/fotboll/osk/forum/4180.aspx/fotboll/osk/forum/4180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-02-21 16:36
Se Vipers Streamat ?
AIK Saywee
2011-02-21 16:34
När vi ändå håller på lite med Europa League. Är det någon som vet ungefär när matcherna kan tänkas spelas och när vi kan få reda på våra motståndare?

Eventuellt ingår någon svartvit Europaresa, kopplad till semesterplaneringen, eller tvärtom :)
Örebro zxcv
2011-02-21 16:32
Vi måste spela 3 omgångar för att ta oss in.
Vi fick ta över Elfsborgs plats och hamnar därför i andra kvalomgången.
Vinnare går vidare till tredje och vinnarna där får spela en playoff-omgång.

Se länk
Örebro widemarsh
2011-02-21 16:25
ÖSK går in i andra kvalomgången, därefter är det 3:e kvalomgången, sen play-off och sen gruppspel.
Alltså 3 kvalomgångar innan gruppspelet
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-02-21 16:23
Karlsson // 3-4 väl..?
Örebro Karlssson
2011-02-21 16:17
Segt det var här... Någon som vet hur många kvalomgångar vi måste spela för att ta oss till Gruppspelet i Europa League?
Örebro Gummianka
2011-02-21 15:58
Lycka till Bedoya! Spring sönder engelsmännen.
Örebro Maski Hallonen
2011-02-21 15:45
Kevin Walker
Örebro Skadeh
2011-02-21 15:28
Jag tycker ändå att Wowoah slår samma frisparkar/hörnor varje gång.
Det säger ju sig själv att ju mer man försöker desto fler gånger klarar man det till slut. Det behöver inte betyda att det är det bästa. Ju mer variationsrika frisparkarna/hörnorna, desto svårare är det för motståndarna att läsa. Innebär högre potential men tar längre tid att träna in.
Örebro Skadeh
2011-02-21 15:16
Det kan ju vara så att man vill ha klart med både Paulinho 2 och Kustrim. Iochmed att man diskuterar med Kustrims agent(senast info igår.) Så kan det ju vara så att affären inte är i hamn ännu och en PK imorgon är mer trolig, då man vill presentera båda två samtidigt.
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-21 15:16
Tycker inte "frisparkarna" är en tillräcklig eller avgörande del i det hela. Nordin tar ju alla till höger om straffområdet - Wowoah brukar ta de till vänster. Det har funkat bra hittills. Det är ju inte så att Paulinho är nya Juninho, tidigare i Lyon.

Det kan i så fall vara hörnorna som behöver förbättras.

Men som Nordin menade. Det är ju en skam att inte knyta till sig en tillgänglig spelare som gjort det så bra i provspel. När hade vi en sådant lyckat provspel senast? Bedoyas? - Det gick i alla fall väldigt bra.
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-21 15:12
Mer om Bedoya!
Örebro Skadeh
2011-02-21 15:10
Jag hoppas på Kustrim för att han "har" presterat i Ösk på träning och matchspel. Med Valdet vet man inte hur det ligger till med matchformen och sett till vad han skulle kosta innebär det en större risk.

Med Paulinho vet man med säkerhet att han kan prestera i allsvenskan och har även ett riktigt vapen iochmed frisparkarna som vi saknar, inget ont om Wowoah eller för den delen Gerzic. Sjögren har ju även sagt att man har råd med antingen Paulinho/Rama förvärv. Sett till vad man vet sen innan och summa sumarum tror jag man går på Paulinho om det står mellan dom.
Ett billigare alternativ som förvärv nr.2 är ju Kushtrim. Tror inte man väljer både Paulinho och Rama. Inte heller Rama och Kushtrim då kvalitén kan sjunka något iochmed Ramas matchform och sett till helhetspaketet.
Örebro 'den oumbärlige
2011-02-21 15:07
Skulle Palle nr 2 vara klar skulle man skickat ut ett meddelande om PK. Kanske blir imorgon? ;)

Det är bara att vänta och se. Finns inget att påverka.

**Om du inte har en miljon öronmärkta riksdaler till ÖSK för övergången.
Örebro ÖSK KRILLE (Ge oss en bomb)
2011-02-21 15:03
Evigt ÖSK//
Är det bara en önskan eller ligger det nått i ditt påstående?
Örebro Thlumman
2011-02-21 14:54
Jag hoppas på Kushtrim _och_ Valdet :). Dom är ju kompisar också.
Örebro Hertig_Karl
2011-02-21 14:49
Marta/

Bara bra att vi är överens=) Tydligen kallade Laul FD för ``agentsajten´´ enligt den oumbärliges tidigare inlägg.
Örebro Evigt ÖSK
2011-02-21 14:40
idag tror jag Paulinho blir klar! hejhopp ÖSK
Örebro Tvetov Nato
2011-02-21 14:21
Jag är rätt säker på att HIF sjunker 4-5 placeringar i år. Förlorat både Joel Ekstrand och Lantz, de har lånat Peter Larsson för Köpenhamn i oklar kondition. Redan förra året var jag förvånad över att det gick så bra som det gjorde, tror absolut inte deras 10-12 matchers vinstsvit kommer återupprepas.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-21 14:15
Hoppas även förlusten av Lantz blir kännbar... det borde den väl bli?
Örebro rirobban
2011-02-21 14:12
Helsingborg vet jag ju att vi slår hemma på Behrn, och har lika svårt (som vi har lätt på hemmaplan) för dem på bortaplan. Jag tror faktiskt att Helsingborg tappar i år, men ska bli kul att tippa en hel serie nån vecka innan allsvenskan startar. Kan hinna hända mycket i denna superlöjliga säsongen :)
2011-02-21 14:10
Hertigen/ Rippade jag ditt inlägg rakt av nu? Var det FD du menade med agentsajten? Såg dessutom att du skrivit ungefär samma sak. Sry i sådana fall.
2011-02-21 13:59
Jag börjar mer och mer tänka i banorna... Låt de skriva ner oss.. Bättre att vi underskattas än får möta betongmurar var vi än åker. Bra jobbat FD!
2011-02-21 13:57
Nej Hif blir stekheta.. Hoppas Edman kan bringa lite oordning i leden igen...

Men knäckfrågan består. Tror mediasverige/supportersverige överskattar betydelsen av våra spelarförluster vida...
Örebro Pozniak
2011-02-21 13:54
Glöm inte Helsingborg..
Örebro Mickee?
2011-02-21 13:43
rirobban//

Jag håller med dig angående Elfsborg. jag tror inte att Lasse Nillson eller David Elm är "fantastiska" nyförvärv, dock tror jag Augustsson kommer vara ett bra förvärv för dem :)
2011-02-21 13:42
Augustsson är väl helt ok med dock...
2011-02-21 13:42
Rirobban/Tänkte mer på att de gjort en genuin satsning och räknade med att Bajrami förvann för ett tag sedan. Avdic bli klart ett avbräck. Men visst håller med. Är dyra prestigeförvärv som ändå känns som chansningar på ngt sätt.
Örebro rirobban
2011-02-21 13:28
Marta//
Tycker inte Elfsborg känns så bra. De tappade Bajrami och Avdic i fjol, och ersätter det med David "kan inte göra så många mål" Elm och Lasse Nilson. Skrämmer inte mig i alla fall, de har tappat mer kvalité än vad de fått in. Malmö är det enda allsvenska laget jag skräms över när ÖSK ska möta, resten kan ÖSK slå!
2011-02-21 13:21
Hertigen/ Bra skrivet! Tror inte riktigt fotbolls-sverige fattar att vi redan i dagsläget har ett hetare lag än när allsvenskan avslutades (i alla fall med en frisk Nordin.) När vi får in en VY av den dignitet som nämnts så känns det som steget mot en ännu högre placering inte alls är allt för långt borta. Än så länge skrämmer inte de andra lagens rekryetringar heller (Ellos undantagna), även om de flesta fått hålla sina lag relativt intakta. Visst kan man dragit in en och annan vinstlott precis som oss, som vi "övriga lags supportrar" inte känner till, men helt klart känns det bra just nu.
Annons: