/fotboll/osk/forum/4103.aspx/fotboll/osk/forum/4103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro .-*Mackan*-.
2011-03-06 21:00
Ericson//

Så är det nog Nåja med spelare som Gerzic, Wowoah, Rama och Astvald kan vi försöka lägga beslag på det epitetet. :P
Örebro ÖSK Fans
2011-03-06 20:56
blir inget nytt ställ i Allsvenskan istället satsar vi på ett unikt matchställ i europa...svar från ösk på mejl..
Örebro Bastard on Parade
2011-03-06 20:44
Skadeh//

Kolla medl Erik Wärlegård. Han lär kunna hjälpa dig med de frågor du har. Kontaktuppgifter finns på länken.
Örebro Ericson
2011-03-06 20:38
.-*Mackan*-.// Är inte Örgryte "Lirarnas lag"?
Örebro Skadeh
2011-03-06 20:36
Jag ska köpa både hemma och borta Europamatchtröjan. Vet ni hur man lättast kan köpa dom???
Sen vill jag gärna veta om dom är kompletta, d.v.s med sponsor. Ingår namn på tröjan och får man isåfall välja vilket?
Örebro ÖSK Fans
2011-03-06 20:32
samma som europastället eller som det vi hade förra året?
Örebro .-*Mackan*-.
2011-03-06 20:23
Lite småkul på Wikipedia:

"Valdet Rama (born 20 November 1987 in Kosovska Mitrovica, Yugoslavia) is an German football player whose origin is from Kosovo[a], he is currently representing the Sweedish football team Örebro SK also known as "Lirarnas lag"

Är det verkligen personer utanför Örebro som anser det eller har månne en ÖSK:are varit inne och editerat på Wikipedia?

ÖSK Fans//

Borde nog bli samma. Men hopppas på ett lite "renare". Europastället med blott en sponsor på tröjan vore grymt. Skall köpa hemmatröjan i alla fall.
Örebro ÖSK Fans
2011-03-06 20:16
Någon som vet hur årets matchställ kommer se ut? Europastället var ju grymt snygg...hoppas på samma i allsvenskan
Örebro .-*Mackan*-.
2011-03-06 20:13
Vill instämma i berömmet av Svartvitt-red. Sarp & Co ni gör ett fantastiskt jobb. Bäst på SvenskaFans!

Jag hade för övrigt inget att invända mot AIK-rapporten i övrigt. Artiklar här skall vara partiska och jag såg ju inte matchen själv. Men tyckte bara det var lustigt att författaren så tvärsäker fastslog att Gerzic var offside när han så uppenbart var på rätt sida med god marginal.
Benny Böckling
2011-03-06 19:57
Jag har alltid använt mig av radiosporten när det är bortamatcher(förutom när man åker iväg på nån ibland då.),det funkar helt okej. Även om det blir jävligt jobbigt när man hör den klassiska målsignalen i 93 minuten... Forza Radiosporten!!
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-06 19:04
Tack Sekt. E och ni andra.

ÖSK-Power// Vi kommer köra Fan-TV under våren för att testa, dock inte regelbundet, då blir det nog möjlighet för att intervjua våra nyförvärv. Dock är jag kass på engelskan, på att tala - skriver helt ok, så det blir nog en utmaning.
Örebro Sekt. E
2011-03-06 19:01
Vill ge lite cred till redaktionen som driver, i mina ögon, den bästa Svenskafanssidan i Allsvenskan. Tack för det!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-03-06 18:13
Kul att man kan uppfatta en match så olika. Det är väl därför den som gör flest mål räknas som vinnare.
Av hänsyn till AIK:s tränares välbefinnande tycker jag vi håller med om att AIK var bäst igår.
Örebro Pintorp
2011-03-06 17:57
Qrill: Okej, lite trist. Tack för infon!
Örebro Blå Bergen Blues
2011-03-06 17:16
Dessutom föregicks också vad jag kan se AIK:s 1-0-mål igår av en regelvidrighet: Ove Rübsamens knytnäve i magen på Carlos Gustafsson 1980!
Örebro Blå Bergen Blues
2011-03-06 17:06
MangeMan// Jo, vi vet att livet är orättvist och att AIK givetvis alltid borde vinna när de inte gjort det. 10-0 till er hade nog bättre speglat matchbilden igår. Givetvis ska alla motståndarspelare alltid stanna upp och ge tillbaka bollen till AIK när någon AIK:are, inklusive någon sådan i publiken känner sig orättvist behandlad, puttad eller kittlad i örat eller så.
AIK MangeMan
2011-03-06 16:58
Då har vi olika definitioner på överkörning helt enkelt, visst hade ni mer boll och bättre spel i andra halvlek, AIK ägnade sig mest åt felpass och dåliga långbollar men ni skapade samtidigt bara en enda farlig målchans värd namnet, totalt i hela matchen skapade ni alltså två bra chanser så jag kände mig inte särskilt överkörd. Nej det var inte offside vid 1-3 men det föregicks fortfarande av en regelvidrighet eftersom det i fotboll inte är tillåtet att ta bollen genom att dra i motståndarens tröja och arm så han tappar balansen. Lägg därtill att vi fick ett mål bortdömt som var ungefär lika mycket offside som när ni gjorde 1-3.
Örebro Ösk-Power
2011-03-06 16:53
Skulle vara roligt med ett FAN-TV klipp med Valdet och Lusthaku.
Är det på väg ?
Örebro Volyes
2011-03-06 16:49
Spelar det egentligen någon roll om hur AIK väljer att skriva sitt matchreferat? Känns som att man bråkar över något som inte ens har någon betydelse.
Örebro svartvitthjärta
2011-03-06 16:47
Kom ihåg att påminna era äldre kollegor/vänner om att det kommer att gå familjebuss/bussar till premiären i Göteborg 4 april!!

Heja Sport!
Örebro go_osk
2011-03-06 16:27
MangeMan//

Var du på plats på Skytteholm igår? AIK blev överkörda i andra halvlek och skapade knappt en målchans värd namnet. Att då, som i er matchrapport, påstå att ÖSK inte var det bättre laget är skrattretande.
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-06 15:57
haha magnus! Det där var ju roligt, måste bara vara ironi, annars är jag orolig för författarens hälsa.
Örebro IvanÖSK
2011-03-06 15:54
Mangeman: Stämmer det att det var offside på 1-3? Och vem bryr sig? Det är bara en träningsmatch. Det lag som gör flest mål vinner. Så enkelt är det.
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2011-03-06 15:53
//MangeMan

Är detta bra och objektivt skrivet tycker du ?

"För andra gången på säsongen så mötte AIK ett motstånd från Allsvenskan och denna gång ett av förra årets topplag. Det gick att kännas igen då dom visade upp samma mediokra register som övriga topplag förra året."
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-06 15:50
Jag kommer typ Aldrig att köpa canal+ abonnemang, det blir radio framöver. Dags att mejlbomba folket på canalplus.se
AIK MangeMan
2011-03-06 15:44
De enda upprörda jag ser är ni som sitter här och grinar över vår matchrapport trots att den stämmer rätt bra med hur det faktist såg ut.
Örebro Ståplats är bäst
2011-03-06 15:38
Alltid lika kul att läsa ett matchreferat från en AIKare,har råttorna någonsin kunnat ta att man losat mot ett bättre lag...eller mot något lag överhuvudtaget för den delen?Knappast objektiv syn från den skribenten,domaren var kanske inte bra men att bli så upprörd över en försäsongsmatch kanske ger den bild av hur AIK mår som förening för tillfället...
Malmö FF Qrill
2011-03-06 15:38
Ser att ni snackar om Allsvenskan och Canal + härinne. Kan bespara er ett telefonsamtal genom att berätta att jag redan pratat med dem.

Säsongskortet finns inte längre. Om man vill vara garanterad att se alla allsvenska matcher (oavsett lag) så måste man skaffa Canal + Max. Med Comhem kostar det 449 kr per månad, och jag antar att det gäller för andra leverantörer också.

Allsvenskan kommer att sändas med några matcher per vecka i Canal + Sport, sen kommer matcher att sändas på Canal + Fotboll (som bara finns i max-paketet) och på de gamla PPV-kanalerna som nu heter Canal + Extra 1-4). Något säsongskort finns inte.

Om man har Canal+ Total (och alltså har Canal + Sport-kanalerna) och sedan satsar på att köpa loss enskilda matcher på PPV finns risken att man missar matcher. Vissa matcher som sänds på Canal + Fotboll kommer inte att kunna köpas som PPV.

Det suger totalt. Men så är det. De tappade nog rätt rejält med kunder när Premier League rök, och det är de allsvenska fansen som får ta den notan.
Örebro Arche
2011-03-06 15:36
C Sports kommer sända alla matcher från Allsvenskan som ppv. Man kommer även kunna köpa de flesta matcher genom C+ som ppv.
AIK MangeMan
2011-03-06 15:35
Nej det var inte offside, däremot var det en solklar rejäl tröj/armdragning på Sandro när ni tog bollen och kontrade in 1-3, flera spelare slutade delvis att spela eftersom det var den mest solklara frisparken man kan se. Utöver det hade ni två vettiga avslut på hela matchen, nicken till 1-1 och ett till bra avslut som Turina räddade, det är väldigt bra utdelning att få med sig tre mål på det. I första halvlek hade ni inte ett enda vettigt anfall, i andra trillade ni boll en del utan att komma direkt någonvart. Men visst garva på ni om det känns bättre så.
Annons: