/fotboll/osk/forum/4072.aspx/fotboll/osk/forum/4072.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hero
2011-03-20 18:28
Vet inte om fler än jag blev fundersamma när Keane blev utvisad, visst var Elfsborg efter det nio utespelare. Andra halvlek spelade IFE med fullt manskap alltså.

Bra första av sportklubben, Rama och Lushtaku känns givna och Astvald lika given på bänken efter ett uselt inhopp.

Kul med mycket publik och bra spel stundtals av ÖSK, lite synd på domaren men dom har väl också försäsong.
Örebro .-*Mackan*-.
2011-03-20 17:55
Plusvarianter för mig i dag:
* Rama - en kvalitetsspelare helt enkelt. Bäva månde allsvenskans ytterbackar
* Haddad - Klassmål, bra löpningar, oroar i luftrummet hela tiden
* Bedoya - Planens bäste? Grym i första.
* Kilhen - Som alltid stabil och svårpasserad, dessutom några geniala pass.

Tveksamma
- Anttonen - Gick bort sig väl enkelt vid IFEs mål och hamnade på efterkälken ibland. Matchovanan lyste igenom.
- Andra halvlek. Hade SIxten sagt åt spelarna att träna försvarsspel efter paus?
- Domaren. Att inte låte IFE få fortsätta med elva man när bägge lagen var överens om det var löjligt. Väldigt många varningar och väl petig emellanåt.

Ser redan fram emot 90 minuters Rama-show mot DIF på onsdag.
Örebro zxcv
2011-03-20 17:47
Astvald får nog sikta in sig på en bänkplats?

Rama såg riktigt bra ut. Kushtrim likaså, dock lite för lätt i närkamperna.
Elfsborg stog upp bra. I andra såg det ut som ÖSK var en man kort.

+ Rama, Kushi, Kihlen, Bedoya
- Astvald, Wirtanen

Wirre är bra med i offensiven, men han är verkligen ingen högerback.
Örebro Krontorps
2011-03-20 17:40
/Karlssson
Det går att se matchen i repris på http://oskfotboll.se/aktuellt/live.html
Rama såg bra ut, explosiv och bra knorr på inläggen även om det inte alltid var någom där, men verkar inte vara i full matchform ännu.
Örebro widemarsh
2011-03-20 17:38
Utvandrad Guling// Äh, era spelare får väl låta bli att hoppa in med dobbarna före :) Tråkigt med utvisningen dock, ÖSK blev alldeles för bekväma.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-03-20 17:31
Karlssson//

Mycket kvick och känns som en klass spelare. Han hade lite problem med att slå inlägg dock. Bra spelförståelse och känns som top 5 idag
Elfsborg Utvandrad Guling
Tråkigt med domarinsatsen, sänker en sån här på förhand väntat toppbatalj efter fyra minuter. Tyckte att era nya yttrar såg bra ut, dock föll la vänsteryttern lite väl lätt i vissa situationer. Summa summarum, rättvis seger för ÖSK, dock utan värde då domaren stal matchen!
Elfsborg IRON MAIDEN
Benny Böckling : Jag är med dig på den : ) Lycka till framöver
Örebro Karlssson
2011-03-20 17:26
Missade tyvärr matchen idag. Hur såg Rama ut?
Benny Böckling
2011-03-20 17:12
IRON MAIDEN// IFK Fusk menar du väl? ;)
Örebro Ståplats är bäst
2011-03-20 17:03
Bra första halvlek,ganska dålig andra...nu blev det ju den tidiga utv som satte ton på matchen men tycker man i första halvlek visade att det lovar gott inför premiären.Lushtako och Haddad mycket bra!
Örebro widemarsh
2011-03-20 17:03
Sancho Panza// Kan tillägga att även Elfsborgs inmarschlåt här stulen melodi. Från en ramsa FC Porto sjunger.

Riktigt seg andra halvlek idag. Med en man mer måste man skapa mer och trilla boll betydligt bättre. Rätt bra i första, och Valdet såg rätt vass ut. Snygga mål.
IFK Göteborg nic name
2011-03-20 17:01
tell me bout it benny :P
Elfsborg IRON MAIDEN
2011-03-20 17:01
Tak för matchen, krossa if fisk
Benny Böckling
2011-03-20 16:56
nic name// Man kan väl inte påstå att han är i toppform men vem är det i dessa tider...
IFK Göteborg nic name
2011-03-20 16:55
tjenare, efter att ha sett matchen. Gerzic i formsvacka? tyckte han slog bort väl många bollar...
Djurgården Toran
2011-03-20 16:11
Sancho Panza
Skulle nog flytta upp Djurgårdens inmarsch låt ganska rejält. Publiken hänger med, tro mig! (Se länk!)
Örebro DaSa
2011-03-20 16:05
Läste att Denis blev utbytt efter en halvlek med Ungdom, känns tyvärr som han är rätt så långt ifrån en plats i ÖSK...
Elfsborg Heja di gule | Bruno Fogaça
2011-03-20 16:02
Sancho Panza

Du var väldigt snäll mot oss och satte Stå upp för Elfsborg som 4:e plats. Finns många här i Borås som är tveksamma till låten. Men refrängen räddar låten lite grann.
Bästa inmarschlåt är och kommer alltid vara Just idag är jag stark på söderstadion.

Tråkigt att domaren har förstört vår match nu. Era yttrar ser stekheta ut mot vårt undermåliga försvar...
Örebro DaSa
2011-03-20 16:00
Lite synd att Elfsborg inte fick ersätta Klarström, känns som det skulle ha gett mer för båda lagen att ha lika många spelare på planen.

Kul att Bedoya fick göra mål, hoppas att han kan bli lite mera effektiv. Då kan vi nog få ngr miljoner i sommar.

Vet inte hur många ggr jag räknat bort Kihlen för att han är för gammal och sedan kommer han tillbaka i gammal god form och dominerar:) Kan bli en trevlig start på allsvenskan då vi har många spelare som verkar ha hittat formen, egentligen hela mittfältet, Almebäck och Haddad.
Örebro Sancho Panza
2011-03-20 15:57
Har sett att det på vårt svartvita forum har varit en del länkar på tänkbara inmarschlåtar till kalmar FF. Har blivit lite besatt av inmarschlåtar och tänkte lista olika inmarschlåtar. Det är en helt subjektiv lista och jag har tänkt utifrån hur de kan låta när publiken sjunger den + hur melodin är.

1 IFK Göteborg - Snart skiner poseidon (Snart skiner poseidon är den bästa inmarschlåten i Allsvenskan. Så enkelt är det).
2. Malmö FF - Åhh vi älskar Malmö FF (En bra låt som igenom hela texten refererar till staden och klubben. En bra hymn som helt enkelt kan sjungas och refrängen ger bra tryck. Skulle vara bättre om den kunde sjungas på någon annan dialekt än skånska)
3. AIK - Åhh vi e AIK (stulen låt, men den får gott betyg ändå. Lite roligt att "åhh" finns i titeln precis som malmö. Den har en lätt refräng som gör att publiken tar i extra mycket då. Skapar bra stämning helt enkelt)
4. IF Elfsborg - Stå upp för Elfsborg (Jag gillar trumslagen under hela låten. Det är ett bra tempo låten igenom och "stå upp för elfsborg" träffar bra i refrängen)
5. Kalmar FF - Röda dagar framför oss (Säga vad man vill om titeln. Den har flera tolkat som något annat. Jag har dock försökt tänka bortom det. Den låter verkligen som en frikyrklig sång med piano i låten, men hur fungerar den när publiken sjunger den. Nu är inte publiken så stor i Kalmar, men tempot gör att den inte är allt för svår att hänga med i. Den kan även ge ett bra tryck från publiken i slutet av refrängen när rep kommer).
6. Helsingborg - På gator röda och blå (Jag trodde Per Gessle skulle spela Halmstads inmarschlåt. Den funkar tycker jag och lät att hänga med i. Det är dock en riktig smörsång och vad tänkte de på när de skrev stycket "det är kärlek ikväll syster och bror"?).
7. Halmstad BK - Här är vi (inget speciellt med den här låten. lite väl tjatig, men jag det känns som att miljoner gånger sagda "här är vi" funkar och att det kan ge ett bra tryck när publiken sjunger).
8. Djurgården IF - Sjung för gamla Djurgården (En trallig låt likt GAIS. Denna låt känns ändå snäppet högre och jag får en känsla av att publiken hänger med).
9. Trelleborg - Blå som stål (efter ett rent bedrövligt joddlande i introt kommer den igång med en vers. Når sin höjdpunkt när det skriks TFF i bakgrunden. En fråga, kan det hända att TFF skriks högre i låten än av publiken på
10. GAIS - Underbart att vara gaisare (Den är lika go som en göteborgare, men lite väl trallig. Jag får direkta vibbar av gubbläktare och applåder på läktaren, mer än sång och härlig stämning på läktaren).
11. Mjällby - Vi kan, vi vill, vi ska (Känns bara som en urtråkig låt där klyshorna avlöser varandra i refrängen. Ingen publiklåt precis).
12. IFK Norrköping - Kamratsången (Jag har inte hittat någon video eller text där publiken inte sjunger med. Det låter som alla är fulla när inmarschlåten kommer. Det finns heller ingen melodi, det behövs).
13. Örebro - Örebro (All heder åt Millencolin men som inmarschlåt funkar det bara inte. En inmarschlåt ska vara en hymn som går att sjunga med till. Gåshuden ska stå likt den gör vid sovjetiska nationalsången. Det gör den inte här. Tyvärr ÖSK, skaffa en bättre inmarschlåt)
14. Gefle IF - Vi är Gefle (Det rockiga temat funkar helt enkelt. De som sjunger försöker dessutom låta riktigt hårdrockiga. Gitarrsolo och alldeles för snabb låt funkar inte på en fotbollsplan).
15. BK Häcken - Den viktiga skillnaden (Vidrigare inmarschlåt får man leta efter. Konstigt att inte Häckenspelarna blir stressade över att höra den när de går in på planen. Den går definitivt inte att sjunga med i. Det borde vara en evig pina att höra låten innan varje match).

Jag har inte hittat någon inmarschlåt för Syrianska. Hittar ni den så länka gärna.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-03-20 15:56
Rama ser ju riktigt,riktigt,riktigt bra ut.
Örebro Lascaux
2011-03-20 14:44
Saywee och oroT- Stort tack!
Örebro Grixx
2011-03-20 14:31
Ännu inget ifyllt om de senare träningsmatcherna eller nästa match på SF här till höger och ner en bit.

Förmodligen lite teknikkrångligt då det fyllts i lite trögt tidigare.
Örebro Grixx
2011-03-20 14:26
Som Sekt. E skrev ...häftigt/spännande anfall i dag.
Återstår att se hur samarbetet fungerar från början...mer samspelt allt efter antal matcher får man förmoda.
Örebro PELLE LKPG
2011-03-20 14:16
Om våra tyskförvärv lyckas idag finns väl risk att Astvald petas ur startelvan. Nästa match riskerar väl Astvald att missa pga av landskampsuppdtraget.
Benny Böckling
2011-03-20 14:14
Startelvan...
Örebro Sekt. E
2011-03-20 13:50
Häftigt att vi har ett så spännande anfall och då är Mackan på bänken...
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-20 13:43
Det ska bli riktigt intressant och se vad Rama kan göra i sin debut :).
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-20 13:38
Oj missade PELLE LKPG inlägg :p.
Annons: