/fotboll/osk/forum/4172.aspx/fotboll/osk/forum/4172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Engångsgrill
2011-02-20 18:17
Rallyfinnen // Så ÖSK blir den första klubb som spelar media och fans ett spratt? Paulinho har setts i stan och det är bekräftat att dom pratat med varandra, men det är bara en rökridå för ett annat nyförvärv? Precisera dig lite..
Örebro Rallyfinnen
2011-02-20 18:15
Jag säger inte att Kansliet planterar felaktig information eller att namngivna spelare inte är aktuella. Jag säger bara att det finns vissa saker som bör hållas hemliga.

T.ex Paulinho Guara förra året, hur många visste om honom innan han presenterades?
Örebro Rallyfinnen
2011-02-20 18:10
Jag känner ingen som heter Säkra Källor, men en sak vet jag, och det är att vissa saker bör hållas hemliga, därför kan det i vissa fall finnas rökridåer för att få folk att se åt ett annat håll..

Det ligger något i det Aspen skriver..
Örebro Sekt. E
2011-02-20 18:08
Det låter ju ytterst osannolikt att kansliet skulle syssla med att plantera rykten för att få jobba ostört åt andra håll. Däremot tror jag de uppskattar att folk med insikt inte släpper ut kunskap som kan störa förhandlingar.
Örebro Robert sektion E
2011-02-20 18:06
Med alla dessa utgående kontrakt. Tänker på Bedoya, Alvbåge, Nordin & Almebäck.

Vet ni om ÖSK verkligen förhandlar med dessa spelare?

De har utgående kontrakt och kan alla lämna oss innom ett år utan att vi får ett öre. Vad måste vi då göra? De är tongivande spelare och måste då erbjudas någon form av special avtal. Skriv kontrakt med dem tom 2013-14, höjd lön mot nuvarande, skriv in i kontraktet att de får gå för X kr, och att spelaren får x % av övergång över x kr.

Då kan någon av dem lämna efter säsongen och ÖSK får in pengar som mer än väl täcker löneökningarna. Sammtidigt skapas en buffert för att köpa in nya spelare för samt förlänga med andra viktiga spelare.

Tänker jag inte rätt?
Örebro Orlok
2011-02-20 18:03
Edit: dubbel
Örebro Robert sektion E
2011-02-20 18:02
Rallyfinnen//

Funderar på hur du menar med ditt meddelande. När kommer spelaren att presenteras? Vilken position spelar han på?
Örebro Ösk-Power
2011-02-20 18:02
Precis...
Aspen jiddrar nog i nattmössan. Om en spelare inte är aktuell , fast det står angivet i pressen att han är på väg till klubben så går man ju alltid ut och dementerar. Finns inget som tyder på att Paulinho eller Rama inte är aktuell.
Sjögren har som sagt alltid varit snabb med att gå ut och dementera om någon spelare inte är aktuell. Sen har ju både Paulinho och Rama besökt ÖSK, så visst fan är de aktuella.

Inlägg som Aspen kommer med blir man bara allmänt trött på!
Örebro Orlok
2011-02-20 18:00
Rallyfinnen//

Förvånade och nöjda eller förvånade och ja förvånade bara.
Örebro ÖSK Fans
2011-02-20 17:57
jag ville ju så jävla gärna ha paulinho...
Örebro Pozniak
Aspen/ det är sällan jag sågar någon speciellt inte rykten. Men ditt inlägg var de dummaste jag läst på länge. Och det du påstår finns det ingen sanning som helst i.
AIK Saywee
ÖSK-Power, jag tror som dig. Aspen har nog bara glömt några ironiska tecken?
Örebro ÖSK Fans
2011-02-20 17:55
det blir alltså bara en?
Örebro ÖSK Fans
2011-02-20 17:54
Rallyfinnen hur menar du? positivt eller negativt?
Örebro Ösk-Power
2011-02-20 17:51
Om nu inte Rama eller Paulinho hade varit aktuella hade väl Sjögren gått ut och dementerat som han alltid gör när det spekuleras som spelare, exempelvis Alvaro Santos.

Tror inte att kansliet planterar information i avsikt att det skall gå ut på forumet här o skapa diskussion. De har väl fullt upp med sitt arbete!
Örebro Rallyfinnen
2011-02-20 17:50
Den spelare som kommer att presenteras kommer att göra många förvånade..
Örebro ÖSK Fans
2011-02-20 17:49
aspen så paulinho är inte aktuell....... fan isåfall
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-20 17:40
Hertig_Karl//Kansliet planterar information som passar ÖSK, då tycker fans det är roligt och ingen behöver få skäll om planerna inte går i lås.
Sedan finns det sådana som sprider rykten, t ex agenter och de som fotograferar Paulinho på stan.
Örebro Karlssson
2011-02-20 17:26
Lag, TV-matcher, Publikliga -10

Malmö 8 1
Göteborg 6 4
Helsingborg 6 3
AIK 5 2
Djurgården 5 7
Norrköping 5
Syrianska 5
Elfsborg 4 5
GAIS 4 8
Halmstad 3 11
Örebro 3 6
Häcken 2 15
Gefle 1 13
Kalmar 1 10
Mjällby 1 9
Trelleborg 1 14
Örebro Karlssson
2011-02-20 17:23
Om vi värvar både Paulinho och Rama(Man får ju drömma) tror jag vi kommer bli otroligt vassa framåt. Eftersom att de båda kan spela på alla tre positionerna i anfallet kommer Astvald känna av konkurrens, vilket han inte har haft tidigare. Det kan gynna Astvald och få honom att ta ett steg till. Det känns som att han har varit lite för bekväm och det är inte bra för hans utveckling. Jag tror mycket på honom och det är ju extra kul att han kom från ungdomsleden.
Örebro Hertig_Karl
2011-02-20 17:20
Aspen// Har du lust att utveckla vad du menar? Menar du att nåt av namnen Paulinho/Rama inte stämmer utan bara är ett planterat rykte för att se vem som läcker?
Örebro S E
2011-02-20 17:16
Elgordo// Med tanke på att vi inte ligger i fas med resten av Europa, så skulle jag gissa att lottningen sker efter ligorna i Europa avslutas.
Örebro Karlssson
2011-02-20 17:14
Pozniak// När kan spelaren/spelarna tänkas presenteras?
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-20 16:35
Man får tacka ÖSK kansliets planterade läcka för alla väl avvägd information. Han/hon skapar glädje både här och även på kansliet. Har hört från osäker källa att kansliet numera tycker det är underhållande att läsa detta forum.
TACKAR,
Om ÖSK sedan ska föjla alla önskermål om värvningar kommer vi snart gör gemensam sak med ÖIS, kanske Degen kan överta våran plats i AS.
Örebro Elgordo
2011-02-20 16:25
Är det nån som har koll när kvalet till Europa ska lottas?
Örebro Pozniak
2011-02-20 16:19
ÖSK fans. Vet inte va jag ska svara på ditt pm då du vill ha bekräftelse på namn, och jag kommenterar Inte eller läcker namn.
Örebro ÖSK Fans
2011-02-20 16:08
pozniak svara gärna på pmet jag skickade igår
Örebro Steiger
2011-02-20 16:03
Jag sa för ett par dagar sedan att det kunde bli två värvningar om ekonomin tillåter och det ser ju inte omöjligt ut i dagsläget..

Men jag hoppas i så fall att det är kvalitétsvärvningar som verkligen tillför något.
Örebro ÖSK Fans
2011-02-20 15:57
är ju lite tunt längst fram och då tänker dom att pauliho alt valdet kan spela där med...båda är ju dessutom högerfotade och kan ge Astval lite konkurens.
Örebro Skadeh
2011-02-20 15:54
Jag hoppas man värvar Paulinho av dom jag vet har varit uppe på tapeten.
Dels får man mest för pengarna av det man vet sen innan, frisparkar,teknik och fart och en poängspelare som kan spela på alla offensiva postioner. Valdet är okänd för mig likaså Lusktaka. Jag tycker även Lusktaka är för lik Yasin av det vi redan har.
Sen känns det orimligt att värva fler än 1 då vi har Ibrahim att tillgå. Missförstå mig inte men att värva en spelare som man själv har inom truppen känns ytterliggare spelare som Valdet i värsta laget men om vi har råd och är en förstärkning. Ja tack! värva båda.
Annons: