/fotboll/osk/forum/4215.aspx/fotboll/osk/forum/4215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-12 17:39
Fatcit// Sorry för mitt "påhopp", men jag tycker att det är så mycket obegripligt "anti-NA" på detta forum. Varför undrar jag? NA behöver ÖSK och ÖSK behöver NA, så är det. Men här på forumet mobbar man Uddling bara för att han jobbar på NA och man kan ju fråga sig varför. Och så säger man på detta forum att Bertin Zé var "mobbad" bara för att han inte blev uttagen i startelvan. I så fall är väl också jag mobbad när Sixten inte ens sätter mig på bänken fast jag varit ÖSK-medlem i hur många år som helst!!
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-12 17:22
Beredd att hålla med Orrenius. Men inte sagt att Berger eller någon annan inte kan göra samma jobb. När Kihlen är som bäst är han väldigt väldigt nyttig - vi kan inte förneka det bara för att han är gammal?
Örebro Engångsgrill
2011-02-12 15:44
För att kunna spela en snabb fotboll behöver man en "städare" annars går det åt skogen.
Örebro Skadeh
2011-02-12 15:36
Att nämna Kihlberg som en del av Ösk snabba fotboll är bara fel. Han är som du säger en hyfsad passningsspelare och en bra "städare". Men det jag ironiserade över var att Kilhberg inte bidrar till den snabba fotboll skulle kunna prestera med en stundtals frisk Kihlberg, för då är han väldigt bra. Men annars så stoppar han upp Ösk snabba fotboll och han är inte vidare snabb med bollen heller.
Örebro Grohl
2011-02-12 15:35
Örebro Grohl
2011-02-12 15:35
någon som vet vart fråga 1 har tagit vägen? =)
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-12 15:33
Jämnförde Floras startelva i Djurgårds matchen mot vår match. Det var bara en spelare som startade i båda matcherna. Vilket som var deras bästa lag vet ingen. Roligt att vi vann men man kanske inte ska dra för stora växlar på det.
Tycker det är viktigt att Kushtrim Lushtaku blir provad mot en motståndare som man vet nivån på.
Örebro Engångsgrill
2011-02-12 15:12
Skadeh// Kihlen har varit en otroligt viktig del dom senaste 3 säsongerna. Han rankas som en av allsvenskans mesta och bästa tacklare och vinner otroligt mycket boll, du kan nog inte ha sett många ÖSK matcher om du "gapskrattar"..
2011-02-12 15:07
affeman //Ja, en hel Kihlen är rikigt bra. Tyvärr blir han beordrad att spela fast han inte är 100% hel. Vi supportrar betygsätter bara prestationen vi ser. Vi vet inte förutsättningarna.
Hoppas dagens trupp i Sixtens ögon är bredare så att skadade spelare slipper spela.
Örebro affeman
2011-02-12 15:00
Ja Kihlberg hade ju en period när han inte kände av skadorna där han var riktigt bra.
Örebro Grohl
2011-02-12 14:27
Skadeh//

Jag förstår ändå hur han tänker. Förra året blev jag grymt imponerad av Kihlberg vissa matcher. Nordin, Ale, Alvbåge och Almebäck visste jag precis hur bra de var sen tidigare.
Örebro Skadeh
2011-02-12 14:06
Orrenius; "Mest imponerad blir jag nog av Kihlberg, faktiskt. Utan honom på mitten skulle ÖSK ha svårt att spela sin snabba fotboll." HAHAHAHA!
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-12 13:50
Kushtrim Lushtaku ÖSK-debut.
Örebro zxcv
2011-02-12 13:01
Jag tror Kushtrim kan vara någonting. Ge honom mycket speltid i några matcher och värva om han fortsätter vara duktig.

Efter att ha sett klippet om honom på NA kan ju ingen säga att han är fel spelatyp iaf. Och han verkade rätt skottvillig också
2011-02-12 13:00
Godzilla Hårddisksson//Jag tror också på ÖSK. Vem bygger laget? Tränarna, sportchefen, scoutingansvariga, inhyrda agenter, detta forum?.
Noterar att vissa i organisationen agerar mycket ad hoc - sportchefen är den som utmärker sig genom sina uttalanden bl a på möten och i NA. Man får intrycket att agenternas uppsökande verksamhet mot sportchefen styr en hel del. T ex testet på Cypern, testet nu i Finland är ju inte scoutade av ÖSK utan lanserade av dörrknackande agenter.
Linjen med att värva yngre lokala talanger har drivits hård på detta forum sedan många år. ÖSK har äntligen nappat, beröm åt oss.
Jag tror att våra synpunkter hur klubben sköts är av värde för dom som jobbar i klubben
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-02-12 12:41
Gött om vår tvärtemot blinda höna men snarare klarsynte kanin hittat ännu en guldklimp i form av Kushtrim. Jag börjar tro mer och mer på detta lagbygge. Bra Sjögren!
Örebro baskern
2011-02-12 11:59
Sjyst med en fin seger senast och kul att Haddad nätade 2 gånger om. Tror oerhört mycket på den killen.

Nu är det bara 7 veckor kvar till den Allsvenska premiären. Vi i Kubanerna har redan styrt upp bussar. Gå in och anmäl er redan nu via länken nedan. Det kommer rulla flera bussar och med olika avgångar, kl 12 och 14. Den tidigare stannar till på en pub innan matchen för lite gemenskap med våra svartvita vänner i väst.

ALLA TILL GÖTEBORG!
STOLTHET, HJÄRTA & PASSION
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-12 11:52
FC Flora ställde upp med ett "juniorlag", också för att testa spelare... Vad jag förstår var det inte många som spelade matchen mot Djurgården. Så säg istället att ett C-betonat Ösk slog ett B-betonat estniskt lag =)
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-02-12 11:44
Med tanke på provspelarens bakgrund i den snabba och aggresiva tyska spelstilen kan det vara ett risgryn som den blinda hönan hittat.
Hoppas att han är helt återstäld från operationen.
Han är bara 1,5 år äldre än Forward-killarna och är inte provad på elitnivå än. Skulle vilja se honom mot Häcken nästa fredag.
Han har 2 år kvar på sitt kontrakt, så det är inte tal om Bosman, varför det kommer att handla om en nätt övergångssumma
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-02-12 11:33
Steiger // Jag skulle vilja gå så långt som att säga att ett b-betonat ÖSK varit bättre än finska mästarna och ett C-betonat ÖSK (till och med med en mittback utan a-lagskontrakt från start) mer eller mindre lattjat och lekt med esterna.

Det finns MASSOR att jobba på fortfarande och när inte Haddad är med ser det inget vidare ut framåt men som du säger så måste detta sända vissa positiva signaler i alla fall :D

GUUUULD
AIK Saywee
2011-02-12 11:19
Tackar Steiger ...

... ester med gester :)
Örebro Steiger
2011-02-12 11:03
Saywee//

FC Flora är regerande Estniska mästare och Estlands överlägset mest framgångsrika fotbollslag sen landet blev självständigt.

Så nu har ett reservbetonat ÖSK spelat oavgjort mot de Finska mästarna och avpolleterat de Estniska.

Det borde skicka positiva signaler mitt i all skadeelände..
Örebro S E
2011-02-12 11:02
De etablerade spelarna har de nog koll på och skulle de hitta en som är lika bra och billigare. Så nog är det en extra chans? De unga ska spelas in för framtiden och jag tror inte att de är tänka som alternativ i starelvan i år. Chansningar, ja, men så är det nog alltid med de unga spelarna. Man vet inte hur det kommer att sluta.

Förövrigt så förstår jag inte varför man signade Kihlen(inget ont mot honom)när man har så många som kan spela på hans position?

Kul är det att höra att de unga tar för sig. Det kanske gör så att våra landslagsspelare blir lite mer fokuserade på uppgiften. Av baklängesmålen att döma från de första matcherna i år, såg de lite nonchalanta och loja ut.
Örebro jocke.
2011-02-12 10:48
Aspen//

Jag tycker också att han gör ett bra intryck. Det är alltid svårt med provspel, både för spelaren och för klubben som ska bedöma honom, men jämför man med tidigare provspelare så tycker jag att han imponerar faktiskt - ser ut att vilja ha mycket boll och försöker utmana, så ja, varför inte.

Dock vet jag inte om det är en spelare som går direkt in i startelvan, så skulle behövas en mer rutinerad startspelare till att börja med - frågan är ju om vi behöver en till backup? Det optimala skulle vara att låna någon mer rutinerad fram till sommaren åtminstone och hoppas på att antingen Yasin, Ibrahim eller Kushtrim visar framfötterna!
AIK Saywee
2011-02-12 10:46
Förresten, var kommer det där margarin-laget ifrån, hur starka är de uppskattningsvis, vilken division spelar de i?
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2011-02-12 10:15
Provspelaren gör ett bra intryck tycker jag, se NA specialstudie.
De som oroar mej är sportchefen framfart. Han säger att han ska värva etablerade spelare och har sådana på gång men det blir bara chansningar med rel. unga spelare. Så var det på Cypern, så var det nu i Finland. Har slutat tror på vad Sjögren säger. När han driver en linje, verkar det vara med samma fasthet som en smörklick i en stekpanna. "Det här dök upp som en extrachans". Hoppas det blir bra till slut. Även en blind höna kan hitta risgryn.

Roligt att ÖSK nu gör mål i varje match, trots att vi har problem med anfallarna.
Forward grabbarna visar framfötterna, Haddad levererar när han är på plan, Bedoya har börjat hitta målet, Erik är offensivt överlägsen både Kihlen och Nordback.
AIK Saywee
2011-02-12 09:18
Även om det inte är så viktigt i träningsmatcher, så ökar ändå optimismen här på forum märker jag :)

Förlusterna "byts ut" mot ovgjort/vinst och nu kommer väl vinsterna?

Men som så många skrivit (typ), det är mot sillastryparna allvaret börjar, då blir det "åka av" .... i årets Allsvenska.

Heja Sport!
Örebro Deviation
2011-02-12 07:43
Meddelandet
Länktips: www.tsv1860.de/
Örebro Deviation
2011-02-12 07:43
http://www.tsv1860.de/
Örebro Deviation
2011-02-12 07:33
Kushtrim = Lill-Ljungberg?
Annons: