbar på NA och man kan ju fråga sig varför. Och så säger man på detta forum att Bertin Zé var "mobbad" bara för att han inte blev uttagen i startelvan. I så fall är väl också jag mobbad när Sixten inte ens sätter mig på bänken fast jag varit ÖSK-medlem i hur många år som helst!!
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-12 17:22
Beredd att hålla med Orrenius. Men inte sagt att Berger eller någon annan inte kan göra samma jobb. När Kihlen är som bäst är han väldigt väldigt nyttig - vi kan inte förneka det bara för att han är gammal?
Örebro Engångsgrill
2011-02-12 15:44
För att kunna spela en snabb fotboll behöver man en "städare" annars går det åt skogen.
Örebro Skadeh
2011-02-12 15:36
Att nämna Kihlberg som en del av Ösk snabba fotboll är bara fel. Han är som du säger en hyfsad passningsspelare och en bra "städare". Men det jag ironiserade över var att Kilhberg inte bidrar till den snabba fotboll skulle kunna prestera med en stundtals frisk Kihlberg, för då är han väldigt bra. Men annars så stoppar han upp Ösk snabba fotboll och han är inte vidare snabb med bollen heller.
Annons: