/fotboll/osk/forum/4158.aspx/fotboll/osk/forum/4158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bempa no:10
2011-02-24 23:58
Jag har en liten fråga som hoppas någon kan svara på, har Ösk något samarbets avtal med något lag i superettan???? om inte så vore det fasen på tiden att ev samarbeta med DIF trots att det tar i mot att skriva Degerfors if , fast det är väl som att svära i kyrkan, blod är tjockare än vatten.
Örebro widemarsh
2011-02-24 23:54
Hoppas verkligen att ÖSK lägger biljettpriserna på samma nivå som i allsvenskan vid första EL-matchen. Tycker det är viktigare att få dit bra med publik om det är ett mindre intressant lag vi möter, än att ÖSK ska tjäna lite pengar.

300 kr mot "Traktor Chisinau" är det nog inte överdrivet många som vill betala.
Örebro jappel
2011-02-24 23:54
//Saywee
Stockholm större delen av min tid faktiskt. Har helt enkelt inte haft tid till mer än att läsa ikapp senaste halvåret eller så :)
Lovar att prioritera ÖSK och detta forum högre i framtiden.. snart är det avspark! :)
AIK Saywee
2011-02-24 23:49
jappel, var har du varit? Blekinge?
Örebro Kuba for president
2011-02-24 23:44
Wivalliue // Kan man verkligen räkna med 0-resultat i fallet att man åker ur i andra (första för ÖSK) omgången mot ett "icke-intressant" lag? Täcker publikintäkter upp de extra kostnaderna som tillkommer?
2011-02-24 23:38
Saywee //
Timmen är sen och jag känner att tydligheten inte är på min sida just nu :-)
Mitt inlägg var en fortsättning på mitt tidigare inlägg där jag spekulerar kring en möjlig premiär-elva plus avbytarbänk. Försökte mig då på en genomgång av resterande spelare ur truppen och hur jag ser deras utsikter för spel denna säsong.
Örebro jappel
2011-02-24 23:38
Låter helt underbart. I stort sett allt som publicerats här den senaste tiden.
Jag har läst begrundat, läst lite till, njutit, funderat. Och på det stora hela känns det oerhört trevligt att få tillhöra den samling som kallar sig ÖSKare.
2011-02-24 23:27
Harry Cripps/// Hahahhaaa det har du rätt i enligt mina barn är jag 29år och officiellt är jag en bra bit över 30år hehehee
AIK Saywee
2011-02-24 23:26
Kuba for president 23:03//
Vad menar du med vilka truppspelare som kvarstår?

Jag läser här till vänster, vilka som ingår i "Truppen", men förstår att den 29;e spelaren kanske inte uppdaterats, Sarp gör ett outtröttligt jobb och måste få blunda någon gång.

I dagsläget kvarstår väl då 29 och nr 30 kanske är på ingång, eller räknar jag fel i nuläget?

Spånar du kring framtiden ... så förstår jag dig, eftersom jag hittar ett och annat frågetecken ...

Du kanske menar vilka "truppspelare kommer att kvarstå," men reglerna kring sådant klarar jag inte av, kan man plocka fram och tillbaka hur som helst, med även utlånade spelare under en säsong, för att ta ett exempel.

Tycker ändå att dina funderingar kring en så pass stor trupp, är mycket intressant. För vi kan ju inte ha en massa talanger och veteraner på bänken eller på läktaren hur länge som helst.

Angenäma uppgifter för Sixten, Mosander och klubben i övrigt.
Örebro Harry Cripps
2011-02-24 23:25
Bempa// Det är jävligt strongt gjort att ha hunnit med allt det på 5 år.
Örebro Harry Cripps
2011-02-24 23:20
330 000 per Berra nick. (10 st.) Det var värt hela summan.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-24 23:11
Saywee //Det verkar hänga ihop med grusplan/P-platsen bakom läktaren.
Örebro Harry Cripps
2011-02-24 23:10
Det är intressant att läsa era laguppställningar! Som det ser ut kommer vi att starta de flesta av årets matcher med endast en försvarare. Iron Mike. Resten, ja t.o.m. Wikström öste in mål i ungdomsåren, är ju anfallare eller åtminstone offensiva mittfältare!
2011-02-24 23:09
Saywee/ jag hoppas Ösk antingen förlänger med Sixten eller tar hit Axen igen.
2011-02-24 23:06
Ivan Obolo är den spelare jag helst skulle vilja se i Ösk ,han skulle tillföra otroligt mycket till Ösk och framför allt på borta plan detta tror jag skulle vara skillnaden mellan silver och guld och förbättra våra urusla statistik på bortaplan/gräsmatta/potatisåker.
2011-02-24 23:03
Vilka truppspelare kvarstår?
Rosen - utlånad? Antar att div 2 är en för låg nivå för Peters utveckling?
Lumbana- ser tyvärr inte ut att i dagsläget ta en bänkplats även om mittbackar är bristvara i dagens trupp - ÖSK ungdom
O Johansson - ÖSK ungdom
Abdulahi - utlåning till S1-klubb
Nordback - Givetvis kvar i truppen, men har inte imponerat efter sin skada och blir nog mest på bänken i år
E Nilsson - Kvar i truppen och kommer förhoppningsvis få en del speltid, konkurrerar med Berger
Skoglund - ÖSK ungdom
Ibrahim - utlåning till S1-klubb eller Forward?
Atashkadeh - Svårt att bedöma efter den hittills obefintliga försäsongen. Ändå kvar i truppen.
Staaf - Tyvärr imponerar han inte efter sina långdragna skador, och kommer missa ännu mer av försäsongen. Utlåning till S1-klubb igen?
Holmberg - Mycket intressant, men måste stå på tillväxt i ÖSK ungdom i år, eller....?
Leonidsson - ser tyvärr inte ut att i dagsläget ta en bänkplats, ÖSK ungdom
Malic - ÖSK ungdom
AIK Saywee
2011-02-24 22:58
Aspen, intressant, har du hört något mer av intresse ?
Örebro rirobban
2011-02-24 22:55
Japp en norra läktare på södra sidan löser allt har jag länge sagt (se mitt länktips, obs bilden är ej välarbetad, slängde bara in en bild på norra).

Hörnen blir så pass små med en läktare av norras design. Dessutom skulle vi öka kapaciteten med 1500 sittande om vi ersatte södra läktaren. Jag har inga problem med hörnen i nordost och nordväst, men glappen mellan sydost och sydväst är helt klart för stora. Men en ny norra läktare på södra sidan (vet inte hur länge jag tjatat på det:) så får vi också loger runt hela arenan, och framförallt på långsidorna är det nog attraktivt.

Uppifrån och utifrån ser arenan jättebra ut, men inifrån vet jag inte riktigt. Om det filmades från södra sidan hade det nog varit bättre. Men med en ny södra så får de filma vart som helst:)
AIK Saywee
2011-02-24 22:54
Sekt. E 22:06, håller med dig i det mesta och hoppas att den försäljningsansvarige sportchefen "bättrar sig" om jag nu kan skriva så?

Mina funderingar är dock huruvida Sixten tänker om sin egna framtid, förlänger han elller är det sista året med Sixten?

Ny tränare eller kontinuitet, guld i år eller lite senare?

Beträffande det exklusiva forumet, har jag ingen som hels aning, eftersom jag bara är en enkel svartvit forumskribent.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-24 22:47
Saywee //Hört i kväll att det diskuteras planer för södra läktaren, kanske med lite enklare loger..
2011-02-24 22:44
Om man skulle spekulera i en möjlig startelva i premiären, förutsätter här (eller snarare hoppas på) att även Paulinho blir klar. Även om man inte har sett Rama live får man intrycket av det man läst och sett på youtube-klipp att Ramma kan spela på samtliga offensiva positioner inklusive som offensiv mittfältare. Frågan kvarstår om han kan hantera en plats i ÖSKs triangelns främre del, med tanke på det defensiva ansvar som måste tas.
Spekulationer som sagt, men tills vi och tränarstaben får se hans kvalitéer så är det det enda vi kan göra.

Alvbåge
Antonnen Almebäck Wikström Wowoah
Gerzic
Bedoya Rama
Astvald Haddad Paulinho

Avbytare:
Nurme, Haginge, Wirtanen, Per.J, Kihlberg, Berger och Yasin
2011-02-24 22:43
Jag är så himla glad att äntligen Ösk lyckas värva en spelare men utan att förta den hysteriska glädjen här inne så måste jag säga att jag verkligen verkligen hade sett Lushtaku i Ösk dressen 2011 en en riktigt bra spelare som imponerade stort på mig i tränings matcherna i Finland.

Då jag inte vet mycket om Valdet Rama så hoppas hoppas att han är en bättre fotbolls spelare än vad Lushtaku är men varför inte värva honom också nu kör vi mot Guld 2011 och hoppas att Paulinho blir klar snart eller är detta en rök ridå då en ännu bättre topp forward är på gång in vem vet ??? sedan håller jag med Ösk Karl kl.21:21

Sedan hoppas jag att ingen här inne kommer med för mycket inside om ev Ösk nyförvärv så att vi inte skadar vår härliga klubb och vårat stora ÖSK hjärta!
p.s ikväll kanske jag kan sova bättre än vad jag sovit hittills denna vecka :)
AIK Saywee
2011-02-24 22:41
Steiger 21:34, dina läktarfunderingar verkar faktiskt mycket genomtänkta, vill vi ha en ombyggnad kommer nog inte jag att få beskåda resultatet ... eller joo, det kanske jag kommer att få, 2030 fyller jag XX år.
Örebro Sekt. E
2011-02-24 22:06
En eller två justa försäljningar och sedan lirar vi i "högsta ligan" även där. Fram till dess får jag hålla med Karl och andra om att det finns utrymme för förbättringar. Men ändå... det var länge sedan vi kändes såhär starka på många fronter. En sportchef som bättrar sig, en tränare som är riktigt bra och utvecklar sig och en truppp som kan mäta sig med de bästa i ligan. Och ovanpå det en publik som är talrik och växer i röststyrka. Finns fö det där mer exklusiva forumet kvar? I så fall är det imponerande att hemligheter kan hållas kvar där må jag säga.

Edit: Tre ppp i trupp är en ren förstärkningsåtgärd.
Örebro Pozniiak
2011-02-24 21:43
Karlssson// han Vill veta hela tiden och tar inte nej, o jag skriver här på forumet så slutar han förhoppningsvis.
Örebro Robert sektion E
2011-02-24 21:41
PM går bara till inre kretsen
Örebro ÖSK Fans
2011-02-24 21:41
Karlssson/ Funderingar och lite smått o gott...
Örebro Karlssson
2011-02-24 21:37
ÖSK Fans// Alla dessa PM som du skickar hela tiden, vad handlar de om? Man kan ju inte undgå att bli lite nyfiken ;)
Örebro Karlssson
2011-02-24 21:36
Saywee//

Jag har fått för mig att en övergång är helt klar när alla pappren är påskrivna. Men ärligt talat har jag ingen bra koll på det.
Örebro ÖSK Fans
2011-02-24 21:35
Marta Pm
Annons: