/fotboll/osk/forum/4204.aspx/fotboll/osk/forum/4204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Robben 82
2011-02-16 11:23
Ståplats är bäst/ Ösk har angenäma problem just nu,men det ska vi vara glada för,sen får vi se hur det blir som sagt inget är ju klart än,men tror man har så pass bra koll på VR att det skulle bli en bra spelare för ösk... han är garanterat inte sämre än Porokara var föra året!
Örebro Robben 82
2011-02-16 11:14
Skriver Valdet Rama på för våran kära klubb så känns det som att laget är ett snäpp vassare än föra året, jävlar vad skottvilig han verkar vara.
Örebro Ståplats är bäst
2011-02-16 11:11
tycker Lushtako ska få fler chanser att visa upp sig,det han visade upp i Finland tycker jag visade att det finns kvalitér.Annars verkar det som om Rama går in direkt i laget?Känslan är dock att Rama känns som en chansning,meriter finns det förvisso men agenter brukar ju alltid lovsjunga sina spelare i media!
Örebro micro_42
2011-02-16 08:52
Vår nuvarande provspelare tycker jag skall få ytterligare chanser, det verkar ju vara en klar förstärkning.
Jag kommer inte att tippa innan jag vet vilka som kan tänkas spela för ÖSK.
Jag vill ju inte tippa för liten vinstmarginal.
Hittills verkar 0-2 mest aktuellt.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-16 08:47
abdel seidou (signa ALLA!) //Örebro kommer ju inte få en inomhushall så klart. Jag talade om det "optimala". Försäsongsmatcherna skulle kunna spelas i hallen och på konstgräset på Navet som kompleteras med en naturgräsplan till och utbyggda faciliteter. Naturgräset på BA skulle iaf, om det sköts på rätt sätt, hålla för 1-2 träningar om dagen.

I den bästa av världar och en fotbollstokig rik kommun ;0)

Men poängen EGENTLIGEN var att trots konstgräs är det svårt att få till bra träningar i -15 till -25 (Fråga Sixten). Mer än spelarna fryser archlet av sig och utländska provspelare chockas och tänke ratt fan i detta klimat vill jag inte spela och träna. Därför skulle en inomhushall vara great. Typ den som fanns i Finland. Och detta oavsett naturgräs eller konstgräs på BA. Men det kommer ju inte att hända.

Örebro Tvetov Nato
2011-02-16 08:09
Meddelandet
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-16 07:57
Med Valdet i laget kanske vi kan få Valderrama golf i Spanien, arrangör av 2002 års Ryder cup att sponsra oss ;-)
En annan berömd Valderrama är Columbianen Carlos som härjade på åttio- och nittiotalet. Han med det stora blonderade håret.
Appropå Columbianer med stort hår så är ju målvakten Rene "el loco" Higuita oförglömlig. Bl a för hans inte helt konventionella räddning i en vänskapslandskamp mot England på Wembley.
Örebro ÖSK-Janne
2011-02-16 07:56
Vad duktiga dom är på NA. Nästan en helsida om Valdet Rama, och så sätter dom in fel bild!
Dessutom, såg ni deras spalt "Sport på TV" idag? De rekommenderar att titta på Foppa i natt!?!?!?
Örebro Dejmon (PM!!!) (Mdmf)
2011-02-16 07:04
_Adde_
Förstår inte riktigt vilka spelare du syftar på (möjligt att jag missat nått iofs), mig veterligen är det bara "Kushi" som tränat med KFF och även hos dem valde man ju att avvakta precis som ÖSK, men kopplingen är ju tydlig. Kosovas förbundskapten gjorde sin tränarutbildning i Sverige, han har tidigare varit engagerad i både ÖSK och KFF (även i degen). Nu får både ÖSK och KFF tips om talangfulla spelare (Albaner) på positioner som behöver förstärkas i våra trupper.

Tråden är ju som sagt rätt tydlig och jag personligen är enbart glad över att det finns personer på andra sidan Europa som lägger ner engagemang i ÖSK.

edit: Inte lätt att formulera sig någorlunda vettigt efter en lång natt..
Örebro Dejmon (PM!!!) (Mdmf)
2011-02-16 06:37
Vilka är alla dessa som är ute och cyklar och tror att det i stort sett skulle vara klart med Rama?
Örebro _Adde_
2011-02-16 04:38
Verkar som om Kalmar har en valdigt bra scoutingorganisation, eller bara valdigt bra rykte ute bland agenterna. OSK tycks ju vara tvaa pa allt som Kalmar inte hugger pa...
AIK Saywee
2011-02-16 00:35
widemarsh, jag känner liknande som dig angående Kushi och Rama.

Det är svårt att jämföra dessa herrar idag .....
Örebro widemarsh
2011-02-16 00:17
Vet inte vem jag föredrar av Kushi och Rama.
Rama har ju bättre meriter, men vi såg ju att Kushi kunde leverera poäng och framförallt att han kunde servera Hadadd med inlägg och instick. Trots att han inte kände laget, eller var i fysisk topptrim.
Rama känns som en chansning som kan bli bra, Kushi har redan visat att han kan passa in bra i laget.
Örebro Karlssson
2011-02-16 00:15
Att komma fram till att det handlade om Valdet Rama var ingen stor bedrift. Med all information som vi fick var det ganska lätt. Lite förvånande att NA var så sena med nyheten. Men det är ju ingen kanon-tidning inte.
Örebro Karlssson
2011-02-16 00:12
Ni som tror att Rama är i stort sett klar är ute och cyklar. Som agenten sa så var han bara här för att bekanta sig med stan och klubben osv. De ekonomiska bitarna är förmodligen allt annat än lätta att lösa. Men det kan gå snabbt, likväl som det kan bli en lång och seg historia. Låt oss hoppas att löser sig så snabbt som möjligt. För jag tror att Rama skulle va en riktigt bra värvning. Han ser ut att ha de egenskaper vi söker och är en spelare som skulle kunna ge en hyfsad summa pengar vid en senare försäljning.
AIK Saywee
2011-02-16 00:07
´den oumbärlige, håller med om att det var ganska lätt att "läsa" vem det handlade om.

Det är bara det, att NA ofta är så slöa, att de använder andra snabba medier för flera av sina texter och rubriker ... orkar de inte jobba själva, har de sämre betalt än andra?

Dessutom har de lite problem med källhänvisning titt som tätt.
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-15 23:59
mår alla bättre nu hehe av att spelaren är avslöjad? Namnet säger inte så mycket ändå. Tycker inte någon har rätt att klaga på NA faktiskt, informationen som spridits här har ju inte varit så svår att tyda alla gånger.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-02-15 23:57
Maski, ditt förslag skulle bli jäkligt krångligt att genomföra. Har man naturgräs kan man inte träna på arenan och så som exploateringen av eyrafältet ser ut kan man inte anlägga träningsplaner i närheten. Så för att kunna genomföra din idé skulle man behöva bygga en helt ny träningsanläggning nånstans i nått ytterområde där det finns plats.

Man skulle behöva anlägga flera träningsplaner (tränar man på naturgräs krävs tillgång till mer än bara en enda plan p.g.a. slitaget) samt bygga omklädningsrum, utrymmen för materialaren typ tvättstuga, torkrum och förrådsutrymmen (allt materiell tar rätt mycket plats så det går åt en hel del) teorisal, gym med dyr gymutrustning och utrymmen för teamet runt laget så att dom inte behöver släpa en massa skit fram och tillbaka mellan BA och träningsanläggningen två gånger om dagen.

Känns ju som en bra idé om vi snackar om att ge laget så bra förutsättningar som möjligt men vem skulle betala för det kalaset? ÖSK har inte en chans att kunna finansiera nått sånt. Det blir en himla massa miljoner. Vidare lär knappast kommunen vara pigg få kraftigt ökade underhållskostnader för arenan och samtidigt inte kunna nyttja den mer än 1 till 2 gånger i veckan. Var ska man då hänvisa Forward, ÖSK Ungdom KIF-damerna osv att spela sina försäsongsmatcher samt Ungdoms och damernas seriematcher under säsong? Fin tanke men sjuuuuuuukt orealistiskt att kommunen samtidigt ökar kostnaderna för den befintliga anläggningen samtidigt som man genom det tvingar fram bygget av två nya anläggningar (träningsanläggning och inomhushall).

Som det ser ut i dagsläget har man allt man behöver på och i direkt anslutning till BA.
AIK Saywee
2011-02-15 23:49
Maski Hallonen 23:18//
Ditt "sista stycke" är inte helt oitressant ...
AIK Saywee
2011-02-15 23:26
Maski Hallonen, 23:18, förmodar att du syftar på Kushtrim Lushtaku och jag håller med dig i ditt "första stycke", i inlägget.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-15 23:18
Jag hade gärna sett testspelaren från Finland (kan aldrig komma ihåg namn) i en veckas träning till på hemmaplan (om än taskiga träningsförutsättningar) och sedan se honom mot Häcken. Han gjorde så gott intryck att det nästan känns synd att släppa honom så fort. Det hände ju någonting hela tiden när han fick bollen. Förvisso mot svårbedömt motstånd (därför intressant att se honom mot Häcken)

Bempa no:10: Nu måste du berätta historien när ÖSK tackade nej till Dimitar Berbatov. Det skulle vara kul att höra när det var.

Har tänkt på den här fördömda kylan. Måste ju vara värdelöst att träna trots konstgräs när det är så här kallt? Funderar på egentligen om inte det optimala vore att ha en inomhushall för vintern och naturgräs (med elslingor och övertäck) på BA.....? Men nu svor jag väl i kyrkan ;0)
AIK Saywee
2011-02-15 23:11
rirobban 23:04, jag är redan i farten, när det gäller nyförfärv, köp och lån, tycker jag att KLUBBEN agerat bra hittills. Vill inte nämna några namn eftersom jag inte vet vem eller vilka som skall ha mest beröm. Vem/vilka scoutar, vem/vilka bestämmer och vem/vilka utför det praktiska?

När det gäller försäljning(ar) finns det dock inte mycket att skriva om ;)

usch, vad jag tjatar, vet inte hur många gånger jag skrivit liknande .......
Örebro Pozniak
2011-02-15 23:10
Verkar som alla tror att det är klart med rama. Skulle inte ropa hej ännu, det är en svår bit kvar, den ekonomiska biten Här spelar inte bara lönen in, utan en utlandsklasul bonusar,vad spelaren ska ha tillgång till osv. :)
Saywee/ har också en massa dö tid kvar på jobbet innan jag kan åka hem tjejen.
AIK Saywee
2011-02-15 23:05
Ser att det är många inloggade (=läsare, 41 st) i nuläget, men jag jobbar nattskift i laboratoriet, med mycket "dödtid" och ingen skriver väl på ett allsvensk kontrakt i natt. Fast jag undrar lite över om NA har råd med att ha någon på nattskift?

Vill ni inte läsa mina fåniga kommentarer, kan ni ju uppsöka kudden, redan nu ....

... god natt allla svartvita drömmare!
Örebro rirobban
2011-02-15 23:04
När det handlar om nyförvärv så litar jag fullkomligt till Sjögren och ledningen. De har visat de senaste åren hur bra de är att "finna" guldkornen :) Att jämföra Rama med Wirtanen? Skulle finnen någonsin vara nära att spela en enda match i Bundesliga? Nej knappast, och han hade nog inte fått speltid i Bundesliga 2 heller, och förmodligen inte i den tyska tredje-divisonen heller.

Jag jämför hellre (och jag är också realistisk) Rama med de bästa yttrarna i Allsvenskan. Tror faktiskt Rama blir en av de absolut bästa. Han ser både grymt snabb ut och riktigt teknisk och med ett bra skott. Passningar är svårt att sia om. Men utan att ha sett Rama så kan jag bara tro att en jämförelse med Wirtanen är helt sne, även om jag respekterar din åsikt:)

Men om man mer realistiskt jämför honom med Porokara så anser jag att det är en klar förstärkning mot denna finnes sista säsong. Rama ser också ut att kunna variera sitt spel mer än Porokara, med både utmana sin motspelare (med olika finter också, inte bara samma som motståndarna lär sig), gå på skott och slå vettiga inlägg. Klar förstärkning jämfört med Porokara, men frågan är om Rama är så mycket bättre än vår provspelare?
AIK Saywee
2011-02-15 22:56
Saywee2, du har fått ett pm från mig, svara gärna ärligt :)

Ursäkta, alla andra, men jag vill bara veta syftet med detta nic?

Kanske är det OK, kanske icke, jag vet inte i nuläget, men har lite koll på "läget" ändå ....
Örebro Bempa no:10
2011-02-15 22:53
Dejmon// Marta hane //
Vidhåller bestämt att Valdet Rama är en bättre variant av Wirthanen men jag hoppas för allt i världen att Sjögren och company har varit på plats och sett detta underverk i aktion och att de inte bara förlitar sig på några usla youtube klipp och några giriga agenter som endast ser till sitt eget syfte och 1. jag är ingen expert 2. jag är en realist 3.Och ÖSK har tackat nej till Dimitar Berbatov en gång i tiden fråga Benny Lennartsson.4. och jag haft rätt många ggr förr ;) det sista skrivet med glimten i ögat ;)

Om inte annat gjorde ju även vår testspelare väldigt bra ifrån sig i Finland?
AIK Saywee
2011-02-15 22:38
vecka 7 - silly week ...YNK
(You´ll Never Know)

... började med alla hjärtans dag och vi avslutar med .....?
Örebro Sekt. E
2011-02-15 22:31
Spännande fortsättning på veckan kommer... jobbveckan avslutas kanske med en oppigårds och sedan träningsmatch på vallen. Kul värdemätare mot bra motstånd och kanske ett klassförvärv att diskutera och klura på.
AIK Saywee
2011-02-15 22:09
Pozniak 21:51, du kan ju avvakta och skriva vad du verkligen tror, när det närmar sig avspark, tiden går så fort , snart är vi där, du missar kanske bara några poäng i "SF´s tipsliga " i första gissningen :)

Uppladdningen inför vår premiär i Göteborg är väl startad, på gång redan, "så att skriva", jag tror att det blir många bussar, ett fantastiskt tifo och en underbart spännande match, med ett fantastiskt resultat, i vår start inför årets guldjakt :)

Vi visar återigen "fotbollssverige", att vi finns, helt enkelt, svartvitt på plan och även bredvid :)

Sedan kommer Syrianska FC på besök i hemmapremiären och publiksiffran blir femsiffrig, lätt, på vår hemmaborg, BEHRN ARENA!

Ursäkta om jag redan börjar drömma, men jag har faktiskt en realism, förhoppning och stark tro på årets ÖSKl

HEJA SPORT
Annons: