/fotboll/osk/forum/4111.aspx/fotboll/osk/forum/4111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Krontorps
2011-03-09 13:31
/Bicykletan
Jo det är det nog. (Om du med "våra fans" menar ÖSK supporters)
Vilka andra fans skulle vara sura på Astrit? Knappast Pekings fans.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-03-09 13:26
OT angående kvinnor i manlig idrott.

Snackar man ishockey så har Hayley Wickenheiser från kanada provspelat med både Flyers i NHL samt Arboga utan att få kontrakt, men också spelat en hel säsong i finska tredjeligan där hon både gjorde skapligt med poäng och var hela ligans bästa tekare. Samt att hon har gjort ett halvår i Eskilstuna Linden
Svensk Fotboll Bicykletan
2011-03-09 13:21
Hoppas detta inte är någon av våra fans???
Örebro Maski Hallonen
2011-03-09 13:00
Saywee//Tror något NHL lag eller vad det var hade en kvinnlig målvakt för några år sedan
AIK Saywee
2011-03-09 12:48
Maski Hallonen, å tusan det visste jag inte, jo iofs när det gäller ungdomsfotboll förstås, det har jag själv sett i Mariebergs IK där bl.a Louise Östman spelade, hon var mycket duktig i anfallet redan innan tonåren.

Vid ett tillfälle kan jag berätta om hånfulla skratt, från motståndarlagets kaxiga killar, "kolla grabbar, de har tjejer med ilaget, hahaha".

Dessa små machokultingar skrattade inte längre när matchen var över :)

Undrar vilken dam som kommit högst i seriesystemen bland herrlag, i Sverige, i Europa, i Världen?

Undrar i vilken herrdivision Marta skullle kunna platsa?
Örebro Maski Hallonen
2011-03-09 12:36
Saywee //Damer får ju spela i herrlag så det borde väl okönade också få?
Örebro Tvetov Nato
2011-03-09 12:34
Jag började med att skriva att jag var kluven, så ja, det har du rätt i. Jag säger emot mig själv.
AIK Saywee
2011-03-09 12:30
Denna lilla sexdiskussion får mig att tänka på, att jag nyligen hört/eller läst, att det finns "okönade" människor, de har till och med fått detta inskrivet i sina pass, det är konstiga grejer det där.

De kan ju inte spela fotboll i vare sig herrlag eller damlag .....
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-09 12:20
Tvetov Nato/ Tycker du säger emot dig själv ärligt talat och skriver det jag tänkt bemöta dig med, så väljer bara att förtydiga ditt resonemang kring att det är mer tabu/skam kring sexuell läggning än favvofärg.

Nu lämna jag denna diskussionen med ett klargörande om att det är min tro att det var en viktig markering för många han gick ut med, och speciellt när han bär ett så aktat namn.

Sedan är jag som supporter totalt onintresserad av detta, men det var nog inte för min skull han gick ut med det hela
Örebro #7
2011-03-09 12:05
Tvetov Nato //
Har du läst Martin Bengtsson "I skuggan av San siro" ? Om inte så tycker jag att du ska läsa den...=) Nu handlar den inte om en kille som går ut som homosexuell, mer om en kille som vågar gå mot strömmen. Ungefär på samma sätt som att gå ut med att man är homo. Kan tänka mig att det spelar stor eller viss roll hos vissa..kanske inte för oss supportrar, men inom klubben.
Örebro #7
2011-03-09 12:01
Expressens artikel ang. nyförvärv bevisar bara hur lite folket tror på oss och våra nyförvärv. Desto skönare blir det att bevisa hur fel de har....Ang Astrit :"Öste in fem mål på tre matcher från start i Örebro SK - men fick aldrig något riktigt förtroende.." - ...Hade det inte varit för ÖSK så hade han harvat i en lägre division iår..det kan jag lova!
och återigen...stjärnspäckat nyförvärv..haha! Är det okej att skicka in den till Lasse Anrells floskeltoppen?
Örebro Tvetov Nato
2011-03-09 12:00
Jag är kluven till hela "gå ut med sexualitet"-grejen. Visst är det fint att han vågar gå ut och stå för det han känner, speciellt i en idrottsmiljö där machokulturen är så dominant som den faktiskt är. Men för mig och förmodligen många andra så kvittar det vilken form av sexualitet man har och är helt irrelevant. Det är som att jag skulle gå ut med att min favoritfärg är blå eller att jag hatar degerfors. Oviktigt, ointressant. Men hans ställningstagande är anmärkningsvärt och bra förstås för fotbollsvärlden där homosexualitet fortfarande är tabu.

EDIT: Ber om ursäkt om någon tycker jag gick off topic nu. Kände mig bara tvungen att nämna det.
2011-03-09 11:39
Sjukt bra av "Hysen den yngre" att våga gå ut i media med sin sexualitet förresten. Modigt och väldigt viktigt!
Örebro jappel
2011-03-09 11:10
Maski Hallonen
Sänt: 2011-03-09 08:37
//
Enormt bra sammanfattning av läget.

Lägg till detta att personen i fråga inte direkt dominerade när han väl fick spela från start.
Tror och hoppas på en riktig flopp i peking. (för hela peking)
2011-03-09 10:47
Maski Hallonen 8:37/
Det bästa jag läst på länge och något man skulle slänga upp i Astrits ansikte och låta honom besvara, punkt för punkt.
Örebro Kid dynamite
2011-03-09 10:37
Jag ville mest passa på att uppmuntra er alla att läsa Anders Almgrens artiklar här på svenskafans. De behandlar SvFF och SEF i dessas kamp för att ta bort 51%regeln. Väldigt intressant läsning som återigen visar att den demokratiska processen inte är alldles för viktig för dessa två organisationer. Värt att läsa och reflektera över.
Örebro Tvetov Nato
2011-03-09 09:44
Haha "Stjärnspäckat nyförvärv."?

......
Örebro Longstreet
2011-03-09 09:38
"Stjärnspäckat nyförvärv"? Snälla Expressen, sluta våldta svenska språket.
Örebro Tvetov Nato
2011-03-09 09:31
Fast Bangura var i och för sig riktigt jävla bra på Skytteholm senast, och jag tror han kan bli sevärd. David Elm däremot har jag inga höga förväntningar på. Trodde den sjuka elm-hypen skulle hinna lägga sig på ett par år, men tydligen inte. Hur många blev inte förvånade när fulham köpte honom? Konstigast någonsin.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-03-09 09:24
Sixten om motståndet i Turkiet.
Örebro Tvetov Nato
2011-03-09 08:54
Man får hoppas att det går riktigt jävla dåligt för Peking i år. Då Astrit kan sitta och slicka på sina buntar med tusenlappar i mittenskitet av superettan medan vi slåss om guldet.
Örebro Grohl
2011-03-09 08:45
förtroende från ledningen = garanterad startplats och allsvensk topplön.

Iaf vad jag tror att Astrit menade. Vill man vara given i en startelva men inte pallar kämpa för det så är det helt rätt att byta från ÖSK till IFK N.
Örebro Maski Hallonen
2011-03-09 08:37
micro_42 // Jag har hela tiden tyckt att Astrits uttalande att han inte kände förtroende från "ledningen" är ganska märkligt. Först och främst vad menar han med "Ledningen"? Tränarstaben? Kansliet med sportchefen? Styrelsen?

ÖSK valde att värva en spelare som inte fått speltid och haft en hel del skadehistorik. Där är förtroende 1.

Han fick inte och skulle heller inte få spela från början. Hans kondition var usel. Så han fick börja med inhopp. Längre fram började han få göra hela matcher och avancerade till tredjeval av de två offensiva positionerna på mitten. = Ökat förtroende. Eller tycker han Gerzic eller Bedoya skulle kliva av för gott vid den tidpunkten?

* Sixten uttalnde i media att han såg stor potential i Astrit men vill skynda långsamt

* ÖSK ville behålla honom och förhandlade men kunde inte matcha 10 mille.

Var någonstans fick inte Atrit förtroende? Att han inte erbjöds 11 mille?

Du suger Astrit även om jag beklagar att att människor sjunkit till Degerfors och AIK nivå och telefonhotade dig.
Örebro S E
2011-03-09 07:43
Micro_42// Tyvärr så finns det idioter hos oss också. Vi är inte befriade från dem.
Örebro micro_42
2011-03-09 07:00
I dagens Expressen uttalar Astrit A, Att han blivit telefonhotad efter att han skrivit på för Norrköping.
Dessutom sägs det att han tidigt valde bort ÖSK pga. att han inte kände förtroende från ledningen.
Rimmar väl lite illa med vad han sade i NA.
Är det sant är det förjävligt, att han blivit hotad och eller att han ljugit för nån av tidningarna eller blivit feltolkad.
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-09 00:40
Oo, vad jag gärna hade velat åka ner till Antalya jag också!
Örebro Skadeh
2011-03-09 00:38
Kul att Na-teamet är på plats i Turkiet och hårdbevakar Ösk under en veckas läger.
Vad jag sett på väderprognoserna därnere kommer dom få soligt och fint hela veckan dom är där. Dom yttre omständigheterna verkar vara goda. Allt annat var det när dom var på Spanska "solkusten" förra året när det var regnsjuka planer och konstgräs från medeltiden...
Örebro Skadeh
2011-03-09 00:18
Om Holmberg går bra i Ösk U och Miralem Malic likaså har vi kanske en bra framtid att bygga på. Att då värva Paulinho nu är kanske dumdristigt, kanske rent korkat om dom någon av våra unga talanger blommar ut. Jag tycker också vi har en bred och bra trupp för att lyckas. Att då ta in fler spelare som skulle hindra våra talanger att blomma ut är nog bara fel.

Vad är det som säger att Haddad INTE kommer spela alla matcher och vad är det som som säger att några av våra talanger lyckas o.s.v. Att gardera sig fullt ut när det gäller allt är nog en pengafråga. Riktigt så välbärgad är inte vår klubb(dessvärre).

Sett till ålders mixen är den bättre än på länge. Om det visar sig att leder till Guld står nog skrivet i stjärnorna. Men varför ska Ösk men alla andra lag lyckas och inte vi. Jag vill så gärna ta det efterlängtade guldet iår. För jag ser ändå tendenser till det. Bra ålders-mix, hungriga talanger,fadersgestalter som leder dom unga på rätt väg, mer vinnarskallar än på länge.
Själva mixen av spelare är nog bättre än på länge och ihop med spelidéen kan det bära långt. Tidigare har det som Nordahl och andra påpekat fattats fart och teknik. Nu har vi Haddad Valdet Rama, Kushtrim, Ibrahim, Yasin, Astvald, Bedoya,Gerzic ,Wowoah och Antonnen bl.a som på ett eller annat sett har tekniken,kunnandet, balansen, farten att kombineras till något riktigt stort.
Att vi behöver Paulinho kan vi nog vänta och se OM vi behöver hans kunnande...

Ps:Att mitt nick bygger på att Atashkadeh går skadad. När han blir frisk byter jag nick;)
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-09 00:01
Jag säger också nej tack till nya "stor" värvningar innan nästa transferfönster. Vill först se vad nuvarande kan, vilka som drar i sommar, för att sedan avgöra vilken plats man bör lägga krutet på.

Drar Almebäck i sommar, plus Bedoya samtidigt som våra nuvarande forwards presterar vore det ju olyckligt om vi pga. ekonomin inte kunde ersätta de med värdiga spelare.
AIK Saywee
2011-03-08 23:30
Så här tänker jag, mina svartvita vänner, jag röstade och hoppades på Paulinho i "svartvitts röstning" om önskeförvärv, men ÖSK valde Valdet och Kushtrim och de är mycket varmt välkomna, men att värva ytterligare i nuläget, nej tack, det räcker.

Truppen skall ju avlönas och hållas i trim och motiveras, för framtida segrar, det är ingen lätt uppgift och jag vet inte vem som har huvudansvaret för detta?

Dessutom är det ju faktiskt så att även om vi även skulle lyckas värva Paulinho, så finns det inget som säger att han INTE skulle bli skadad, på lång eller kort sikt.
Annons: