/fotboll/osk/forum/4144.aspx/fotboll/osk/forum/4144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bempa no:10
2011-02-24 23:09
Saywee/ jag hoppas Ösk antingen förlänger med Sixten eller tar hit Axen igen.
2011-02-24 23:06
Ivan Obolo är den spelare jag helst skulle vilja se i Ösk ,han skulle tillföra otroligt mycket till Ösk och framför allt på borta plan detta tror jag skulle vara skillnaden mellan silver och guld och förbättra våra urusla statistik på bortaplan/gräsmatta/potatisåker.
Örebro Kuba for president
2011-02-24 23:03
Vilka truppspelare kvarstår?
Rosen - utlånad? Antar att div 2 är en för låg nivå för Peters utveckling?
Lumbana- ser tyvärr inte ut att i dagsläget ta en bänkplats även om mittbackar är bristvara i dagens trupp - ÖSK ungdom
O Johansson - ÖSK ungdom
Abdulahi - utlåning till S1-klubb
Nordback - Givetvis kvar i truppen, men har inte imponerat efter sin skada och blir nog mest på bänken i år
E Nilsson - Kvar i truppen och kommer förhoppningsvis få en del speltid, konkurrerar med Berger
Skoglund - ÖSK ungdom
Ibrahim - utlåning till S1-klubb eller Forward?
Atashkadeh - Svårt att bedöma efter den hittills obefintliga försäsongen. Ändå kvar i truppen.
Staaf - Tyvärr imponerar han inte efter sina långdragna skador, och kommer missa ännu mer av försäsongen. Utlåning till S1-klubb igen?
Holmberg - Mycket intressant, men måste stå på tillväxt i ÖSK ungdom i år, eller....?
Leonidsson - ser tyvärr inte ut att i dagsläget ta en bänkplats, ÖSK ungdom
Malic - ÖSK ungdom
AIK Saywee
2011-02-24 22:58
Aspen, intressant, har du hört något mer av intresse ?
Örebro rirobban
2011-02-24 22:55
Japp en norra läktare på södra sidan löser allt har jag länge sagt (se mitt länktips, obs bilden är ej välarbetad, slängde bara in en bild på norra).

Hörnen blir så pass små med en läktare av norras design. Dessutom skulle vi öka kapaciteten med 1500 sittande om vi ersatte södra läktaren. Jag har inga problem med hörnen i nordost och nordväst, men glappen mellan sydost och sydväst är helt klart för stora. Men en ny norra läktare på södra sidan (vet inte hur länge jag tjatat på det:) så får vi också loger runt hela arenan, och framförallt på långsidorna är det nog attraktivt.

Uppifrån och utifrån ser arenan jättebra ut, men inifrån vet jag inte riktigt. Om det filmades från södra sidan hade det nog varit bättre. Men med en ny södra så får de filma vart som helst:)
AIK Saywee
2011-02-24 22:54
Sekt. E 22:06, håller med dig i det mesta och hoppas att den försäljningsansvarige sportchefen "bättrar sig" om jag nu kan skriva så?

Mina funderingar är dock huruvida Sixten tänker om sin egna framtid, förlänger han elller är det sista året med Sixten?

Ny tränare eller kontinuitet, guld i år eller lite senare?

Beträffande det exklusiva forumet, har jag ingen som hels aning, eftersom jag bara är en enkel svartvit forumskribent.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-02-24 22:47
Saywee //Hört i kväll att det diskuteras planer för södra läktaren, kanske med lite enklare loger..
Örebro Kuba for president
2011-02-24 22:44
Om man skulle spekulera i en möjlig startelva i premiären, förutsätter här (eller snarare hoppas på) att även Paulinho blir klar. Även om man inte har sett Rama live får man intrycket av det man läst och sett på youtube-klipp att Ramma kan spela på samtliga offensiva positioner inklusive som offensiv mittfältare. Frågan kvarstår om han kan hantera en plats i ÖSKs triangelns främre del, med tanke på det defensiva ansvar som måste tas.
Spekulationer som sagt, men tills vi och tränarstaben får se hans kvalitéer så är det det enda vi kan göra.

Alvbåge
Antonnen Almebäck Wikström Wowoah
Gerzic
Bedoya Rama
Astvald Haddad Paulinho

Avbytare:
Nurme, Haginge, Wirtanen, Per.J, Kihlberg, Berger och Yasin
2011-02-24 22:43
Jag är så himla glad att äntligen Ösk lyckas värva en spelare men utan att förta den hysteriska glädjen här inne så måste jag säga att jag verkligen verkligen hade sett Lushtaku i Ösk dressen 2011 en en riktigt bra spelare som imponerade stort på mig i tränings matcherna i Finland.

Då jag inte vet mycket om Valdet Rama så hoppas hoppas att han är en bättre fotbolls spelare än vad Lushtaku är men varför inte värva honom också nu kör vi mot Guld 2011 och hoppas att Paulinho blir klar snart eller är detta en rök ridå då en ännu bättre topp forward är på gång in vem vet ??? sedan håller jag med Ösk Karl kl.21:21

Sedan hoppas jag att ingen här inne kommer med för mycket inside om ev Ösk nyförvärv så att vi inte skadar vår härliga klubb och vårat stora ÖSK hjärta!
p.s ikväll kanske jag kan sova bättre än vad jag sovit hittills denna vecka :)
AIK Saywee
2011-02-24 22:41
Steiger 21:34, dina läktarfunderingar verkar faktiskt mycket genomtänkta, vill vi ha en ombyggnad kommer nog inte jag att få beskåda resultatet ... eller joo, det kanske jag kommer att få, 2030 fyller jag XX år.
Örebro Sekt. E
2011-02-24 22:06
En eller två justa försäljningar och sedan lirar vi i "högsta ligan" även där. Fram till dess får jag hålla med Karl och andra om att det finns utrymme för förbättringar. Men ändå... det var länge sedan vi kändes såhär starka på många fronter. En sportchef som bättrar sig, en tränare som är riktigt bra och utvecklar sig och en truppp som kan mäta sig med de bästa i ligan. Och ovanpå det en publik som är talrik och växer i röststyrka. Finns fö det där mer exklusiva forumet kvar? I så fall är det imponerande att hemligheter kan hållas kvar där må jag säga.

Edit: Tre ppp i trupp är en ren förstärkningsåtgärd.
Örebro Pozniiak
2011-02-24 21:43
Karlssson// han Vill veta hela tiden och tar inte nej, o jag skriver här på forumet så slutar han förhoppningsvis.
Örebro Robert sektion E
2011-02-24 21:41
PM går bara till inre kretsen
Örebro ÖSK Fans
2011-02-24 21:41
Karlssson/ Funderingar och lite smått o gott...
Örebro Karlssson
2011-02-24 21:37
ÖSK Fans// Alla dessa PM som du skickar hela tiden, vad handlar de om? Man kan ju inte undgå att bli lite nyfiken ;)
Örebro Karlssson
2011-02-24 21:36
Saywee//

Jag har fått för mig att en övergång är helt klar när alla pappren är påskrivna. Men ärligt talat har jag ingen bra koll på det.
Örebro ÖSK Fans
2011-02-24 21:35
Marta Pm
Örebro Steiger
2011-02-24 21:34
Skadeh//

Nja, titta på Olympia i Helsingborg.

Om vi bygger en ny söderläktare skulle den kunna påminna om deras östra läktare. Där är hörnen inbyggda utan att vara anpassade till deras norra eller södra läktare.

Det stora problemet med BA som jag ser det är att man i och för sig har byggt nya läktare men inte utökat kapaciteten nämnvärt. Västra läktaren tar in lika många som innan läktarbygget och på Östra har man lyckats med konststycket att MINSKA med 100 åskådare.. Det är bara på norra som man ökat kapaciteten.

I övrigt är det väl så att en ombyggnad tar tid och skall diskuteras i evighet.
Så om vi börjar diskutera nu så kanske spaden kommer i backen runt 2030 eller något sådant..

Eller hur? ;-)
AIK Saywee
2011-02-24 21:33
Marta 21:25 (nr 2), just detta har jag också funderat över ...
.. dagens media, kontakter och källor är lurigare än man kan tro.
Örebro Karlssson
2011-02-24 21:31
ÖSK-Karl// Håller med dig. Försäljningarna, eller bristen av försäljningar, har varit under all kritik.
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-02-24 21:31
Marta//

Jo det är klart. Tycker det är lite underligt med tanke på att alla andra fotboll/nyhetsidor utom FotbollDirekt har den nyheten. Till och med lokala nyhetssidor när man googlar på Valdet Rama. Skumt.
Örebro Skadeh
2011-02-24 21:27
Den södra sittplatsläktaren är tänkt och förnyas/fräschas upp men den kommer vara fristående. Tror inte det kommer bli några inbyggda hörn på ett bra tag då Behrn redan har byggt relativt nytt.

Kommer nog dröja ett decennium innan man kan fatta ett nytt beslut angående ett nytt arena projekt. Om man mot förmodan skulle göra ändringar för att få igenom ett hörnbygge krävs det en hel del ombyggnader och det kostar för mycket pengar helt enkelt. Dels så måste Södra läktaren göras om som Norra nya läktaren. Västra måste göras identisk som Östra nya. Det kommer kosta för mycket helt enkelt. Tid är pengar helt enkelt. Skulle man göra hörn skulle man gjort det från första början!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-24 21:25
Krille/ de kan inte påverka prisbilden på honom längre?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-02-24 21:25
ÖSK-Karl/ Läkarundersökning gjord för över en vecka sedan... förmodligen innan man inledde förhandlingen, så på den fronten hoppas jag men vet vad man köper...
Örebro ÖSK-Karl (Aldrig guld med SS)
2011-02-24 21:21
Karlsson//

Ja, tills de har bevisat att de kan få till en ordentlig försäljning och sluta skriva kontrakt med knepiga klausuler (Astrit). Att skicka iväg skurken Cabrera ensam med Porokara till Israel verkar de flesta glömt i den eufori som råder här just nu. Men jag tippar ÖSK tvåa, tror inte MFF går att rubba samt att Ellos har för dålig tränare.
Örebro Steiger
2011-02-24 21:21
Dudleys//

Nej, inte omöjligt men svårt på norra sidan.

Hela idén med fyra fristående läktare som är byggda på det sättet som man gjort på BA försvårar en utbyggnad. Tyvärr har byggherren prioriterat kontor och loger istället för läktarplats vilket krånglar till det.

Men bygger man en helt ny söderläktare så kan man mycket väl täppa till de södra hörnen i samband med ett nybygge.

De norra hörnen blir som sagt tuffare eftersom den norra läktaren egentligen är felbyggd. Hörnen svänger in för tidigt och för lite för att man skall kunna ansluta dem gentemot östra och västra.

Men med fantasi, pengar och en slagborr kan man åstadkomma mirakel :-)
AIK Saywee
2011-02-24 21:18
Kineser på Wikipedia, och ditten och datten och så mycket jidder, finns det nå´n som VET något som är helt klart i nuläget?
Örebro Karlssson
2011-02-24 21:17
Dudleys// Kan man inte riva gamla sittplatsläktaren och bygga en ny. För att sedan bygga ihop hörnen?
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-02-24 21:16
Nyheten om att Valdet Rama är helt klar har inte kommit upp på FotbollDirekt. Undrar varför? Jag kan inte hitta det i alla fall.
Örebro Karlssson
2011-02-24 21:15
ÖSK-Karl// "Aldrig guld med SS". Syftar du på Sjögren och Sjöldmark?
Annons: