/fotboll/osk/forum/4184.aspx/fotboll/osk/forum/4184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-21 14:10
Hertigen/ Rippade jag ditt inlägg rakt av nu? Var det FD du menade med agentsajten? Såg dessutom att du skrivit ungefär samma sak. Sry i sådana fall.
2011-02-21 13:59
Jag börjar mer och mer tänka i banorna... Låt de skriva ner oss.. Bättre att vi underskattas än får möta betongmurar var vi än åker. Bra jobbat FD!
2011-02-21 13:57
Nej Hif blir stekheta.. Hoppas Edman kan bringa lite oordning i leden igen...

Men knäckfrågan består. Tror mediasverige/supportersverige överskattar betydelsen av våra spelarförluster vida...
Örebro Pozniak
2011-02-21 13:54
Glöm inte Helsingborg..
Örebro Mickee?
2011-02-21 13:43
rirobban//

Jag håller med dig angående Elfsborg. jag tror inte att Lasse Nillson eller David Elm är "fantastiska" nyförvärv, dock tror jag Augustsson kommer vara ett bra förvärv för dem :)
2011-02-21 13:42
Augustsson är väl helt ok med dock...
2011-02-21 13:42
Rirobban/Tänkte mer på att de gjort en genuin satsning och räknade med att Bajrami förvann för ett tag sedan. Avdic bli klart ett avbräck. Men visst håller med. Är dyra prestigeförvärv som ändå känns som chansningar på ngt sätt.
Örebro rirobban
2011-02-21 13:28
Marta//
Tycker inte Elfsborg känns så bra. De tappade Bajrami och Avdic i fjol, och ersätter det med David "kan inte göra så många mål" Elm och Lasse Nilson. Skrämmer inte mig i alla fall, de har tappat mer kvalité än vad de fått in. Malmö är det enda allsvenska laget jag skräms över när ÖSK ska möta, resten kan ÖSK slå!
2011-02-21 13:21
Hertigen/ Bra skrivet! Tror inte riktigt fotbolls-sverige fattar att vi redan i dagsläget har ett hetare lag än när allsvenskan avslutades (i alla fall med en frisk Nordin.) När vi får in en VY av den dignitet som nämnts så känns det som steget mot en ännu högre placering inte alls är allt för långt borta. Än så länge skrämmer inte de andra lagens rekryetringar heller (Ellos undantagna), även om de flesta fått hålla sina lag relativt intakta. Visst kan man dragit in en och annan vinstlott precis som oss, som vi "övriga lags supportrar" inte känner till, men helt klart känns det bra just nu.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-02-21 13:19
Herrtig_Karl //

Ganska märkligt egentligen hur dessa spelare du nämner kan ses som såna enorma avbräck för sportklubben.

Olsen har varit borta ett tag och det funkade ju ganska bra utan honom också. Vad gäller Paulinho var han visserligen ordinarie och gjorde mycket för laget men någon målskytt i den svartvita dressen blev han ju inte direkt.

Att Porokara spelade var ju snarast ett minus den senaste säsongen och Ajdarevic gjorde några succeartade inhopp men förutom en supersub inget märkvärdigt.

Paulinho Vs Haddad: känns som ett rejält uppsving (jag anser Pålle vara helt fantastiskt bra, men han var inte optimal i vårat spelsystem vilket jag tror Haddad kommer visa sig vara)

Porokara Vs "vemsomhelst: ett otroligt uppsving. Porokaras senaste säsong skiftade mellan dålig och pinsamt dålig. Om klassen på nyförvärvet är i krokarna av de tre som det spekulerats kring får vi ett rejält uppsving.

Ajdarevic Vs Berg/ynglingarna från BKF: jag hade gärna sett Ajdarevic kvar i ÖSK det vill jag inte hymla med, en otroligt intressant spelare. Men samtidigt tror jag att dessa ynglingar kan visa sig vara snäppet bättre som helhet även om Ajdas målnäsa visade sig vara riktigt vass.

Ne, det kommer bli en otroligt spännande säsong och en nervpillande väntan på ny VF(vänsterforward..;)

ÖSK mot Guldet 2Lax11
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-02-21 13:19
Min magkänsla säger att ÖSK satsar på Rama och Kushtrim och det hoppas jag även på. Vet inte varför men det känns rätt på något sätt!
Örebro Hertig_Karl
2011-02-21 12:49
36310099B/

Det är helt okej, lätt hänt!

42 dagar kvar till den allsvenska premiären. Hur ska man stå ut?

Angående ``agentsajten´´ får de gärna skriva ner ÖSK för min del. Roligare att gå ut och överraska positivt än att bli uppskriven och floppa. ÖSK tycker jag har en jäkla skön utgångspunkt denna säsong. Många supportrar till andra lag (inklusive Tobbe Holm eller vad han heter) skrattar åt värvningen av Haddad, många tror att saknaden av Porokara, Olsen, Paulinho och Ajdarevic blir för stor och många tror att fjolårets tredjeplats var ren tur. Nu gäller det för grabbarna att gå ut och motbevisa detta och det är så härligt! Allt att vinna!

Örebro starkmat
2011-02-21 12:22
Meddelandet
Örebro Henry Fiat
2011-02-21 12:08
Hertig Karl /

Du han före mig lite där :)
Örebro Henry Fiat
2011-02-21 12:07
36310099B/

Jag tolkade VY som vänsterytter? kanske det är fel
Örebro Hertig_Karl
2011-02-21 12:05
36310099B/ VY=Vänsterytter. Sorry för otydligheten, var faktiskt inte avsiktligt=)
Örebro 36310099B
2011-02-21 12:00
Hertig_Karl:

VY?

Snälla sluta med det där tramset med förtkortningar och initialer. Blev inte det där lite trist redan när Valdet Rama blev VR för någon vecka sedan?

Jag tycker att man antingen ska tala klarspråk eller hålla snattran helt, men det kanske bara är jag?
AIK Saywee
2011-02-21 11:58
Vi får väl se Paulinho på Behrn Arena kommande lördag, eller?
Örebro Hertig_Karl
2011-02-21 11:26
Dött här idag, kan det vara lugnet före stormen? VY klar idag?=)
Örebro Hertig_Karl
2011-02-21 11:25
ÖSK-Helsingborg, vilka minnen! Nån som vet om den matchen finns att ladda ner nånstans?
Örebro Steiger
2011-02-21 09:33
Marta//

Ingen fara.

Det kommer när det kommer.. :-)
2011-02-21 09:23
Tyvärr, tyvärr, hade min källa dragit det lite för långt, precis som Pozniak skrev. Förhandlingarna fortgår... Jäkligt ledsen att jag skenade iväg. Förmedlade bara vad jag fick höra.
Örebro Tvetov Nato
2011-02-21 09:12
Intervju med Nordin om hans sjukdom. Se länk.
Örebro Orlok
2011-02-21 07:45
Körde inte NA för ca 2 år sen ett samarbete med Fotbolldirekt där alting under Sporten/Fotboll var direktlänkade artiklar från FD?
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-21 07:39
En bortglömd Fredrik Samuelsson i ÖSK-dressen på startsidan, mot McDonald Mariga.
2011-02-21 07:26
Däremot är de oftast ett hopklipp av andra mediers artiklar och sammanfogas med amatörmässiga analyser utan vidare källkritik. Känns även som man har bestämt på förhand vilken vinkling man vill ge ett lag. Man bygger historier. Passar inte en artikel in i det man bestämt, så vinlar man. Men så arbetar väl de flesta mediernu för tiden å andra sidan...
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-21 07:24
Fotbollskanalen samarbetar med FotbollDirekt. Man tar deras nyheter helt enkelt. Sen har Fotbollskanalen också egna nyheter men det är sällan som sagt. De mesta snor de från internationell media.

Minns att Laul på Sportbladet kallar FD för "agentsajten".
2011-02-21 07:18
Devitation/ Jag tycker mig se att det är tvärt om. Att Fotbollskanalen tar FD:s nyheter. De på FK undertecknar i alla fall de artiklar som är samma med "Fotbolldirekt", medan Man skriver redaktionen eller ett ansvarigt namn. Man får även svar, kring artiklar, om man mailar till FD. Tror du har fel kort sagt Deviation.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-02-21 07:02
FotbollDirekt och fotbollskanalen är ju helt värdelösa! Hållet med Marta och föregående "skrivare".

Jag ställde frågan härom dagen, men fick vara svar från Saywee... Vilka sportsidor på nätet är bra?
Örebro Deviation
2011-02-21 06:19
Marta:

Fotbolldirekt.se är ju bara en spegling av fotbollskanalen.se rent nyhetsmässigt. Tveksam till att det egentligen finns en redaktion på riktigt där. Förmodligen några få sportjournalistwannabees som fiser varmluft i en tvåa ute i Rågsved.
Annons: