/fotboll/osk/forum/4092.aspx/fotboll/osk/forum/4092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-16 22:09
Kid dynamite//

Det är Josef Ibrahim som ser ut som Don Flamenco från Punch out.
Örebro Kraków
2011-03-16 22:03
Kid dynamite: Haha, på pricken! Undrar om det finns några fler kända tv-spelshjältar..
2011-03-16 21:55
Håller med om Wirtanen. Inget gnäll om att han inte är ordinarie. Verkar vara en hyvens kille den där Wirtanen. Fin bil har han också :).
Örebro jocke.
2011-03-16 21:53
Anton17//

Dom enda platserna där det är osäkert i nuläget som det känns som är högerback samt vänsteranfallare.

Alvbåge
Anttonen/Haginge Almebäck Wikström Wowoah
Nordin Kihlberg Bedoya
Astvald Haddad Rama/Lushtaku
Örebro Kid dynamite
2011-03-16 21:47
vem är det som står 7från vänster på översta raden? Ser ju ut precis som Don Flamenco från Punch out på 8-biten.

Tycker normalt att jag har bra koll på spelarna i truppen, men på det här kortet var det lite halvlurigt att känna igen ett par stycken.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-03-16 21:37
Kollade precis på lagfotot... Hahaha alla ser ut som Luke chadwick!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-03-16 21:31
Jag har följt ÖSK:s rapportering från träningslägren via wirtanen, och måste bara säga VILKEN JÄVLA BRA KILLE!

Tycker han förtjänar cred!!!
Örebro Krontorps
2011-03-16 21:28
//Bison
Det är Skoglund med tjurnacken :)
Örebro Kraków
2011-03-16 21:24
bison: Ok.. kan bara inte förstå hur man kan samarbeta under samma klubb med så starka och öppna åsikter, sjukt.
Örebro Storm_90
2011-03-16 21:13
haha kan bara instämma vad gäller Alven sjukt kul :D
Örebro bison
2011-03-16 20:47
Vem står längst ut till vänster i mittraden?
Vilken tjurnacke!
Örebro bison
2011-03-16 20:41
Har frågat förut, men är det någon som vet om tröjorna till EL kommer att säljas på webbshopen?
2011-03-16 20:37
ÖSK:s nya lag foto.
Örebro bison
2011-03-16 20:13
Krákow// Roma har inte nån jättedragning åt vänster. Däremot är Lazio mer kända för, och har säkert en större falang fascister i sina led. I fallet Lazio är det ju inte bara fansen utan även spelare som Di Canio som öppet visat, i mitt tycke, osmakliga gester och budskap.
Bilden är från matchen mot Livorno om jag inte minns fel, ett lag som förövrigt har en väldigt stor kommunistisk klack. Bologna om jag inte minns fel är också ett lag med fans på vänsterkanten.
Halmstads BK Anton17
2011-03-16 19:35
Hallao alla Öreborare :) Tänkte fråga hur ni tror eran startelva ser ut inför premiären och säga Lycka till!
Örebro Dejmon (PM!!!) (Mdmf)
2011-03-16 18:36
Heja Grixx kom med nått smarrigt! Vi lider av nyhetstorka! :D
Örebro Grixx
2011-03-16 18:27
Plötsligt är mina öron stoooora när jag sitter invid en tung trojka som pratar boll...kan jag höra något hemligt att pm:a om;-)

Neee...de pratar så tyst ...och öronen blir som paraboler.
Shhh....jag leker undercover spy.... :-D
2011-03-16 18:12
ÖSK KRILLE (Go for gold)
Jag håller med om att det blir lite "sila mygg" i detta fall men det var ju samma när ÖSK ville hålla en manifestation för Yunus. Det finns alltid nån som tycker annat..

Kraków
Så är det också i regel (om man ser till de stora grupperna) men det finns en otroligt stor fascistisk folkrörelse i stora delar av Italien så det är inte så konstigt att även Roma har vissa grupperingar som har dessa åsikter. Det är ofta interna strider pga politiska yttringar i Sydeuropeiska länder.
Örebro Kraków
2011-03-16 18:03
bison: Jag trodde Roma var vänster och Lazio var höger. Hur går den bilden ihop med resterande AS Roma klacken? Slagsmål?
2011-03-16 17:55
bison//

Jo det tycker jag med. Men att visa medkänsla till någon är aldrig fel.
Örebro bison
2011-03-16 17:47
För att förtydliga mitt resonemang tycker jag att det är bra om UEFA inte tillåter manifestationer som på bilden från Rom.
2011-03-16 17:43
Kid dynamite
Du har inte sett några problem just för att det är förbjudet att yttra politiska åsikter på läktaren. Vet inte vilka du syftar på när du snackar om en och annan idiot (själv tycker jag att man har rätt till vilken åsikt man vill) men om du tänker såhär; en stor del av ÖSK's klack definierar sig själva som långt ut på den vänstra skalan av det politiska spektrat, en stor del av de som slåss (vissa regelbundet och vissa oregelbundet) står tvärtemot för en nationalistisk världsåskådning. Vad tror du skulle hända om UEFA släppte detta fritt? Skulle det vara trevligt att hänga på Västra stå för en vanlig människa tror du?
Örebro MMS
2011-03-16 17:39
Alvbåges blogg, ganska roligt med en gäst i programmet :)
Örebro Kid dynamite
Bison 17:33

Ok, i så fall så ändrar jag mig och håller med dig istället ;)

Själv överger jag Svartvitt för kvällen då en joggingtur hägrar. Måste ju vara i form ifall Sixten ringer och behöver en långsam mittback utan teknik och positionsspel.

Heja ÖSK, oavsett vad UEFA tycker.
Örebro bison
Dejmon// Det var ungefär det jag menade tidigare men du uttryckte det bättre.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-03-16 17:36
Ja det är ju hyffsat enkelt , i ligorna svarar de olika nationella förbunden inför Uefa och per se fifa. I tävlingar som CL och EL bör väl Uefa hålla i taktpinnen
Jag har svårt att se att Uefa bryr sig om allt, speciellt manifestationer på lokal nivå, då de ryska storlagen kört Kosovo är Serbien i ett flertal år och andra bulgariska samt serbiska lag kört döda alla albaner sånger och tifon.
2011-03-16 17:34
Kid dynamite
Nejdu. Den hetslagstiftning som finns i Sverige finner du inte på många andra ställen i Europa. Ja det är rimligt att en arrangörs regler efterlevs, det handlar inte om att de går före lagar. När politik blandas in för mycket i sport (speciellt publika sammanhang) blir allt skit. Fundera en liten stund över hur lätt en kille som kommit ut som homosexuell skulle ha det om det spelades en match i t.ex. Estland, Lettland, Polen, Ryssland, Serbien eller liknande. Eller varför inte om en spelare vore svart i en match där Lazio's grabbar har full yttrandefrihet.

Skulle du trivas med massa hakkors/hammare å skära samt massa heilande på läktaren? För det är nämligen få länders lagar som förbjuder dessa (Sverige och Tyskland?).. UEFA gör det dock..
Örebro bison
2011-03-16 17:33
Jo det är ett problem, alla måste tycka som jag ;-)
Örebro Kid dynamite
2011-03-16 17:33
bison 17:25

Då är vi helt enkelt inte överens, men det är inga problem :)

Örebro bison
2011-03-16 17:31
Kid// Som jag skrev innan tycker jag att UEFA borde ha godkänt de båda klubabarnas önskemål i det här fallet, men håller fast vid grundprincipen.
Annons: