/fotboll/osk/forum/415.aspx/fotboll/osk/forum/415.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling
2016-12-14 11:16
@Brandao:

Imponerande hur du kan vara så säker
Örebro Brandao
2016-12-14 11:14
Det är väll klart som fan att Yasin är på väg tillbaka till ÖSK !! Vad skulle hända om han skadade sig? Han vet att han inte kommer spela i AIK något mer..

Tänk efter lite...

AIK ÖSK-Saywee
2016-12-14 10:45
Det jag tyckte om hos Yasin, var att när han kom till avslut, blev det ofta spännande, han "sprang" långt ned i "banan" och sköt ett inlägg i perfekt höjd.

Cirka en meter högt i boxen, bollen kunde ta vändning (riktning) via försvarare eller anfallare eller vis vad som helst.

Inläggen hade oftast en bra riktning, men ibland fanns ingen där ...

Men målchanser fanns det gott om, på sådana inlägg, eller?
Örebro Jonas r
2016-12-14 10:43
Asså snälla tror du på allvar att Örebro skulle släppa in Yasin om han på allvar avslöjade ej kända styrkor och svagheter, kom igen nu!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro T8
2016-12-14 10:42
Jonas Att en motståndare får del av styrkor och svagheter. En sak när spelare står utan kontrakt, men att släppa in en motståndare... Yasin gör det ju såklart för att bli bättre för sin och AIKs skull. Det handlar ju inte om att AIK och ÖSK har något slags samarbete eller utbyte.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-14 10:36
ÖSK är en snäll klubb och har genom många åt haft ett ganska gott förhållande till AIK.

Gillart ...
Örebro Jonas r
2016-12-14 10:22
Inget konstigt alls. Dessutom tror jag inte de handlar om snällhet enbart från ÖSK sida utan att få kvalitet på träningarna. Yasin tillför på träningen. Tycker de är bra att ÖSK visar en öppen famn mot gatan gamla spelare. Jag vänder på din fråga, vad har ÖSK att förlora på att ta in Yasin?
Örebro T8
2016-12-14 09:30
Förstår inte vad Yasin gör med ÖSK. Man vill väl hålla god relation. Men varför? Släppa in ett annat lags spelare på träning för att vara snäll. I vanliga fall gillar jag att ÖSK är en bussig klubb. Men det här vete fan.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-14 08:54
Vinter, tack för att du letade upp ett exempel, men det finns ju massor av mystiska händelser!

Å AIK har ju inte 43 misstänkta, så stor trupp har de trots allt inte råd med:)

Kul att du inte följer ignoreringen mot mig, som en forumist bestämt:)

Olydigt, ja kanske lite ...
Örebro Vinter
2016-12-14 08:45
@ÖSK-Saywee:

Som tecken på uppgjorda matcher talas det om "passitivitet i försvarsspelet, bl a med att täcka skott, medvetet dåligt slagna straffar", etc. Hmmm... se klippet... (OBS: ironi)
Örebro Pedretti
2016-12-13 23:46
Nyligen publicerad lista där spelarna själva får ge betyg till de sexton olika arenornas underlag.

Och där finner vi ÖSK på en åttonde plats över bl.a. Norrköping, Elfsborg, Djurgården och Brage, nej, Hammarby.
Örebro Restalundsv
2016-12-13 22:21
Om lagarderé

Örebro
Närkingarna tillhör de som har en relativt goda erfarenheter av sitt samarbete med Lagardère. Örebro tecknade nämligen sitt avtal efter Helsingborg och AIK. Enligt Sportbladets uppgifter är ÖSK relativt nöjda med hur marknadsarbetet sköts på lokal nivå, men anser samtidigt att Lagardère ännu inte levererat på nationell eller internationell nivå, vilket borde vara det multinationella företagets största styrka.
Nikola Budalic
2016-12-13 22:09
@BK Fåfängan:

Lite rädd att domarna ska blåsa straff så fort de slänger sig nära Råp. Tror Råp och Almebäck skulle vara duktiga ihop men jag är inte helt säker Råp är rätt man, han var inte det sist när han lira mittback för AIK och Malmö.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-13 22:06
Fusket breder ut sig, 43 misstänkta, å kanske stort mörkertal?

Förvånad, nej knappast ...
Örebro Restalundsv
2016-12-13 21:24
@berra-z:

Skulle vara intressant o veta vilka spelare de rör dig om :)
Örebro berra-z
2016-12-13 20:33
...
Länktips: omni.se/a/GRge6
Örebro BK Fåfängan
2016-12-13 20:18
Och RÅP spelar mittback. Har ju iofs tjatat om det tidigare, men jag gillar't. Förläng nu!
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-13 20:17
Helt rätt Benny jag tycker vi kan relaxa nu och komma igen med spekulationer efter tjugondedag Knut i januari.

Vi hinner, ingen brådska, det får inte bli fel.
Örebro Benny Böckling
2016-12-13 20:10
Hellre
Rätt
Än
Snabbt
Örebro Pedretti
2016-12-13 19:37
Decemberpulsen i ÖSK!

Tackar Wärlegård för att du ger oss lite ÖSK i dessa svälttider!
Nikola Budalic
2016-12-13 18:28
@Danne Sahlins Skalle:

Vet att ÖSK har ett intresse av han. Han är nog inte främmande för ett långt kontrakt i och med att han flyttat runt mycket och redan vart utomlands 2 vändor.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-13 18:27
Attans vad dött det är på värvarfronten, men de är väl ingen brådska, snart är det ju jul och nyårshelg och alla aktörer behöver lite lugn och ro.

Flera spelare skall kanske bytas ut, en del skall bort och andra skall in.

Sedan är det tid att svetsa samman grabbarna både socialt och i spel.

Men vi har ju flera veckor kvar innan det börjar dra ihop sig.

Tror dessutom att Axén och Sköldis kanske kommer att jobba fram en och annan bomb, om än kanske lite osäkra källor.

Jaja, det blir nog bra, det enda som lite oroar en optimist är allsvenskans tre första omgångar för vår del ...

Två nygamla nykomlingar, och en färsk nykomling. Sådana brukar inte vara roliga att möta i början av serien, när de sprattlar som mest, dessutom är kravet på nio poäng lite jobbigt.

Det ordnar sig väl ändå ?

En bra start skall vi ha och en riktigt grym avslutning på nästa års allsvenska säsong.

Nu är det vår TUR !!!
Örebro Danne Sahlins Skalle
2016-12-13 17:20
@Motgångssupportern:

Jag borde givetvis ha framhållit min relation i förhållande till Alec redan från början, så det är lugnt jag förstår dig. Håller helt med dig om att inte göra sig rolig på andra bekostnad, särskilt inte när de inte har möjlighet att försvara sig. Jag blev bara så full i skratt när jag scrollade på trupp sidan och plötsligt när jag kom till Alec fanns ingen vikt utskriven till skillnad mot i stort sett hela övriga truppen. Såg då den unge slanken Alec framför mig och skrattade gott för mig själv. Borde dock kanske ha hållit det skrattet på min kammare så här med facit i hand.

Nog om detta. Gillar dina nyanserade och sakliga inlägg så låt oss gräva ned stridsyxan i sjön (eller hur det nu var) :) och låt oss tala fotboll.

Apropå försvara sig. Skulle inte Atta kunna vara ett bra tilltänkt mittlås? Bra på huvudet (som komplement till Iron) och dessutom släkten i stan. Värva säger jag!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-13 15:59
Spelarbudgeten kanske går till Musikhjälpen?
Örebro Motgångssupportern
2016-12-13 15:12
@Danne Sahlins Skalle:
Man kan kalla mig mycket, lättkränkt och humorbefriad hör jag dock väldigt sällan. Men det är lugnt. Jag kommer dock fortsätta störa mig på folk som gör sig roliga på andras bekostnad, särskilt i anonym form. Det är helt enkelt inte min typ av humor, och det är inte svårt att hitta exempel där folk blivit ledsna på riktigt. Men jag antar att just detta fallet är ok eftersom ni är polare och gärna lyfter upp varandras brister med ömsesidig glimt i ögat. My bad!
Örebro Brandao
2016-12-13 15:04
Ja, det är inte speciellt hajpat just nu... In med en bra spelare nu!!
Nikola Budalic
2016-12-13 14:47
Det är verkligen silly torka när man pratar om en gammal mittback ifrån Sarjevo som var duktig 2 matcher. Jag tror vi landar minst 1 nyförvärv innan nyår men jag tycker det är tråkigt att både NA och ÖSK är så tysta. Man kan ju följa upp lite bättre eller göra något roligt reportage eller liknande för att få folk att fortsätta köpa årskort.
Örebro Brandao
2016-12-13 14:44
Där ser man!! Riktigt bra var han i båda matcherna mot Sarajevo . Undra varför han la skorna på hyllan så tidigt?
Örebro KalleTeodor
2016-12-13 14:41
Sedin Torlak har lagt skorna på hyllan endast 31 år gammal efter att ha spelat i Sarajevo FK 2008 till 2013 då han gick till den mindre klubben Mes och därefter till Olimpic Sarajevo.

Han spelade dessutom en landskamp under sin karriär.
Nikola Budalic
2016-12-13 14:34
@Motgångssupportern:

ÖSK betalade inte lön när Astrit var i OS, det vet jag sedan tidigare av pålitliga källor.
Annons: