/fotboll/osk/forum/4075.aspx/fotboll/osk/forum/4075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matta
2011-03-21 11:41
Direkt från Allsvenska upptaktsträffen.
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-21 11:31
Roland Nilsson verkar lämna Malmö FF efter den här säsongen och det finns en hel del alternativ till hans ersättare. Men vem tränar ÖSK efter den här säsongen? Sixten har inte förlängt sitt kontrakt än vad jag vet?
Örebro Grohl
2011-03-21 10:25
Håller med Marta, precis den typen av artiklar som jag vill läsa! Kanon Mathias!

Sen vill jag inte låta som en gnällig närking, speciellt då jag själv inte bidrar med något alls till sidan, men styckesindelningen i artikeln gjorde det lite jobbigt att läsa. Se det som konstruktiv kritik och absolut inget ont menat med det. Keep it up!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-21 09:59
Klart kul läsning i krönikan Mathias!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-21 09:59
Klart kul läsning i krönikan Mathias!
Örebro Conjuration
2011-03-21 00:35
Fetcit//

Tror att Syrianska tvivlar på Haddad ;)

Haddad är för övrigt perfekt i vårat spelsystem, genial värvning och kul att vi vann över Elfsborg idag med en mer eller mindre ordinarie elva :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-20 23:51
Haddad har verkligen visat sig så giftig som hans egna supportrar har menat. Nu får man hålla tummarna för att han får hålla sig tämligen frisk och kan göra minst 20-25 matcher.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-03-20 23:45
Soran// fan vad roligt när Örebro får uppskattning från andra lag! Hoppas också, och tror! att Haddad kommer göra en kanon säsong och tysta alla tvivlare. För det finns väl tvivlare?
Örebro kenya
2011-03-20 22:29
Valderinho/ Man får ta i beaktande att kraven på Nordin är högre än de flesta andra spelare i laget. Det är så "stjärnspelare" blir behandlade, gör det något bra är det hjältar, går det sämre så får de ofta bära skulden. Se exempelvis Zlatan.

Sen håller jag med dig om att det ser bättre och bättre ut, han led ju av någon form av sjukdom och är säkerligen inte 100% riktigt än.
Örebro Krontorps
2011-03-20 22:28
Tror inte Nordin har problem med fler populära spelare (som Valdet och Kushtrim). Han stod iallafall upp för Kushtrim idag, det var väl han som flög på Klarström efter kapningen?
Dock tyckte jag han höll inne med passen när han hade bra lägen att lägga ut bollen till Valdet vid ett par tillfällen, kanske bara en tillfällighet.

/Okammade Garpe
Jag tycker också om våran tränare och han skulle se förjävlig ut i babyblått ;)
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-20 22:25
Tror inte Nordin har problem med att det kommer nya stjärnor till klubben. Han bör nog inte ens känna sig hotad. Vore annorlunda om det var en egen produkt med samma spelstil som Nordin som började utmana.

T.om. Ajdarevic var ett större hot, på sikt då.
Örebro Valderinho
2011-03-20 22:22
Skillnaden mellan briljans och att Gerzic är blek är hårfin.

Visste han slår bort några "enkla" crossbollar men han löper för laget och vill ha boll. Han gör ändå några briljanta instick t.ex till Haddad. Men fastnar några gånger på motståndarna när han ska göra sina kroppsfinter. När Gerzic får upp tempot på träning och match(Djurgården närmast) kommer han bli bättre och bättre. Man ser att han vill "dominera" på plan men inte riktigt har orken/tempot för det än. Men formen är på uppåtgående.

Ena matchen har han varit briljant(Aik borta) och inhoppet hemma mot Hammrby lovade gott. Nu fick han en riktigt tuff match och det gick lite sämre. Men ge det lite tid så kommer det bli kanon.

Antonnen,Wowoah,Rama och Lushtaku som varit småskadade till och från kommer också bli bättre och bättre om dom inte blir skadade igen. Bäva månne!
Jag tycker mig se samma styrka inom gruppen som när Malmö tog guldet som jag ser i Ösk just nu, med konkurrens på Astvald(med Lushtaku) och så har vi Yasin och Ibrahim därbakom (Malmö hade Hamad och Durmaz).
Örebro rirobban
2011-03-20 22:16
Fast vore verkligen Sixten så bra för Malmö?
Visst spelar MFF 4-4-2? Då passar nog inte Sixten in som tränare där.
Dessutom lär han vilja ha en rejäl löneförhöjning, eftersom han varit med och skapat ett allsvenskt topplag i Örebro.
Örebro rirobban
2011-03-20 22:12
Thompy//
Nordin var ju tydlig att han ville se en satsning på bra spelare till klubben för att stanna. Då vore det ganska konstigt om han tyckte dessa spelare tog för "stor" plats.

Örebro kenya
2011-03-20 22:09
Okammade/ Det läskiga är att du har rätt, tror att han skulle vara det bästa "allsvenska" alternativet för er om Rolle skulle försvinna.
Örebro Thompy
2011-03-20 22:03

Hur tror ni Nordin tar att Valdet Rama och Kushtrim blir "stjärnor" i laget - att inte Nordin får all uppmärksamhet längre? Tyckte för övrigt att han var väl blek idag..
Malmö FF Okammade Garpe
2011-03-20 21:59
Jag tycker om er tränare. Han skulle passa bra med himmelsblå tröja. :)
Örebro Karlssson
2011-03-20 21:12
S E//

Instämmer i allt du skrev i ditt senaste inlägg.
soran
2011-03-20 21:06
hej på er alla ösk are,
det är så skoj och följa er nu när ni har en assyrier (haddad),och specielt när ni spelar så bra och teknisk fotboll.

ni har fått många fans från södertäle nu,se till att krossa syrianska bara,
Örebro Hertig_Karl
2011-03-20 20:55
Jag tycker att det är en bra regel att man vid direkt rött kort inte får sätta in en ny spelare vid träningsmatcher. Även om det ur matchträningssynpunkt är bättre att spela mot 11 man så vill vi ju inte ha spelare skadade till premiären. Jag tycker dock att dagens röda var hårt dömd.

Dåren Keene däremot verkar ju vilja bli utvisad alternativt skada våra spelare i slutet av matchen.

Örebro S E
2011-03-20 20:47
ÖSK måste hålla tempot uppe i 90 minuter, jag tyckte att de bjöd in Elfsborg i andra. Tempot var för lågt och det passade Elfsborg med sina 10 man. Snabbare hantering av bollen, ett snabbare passningsspel.

Jag vill inte att ÖSK ska tappa poäng pågrund av en loj inställning. ÖSK spelarna har en tendens att bli för bekväma, det var flera matcher förra året som inte hade behövt bli så spännande som de blev och nu ser vi det igen.

90 + tilägg ÖSK! (+ eventuell övertid och straffar i Europa)
AIK Saywee
2011-03-20 19:51
Det hade väl ändå varit en bättre värdemätare att möta ett fulltaligt Elfsborg i en hel poänglös "match"?
Örebro widemarsh
2011-03-20 19:30
Utvisningen känns helt ok när man ser på NAs bilder. Ful satsning med båda sulorna före. Sen är ju reglerna i fotboll så att om man blir utvisad så blir laget en man mindre, tycker inte man ska ändra reglerna bara för att det är träningsmatch.
Men lite tråkigt för matchen att inte lagen inte fick vara lika många på plan, dock tycker jag inte man ska beskylla domaren för det.
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-20 19:15
På mig imponerade Ale Bedoya och Turbo-Tommy mest idag. Vilka kämpar!

Även publiksiffran imponerar (igen) samt att ÖSK nu väljer att sända hemmamatcherna på webben (även om jag inte sätt nån match på annan plats än BA men ändå), väldigt bra! Hoppas fler klubbar tar efter!
Örebro Svartvitt forever
2011-03-20 19:09
Var riktigt positivt överraskad av Wirtannen i första halvlek, till exempel framspelningen till Bedoya, i andra var kommunikationen mellan honom och Astvald obefintlig, därför var Astvald sig inte lik.
Kushtrim riktigt bra i första, dock, i valet mellan honom och Astvald väljer jag Astvald alla dagar -- Kushtrim lite för lätt i närkamperna.
Ser gärna ett anfall med Rama - Haddad - Astvald, då Antonnen spelar på sin rätta kant. Wille Attack hann inte visa så mycket, kändes dock farlig de få gånger han fick bollen. Känns gott att ha honom som som reserv för Haddad.
Haddad gör alla gånger tvåsiffrigt i år om han får vara friskl
Örebro Optic
2011-03-20 18:30
Zxcv : vad gjorde Wirtanen för fel idag då? Tyckte han var riktigt bra i första och som alla andra i andra halvlek. Var ju stabilare bakåt p höger kanten än vänster kanten. Det är iofs min åsikt och alla har rätt till sin egna åsikt men känns som att han ofta får onödigt med kritik..

Planens bästa enligt mig : Bedoya samt Mange w
Örebro Hero
2011-03-20 18:28
Vet inte om fler än jag blev fundersamma när Keane blev utvisad, visst var Elfsborg efter det nio utespelare. Andra halvlek spelade IFE med fullt manskap alltså.

Bra första av sportklubben, Rama och Lushtaku känns givna och Astvald lika given på bänken efter ett uselt inhopp.

Kul med mycket publik och bra spel stundtals av ÖSK, lite synd på domaren men dom har väl också försäsong.
Örebro .-*Mackan*-.
2011-03-20 17:55
Plusvarianter för mig i dag:
* Rama - en kvalitetsspelare helt enkelt. Bäva månde allsvenskans ytterbackar
* Haddad - Klassmål, bra löpningar, oroar i luftrummet hela tiden
* Bedoya - Planens bäste? Grym i första.
* Kilhen - Som alltid stabil och svårpasserad, dessutom några geniala pass.

Tveksamma
- Anttonen - Gick bort sig väl enkelt vid IFEs mål och hamnade på efterkälken ibland. Matchovanan lyste igenom.
- Andra halvlek. Hade SIxten sagt åt spelarna att träna försvarsspel efter paus?
- Domaren. Att inte låte IFE få fortsätta med elva man när bägge lagen var överens om det var löjligt. Väldigt många varningar och väl petig emellanåt.

Ser redan fram emot 90 minuters Rama-show mot DIF på onsdag.
Örebro zxcv
2011-03-20 17:47
Astvald får nog sikta in sig på en bänkplats?

Rama såg riktigt bra ut. Kushtrim likaså, dock lite för lätt i närkamperna.
Elfsborg stog upp bra. I andra såg det ut som ÖSK var en man kort.

+ Rama, Kushi, Kihlen, Bedoya
- Astvald, Wirtanen

Wirre är bra med i offensiven, men han är verkligen ingen högerback.
Örebro Krontorps
2011-03-20 17:40
/Karlssson
Det går att se matchen i repris på http://oskfotboll.se/aktuellt/live.html
Rama såg bra ut, explosiv och bra knorr på inläggen även om det inte alltid var någom där, men verkar inte vara i full matchform ännu.
Annons: