/fotboll/osk/forum/4071.aspx/fotboll/osk/forum/4071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-03-23 20:48
Sekt E och IvanÖSK, tackar än en gång, låter riktigt bra!

Det enda som oroar mig lite, är Anttonen, efter vad jag har hört och läst om dagens match och vad jag beskådade mot Elfsborg, men han kommer "nog igen" snart, det måsta han väl göra ...
Örebro IvanÖSK
2011-03-23 20:45
Glömde att nämna att de har satt upp en ny reklamskylt. Jag gillade den. Gav ett ytterligare professionalitet på arenan. Dock saknar jag lite reklam på östra och vänstra läktaren. Jag tror att man skulle kunna tjäna lite mer pengar på det. Idag var det tomt där.
Örebro IvanÖSK
2011-03-23 20:41
S E, självklart kan han mer. Men slarvade inte en enda gång vad jag såg. Därav det. Men han kan mer idag vilket bådar gott framöver.

Just det! Jag glömde nämna att Kustrim räddade Attonen idag. Hade han inte jobbat hem idag som han gjorde så skulle Attonen vara rökt mot Djurgårdens Youssef.
Örebro Sekt. E
2011-03-23 20:39
Saywee// Jag såg den live. Vi gjorde det som sagt bra i första och än bättre i andra. Så jag tycker lugnt man kan säga att de spelade igenom hela matchen på ett bra sätt. Ytterligare reflektioner från mig är att Nordin hade det jobbigt i första, han kom inte med i spelet speciellt mycket men blev bättre i andra. Rama har riktigt farliga inlägg som ofta går ganska lågt och jag tror att Haddad kommer att kunna springa in ett par sådana i mål under säsongen. Vovven visade att han är viktig och ger laget ett självförtroende och lite pondus. Kihlen likaså.

Återigen synd att Dif inte hade något som kan liknas vid en startelva på den gröna mattan.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-03-23 20:39
Idiot aftonbladet att ta betalt för artikeln med Sixten!
Örebro S E
2011-03-23 20:38
IvanÖSk// Jag är en bedoya fan, men idag fick han inte till det. Han brukar röra sig mer och över större ytor än vad han gjorde idag.

I övrigt så håller jag med dig om de andra spelarna.

Edit: när jag skulle ändra lite så kunde jag ändra i din text oroT(Berra...^) o.O Jag vågade inte spara dock.
AIK Saywee
2011-03-23 20:38
IvanÖSK, tackar även för din rapport, tur att Alven var vaken, för annars hade det ju kunnat sluta 3-2 med lite otur, å det hade ju varit lite klent mot ett B-gäng ....
Kalmar slak
2011-03-23 20:34
Mustard:visste faktiskt inte att nanne tippat er :) och jag älskar inte öreebro men ni spelar en positiv anfallsinriktad & kul fotboll som är kul att se på...
AIK Saywee
2011-03-23 20:34
Sekt. E, det verkar lovande, jag litar på dig, för NA´s rapportering förbryllade mig en hel del ibland.

För jag förmodar att du såg matchen live, i verkligheten ... när ÖSK A besegrade DIF B?
Örebro IvanÖSK
2011-03-23 20:29
82. J. Alvbåge - gjorde två svettiga räddningar idag. När Djurgårdenspelaren var helt fri med bollen och ensam mot Alvbåge. Och en riktigt fin frispark som han räddade i krysset.

3. P. Anttonen - förmodligen sämst på planen idag. Slarvade bort ett antal bollar och misspassningar. Han får känna sig osäker på sin startelvaplats.

19. M. Almebäck - Stabil och gjorde få misstag förutom en gång.

4. M. Wikström - Säker och gav Djurgården inget utrymme.

20. S. Wowoah - Riktigt stark och gjorde bra offensiva inspel. Gjorde knappt några fel.

17. A. Bedoya - Lika fantastisk som vanligt. Löpvillig och spelade nästan alltid till rätt adress.

7. M. Kihlberg - Lite ojämn. Idag var han riktigt bra stundtals. Kunde plötsligt försvinna ibland för att komma igen efter någon stund.

25. N. Gerzic - Var inte på sin normalnivå men han var riktigt bra trots att han inte spelade på max.

11. T. Wirtanen (In 74') - Passade inte riktigt som anfallare men vi får nog nytta av honom på bänken som alltiallo-spelare.

28. W. Atashkadeh (In 80') Under dryga 10 minuter var han riktigt löpvillig och sprang ofta rätt. Fick dock inga bollar att arbeta med.

33. A. Yasin (1) (In 83') - Löpstark och riktigt pigg. Riktigt bra placerat vid målet.

29. V. Rama (Ut 74') - Helt fantastisk, han var överallt. Jobbade alltid hem och sprang fram. Klassinlägg.

9. A. Haddad (2) (Ut 80') - 2 mål. Uppvaktades ganska hårt men trots det fick han runt 5 chanser och gjorde 2 mål. Borde dock gjort mål på nicken men riktigt bra spel av honom. En klar förbättring jämfört med Kim Olsen. (inget ont om honom)

32. K. Lushtaku (Ut 83') - Antagligen top 3 bästa spelare idag. Mannen har 5 växlar. Och så har han en sjätte som är rena turbo. Otroligt snabb. Slarvade till en början men ju längre matchen led desto bättre blev han.

För att sammanfatta så gjorde alla riktigt bra match förutom Attonen som ska vara orolig. Haginge skulle kunna rentav ta hans plats.
Örebro .-*Mackan*-.
2011-03-23 20:29
Tack för rapport Sekt. E.
Låter lovande.
Örebro Sekt. E
2011-03-23 20:26
ÖSK var klart bättre än Dif i första, men dominerade än mer i andra. Dif fick knappt låna bollen. Haddad ser riktigt stark ut, inte bara i boxen utan även i targetspelet tycker jag. Synd att Dif inte hade ordinarie lag så att vi fick ett riktigt kvitto. Almebäck fullkomligt lyser av självförtroende. Anttonen har en del att jobba på. Hade det varit seriematch hade jag velat se honom utbytt, men nu var det nog bra att han fick en till match i benen.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-23 20:22
mustard //
Instämmer, helt klart att han tagit Asvalds plats. Med rätta!
Örebro mustard
2011-03-23 20:22
Valdet i all ära.. Men Kushtrim var ju strålande i dag!!
Örebro 100år
2011-03-23 20:16
Stockholmsstolthet//

Okej tack, ursäkta mitt tilltalsnamn på er :)
Djurgården Stockholmsstolthet
2011-03-23 20:15
100 år
Det stämmer
Örebro 100år
2011-03-23 20:13
Enligt en apa så spelade de med 2st 17åringar i backlinjen. Stämmer det?
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-23 20:13
Men viktigaste faktorn för att öka det allsvenska publiksnittet i år är enligt Roos att det svenska landslaget gör bra ifrån sig i EM-kvalet.

– Folk gillar att förknippas med vinnande lag. Om Sverige tar sig till EM börjar folk hänga på fotbollen igen, annars tror jag vi får se en nedgång, säger Roos enligt TT.

2011-03-23 20:12
100 år //
Vem är porokara? Sämst nånsin 2010... Har ersatts med Valdet Rama, fyfan vad bra han är. Flera gånger idag visade han vilken klasspelare han är, och inläggen bakom backlinjen blir inte att leka med. Mycket spännande spelare.
AIK Saywee
2011-03-23 20:11
Kuba for president, NA´s rapportering förbryllar mig lite, det är endast en, tja, eller två som rapporterar, men är det sant, dominans i första (?).

Jag avvaktar tills flera "säkra" skribenter här på forum ger sin bild av matchen, innan jag vågar summera det jag tyvärr inte kunde bevittna.

Det som för mig känns mest intressant i nuläget, är om vi presterade på topp, som en guldkandidat i två mycket bra halvlekar, men det är det jag inte vet ....

Ska vi ta guldet i år, får det inte finnas för många svackor under matchtid!
2011-03-23 20:10
Såg matchen Live, är ÖVERTYGAD om att dom kommer att kriga om guldet.
Örebro 100år
2011-03-23 20:10
Lite kul egentligen.
Sitter och läser tips om hur Allsvenskan kommer att sluta från diverse siter.
Det återkommande temat när de skriver om Örebro är att vi kommer sakna kvalitéer som Roni Porokara hade.
Han var ju totalt värdelös förra året! Visst han sprang o sprang men det hände inte mycket. Kändes som motivationsproblem.
Det är kvalitéer vi vill vara utan.
Vill minnas att han även vid fåtal matcher blev utbuad av publiken vid byte, inte vanligt att det händer med enskild spelare.
Örebro .-*Mackan*-.
2011-03-23 20:06
De tre sista träningsmatcherna mot allsvenskt motstånd (AIK, Elfsborg, DIF) slutade med seger. Det bådar gott. :)

Konstigt dock att man spelar sista träningsmatchen med nästan två veckor kvar till seriestart. Någon som har en aning om varför man lagt upp det hela så?
Örebro Kuba for president
2011-03-23 19:53
Kul att målen trillade in till slut efter en till synes kraftig dominans i första halvlek (om man som exilare endast kan gå på NAs liverapport).
Mest glädjande, förutom att Haddad får sätta ännu et par baljor, är att laget ser ut att lyckats med deras förmodligen främsta målsättning idag: att hålla fokus uppe i 90 minuter + tillägg.
AIK Saywee
2011-03-23 19:53
GFG :)

Alla till Göteborg,
var med de svartvita eleganta giganterna,
hela resan mot det gyllene målet.

Heja SPORT!
2011-03-23 19:49
Slutade 3-0. Det blev 9 mål för Haddad på försäsongen vara av 3 gånger 2 målskytt. Jag tror vi har hittat vår striker! :)
2011-03-23 19:46
Kan inte Atashkadeh få sätta en balja också :).
AIK Saywee
2011-03-23 19:44
Underbart, med 3-0, nu kan ju Djurgårdarna snart känna sig nöjda med resutlatet, för det var väl någon som förväntade sig 4-0 som ganska normalt ;)
Örebro Steiger
2011-03-23 19:43
Nu har vi inte heller ordinarie anfall, men vi gör mål ändå!

Forza ÖSK!
Örebro Valderinho
2011-03-23 19:42
Yasin första mål eller? Härligt att fler vill visa sin bästa sida!
Annons: