/fotboll/osk/forum/4142.aspx/fotboll/osk/forum/4142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-02-25 12:20
Tror nog att Paulinho kommer att lyfta lönesnittet ganska rejält ...
Örebro Steiger
2011-02-25 12:18
EJ =Eidar G?

Fast det vore riktigt långsökt. Tror nog betydligt mer på P2 i så fall..
AIK Saywee
2011-02-25 12:16
Tvetov Nato 12:09, det var väl inte (EJ) så svårt att klura ut, det är lurigare att försöka förstå det jag frågade efter ..

"vad innebär att Rama VAR klar i måndags, "var där i torsdags och kollade runt lite" och i fredags blev han erbjuden kontrakt."
Örebro Steiger
2011-02-25 12:09
Kex Gunnar, Saywee//

Jag hakar gärna på er i debatten om Sportklubben.net..
Jag gillar också Saywee:s förslag.
Örebro Steiger
2011-02-25 12:08
Jag är övertygad om att P2 kommer, men tycker att det är bra att klubben inte
går ut med något namn förräns allt pappersarbete är klart..
Örebro Kex Gunnar
2011-02-25 12:07
Saywee: Jäkla bra förslag faktiskt du kom med där, vore inte alls orimligt att ÖSK betala en viss summa för att bibehålla och uppdatera sin egen historia.

Och vi är nog fler som kan tänka oss en viss "sponsring" av den sidan.

Kul att vi är 2 st allafall som gillar sidan.
AIK Saywee
2011-02-25 12:01
Jädra jidder, ta gärna bort detta inlägg, för jag blir så trött så jag bör nog stängas av ett tag .....
AIK Saywee
2011-02-25 11:59
SP-ÖSK 11:51, välkommen, vad innebär att Rama VAR klar i måndags, "var där i torsdags och kollade runt lite" och i fredags blev han erbjuden kontrakt.

Nej, jag vill inte vakna, jag drömmer gärna vidare om P2 ;)
Örebro SP-ÖSK
2011-02-25 11:51
Rama VAR klar i måndags. I fredags då Kushtrim Lushtaku blev erbjuden ett kontrakt, så erbjöd dom Rama också.. Rama var där i torsdags och kollade runt lite på Behrn och i Örebro Stad. Jag har vetat att Rama var klar sen förra veckan.. Ni måste vakna upp och se lite småtecken bara lite här o där, och med rätt kontakter kanske ni hade vetat om Paulinho kommer eller EJ! ;-)
AIK Saywee
2011-02-25 11:28
astby, ja man kan fundera över hur Atashkadeh och klubben tänker, eller har tänkt, om de har tänkt, på detta överhuvudtaget.

Hoppas på en trevlig officiell presentation nästa vecka, även om flera trodde det skulle vara KLART förra måndagen ...
Örebro astby
2011-02-25 11:11
Undrar vad Atashkadeh tänker nu när det börjar välla in anfallare till höger och vänster (och centralt)... Han värvades ju först och frågan är om han skulle ha tackat ja i dagens läge, eller från nästa vecka när förhoppningsvis Paulinho presenteras (inget jag vet). Han blev säkert inte lovad att vara startman men med denna konkurrens så vetifan om han får spela alls. Speciellt när han är skadad hela tiden...

Staaf har man ju totalt räknat bort nu, och det inser nog han själv också efter Sjögrens uttalanden i media och alla nyförvärv. Och hans skada. Och hans kapacitet jämfört med övriga anfallare.
AIK Saywee
2011-02-25 11:07
Kex Gunnar, jag tycker till och med att Örebro Sportklubb, kunde bidraga med några "småpengar", för att låta denna sida leva vidare, för den är bara helt fantaskisk suverän !

Kan till och med tänka mig själv, att sponsra sidan med en hundring varje år ...
... även om mina slantar kanske "behövs" till annat?

Avstår gärna tre pilsner, varje år om jag får en möjlighet att läsa på en uppdateratd SPORTKLUBBEN.NET.
Örebro astby
2011-02-25 11:03
Var inte Forsell ett sånt där silly-rykte för ett tag sen? I begynnelsen då vi även såg Eidur som ett alternativ till targetposten.

Häftigt att läsa att Forsell och Sixten har en sådan relation. Tror Forsell är född 81 och vem vet, han kanske kan tänka sig att spela för Sixten också i slutet av sin karriär?

Personligen hoppas jag att Sixten förlänger med ÖSK då hans arbete med klubben hela tiden har utvecklats positivt. Om någon ny tar över är risken att man får börja om igen. Och nu när framgångarna har börjat komma för denna fantastiska klubb så vill man som supporter bara ha mer och mer :) Inte gå tillbaka till ett tjonglag i mitten av tabellen.

Forza Sixten!! Forza ÖSK!!!
Örebro Kex Gunnar
2011-02-25 10:56
Saywee:
Helt klart, och jag tror vi är många som vill och kan hjälpa till att skicka info för uppdateringar och om sån info som inte finns. Jag har försökt få kontakt själv , men inte lyckats.
Hoppas verkligen att JOTH eller nån annan orkar/vill/ kan ta tag i sidan .
Vilken informationsskatt vi ruvar på där.
AIK Saywee
2011-02-25 10:45
Håller med dig Kex Gunnar, denna sida var/är fantastisk, vid sidan om svartvitt och officiella, ett otroligt idéellt jobb av f.d. (?) forumskribenten joth, jag kan bara hoppas att han eller någon annan uppdaterar och återuppväcker denna fan-tastiskt underbara "sida" ...
Örebro Kex Gunnar
2011-02-25 10:33
SPORTKLUBBEN.NET

Vet nån vem som gjort och äger sidan Sportklubben.net ? Ät ju en grym sida , som jag ser inte är uppdaterad, vilket är skittråkigt. Så mycket jobb och så grym statistik för oss Svart / Vita.
Eller finns den nån annanstans nu ?
Örebro Steiger
2011-02-25 10:28
Saywee//

Publikkapaciteten på BA är för låg idag. Med det snittet som ÖSK har idag så
skulle vi lätt kunna få in över 15 000 åskådare på stora matcher, så idagsläget förlorar klubben pengar på stora matcher.

Den enda anledningen till att arenan inte är fullt ut blev utsåld förra året är att de sista 500-1000 platserna finns på hopplösa platser t.ex vid kanterna på södra eller i den sk "säkerhetszonen" mellan fansen på östra läktaren.

Tyvärr har inte byggherren och kommunen insett att man skall bygga arenor för de stora matcherna, inte serielunk mot bottenlag..

EDIT: stavfel
AIK Saywee
2011-02-25 09:43
bison 09:34, intressant, å då funderar jag ju som vanligt på publikkapaciteten ...
AIK Saywee
2011-02-25 09:39
bison, tackar, men undrar om "Poolarna" är lugnare idag, när de måste sitta?
Örebro Miroslav kuba
2011-02-25 09:39
Rama Intressant!!! Och så Häcken-Pahlinho på ingång!! Det börjar se MYCKET intressant ut i ÖSK!!!
Örebro bison
2011-02-25 09:36
Om det blir ett moldaviskt lag som vi möter i första matchen så törs jag lova att de inte kommer ha med sig så överdrivet många fans.
Örebro bison
2011-02-25 09:34
Saywee// Men på BA ska ju båda kortsidorna gå att konvertera till sittplats.
Örebro bison
2011-02-25 09:32
Heyselstadion var väl en kombination, Liverpoolanhängare attackerade Juventusfans(?) och läktaren brakade ihop eller dylikt.
Hillsbourough var en olycka med Pool inblandade ett par år senare, som i alla fall jag tidigare blandade ihop med Heyselstadion.

Edit: widemarsh var snäppet före och bekräftade att det var Juve som var motståndare.

Edit 2 säger att det inte var nåt snäpp utan dålig uppdatering från min sida.
AIK Saywee
2011-02-25 09:27
widemarsh, aha, minnet kommer sakta tillbaka, mycket hemskt var det :(

Men, kan man inte tillåta att publik sitter på ståplats där läktarna består av betong? Vet att det låter som ett larvigt förslag, men det vore ju inte omöjligt för att kunna "knö in" ytterligare åskådare ... detta har jag själv provat vid några tillfällen, inte speciellt konstigt.

Att regeln kom till, beror den på att man inte vill riskera våld, eller på att läktare kan rasa ihop, pga att konstruktionen är/var för klen, eller kanske båda anledningarna, eller någon annan?
Örebro widemarsh
2011-02-25 09:18
Saywee// Det var en kombination. När Juventusfansen flydde undan de attackerande Liverpoolfansen blev trycket för högt och en vägg rasade ihop.
Heyselstadion var i väldigt dåligt skick, och borde givetvis inte ha varit spelplats för en så stor match.
AIK Saywee
2011-02-25 09:06
Spännande läsning Sarp, det KAN alltså bli ytterligare en spelare?

Hoppas, hoppas!
AIK Saywee
2011-02-25 08:55
Krontorps och bison, tackar, jag tror att jag förstår angående sitt- och ståplatser ...

... och visst har klockan ringt, hemsk händelse vill jag tyvärr minnas, vid Heyselstadion, men glömt om det handlade om brutalt våld (slagsmål), eller att en läktarsektion "brakade ihop" eller kanske en kombination av båda?
AIK Saywee
2011-02-25 08:42
Vad gäller vid lån av spelare ...

1 - Om man lånat ut en spelare, kan man väl med relativt kort varsel hämta hem sin utlåning (om det skulle behövas)?

2 - Vad är brukligt "ekonomiskt "mellan klubbarna vid lån/utlåning av spelare?
Örebro bison
2011-02-25 08:38
Inga ståplatser i UEFA, det har med säkerhet att göra.
Heyselstadion kanske får nån klocka att ringa.
har man inte i England till stor del plockat bort ståplats?
Örebro Maski Hallonen
2011-02-25 07:53
Skulle jag bestämma, bedömt på de träningsmatcher och delvis fjolsäsongen vilka spelare att låna ut skulle jag försöka låna ut Ibrahim, Skoglund, Denis och Leonidsson till en SE klubb.

Lumbana blir svårare att låna ut då han inte håller SE klass om du frågar mig. Han skulle behöva en div 1 klubb. Hur man kan välja att ta upp Lumbana men rata Björna är en fullständig gåta för mig. Även om den senare är ytterback.

Mittfältet skulle då bestå av Nordback, Kilen, Bedoya, Nordin, Per J, Berger och Erik Nilsson. Kanske en spelare för mycket trots allt. Men å andra sidan får vi se hur hel Kilen är i år.

Yasin har överraskat positivt och skulle kunna vara inhoppare bakom Astvald, X2 och Rama. 4 ytterforwards behöver vi nog. Egentligen tycker jag Wirtanen är bättre som ytterforward än back men där verkar Sixten bestämt sig.

Annons: