/fotboll/osk/forum/4217.aspx/fotboll/osk/forum/4217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2011-02-11 15:26
Aziz Corr Niang skulle jag kunna se på vänsterkanten. Borde inte vara omöjlig att få
Örebro cellblock
2011-02-11 15:25
Kan nån länka streamen till matchen 18.30, tack.
Örebro Sekt. E
2011-02-11 15:07
Krusovice och general, går det bra?
Örebro Bonaventure Maruti
2011-02-11 15:03
Stream, samma som igår eller? :)
Örebro kung koffi
2011-02-11 14:57
någon som vet någon a-lagsspelare som kommer vara med ösk u imorgon mot kb karlskoga?
Örebro pemo
2011-02-11 14:52
får man ta torr-rostade jordnötter i stället?
med en Arboga 5,6

Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2011-02-11 13:48
Japp, läge! :)
Örebro Kaj Spasmér - Auri sacra fames
2011-02-11 13:42
Är det läge för pilsner, chips och boka sig bakom datorn 18:30? ;o)
Örebro Bonaventure Maruti
2011-02-11 11:15
Jag tror inte han är nära så länge Gerzic och Bedoya är kvar. Men känns som han är lite bortglömd av oss supportrar. Tror han kommer få en hel del chanser att visa vad han går för. Speciellt då han är handplockad av Sixten och Mosander.
Örebro Nikki Sixx
2011-02-11 10:39
Kul med mål i landslaget för Abdullahi! Är det någon som har koll på hur långt en sådan kille kan vara från startelvan?
Örebro Sekt. E
2011-02-11 09:59
Av någon outgrundlig anledning tror jag att vi kommer att få in två nya spelare innan serien börjar.

Heja Sport!
Örebro jocke.
2011-02-11 06:59
Det här klippet kanske har blivit postat förrut, och jag vet ärligt talat inte hur välgjort det är - hur som helst, emil forsberg skulle vara en spännande värvning, vad tror ni att han skulle kosta för ösk? Och skulle han kunna gå rätt in i startelvan?

Ha en härlig fredag alla svartvita fans!
Örebro Dudleys
saxxat från Kalmars Silly Season artikel

4/1 - Kjell Nyberg säger följande till FotbollDirekt om Lushtaku:
- Han har visat stora kvaliteter, en snabb och rörlig forward med bra teknik. Rent kvalitetsmässigt håller han, absolut. Men vi söker en "nia" och det kanske inte riktigt är hans naturliga position. Nu får vi göra en bedömning huruvida han kan fogas in i spelsystemet.
23/1 - Den 21-årige forwarden Kushtrim Lushtaku från det anrika tyska andradivisionslaget TSV 1860 München har anlänt till Kalmar för en veckas provspel med KFF. I likhet med samtliga tre nyförvärv som Kalmar FF har gjort i vinter har Lushtaku kosovo-albanskt påbrå, dock är han uppfostrad i Tyskland och har levt där under större delen av livet. 2008/09 firade han sina hittills största triumfer då han stod för nio mål och femton målgivande passningar för KF Drenica i Kosovos då helt nybildade högstaliga. Detta renderade i en flytt till Tyskland och München för spel ihop med bl.a. den ungerske Zlatan-boxaren till burväktare, Gabor Kiraly. Där har det dock gått trögt för Kushtrim under de 17 månader han spenderat där. Nu ska lyckan alltså testas i Kalmar.
Örebro Dudleys
saxxat från Kalmars Silly Season artikel

4/1 - Kjell Nyberg säger följande till FotbollDirekt om Lushtaku:
- Han har visat stora kvaliteter, en snabb och rörlig forward med bra teknik. Rent kvalitetsmässigt håller han, absolut. Men vi söker en "nia" och det kanske inte riktigt är hans naturliga position. Nu får vi göra en bedömning huruvida han kan fogas in i spelsystemet.
23/1 - Den 21-årige forwarden Kushtrim Lushtaku från det anrika tyska andradivisionslaget TSV 1860 München har anlänt till Kalmar för en veckas provspel med KFF. I likhet med samtliga tre nyförvärv som Kalmar FF har gjort i vinter har Lushtaku kosovo-albanskt påbrå, dock är han uppfostrad i Tyskland och har levt där under större delen av livet. 2008/09 firade han sina hittills största triumfer då han stod för nio mål och femton målgivande passningar för KF Drenica i Kosovos då helt nybildade högstaliga. Detta renderade i en flytt till Tyskland och München för spel ihop med bl.a. den ungerske Zlatan-boxaren till burväktare, Gabor Kiraly. Där har det dock gått trögt för Kushtrim under de 17 månader han spenderat där. Nu ska lyckan alltså testas i Kalmar.
Örebro Dudleys
2011-02-11 01:50
Anomader: Det där är en fråga som inte går att besvara, det är ju helt upp till vad man som ledare och spelare har för filosofi. Det finns ledare som skäller ut sina spelare när dom gör något dåligt, lika så finns det tränare som enkelt säger "Den sitter nästa gång". Båda sätten är berövade och båda har gett resultat...

SEN bör man analysera lite här. Vilka är det Bedoya gestikulerar mot? Det finns ju alltid grupperingar i lag, nu pratar jag inte om att Alvbåge och Olsen gillade att gå på bio tsm medans Yasin och Ibra spelar spel tsm... utan på planen i form av ledarskap och färdighet. Skäller Bedoya något på Nordin? eller är det mer troligt att Yasin, Staaf eller Berger får en "VADFAN"-släng med armen?

Personligen tycker jag spelare som visar känslor på planen är guld. Dom vet vart dom vill sätta standarden... Så länge det är rätt spelare som gör det. Det kan bli lite fel om Rosendahl flippar Alvbåge, eller Per J på Anttonen. Så länge det är rätt personer, dvs direkta(Sixten och Kaptenen )och indirekta ledare(Alvbåge och Nordin), som gör det så är det bara bra.
2011-02-11 00:35
Trippel
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-02-10 23:46
Djurgården gjorde ikväll sin andra träningsmatch för säsongen. Det blev oavgjort igen efter 90 mållösa minuter. Detta var också tredje raka krysset mot Flora efter 0-0 och 2-2 i UEFAcup-kvalet häromåret.

Får se hur det går för ÖSK i morgon kväll

Örebro Anomander
2011-02-10 23:20
Förstår faktiskt inte detta tjat om gestikulerande. Många här verkar mer inne på att ÖSK ska vara någon form av syjunta där man träffas och har trevligt. Personligen så skiter jag i hur kul det är på plan så länge det resulterar i seger. Att Bedoya visar att han är missnöjd med spelet är väl bara bra, eller vill ni att han ska applådera folk när de slår bort passningar? Tycker hemvändaren summerar det bra med "Bedoya gestikulerar in två mål". Och angåemde Paulinhos leende, fantastiskt trevligt att se att han ler. Hade dock hellre sett att han hängde 15 kassar och surade när folk inte gav honom en smörpass. Men det är väl bara jag som tycker så.
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-10 23:13
tycker diskussionen är överdriven faktiskt. det vore en annan grej om Bedoya haft negativt kroppsspråk en längre period men efter bara en match är det ju ingenting. han kan ha haft en dålig dag, eller vad som helst.
2011-02-10 22:49
BBB// "Manolito-leende" Hehe - Nog många här inne som inte vet vem Manolito var ;0)
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-10 22:23
BBB/ nehe, det gjorde du alltså inte...
AIK Saywee
2011-02-10 22:07
BBB, aha jag kände nog bara lite, att du ville överdriva mina synintryck från Bedoya´s kroppsspråk under en "längre" tid. Då är vi nog överens, det blir så lätt lite missuppfattningar när man inte kommunicerar i verkligheten, du vet, med ansiktsuttryck och tonläge etc etc.

Jag kan bara hänvisa till mitt 18:26 inlägg återigen och loggar ut eller heter det ur, för att bespara er en massa tjöt.

Ha de bra alla svartvita, jag vill bara ÖSK´s bästa!
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-10 22:00
Saywee// Jag gav exempel på två spelare som "viftar" på ett positivt sätt till sina lagkamrater. Båda har spelat i ÖSK, men tyvärr är ingen av dem kvar. Angående Bedoyas eventuella "negativa viftande" så är jag helt neutral, har inte sett nån match i än år.
AIK Saywee
2011-02-10 21:57
BBB, 21:47, inlägget innan min fråga alltså ...
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-10 21:52
Saywee// Skrev när?
AIK Saywee
2011-02-10 21:50
BBB, menar du verkligen det du skrev ...?
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-10 21:47
Saywee// Nä, diskussion om viftandet gillas icke av alla. Men tänk vilken enormt positiv betydelse en som Paulinho har när han bemöter sina lagkamrater med sitt Manolito-leende!. För att inte tala om Abgar Barsom, den positiva energi han spred i och runt ÖSK 2007 värmer fortfarande!
AIK Saywee
2011-02-10 21:36
BBB 21:19, du med flera, vet ju vad jag tycker om detta, oavsettt vilken spelare det handlar om. Vill inte tjöta mer om detta helst, eftersom några tycker att det inte är "diskutabelt" i detta forum.

Jag vill dock att ÖSK försöker förbättra "klubbkänslan" om det är möjligt, fast den kanske redan är på topp?
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-10 21:34
Fatcit// Förstod tyvärr inte det roliga i det..
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-10 21:25
Läste precis på NA att när uddling kom till Finland för att bevaka ÖSK så blev han mottagen som vän till Sixten hahaha
Annons: