/fotboll/osk/forum/4181.aspx/fotboll/osk/forum/4181.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dudleys
2011-02-19 04:59
Äsch, Det var den sena timmen som fick mig att vilja argumentera lite, jag har aldrig sett killen spela förutom i Alvens "stolhet hjärta, passion" grej film...
Örebro Dudleys
2011-02-19 04:59
Äsch, Det var den sena timmen som fick mig att vilja argumentera lite, jag har aldrig sett killen spela förutom i Alvens "stolhet hjärta, passion" grej film...
Örebro Maski Hallonen
2011-02-19 02:12
Dudleys //Och var hittade du "snabb" ?
Örebro Dudleys
2011-02-19 02:00
Elgordo: Stor, biffig, snabb innebär potential...
Örebro Elgordo
2011-02-19 01:27
Det verkar som att Boris Lumbana bara fått ta plats i Sportklubben för att han är "stor" och biffig, men är han verkligen en spelare för Allsvenskan?
Örebro Maski Hallonen
2011-02-19 01:14
den oumbärlige // M.ao man borde täta läckor ;)

Seriöst så undrar jag om man som Sjögren inte borde bli hyperirriterad att det läcker så? Iaf hade jag blivit det.
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-19 01:10
Mina fem cent i den här tjatiga debatten som jag hoppas dör ut väldigt snart.

Det är svårt och inte möjligt att kontrollera allt som skrivs här. Visst kan det vara skadligt med info som läcker här öppet på forumet men ingen kan egentligen kräva att det någon inte får skriva om ett rykte - det är rätten alla har - alla får göra sin egen bedömning.

Sen att man diskuterar huruvida det är dåligt eller inte är enbart bra men DOCK får det inte gå till den gräns att debatten övergår i någon hätsk och provokativ dispyt.

Jag kan förstå båda sidor. Har själv velat stort om jag ska publicera något här på SvartVitt eller inte. Senast var det ju Valdet Rama (Paulinho kom dock som en chock) och efter kontakt med några "gubbar" på kansliet valde jag att inte publicera. Sen när det ändå kom ut blev det ju samma utfall och det är klart jag har tänkt att jag borde kört den trots allt.

Med det sagt, allt är egentligen OK att "läcka". Alla får göra en egen bedömning - det som kommer ut är en konsekvens av att någon med inblandning i ärendet gjort en tabbe. Sitter c:a 100 personer på ett medialt attraktivt rykte så är det i princip omöjligt att det inte läcker. Vi får typ acceptera det.
Örebro rirobban
2011-02-19 01:06
Var det inte Pontus Jakobsson? Eller är jag ute och cyklar nu?
Örebro Maski Hallonen
2011-02-19 00:59
den oumbärlige // Vad om den yngre som var med till Finland?
Örebro Maski Hallonen
2011-02-19 00:58
Dejmon// Sen måste man ju, enligt min åsikt, skilja på rykten och om någon berättat från ÖSK:s inre krets för dig i förtroende. I mina ögon är det två vitt skilda saker.
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-19 00:58
Längesen vi hade en egenfostrad ÖSK:are, med stor talang, på mittbackspositionen... Eller är det bara jag som upplever det så?

Oskar kändes till början en spelare som tills nu redan skulle ha petat Wikström. Han var riktigt duktig mot Göteborg då han också fick byta efter kollision med Wowoah.

Någon med koll på Ungdom som tror på någon mittback där?
Örebro Maski Hallonen
2011-02-19 00:57
Dejmon// Min kompromiss är att ponera att du vet att P är på G. Att du hintar alla att en vä forward av klass varit på besök i Örebro och att han är "Jävligt bra"....Typ...Men att man inte behöver ge sådan info att det är lätt att räkna ut vem det är. Det vore idealet för oss nyhetstörstande svältande off season nissar här inne - Om du frågar mig.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-19 00:53
rirobban //Nja där skiljer sig nog våra åsikter. Jag har sett Boris som ytterback i ungdom och där fick jag väldigt snabbt känslan av att han är alldeles för långsam för en ytterbacks position. Efter det har ungdom försökt skola om honom till mittback men jag tycker fortfarande att han inte håller för allsvensk nivå. Framför allt är det sävligheten och uppspelen som jag tycker lämnar en hel del att önska. Även om han ibland kan göra en del fina brytningar.

Det är möjligt att träning, tid och erfarenhet kan utveckla honom men han känns inte som en spelare som kan gå in på allsvensk nivå idag. Och vibbarna säger mig att han inte kommer hamna där heller. Men det är en ren åsikt. Inte en sanning. Han får gärna motbevisa mig. Äter gärna upp detta inlägg.
Örebro Dejmon (PM!!!) (Mdmf)
2011-02-19 00:53
Lite konstigt argument som flera nu dragit upp att om ÖSK inte skulle ta skada i förhandlingar iom "läckage" av vissa namn skulle dessa vara listade på hemsidan..

Skulle tro att kansliet har lite bättre saker för sig än att sitta och uppdatera silly-listor på officiella, varesig ett offentliggörande skulle kunna påverka förhandlingarna eller inte.

Å andra sidan håller jag med om att man bör tänka en gång extra innan man delar med sig av information av detta slag. Sen så är det ju väldigt lätt för de som ofta får tillgång till liknande info att tvärsåga en "läcka" medans andra som suktar efter minsta lilla rykte i dessa tider känner oerhörd tacksamhet. Bör man kanske ha i åtanke... Går det att mötas på vägen på nått sätt tro?
Örebro Engångsgrill
2011-02-19 00:51
Har för mig att Paulinho Guara gjorde 3st felaktigt bortdömda offsidemål, så egentligen skulle hans målskörd ligga på 8 mål. Men det jag kommer att minnas honom för är hans enorma lagarbete, han gav verkligen allt.
Örebro Engångsgrill
2011-02-19 00:48
oroT // Ja, en slags hederskodex :) Ja det hoppas jag med! Paulinho i världens finaste tröja :)
Örebro rirobban
2011-02-19 00:46
Maski Hallonen //
Jag tyckte fjolårets Paulinho skötte sig. Han var varken så mycket bättre eller sämre än Olsen. Tror Haddad blir perfekt, men Paulinho var på intet sätt dålig tycker jag.

Jag tycker det är märkligt att inte Berra fick vara kvar. Boirs är nog bättre som högerback, liksom även Haginge är anser jag.
Örebro rirobban
2011-02-19 00:42
Som sagt, jag skriver bara en sak inom denna debatt. Jag har inte skrivit någonstans att det skadats, men min känsla är att ÖSK endast får in de stora "profilerna" när så få som möjligt vet om det.

Min känsla kan ha fel, det hoppas nog vi alla på. För Paulinho kan vara skillnaden på ****
Örebro Maski Hallonen
2011-02-19 00:42
rirobban //Angående din kommentar om backlinjen så var jag på väg för länge sedan att skriva detta men inte gjort det. Men det blev ännu tydligare idag: Jag tror inte alls på Boris. Rent krasst: Han är för långsam och för dålig. Han har inget i ett allsvenskt lag att göra. Dög inte Berra har jag väldigt svårt att tycka att Boris duger.

Jag vill poängtera att jag inte har något emot Boris som person. Känner honom inte ;)
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-02-19 00:40
Grillen //

Hederskodex får vara ditt ord.
Men alla är införstådda med att det som sägs på forumet stannar på forumet. Sen får du kalla det vad du vill.

Men nu ska jag sova och hoppas på att ÖSK håller en presskonferens imorn!

FSV!
Örebro Maski Hallonen
2011-02-19 00:37
rirobban // Ja värvningen av Paulinho i fjol kom verkligen som en bomb! Däremot tyckte jag han inte blev en bomb ;)

Ja, svinkallt ikväll var det. Och inte vart man varmare av spelet ;)
Örebro Engångsgrill
2011-02-19 00:36
oroT // Så ni har en slags hederskodex på "ert" forum?

rirobban // Vad jag vet så var det endast ÖSK som hörde av sig gällande Alvbåge och när det gäller Paulinho så faxades en väldans massa klubbar men att ÖSK och AIK var dom enda som nappade. Förklara istället hur en möjlig övergång skulle kunna skadas?
Örebro rirobban
2011-02-19 00:33
Kul att vi nästan har dubbelt så många inlägg som tvåan i "forumligan" för senaste dygnet :)

I övrigt var det kallt på Behrn arena ikväll... brrrrrr.
Sen när man ställer upp med detta lag så får man räkna med flera mål i baken. Tror dagens startelva varit ett bottenlag i Superettan, eller max mittenlag. Backlinjen idag höll inte div.2-klass ens! En mittfältare som vänsterback, en "jag vet inte hur man markerar"-Wirtanen som högerback, och sen två mittbackar som inte passar som just det.

Blir ju skillnad med ordinarie uppställning, därför jag gick efter 40 min ...
Örebro Engångsgrill
2011-02-19 00:30
Jag hoppas innerligt på Paulinho!

Manny // Det är otroligt kul att du valde att dela med dig av den informationen. Och tror absolut inte att det skulle kunna skada affären. Media vet nog mer än vad man tror.

Forza svartvitt!

Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-02-19 00:28
Grillen //

Det finns en anledning till att det forumet skapades som synliggjorts ganska tydligt iom Paulinhos vara eller inte vara.

Hur det kan skada en eventuell övergång vet inte jag eller någon annan av forumskribenterna någonting om. Vad vi däremot VET är att ÖSK anser detta vara information som kan skada förhandlingarna, annars hade det stått med stora fina bokstäver på ÖSK's hemsida att Pålle var här.

Och det bästa sättet att fatta poängen är att läsa det som skrivits tidigare kring varför vi gjorde som vi gjorde och försöka se saken från en annan sida än din egen. Jag tror faktiskt du skulle komma till att förstå någonting.
Örebro rirobban
Säger bara en sak i denna debatt.

ÖSK:s "stora" och "överraskande" värvningar har kommit plötsligt utan att någon lyckats skriva om dem på några forum. Paulinho i fjol, Alvbåge 2008 med flera.

Sen får vi se hur detta utvecklar sig, men får jag tippa så tror jag varken på Rama eller Paulinho. För dyrt helt enkelt.
Örebro Maski Hallonen
Manny // Fast jag tycker aldrig vi skall sluta spekulera och fantisera om spelare. Gissa och ha oss. Drömma om vissa spelare och kanske tom tro att vissa kan komma över. Jag tror det är viktigt. Så man inte dras från en ytterlighet till en annan. Från fakta till mussla. Det är ju det enda nästan man har att tjöta om off season ;)
Örebro Engångsgrill
2011-02-19 00:23
Maski Hallonen // Ja verkligen en intressant spelare! Hade hoppats att få se honom idag mot Häcken :(

oroT // HUR ska jag och andra fatta poängen? Vi vet väl inte vad ni skriver om på erat forum? Och hur skulle det kunna skada den möjliga övergången? Och det är lite komiskt att ni sitter och diskuterar insider information på ett annat forum för att sedan PMa personer härinne som sitter på samma information att vara tysta.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-19 00:21
Paulinho får iaf mig att bli våt ;) Mycket våtare än vad Roni gjorde mig ;)

Men man måste vara realist. Ingenting är klart. Förmodligen har han fått ett förslag från Lennart. Han kanske har andra också. I skandinavien borde han vara rätt intressant. Så vi har ingen aning om hur det slutar. Det enda vi vet är att Lennarts lista krymper. Det sa han idag/igår. Det som kan vara ÖSK:s lycka är att marknaden just nu inte är så lätt för spelare. Det känns ändå som om det är klubbarnas marknad.
Örebro Manny
2011-02-19 00:18
Anledningen till att jag valde att gå ut med de uppgifter jag fått har inget med att jag vill vara "först", verka vara initierad etcetera. Jag ville helt enkelt dela med mig av den information jag fått till andra ÖSK-supportar. Nu i efterhand kan jag vara självkritisk och hålla med om att det kanske inte var det bästa att göra, till största del för att det kan få andra läckor att hålla tyst nästa gång.

Att media skulle få nys om den ev. övergången var inget jag hade i åtanke, och jag har fortfarande svårt att se att deras inblandning skulle spela någon roll, även om jag förstår dem som gör det. Jag har inte varit medlem länge, sedan 2010, då under annat nick. Detektiven (hade enbart ett fåtal inlägg). Men jag har slarvat bort inloggninguppgifterna och det var enklare att starta en ny. I och med detta har jag inte haft hjärnkoll på förhållningssättet till ev. övergångar och s.k. outning av dessa.

Hur andra väljer att bemöta en "rookie" är upp till var och en och till hur man vill bli sedd. Ett par medlemmar valde att PM:a mig, och jag kan därför garantera att dem inte kommer med en efterhandskonstruktion. Gäller dock inte alla som valde att förlöjliga sig.

I framtiden kommer jag definitivt ligga lågt, i alla fall lägre med samma typ av info, men för den skull inte köra med ett sådant hemlighetsmakeri man ofta kan se. Jag har aldrig varit ute efter att skada ÖSK, och kommer aldrig att göra så.

Väl mött!
Annons: