/fotboll/osk/forum/4153.aspx/fotboll/osk/forum/4153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-02-25 17:16
bison, svartsvart är skitsnyggt!
Örebro K.Carlos
2011-02-25 17:14
Kampanjsidan är riktigt snygg!
Örebro Karlssson
2011-02-25 17:12
"Det händer mycket spännande saker i klubben och det här är säsongen du inte vill missa."

Teckna ett abonnemang! Själv gjorde jag det alldeles nyss.
Örebro bison
2011-02-25 17:12
Saywee// Som inför alla år räknar jag med att ÖSK tar sitt förnuft till fånga och spelar i helsvart. Brukar bli besviken till första bortamatchen som bortastället åker på, hoppas det blir redan mot ICA.
AIK Saywee
2011-02-25 17:10
bison, jag förstår hur du ser det ...

... undrar hur årets ÖSK-ställ kommer att se ut, eller är de redan klara?

Jag kommer att premiärtitta på giganterna först nästa helg, i Solna :)
Örebro bison
2011-02-25 17:09
Stör mig inte så mycket på ICA-reklamen.
Rolig länk du skickade med, Väsby och Ljungskile måste nog ha de fulaste tröjor av alla som var med. Priset med mest reklam går nog till Västerås.
Örebro rirobban
2011-02-25 17:07
bison//
Jag har aldrig varit något för randiga tröjor. Dessutom gillar jag inte när halva tröjan består av texten "ICA". Ser inte snyggt ut helt enkelt.
Örebro bison
2011-02-25 17:01
Däremot ser Djurgårdens bortaställ ut som nåt som en hög treåring knåpat ihop.
Örebro bison
2011-02-25 17:00
Saywee// Kan hålla med om att reklamen på TFF inte är fel, den är nog helt rätt. Däremot att spela i batiktröja det har jag svårt för.
AIK Saywee
2011-02-25 16:59
bison, jag gillade TFF´s tröjor bäst, snygga och smarta, med texten TRELLEBORG.

Kommer fatkiskt ihåg att jag även kommenterade detta vid en tevesändning, höstens sista svartvita match förra året på Vångavallen.

Blekning är modernt på klädesplagg .....
Örebro bison
2011-02-25 16:58
Ja då tycker vi uppenbarligen inte lika.

Jag är lite svag för serie A-randiga tröjor. Inter har nog snyggaste tröjan av alla lag efter sportklubbens bortaställ.
Örebro rirobban
2011-02-25 16:56
bison//
Djurgården har bland de fulare tröjorna i allsvenskan.
Örebro Karlssson
2011-02-25 16:54
Vart kom Obolo-ryktet ifrån? Finns det någon som helst sanning i det?
Örebro bison
2011-02-25 16:53
rirobban// Är du allvarlig gällande matchställen? Trelleborg?!!!
De hade ju fulast ställ i allsvenskan. Ser ju ut som nån doppat nedre delen i klorin så halva tröjan blekts.

Djurgårdens första ställ är klassiskt. Åtvid ska inte glömmas bort, minns när United lirade med Sharp på bröstet.
AIK Saywee
2011-02-25 16:48
BBB, klubbfärgerna skall inte ändras, aldrig någonsin, svartvitt är svartvitt, men med lite mer reklam på en tröja eller byxa eller ett par strumpor eller på Alven´s keps, om det innebär mycket pengar, så varför inte ...?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-02-25 16:38
SP-ÖSK /

Menar du alltså att Pålle2 är på ingång... Kommer ihåg minuterna innan Rama blev officiell att många skrev att han hade skrivit på ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2011-02-25 16:35
Jappel och Saywee// Men, ack så tråkigt det vore att hålla på ett lag med "fula" dräkter! Tänk om t ex Löfbergs lila skulle gå in som storsponsor och precis som fallet Färjestad i hockey tvinga oss att spela i lila...!! Eller, säg att det lokala företaget Arbesko gör en storsatsning och som motprestation kräver att vi spelar i deras färger blått, rött, orange och gult..!! Hmmm... Skulle "klirret" uppväga då?
Örebro SP-ÖSK
2011-02-25 16:28
Saywee:

Du är smart ;) Med lite insidejobb så kan man allt! Förvänta er något stort nu :)
Saywee, skicka ett PM till mig.
Örebro astby
2011-02-25 16:16
Saywee//

ÖSK Fotboll och ÖSK U är två olika föreningar med två olika A-lag och två olika "ekonomier".
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-02-25 16:12
Den mest intressanta "expert" tipparen är ju Ralf Edström som alltid tippar ÖSK i botten/nedre halvan hur bra vi än är. Ska bli kul och höra hans tips inför allsvenskan :).
AIK Saywee
2011-02-25 16:08
Orlok 15:50, jag funderade bara lite på, om ÖSK U har en egen ekonomi eller om den delas med ÖSK A eller under "samma" ÖSK?

Nej, jag vet inte riktigt varför man har en så stor trupp i ÖSK A, idag, men visst är det kul.

Jag vill bara ha ett svartvitt guld snart, gärna i år, kosta vad ddet vill :)
Örebro Hlynur
2011-02-25 15:57
Kul förresten att Oskar Johansson gör comeback i ÖSK Ungdom mot Karlstad !
Örebro rirobban
2011-02-25 15:56
Härligt att de talar så mycket om ÖSK!
Verkar som fler (än vi supportrar) tror att ÖSK kan ta det där j*vla guldet nu :)
Örebro Hlynur
2011-02-25 15:50
PFO missar lördagens match....synd för han hade nog fått ett varmt mottagande.
Örebro Orlok
2011-02-25 15:50
ÖSK vill säkert ha en bredare trupp i år, beroende på ett tuffare spelschema, än vi hade förra våren samt en slagkraftigare trupp än den stora vi hade i höstas (då vi panik?värvade flera spelare som visade sig inte hålla måttet). Men truppen kan så klart inte bestå av 30 spelare som är avlönade av ÖSK med allsvenska löner. Det finns säkert några spelare som har låga löner och som kommer att husera i ÖSK U och därför inte är någon större belastning för vår en gång så ansträngda ekonomi. Sen bör ju ett antal spelare lånas ut och då få betald lön av den klubb som drar nytta av spelarens tjänster.

Exakt hur stor truppen som i slutändan ska träna spela och representera våra eleganter i vår och sommar vore ju intressant att höra från sportchefen. Jag antar att det inte är helt spikat pga att det beror på vilka spelare som visar framfötterna under resterande försäsong samt vilka spelare som andra klubbar kan tänkas vara intresserade att låna.
AIK Saywee
2011-02-25 15:48
För det hjärta som brinner ...
... med tanke på det du skrev15:26, kanske vi behöver en 40-mannatrupp?
Örebro För det hjärta som brinner...
2011-02-25 15:45
Saywee

Jo, i en drömvärld så skulle man önska sig att bara behöva nytja 15 spelare under en säsong. *ler.
Men alla vi som varit med och drivit föreningar och A-lag i fotboll vet ju att så ser inte realiteten ut. Oavsett om man håller sig på div 4 nivå eller i Allsvenskan.

Jag är dessutom helt säker på att ÖSK har sten koll på sin ekonomi och hur många man kan avlöna.
AIK Saywee
2011-02-25 15:44
jappel, exakt, mera klirr i kassan uppväger fula tröjor ... så är det bara.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-02-25 15:42
Syrianska har en ganska snygg tröja med SURYOYE printat.. det är som ÖSK skulle ha STOLTHET HJÄRTA PASSION på tröjan
AIK Saywee
2011-02-25 15:41
Orlok, det är nog som du skriver, men vågar Sixten laborera alltför mycket med vårt kära ÖSK, för att ge alla nya chansen?

Det är ju snart tre lag det handlar om 3 x 11 är ju 33.

Jag förstår inte riktigt hur det är tänkt med en 30-mannatrupp ...
Annons: