/fotboll/osk/forum/4116.aspx/fotboll/osk/forum/4116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-03-02 13:39
Salt&Peppar: det låter onekligen rimligt! Risken skulle ju även finnas att Paulinho bara var tvungen att matchas i startelvan och detta kanske på bekostnad av Astvald. Det hade varit riktigt dystert för Mackans del som jag tror kan bli en fullkomligt enorm kassako för ÖSK:s del i framtiden om han får fortsätta att utvecklas.
Örebro Hlynur
2011-03-02 12:51
Det kan bli många lag som slåss om publiken och sponsorer i Örebro framöver. Om bandyn och hockeyn går upp i högsta serien så måste det väl vara någon form av rekord i antal lag i högsta serien (Förutom Stockholm & Gbg). Vore intressant att se en sammanställning på detta.
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-02 12:25
ÖSK Fans//
Hoppas han är med. Han är väl spelklar?
Örebro ÖSK Fans
2011-03-02 12:21
ÖSK-KRILLE...Tveksam till om han är med på Lördag, men han måste väll vara bra igång då Tyska ligan håller på nu..
2011-03-02 12:18
Halmstad backar 17 miljoner: "Klubben befinner sig i kris"
2011-03-02 12:15
Skulle vara kul om Rama är med mot AIK på Lördag.
Örebro ÖSK Fans
2011-03-02 12:03
Valdet kommer till örebro i morgon Torsdag. Vet dock ej när han går in i träning..
Örebro micro_42
2011-03-02 11:59
Detta är jag nöjd med, som nämnts tidigare.
Bättre med en hungrig spelare än, (en som redan tycker sig vara en färdig stjärna), som alla vill ha.
Ett av våra ledord är väl passion? det får man mest från dem som vill till toppen.
Örebro Salt&Peppar
2011-03-02 11:55
Godzilla//

Jag känner likadant och jag har mig en känsla om varför:

Paulinho har högre "status" som spelare, men eftersom han misslyckats ta steget ut i europa så kan det ha tagit hunger och revengelusta ur honom. Psyket kan ha fått sig en törn. Kanske hade vi då fått hit en spelare som blixtrar till ibland för publikens skull. Risken att vi hade fått en less spelare vars mentalitet varit inställd på att harva i Allsvenskan för resten av karriären. Nått sånt kanske?

Örebro zxcv
2011-03-02 11:52
Nån som vet när Valdet börjar träna med laget?
2011-03-02 11:46
Jag skulle gärna se en intervju med Valdet Rama i ÖSK-tv på ÖSK:s hemsida.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-03-02 11:38
Gött med Kushi, känns nästan bättre än om det hade blivit Paulinho. Be mig inte att förklara varför...
Örebro ÖSK Fans
2011-03-02 11:30
jag har för mig att han skulle presenteras på en presskonferans i början av veckan..=/
2011-03-02 11:23
Någon som vet om Valdet Rama har anlänt till stan än?
2011-03-02 10:37
Kid dynamite//

Ok, tack för svaret.
Örebro Kid dynamite
2011-03-02 10:23
ÖSK Krille 09:52

Tror regeln är sådan att det köpande lagets fönster måste vara öppet. Alltså kan vi i Sverige värva ett tag till från resten av världen. Bundesliga kan alltså utarmas på talanger ännu en månad (ja, teoretiskt då Allsvenskan knappast kan värva de allra hetaste spelarna från våra tyska vänner). Allsvenskan brukar ju drabbas av samma problematik under hösten då vårt fönster stänger en månad tidigare än de europeiska. Ganska jobbigt att kunna sälja spelare utan att ha en möjlighet att ersätta, men så är läget just nu. Har för mig att SEF ville ändra på det där så att de svenska- och europeiska fönstren harmoniseras. Det vore nog bra för de alla inblandade.
Örebro Ståplats är bäst
2011-03-02 10:20
Känns bra med Lushtako,han visade ju på Finlandslägret hans kapacitet och han verkar ju passa in i ÖSKs spelidé väldigt bra.Klart det hade smakat mumma med även Paulinho men han kostade tydligen en del att signa så ingen idé att gräma sig över det.Tror Lushtako kommer axla rollen bra!
Örebro ÖSK Fans
2011-03-02 10:17
Skulle gärna vilja veta vad som gick fel med Paulinho, investment bolaget i Brasilien ville säkert ha väldigt mycket pengar som inte ÖSK räknat med. ÖSK och Paulinho var ju överens om personliga kontraktet... Hmmm trodde han var fria att gå till någon klubb i europa?

Eller kan det vara så att han presenteras idag=)? (tror dock inte det)

Välkommen till ÖSK Lushtako!!
AIK Saywee
2011-03-02 10:12
Välkommen till ÖSK, Lushtako!
Örebro foppa!
2011-03-02 10:09
Har egentligen alltid trott på Kushtrim. Vore ju dumt att ens låta honom provspela och sedan inte värva, när han gjorde sån succé. Kan dock tycka det hade varit riktigt roligt med Paulinho men det känns ändå säkrare såhär. Är helt klart nöjd :)
2011-03-02 09:53
Nu har vi gjort två bra värvningar från Tyskland. Men är inte Tyska fönstret stängt? Eller hur är reglerna?
Örebro astby
2011-03-02 09:52
Kan tillägga att Rama är inte med i startelvan då jag, förutom något Youtube-klipp, inte har sett honom spela i ÖSK:s matchtröja. Det har jag i Kush-Lush.
Örebro astby
2011-03-02 09:49
Ja även om vi för tillfället har många skadade spelare så förväntar jag mig en del utlåningar. Skoglund, Holmberg, O. Johansson känns klara som 3 av de 4 ungtuppar som kan gå fritt emellan ÖSK Fotboll och ÖSK Ungdom. Den fjärde blir nog Leonidsson med tanke på den mördande konkurrensen på ytterforwards. Det skulle även kunna bli Lumbana som går ner till ÖSK Ungdom, men vi är lite tunna kvantitivt sett bakåt så det kan hända att han blir kvar. Om Lumbana går ner så bör Leonidsson bli utlånad till en klubb mellan SE-div 1 nivå.

Om Ängelholm vill låna Staaf igen, när han blir skadefri igen, så är det bara att låna ut.

Sedan är det lite känsligt med Nilsson, Abdulahi och Berger. Berger har visat framfötterna här under vintern och har fått förtroende (kanske beroende på skador?) av Sixten på det centrala mittfältet. 2011 måste Nilsson visa att han är i ÖSK för att stanna. Frågan är om båda två bör vara kvar då den ena troligtvis kommer att få minimal med speltid? Före sig har de Gerzic, Bedoya, Kihlberg, kanske även Nordback, Abdulahi och P. Johansson. Personligen tycker jag att man bör stimulera Bergers fotbollskunnande på allsvensk nivå, killen är bara 19 år och stimuleras han på denna nivå så kan hans utvecklingskurva stiga ännu mer. Nilsson kan köra ett halvår till med Ljungskile tills sommarfönstret öppnar och någon på mitten kanske blir såld. Abdulahi har inte imponerat på mig det (lilla) han har spelat. En utlåning till Gefle med mycket speltid skulle sitta fint fram till sommaren.

Sammanfattningsvis:

Utlånade till ÖSK Ungdom
O. Johansson
Skoglund
Holmberg
Leonidsson

Övriga utlåningar
Staaf
Nilsson
Abdulahi

Vilket ger oss en trupp som följer:

Målvakter
Alvbåge, Rosendahl, Nurme (3 st)

Backar
Anttonen, Haginge, Wirtanen (även hf), Lumbana, Almebäck, Wikström, Wowoah (7 st)

Mittfältare
Kihlberg, Nordback, Berger, P. Johansson (även vb), Bedoya, Gerzic (6 st)

Forwards
Lushtaku, Rama, Haddad, Atashkadeh, Astvald, Yasin, Ibrahim (7 st)

Min startelva till seriepremiären just nu om alla är friska:

---------------------Haddad-------------------
Kush----------------------------------Astvald
----------------Gerzic-----Bedoya------------
---------------------Kihlberg-------------------
Wowoah----Wikström---Iron-----Anttonen
---------------------Alvbåge-------------------

Bänken:
Rosendahl
Haginge
Wirtanen
P. Johansson
Berger
Yasin
Rama

Utanför truppen:
Nurme
Lumbana
Nordback
Ibrahim
Atashkadeh

Kommentarer på detta långa inlägg?

Edit: Glömde Nurme utanför truppen
2011-03-02 09:41
Mirë se vini Valdet Rama dhe Kushtrim Lushtaku për Örebro SK!

Tar det på Tyska också för säkerhets skull :).

Willkommen Valdet Rama und Kushtrim Lushtaku SK Örebro!
Sverige Pat
2011-03-02 09:21
Bempa - är inte killarna albaner?
Örebro Steiger
2011-03-02 09:12
För att silly season skall vara helt komplett för min del så behövs en förlängning av Nordins kontrakt.

Sen är jag nöjd.

Örebro jappel
2011-03-02 09:04
Strålande värvningar denna försäsong.
Hoppas nu verkligen att alla våra lirare gör det enda rätta och förlänger med Sport.
Örebro Orlok
2011-03-02 08:46
Tydlig dagenefter-känsla här på forumet som nu ekar tomt efter de senaste dagarnas intensiva aktivitet som avslutades med att några nattsuddare diskuterade senaste tidens händelser ända in på småtimmarna.

Intressantast nu är väl:
Vilka blir utlånade
Vilka blir friska/förblir skadade
Förlänger Nordin Mike och Alven?
Bedoya är väl förlorad antingen som Bosman eller i sommarfönstret?
Dags att börja spela ihop en allsvensk elva!
Dags att hitta spelet och formen
Dags att se våra två senaste nyförvärv in action.
Hur bra är egentligen Valderama? Kan han tom bli allsvenskans dominant och starkast lysande stjärna?

Vi längtar alla efter premiären men ändå skönt att det finns lite tid kvar för nu vill vi spela ihop ett vinnande lag!!

Stolthet hjärta & passion!
Örebro rirobban
2011-03-02 02:55
Kul med "Kushi".
Skönt att han inte hamnade i Kalmar, han hade säkert gjort succé där och sålts för 40 miljoner kr. Nu gör han succé i ÖSK istället, men skillnaden är väl att han går gratis när kontraktet går ut (hur långt är det förresten?). Eller ska det börja hända saker på försäljningssidan? Hoppas på det! Sen hoppas jag på ett par nya backar i sommarfönstret. Eller ännu hellre att O.Johansson utveckla och blir en startman i allsvenskan:)
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-03-01 23:57
Ok, nu skall jag vara en tvättäkta Närking. Innan fönstret leder vi AS, sedan säljs Bedoya, Almebäck och Nordin. Kan vi då ändå vinna AS? Kanske!

Minns att något liknande hände i slutet av 60-talet. Har för mig att Nordahl såldes till Juventus och att S-G Larsson åkte på sin huvudfraktur på Wembley?
Annons: