/fotboll/osk/forum/4060.aspx/fotboll/osk/forum/4060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Krontorps
2011-03-27 16:50
/Chicko
Rama och Kushi är ju faktiskt helt okända här i sverige och Haddads karriär har ju gått upp och ner.
Jag tycker inte det gör nått att det bara är vi som vet att alla våra nya spelare är bättre än dom som lämnat.
Rama och Kushi är båda bättre än Poro och Haddad har redan gjort typ dubbelt så många mål som Pålle gjorde på hela säsongen.
Örebro Sekt. E
2011-03-27 16:38
Undrar hur svårt det kommer vara att få något vettigt gjort på jobbet fredagen den 8 april i år... Inte direkt läge att boka in möten den dagen.
Örebro Grixx
2011-03-27 16:02
...undrar om gårdarna mörkar formen? De såg ju riktigt bra ut när vi mötte dom i höstas. Lite jojo-form dock bra/dåliga i varannadagsform....men på gång kändes de från att ha varit på väg mot S1.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-27 15:39
"Sedan dess har viktiga spelare som Roni Porokara, Astrit Ajdarevic och Paulinho Guará lämnat och ersatts med mindre kända namn som Valdet Rama, Kushtrim Lushtaku och Andreas Haddad."
Jag håller inte med.. Rama och Haddad "mindre kända namn".. okej. Dessutom var Porokara den sämsta spelaren förra året och astrit platsar inte i startelvan... :D
Örebro Grixx
2011-03-27 15:34
Tur för Peking att de har Astrit annars vette 17 hur det skulle gå.

Visst är det synd att han inte blev kvar men kanske den spelare som gör att vi får uppleva några fler derbymatcher. Annars har det nog pekat rakt ner till S1...vilket fortfarande kan hända.

...och nu ser Astrit skadad ut.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-03-27 15:34
Gerzic: "Vi går för guldet"
2011-03-27 15:33
Nu är han skadad.
Örebro widemarsh
2011-03-27 15:33
Kan ni inte gå in på Pekings forum och hylla den där falske fan så man slipper läsa om skiten?
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-27 15:32
Astrits passningsspel är makalöst.
Örebro Tvetov Nato
2011-03-27 15:29
Och där gjorde allas vår favorit Astrit 1-0 för peking mot djurgården på frispark. Vackert, tyvärr.
2011-03-27 15:28
Astrit är galen!!!
Örebro DaSa
2011-03-27 15:16
Har knappt skrivit här på senaste tiden, skall flytta i månadsskiftet till Sthlm vilket är en jävligt dålig tajming då jag kommer att missa IFK matchen:( Men mitt tips för säsongen är följande topp och botten.

1. MFF - Om de får Thern som tränare så kommer de ta det.
2. ÖSK - i år har vi en perfekt mix av spelare. Trodde vi skulle toppa förra året men efter årets värvningar och att vi har fått behålla Anttonen alla de andra viktiga spelarna så tror jag vi plockar en placering.
3. AIK - i år har de ingen press på sig och kommer därför vara med i toppen. De har en del klasspelare och en vinnaretradition.
.
.
.
14. IFK Göteborg - Beror mycket på deras start, men får den dålig start så tror jag de kommer ligga i bottenträsket. Känns inte som spelarna har förtroende för tränaren så kommer lite motgångar så kommer IFK överaska negativt.
15. Norrköping - Det går inte att byta ut hela laget samt byta tränare och tro att man skall lyckas i AS. Tyvärr åker de ur, de är ju bra för fotbollsintresset i Örebro (och övriga fotbolls Sverige).
16. HBK - deras försäsong har varit katastrofal, de har inte spelarmaterial för det spel de försöker spela

Nu får jag återgå till packningen. För övrigt så är biljetterna till hemmapremiären är bokade (en av fördelarna med att bo i Sthlm att det blir närmare hem):)
Örebro Grixx
2011-03-27 15:08
Allt i Peking går via Mao...flt Astrit. Dåligt tempo annars hos våra derbyvänner. Trots att DIF sällan får till något så har de lättare att få fart på bollen.

Nyss dribblade Astrit upp några gårdare på läktaren och passade sjuuuukt snyggt därefter.
Örebro DaSa
2011-03-27 15:03
Jag trodde inte att Roni kunde få ett sämre målsnitt än vad han hade i ÖSK, men tydligen så har inte gjort ett enda mål för sin nya klubb än. Hittade ingen stat på hur många assist han gjort, var väl det som var hans "starka" sida!?
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-03-27 14:48
Saywee //Tror du underskattar Moldavien. Dom klarade Holland bättre än vi.
Örebro Sekt. E
2011-03-27 14:22
Dif ser ut att ha lika svårt mot peking som de hade mot oss.
AIK Saywee
2011-03-27 14:03
Lite förtydligande, om Hamrén anser, misstänker, eller tror, att Zlatan kan tänkas vara utbränd, så är det väl lämpligt att han får vila, Moldavien kan vi väl klara av utan Zlatan.

Jag hoppas verkligen för Zlatans egen skull och hans familj, att han till och med slipper vara med på bänken, Zlatan är skitbra, men om utbrändheten närmar sig måste han få vila till 100%
AIK Saywee
2011-03-27 13:55
Dagens GT-sport rubriker, med kommentarer från Saywee

- MÄSTRADE MÄSTARNA
Häcken vann borta mot MFF, med Gothia-Cup-fyndet Waris ...
... Saywee är inte förvånad.

- TAKTIKEN SOM SKALL KNÄCKA MOLDAVIEN
Skall vi spela med en nästan utbränd spelare (Saywee´s fråga)
.... eller kan resten av vårt blågula fantastiska gäng fixa Moldavien?
Örebro Grixx
2011-03-27 13:39
Krontorps// Givet måste man spana när de nu sänder live. Ska bli riktigt intressant!!!
2011-03-27 13:34
DE HAR STÖRST CHANS ATT SLÅ IGENOM 2011.

7. William Atashkade, Örebro, född 1992, fem matcher.

Örebro Grixx
2011-03-27 13:34
Minns så många allsvenska premiärer man gått ner till vallen med jeansjacka och varit fullständigt övertygad att nu börjar sommaren...men tji, man har fått gå hem blåfrusen och med bortdomnade fingrar och fötter.

Insikten kom åter igen, dock lite tidigare när jag nyss var ute och tittade på två havsörnar som lekte i blåsten ovanför björkhagen där jag bor. Efter en kvart står jag nu inomhus, huttrande, darrande, skakande....
AIK Saywee
2011-03-27 13:25
Krontorps, spionera på bara, hittar du några svaga punkter så kan du delge os senare ...
Örebro Krontorps
2011-03-27 13:18
Nu har jag sån sportklubbsabstinens att jag funderar seriöst på att köra lite motståndarspionage och kolla Dif - Peking, börjar 14.00
AIK Saywee
2011-03-27 13:08
Äntligen är det lite ljus och värme på planetens norra halvklot.

Mörker, is, halka, slask, snö, - 20 gr C, frost, olyckor, etc etc minskar för varje dag :)

Allsvensk premiär är nära :)

Idag är det äntligen sommartid!
AIK Saywee
2011-03-27 12:39
Fyll fler bussar, bilar, tåg och spårvagnar ...

... alla svartvita supportrar till Gamla Ullevi!
AIK Saywee
2011-03-27 12:36
Jag har snabbt kollat in vädersajten "Klart.se" för Göteborg den 4 april och vet att det är svårt att göra en säker prognos så långt in i framtiden ...

... men om den skulle stämma, så bli det så här:

Småregn på morgonen och 7 plusgrader
Eftermiddagen bjuder på strålande sol och 10 plusgrader
Kvällen, lite vita moln men 7 plusgrader

maxtemperatur i Göteborg den 4 april, 15 plusgrader
och lägsta temp blir 4 plusgrader

Skuggtemperaturer!

Summertime :)))
2011-03-27 12:17
Det är en underbar bild på Emil Berger :).
AIK Saywee
2011-03-27 12:14
MMS, självklart skall man dela med sig sådant till grannarna ...

... jag förstår att han är född ÖSK´are, men undrar på vilket BB, dvs på vilken sida av de Blå Bergen ?

Dessutom saknar jag BBB :(
Örebro MMS
2011-03-27 11:55
Saywee//

Kände ett ansvar att dela med mig av den till Degerfors forum på SF, jag vill ju inte missunna våra grannar någonting, så dom fick också länktipset...
AIK Saywee
2011-03-27 11:49
MMS, ja bilden på Berger var både bra och rolig ...
Annons: