/fotboll/osk/forum/4086.aspx/fotboll/osk/forum/4086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-18 12:17
Jaa.. Astrit denna Astrit. Lite som att se ett ex man inte riktigt kommit över bli lyckligt förälskad när han lyckas...
Örebro Maski Hallonen
2011-03-18 10:26
Norrköping spelade mot Kalmar (1-1) och tydligen var Peking spelmässigt riktigt bra och Kalmar hade fullt sjå. Kommentar värd att citera

"Mitt i andra halvlek hade Kalmar en svag period och IFK spelade mycket bra fotboll anförda av Astrit Ajdarevic och Imad Khalili som imponerade."

Örebro Dejmon (PM!!!) (Mdmf)
2011-03-17 22:13
Känner mig redo att tippa nu...

Förresten hoppas jag de bygger ihop hörnen om de ändå ska byta master. Det var ju det som skulle bli så dyrt, då får dom ju även sina extra sittplatser och alla är glada.
Örebro BabyKladde
2011-03-17 22:07
Gällande spelardräkten för Europaspelet så är det inte Malmös "träningsdräkt"..

..Dräkten är PUMAs senaste kollektion, men ÖSK väljer att använda "standardfärgerna" som dom lanserades i eftersom dom passar ÖSK bäst, vill säga svart och vit med lite guld.. Om man kollar PUMAs kollektion så ser ni att ÖSKs bortaställ finns med där.. så ÖSK har ett ställ som inte är "specialdesignat".. och sedan påminner både träningströjor och jackor med samma färgkombination..

..tycker det är ett väldigt snyggt ställ och hoppas dom har det i allsvenskan med.

(det på lagbilden är ju förra årets, eventuellt årets med.. men inför förra säsongen så tog dom ju lagbild med 2009 års ställ..)
Örebro BabyKladde
2011-03-17 22:04
Gällande belysningen på arenan så har Örebroporten för ett par månader sedan redan kollat kostnader för att byta masterna. (innan jag bytte arbetsgivare var jag delvis aktiv i det och forskade priser).

Och gällande antal armaturer och vikt är det riktigt känsligt det där.. vikt gånger vindstyrka, höjd, "mastmodell" osv måste hänga ihop.. Dagens master klarar inte att exempelvis sätta upp bredare strålkastare högst upp, utan då måste hela masten bytas ut..

..och strålkastare på läktartaken kan vara aktuellt, men då ger det inte tillräcklig spridning osv.. så masterna kommer vi nog få ha kvar så länge läktartaken inte är så pass höga som Norra och Östra läktaren är så det inte på något sätt bländar kameror osv..

..så Örebroporten är intresserade att byta ut eller ersätta masterna med något annat..men finns ju regler som ska följas.
..komplicerat jag vet :P
Örebro Brus-Nilsson (signa Wanderson)
2011-03-17 21:59
IFK No1 //
Se något til!l höger! :-D
Seger mot AIK 5/3 med 3-1.
Dessutom...under träningslägret blev det förlust med 1-2 mot ett ryskt benknäckargäng och seger med 5-0 mot ett norsk lag från 3:e divisionen.
AIK Saywee
2011-03-17 21:57
Krontorps, det är nog så, som du skriver 21:04 och vi kan kanske råka ut för ännu flera överaskningar.

Fast jag får ytterligare en fundering, hur många av hemmalagets supportrar/publik väljer att titta på matchen live och hur många väljer att se den via media?

Vet att det varierar beroende på väder och vind och motstånd och var man befinner sig och en massa annat. Men är medias sändningar viktigare än liveupplevelser, sett ur en ekonomisk synvinkel alltså, eller?

Jag har nog lite svårt att beskriva mina funderingar, hoppas att någon kan hjälpa mig på traven, vad prioriterar man i framtiden, tevesoffan eller plaststolen på arenan?
IFK Göteborg IFK No1
2011-03-17 21:57
Hur har det gått för er på försäsongen ?
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-17 21:48
Besvärlig debut för Belle.
Örebro Krontorps
2011-03-17 21:04
Det är väl så att man vill ha så hög kvalité som möjligt på tvproduktionerna men att det är ett orimligt krav för en del smålag i dom första omgångarna. Därför har man lite lättare regler då.
Det är ju bevisligen en del lag som väljer att spela på andra arenor istället för att fixa ljuset om dom går vidare, Kalmar tex.

Och det finns säkerligen en massa andra regler runt det här med europaspel och tvproduktioner som vi inte känner till.
AIK Saywee
2011-03-17 20:13
Jaa ni, fotboll är så mycket mer än bara fotboll, i en teknisk, juridisk och ekonomisk nutid.

Lagar, gräs, lux, bosman, regler, politik, fönster, streckkoder, byggnader, kameravinklar, etc etc etc
Örebro MrCrowly
2011-03-17 20:01
ja, och varför höjer dom ljuskraven efter hand, 1200lux först sen 1500lux om dom går vidare, har dom sämre kameror i gruppspelet? :p
AIK Saywee
2011-03-17 19:59
Svartvitt forever 19:43, ja det är underligt ur den synvikeln, dvs jag tycker att kvällsmatcher ofta ger en bättre och stabilare sändning "ljusmässigt" än när solen lyser på halva plan och andra halvan är skuggad och kamerorna hela tidet försöker kompensera detta ...

... det finns säkert ytterligare aspekter på detta med ljus över arenorna.

Är det någon som har koll på anledningarna till belysningskraven? För det är väl inte bara ett fånigt påhitt?
Örebro Svartvitt forever
2011-03-17 19:43
Jag kan inte låta bli att tycka det är lite konstigt med de utökade belysningskraven. Ett antal kvällsmatcher från Behrn Arena har ju redan sänts i HD i Canal +, och jag kunde inte se någon försämrad bildkvalitet.
Örebro MrCrowly
2011-03-17 19:36
gött Valderinho , bra bakfylleaktivitet efter en stor whiskyprovning på lördag :)
Örebro Valderinho
2011-03-17 19:21
MrCrowly //

Det kommer bli stream så du kan vara lugn.
AIK Saywee
2011-03-17 19:18
Grohl, då "gissar" vi lika, denna minimihöjd finns nog beslutad av någon anledning, men inte vet jag, kanske av bländande skäl ...?
Örebro Grohl
2011-03-17 19:09
Saywee//

Jag är visserligen ingen ljusingenjör, men nära nog =) Med tanke den nästan löjliga mängd regler och stadgar jag har läst gällande byggnader och liknande så är jag 100% säker på de finns en minimihöjd för strålkastarplacering, den är garanterat betydligt högre än läktartaken. Annars skulle alla placera ljusen på taken.
Örebro MrCrowly
2011-03-17 18:04
nån som vet om det blir nån stream på söndag? Hittar inget på ÖSK's sida...
Örebro MrCrowly
2011-03-17 17:29
ja, Bison.
AIK Saywee
2011-03-17 17:27
Detta med strålkastarnas läge har jag funderat lite på, fast jag är verkligen ingen byggnadsingenjör.

Men om man placerar dem så lågt (relativt lågt) som på läktartaken kan ju störande ljus, likt när solen ligger lågt, strax över läktartaken, uppstå.

Jag undrar om det inte måste vara en viss höjd till strålkastarna, för att de inte skall vara bländande, för spelare och funktionerer, men jag vet inte alls ?
Örebro bison
2011-03-17 17:20
McCrowly är matchen i Turkiet slut?
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-17 17:04
Liten intervju med Alvbåge.
Örebro widemarsh
2011-03-17 16:33
Hlynur// ÖSK ska spela i samma tröjor som förra året. Dvs, dom på lagfotot.
Örebro MrCrowly
2011-03-17 16:18
vet inte när våra första fiender började eller när det slutar, men de spelar nu på länken... IFK alltså..i Turkiet via en rysk stream
Örebro Hlynur
2011-03-17 14:35
Tröjorna som de har på lagfotot, är det årets matchställ? Hoppas inte det för de var gräsligt fula!
Örebro Thlumman
2011-03-17 14:11
Krontorps//

Nej.. Det var Tottenhams!
Örebro Kom hem Kuba
2011-03-17 14:00
Om man inte fixar belysningen nu så antar man alltså att vi inte kommer ta oss ut i Europa fler gånger?
Örebro zxcv
2011-03-17 13:54
adde / Precis vad jag tänkte också. Fler kraftiga lampor på alla fyra läktartaken bör räcka.

Det borde även kunna gå att montera armaturer halvägs upp i masten, dvs strax över läktartaken. Jag kan inte tänka mig att det påvekas av vinden och rent viktmässigt borde det räcka med kraftiga bultar och fästen.
Men jag är ju ingen ingenjör:)
Svensk Fotboll Bicykletan
2011-03-17 13:42
Det känns som en rimlig målsättning
Annons: