/fotboll/osk/forum/4152.aspx/fotboll/osk/forum/4152.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-02-24 18:39
Krontorps, har brasilianarna lika tröga faxar, som försenade en övergång med, var det tre minuter (?), vem skrev om det häromdagen? Det var ett spelarköp som gick om intet, vill jag minnas. Jaja då bör de byta till djungeltrumma;)

Men eftersom det är varmt i Brasilien för tillfället, är det väl ingen idé att stressa för mycket, det blir man bara svettig av :) Dessutom finns det mycket annat som är spännande i Brasilien, förutom fotboll ...

Jag inväntar officiella´s klara och tydliga info, det är det enda jag kan lita på!

COPACABANA
Örebro ÖSK Fans
2011-02-24 18:19
saywee pm
AIK Saywee
2011-02-24 18:16
von matterhorn, du kanske skulle kunna tänka dig att starta en LA Ansiktsgrupp?

Jag har en nära vän som bor där nu.

Vi finns överallt :)
Örebro Salt&Peppar
2011-02-24 18:05
Kolla forumtoppen svartvitt har 260 inlägg mot runt 30-40 inlägg i lag som gbg, helsb, elfsb.....
von matterhorn
2011-02-24 17:54
Vilken fart det har varit på detta forum den senaste tiden. Bor i Los Angeles och får scrolla tillbaka 7-8 sidor varje morron när jag vaknar för att hinna läsa ikapp, aldrig varit med om det förut. Kollar alltid svartvitt innan jag går och lägger mig runt 00.00 här, alltså 09.00 hemma och då är kanske det har ramlat in 3-4 stycken inlägg sen jag kollade sist, när jag sen går upp vid den här tiden, nio timmar senare, så är det bara att titta igenom alla inlägg. Riktigt roligt att intresset är så högt i den vackraste klubben av alla.

Underbart att vakna upp till dessa nyheter om Rama, nu väntar vi bara på Paulinho och att jag ska få komma hem från skolan för att knäppa en öl och fira.

Förövrigt tycker jag lite synd att inte Kushi kommer, en spelare som gjorde ett bra provspel och verkar brinna för att spela för klubben. Dock tror jag Paulinho och Rama är två spelare som kommer hålla en högre högsta nivå än honom.
Örebro S E
2011-02-24 17:47
Jag sticker ut hakan och säger att vi vinner Folksam cup i år! :)
Örebro Krontorps
2011-02-24 17:37
Jag tror Pålle är på ingång , som öreskå-66 och eyravallen-bloggen säger så är det nog bara brasilianskt papperströghet som gör att han inte är presenterad av ÖSK ännu
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-02-24 17:33
Min elva ...

Alvbåge - Vovven - Hagge - Almebäck - Anttonen - Gerzic - Berger - Bedoya -

Sedan vet jag inte om de 3 sista... Antingen Pålle - Rama - Astvald
eller.... Rama - Haddad - Astvald
Pålle - Haddad - Rama

Bäst ser nog ut att vara den helt nyinköpta anfallstrion, men jag tycker att det vore synd att bänka en spelare med Astvalds talang...
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-02-24 17:32
Angående Ibrahim, Yasin VS Rama, Paulinho så tycker jag att det är bra för laget. Konkurrens gynnar de yngre. De får kämpa mer på träningarna och De kommer ta yttligare några steg i sin utveckling. Det gynnar både laget och spelarna själva. Sedan visste nog både Ibrahim och Yasin att ÖSK skulle värva klasspelare på ytterpositionerna. Även Astvald får känna flåset i nacken av konkurrens.
Örebro ÖSK Fans
2011-02-24 17:28
Pozniak tror du dom kan lösa paulinho. Ösk och paulinho är ju trots allt överens
Örebro Ragge-
2011-02-24 17:24
Kul med Rama, men varför ingen Pålle än? Andra klubbar lagt sig i?
Örebro IvanÖSK
2011-02-24 17:23
Steiger// Ser man till anfallarna. Så har vi William Atashkadeh, Simon Leonidsson ,Marcus Astvald, Robin Staaf (skadad) Kalle Holmberg, Andreas Haddad, Valdet Rama och Paulinho/Kushi. Yasin och Ibrahim blir utfyllnadsobjekt trots de har säkerligen en hel del potential i sig.

Men jag är av åsikten av att man bör låta unga talanger spela så mycket. Det är ändå de som blir "dyra" i längden. Speltid+träning kan göra dem till riktigt bra försäljningsobjekt. Svenska cupen och stora ledningsmål kan ge dem speltid. Men jag ser Sixten som en tränare som gärna håller fast samma startelva tills spelarna stupar. Därav mina oroligheter.
AIK Saywee
2011-02-24 17:21
Öreskå-66, om det skiter sig med Pålle2 är jag i nuläget lite tveksam till att Kushi finns i bakgrunden ... av det jag läst här på svartvitt.
AIK Saywee
2011-02-24 17:17
Liten rubrik i dagens pappersGTsportbilaga.

"Jag har aldrig varit med i ett Häcken som varit så bra"
Tom Söderberg

Vet att det är försäsong, men ändå ...

Häcken är för mig, Saywee alltså, ett härligt ,icke myglande göteborgslag (Hisingen?), med en mycket gemytlig arena och härliga fans, god ekonomi och en framtid för många ungdomar i Göteborg.

Tips till alla som inte satsat färdig i årets gissningar, Häcken kan man sällan räkna bort ... lagandan, kamratskapen, en mycket bra tränare mm mm, kan man inte noncha bort ...

Se upp för Häcken!

Örebro S E
2011-02-24 17:16
IvanÖSK// Om ÖSK sticker i väg målmässigt i matcherna så är det nog större möjlighet för avbytarna att få speltid. Vid 1-0 ledningar brukar inte tränarna byta så mycket. - ett sätt att se på det.

Det andra är som du säger: tufft läge för de yngre.

Vi får hoppas att alla matcher i cupen, serien och europa gör så att Sixten måste spela med "Bästa laget" (hehehe).
Kasta_spring
2011-02-24 17:12
Självklart är man glad för värvningen av Rama, Paulinho var kanske för mycket att begära..
Är dock något fundersam över värvningarna av Yasin och Ibrahim..
de lär knappast få någon speltid, är de tänkta att lira i ungdom ett par år eller?
totalt onödiga i mina ögon..
Örebro Steiger
2011-02-24 17:11
IvanÖSK//

Menar du att Ibrahim då skulle bänka Sharbel Touma, eller?

Det är en lång säsong med många matcher i Allsvenskan. Svenska cupen och Euroleague. Det lär dyka upp skador m.m som gör att våra talanger lär få speltid. Det är ju ett faktum att en bred trupp är snudd på ett måste om man vill vinna titlar.

Jämför med Hamad och Durmaz i MFF. De fick inte många spelminuter i Allsvenskan första säsongen.
Öreskå - 66
2011-02-24 17:08
Jag tror att, anledningen att Rama är klar och inte Pålle2. Den kan stavas tysk effektivitet kontra brasiliansk. Ett färdigt avtal ligger inte kvar någon längre stund i Tyskland. Men att Brasilianska klubbar drar ut på tiden vid övergångar har man ju läst om förr.
Och skiter det sig med Pålle2 så finns ju Kushi i bakgrunden. : )
Örebro rirobban
2011-02-24 17:04
ÖSK aktivast på transfermarknaden.
Om inte Nordin tycker man gjort en "guld-satsning" nu så vet jag inte när han tycker det (ska Messi behöva komma). Hoppas Nordin skriver nytt kontrakt med löftet att säljas till första klubb som lägger upp 20 miljoner!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-02-24 17:04
Märkligt, utan att ha sett Valdet över huvud taget så har jag väldigt positiva vibbar kring den värvningen. :)

Undrar vad som sker med Paulinho nu. Får vi honom också så känns det ju som att vi går ett ruggigt spännande år till mötes.
Örebro IvanÖSK
2011-02-24 17:00
Jag är lite orolig över att Yasin & Ibrahim inte kommer få speltid nu när man har signat Valdet för flera år (3-4) år. Känns lite som att vi har lurat Ibrahim. Han skulle säkerligen få speltid i Syrianska. Men vad vet jag.
Örebro Ericson
2011-02-24 16:57
M.O.S och Steewe// Gött mos... (kunde inte låta bli)

EDIT: La till Steewe
Örebro Steewe
2011-02-24 16:53
Ericson / Numera 69 stycken. :D
Örebro 100år
2011-02-24 16:49
Kushtrim Lushtaku....Nya Kristoffer Näfver innan han ens skrivit på för klubben?

Sådan är fotbollen. Inget att gråta för.
AIK Saywee
2011-02-24 16:46
oroT, att det fanns intresse från fyra andra klubbar i ett förhandlingsläge, visar kanske bara varför klubben ville vara försiktig med att "släppa namn" och "dagordning" för tidigt, eller?

Rykten och källor kan faktiskt, om vi har riktigt otur, sabba mycket för vår klubb, men spekulationer och gissningar och förhoppningar är bara spännande och ger lite drag under sillasäsongen, men det är en helt annan sak!
Örebro rirobban
2011-02-24 16:38
"— Det är en modern fotbollsspelare som har speeden och tekniken. Jag brukar säga att han är som en blandning mellan Emir Bajrami och Ceasar Santin"

Ja det låter ju inte helt fel :)
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-02-24 16:35
Förbundskaptenen/Rådgivaren om Valdet:

http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.1114995--det-fanns-konkret-intresse-fran-fyra-klubbar-
AIK Saywee
2011-02-24 16:31
Ösk-Power 16:22, lugn, men om officiella skriver att Paulinho är klar så är han "helt klar", i övrigt kan vi bara gissa, tro, jiddra, vänta, spekulera och hoppas ...

Så är det!
AIK Saywee
2011-02-24 16:27
Sedan kan man ju fundera över vad som händer med Sixten under året eller till nästa år, stannar han, blir det tränarbyte, ny filosofi, nytt spelsystem eller styr "klubben" upp sådant?

Vem/vilka styr Örebro Sportklubb uppåt, framåt,
förutom sponsorer, fans, supportrar, media (?) och publik ...

... dvs, vilka gör detta, som avlönas av den finaste klubben i världen?
Örebro Ösk-Power
2011-02-24 16:22
Gott med Valdet, men vafan, är inte Paulinho också klar?
Han va ju till 95% klar i förrgår? Något som har hänt nu lr?
Annons: