/fotboll/osk/forum/4050.aspx/fotboll/osk/forum/4050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-30 12:20
Ja, ett kontrakt är väl alltid ett kontrakt även om det inte finns några transferregler. Det måste väl fungera som vilket anställningsavtal som helst.
IFK Göteborg Clifford
2011-03-30 12:16
Reglerna för tränare är inte samma som för spelare. Vill Sixten gå så kan inte Örebro stoppa honom. Däremot kan man stämma honom för kontraktsbrott. Normalt sett så brukar inte klubbarna vilja att det går så långt så de gör upp i godo istället. Som jämförelse så fick Gais två miljoner för Roland när han gick till Malmö med ett år kvar på kontraktet.
2011-03-30 12:06
Vi är ju faktiskt inte i akut behiv av några pengar (vad jag vet)
2011-03-30 12:06
zxcv/ Håller helt med dig, men tycker ÖSK borde ta mer plast mediamässigt och positionera sig mer. Visa att vår produkt är kvalitativ och att det kostar om man vill ta del av den i alla sammanhang som man kan. Här hade man en sådan chans som man inte riktigt knep, men inte för sent än.
Örebro zxcv
2011-03-30 12:03
Att han säger att det ska diskuteras i styrelsen känns inte som det betyder någonting.

Erbjuder Malmö 4 miljoner är det väl klart det måste diskutera saken. Innan man nekar givetvis:)
Örebro Salt&Peppar
2011-03-30 11:55
Hur är reglerna när det gäller tränarbyte? Finns det nått pengatak som de måste gå för om de blir erbjudna det?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-03-30 11:53
Skärpning Björn Åqvist! Sätt ner foten och deklarera att ÖSK ska göra allt för att behålla Sixten. Det här dravlet skickar fel signaler.
Örebro Svartvitt forever
2011-03-30 11:50
Imorgon är det upptaktsmöte, och då lär ledningen komma med ett klargörande om Sixtens status och klubbens hållning. Vore bra, som sagt, om man också gjorde det offentligt och kraftfullt.
Örebro Skägget
2011-03-30 11:26
ÖSK_Karl blir väl överlycklig om Sixten drar. Han är ju värdelös enligt honom.
Örebro NicklasNyselius
2011-03-30 11:15
Ny här på forumet! :), jag har startat upp min ÖSK blogg igen, orebroskbloggen.blogg.se! kommer att köra en intervju med yunus där inom en snar framtid men vill ha hjälp med frågor till yunus, skicka PM till mig med frågor eller gå in på bloggenoch koemmentera!
Örebro MMS
2011-03-30 10:35
Kul att Na uppmärksammar bortaresan till Göteborg, alltid bra med reklam för det lockar nog de supportrar som inte så frekvent åker på bortamatcher
Örebro Sekt. E
2011-03-30 10:23
Snart kör vi.

Heja Sport!
Örebro ÖSK öster
2011-03-30 09:55
Vuxen på ståplats, inte billigare men man slipper ju köa
Inträde matchdag 130:-
Förköp + avgift 135:-
2011-03-30 09:42
För mig är han nog nästan mer värd om han är kvar året ut, beroende på hur det ser ut i sommar. Ligger vi med i toppen med chans på guld då, ska vi inte sälja det.

Hur ser Rolles kontraktssituation ut?
Örebro Knix
2011-03-30 09:35
Det är inte så svårt att sätta ett pris på Sixten om Malmö vill ha honom. Han är väl värd lika som Roland Nilsson och Malmö värderar honom till 6 miljoner.
Slutsnackat om det.
2011-03-30 09:25
Hmm... drar ihop sig i Fansens tips. Känns som vi hamnar antingen 3-4 ( ev även 5:a men känns som IFK har åkt mer upp och ner i tipsraderna, medan ÖSk legat mellan 1-5 i alla? tips.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-30 09:11
Vi har Sveriges bästa mittfält, tycker Erik Nilsson. Se länktips
2011-03-30 08:51
Mr. Milton/ Ja, ett förtydligande vore på sin plats. Tror dock ett förtydligande kommer MFF till känna om de skulle kontakta ÖSK. Helt övertygade om att man inser vilken ekonomisk och resultatbaserad vikt Sixten kommer spela under höstsäsongen. Speciellt om spelare försvinner under fönstret och nya måste spelas in.
2011-03-30 08:47
Angående betygsättning är vi inte ensamma om att få märkliga betyg på våra spelare. Har ej bibeln framför mig, men några betyg får en att sätta, valfritt föremål, i vrångstrupen även i andra lag. Tycker inte betygen på Rama och Kushi är så kontiga. Svårt att bilda sig en uppfattning om killarna bara genom nätet när de är osedda. Bergers betyg är väl just oprövad. Att Per gått ner i betyg är märkligt (hade 2 förra året och året innan det.)
Finns många som testat i landslaget som ändå har 4:a i betyg. Anttonen fick ju tvåa efter sin landslagsuttagning för ngt år sedan.

Tycker överlag betygen är helt ok, även om VI vet att våra offensiva krafter är kompetentare än den samlade experisen tror.

De kommer få se :)
Örebro Mr. Milton
2011-03-30 08:38
Har stort förtroende för Björn Å men måste hålla med om att hans uttalande i media om de är rätt citerade är minst sakt märkliga. Ett förtydligande från ÖSK:s sida vore på sin plats dels för att visa hur högt vi värdesätter Sixten och därigenom också skjuta fram vår position i en eventuell förhandling och dels för att visa att ingen sätter sig på ÖSK numera. Vi börjar bli en aktör att räkna med på den Svenska fotbollsscenen och bör tydligare visa vårt värde.

För övrigt anser jag fortfarande att "Lagrells Pack" (läs Svff) har bestulit oss på ca 20 miljoner i uteblivna intäkter för den felaktiga tvångsdegraderingen. Den oförätten kommer jag aldrig att glömma och förlåta.

Edit: Stavfel
Örebro S&V
2011-03-30 08:01
SFC-FÖRALLTID//
Se länk i artikeln här på SF om förköp, enklast att gå in på ÖSK:s hemsida och köpa biljette som sedan skrivs ut så slipper du långa köer vid arenan. väl möt på Behrn arena
Syrianska FC SFC-FÖRALLTID
2011-03-30 07:30
Hej!

Jag undrar om man måste förboka biljeter till matchen mot er eller om man kan köpa biljeterna på plats??

Örebro Marquis de Sade
2011-03-30 07:25
Grabbar - ni ska inte vara oroliga. Det finns inget konkret på att Sixten skulle gå någonstans. Ordförandes uttalande kan ju också vara iskallt. Lite som när Madrid ville köpa Zidane - Juventus svarade att "det går bra. Utgångsbudet är 1.000.000.000". Nu köpte ju iofs Madrid ZZ och till en lite mindre peng. Men får vi 800.000.000 för Sixten tycker jag definitivt att vi ska släppa honom.
Örebro Grixx
2011-03-30 05:11
Tycker att folk borde ha lärt sig att inte lägga så mycket tilltro i tidningarnas texter spec Exp/Aftbl....och i synnerhet rubriksättningen.

...minns tex hur Alvbåge ringde upp och undrade hur fan de skriver efter att ha blivit intervjuad i vintras.
Örebro IvanÖSK
2011-03-30 00:29
Så, nu har man förköpt biljetten till Syrianskamatchen. Abstinensen är oerhörd just nu. Måndag kl 19.00 ska vi kriga för vinst!

Ang. några som har skrivit om att man inte har träningsmatch denna vecka. Jag anser att det är klokt att spara sina spelare. ÖSK hade, vad jag tror, flest försäsongsmatcher av alla lag. Två veckors vila med bra träning är rena hälsokuren för kroppen. Risken finns dock att laget blir inte riktigt matchade. Två veckor utan match är rätt mycket i idrottsvärlden. Men det handlar om att överväga skaderisken när det är så nära premiären. Det känns som en halvfarlig chansning. Det känns som att premiärmatchen kan antingen gå riktigt bra eller åt helvete. Succé mot flopp. Vinst mot Förlust. Ja, ni fattar hur jag menar.
Örebro 019_Örebro
2011-03-30 00:24
Intervju med William Atashkadeh.
Örebro Maski Hallonen
2011-03-30 00:01
Saywee //Precis, vad ÖSK och dess spelare tänkt sig kommer i andra hand
AIK Saywee
2011-03-29 23:41
Maski Hallonen, håller med om att det är märkliga uttalanden av Åqvist, om de är riktigt citerade.

"Då får vi väl se vad det är de har tänkt sig och när det gäller i så fall".

Det är väl viktigare vad vi har tänkt oss, detta gyllene år, vi skall väl inte böja oss för MFF?
Örebro Salt&Peppar
2011-03-29 23:21
Maski Hallonen//

Säger jag med. Snacka om att hålla dörrarna öppna för ev intressenter av Sixten. Sådär kan man ju inte säga som ordförande, blir förbannad när jag hör det.

Tack vare dem orden från Åqvist låter blev rubriken i Expressen "Örebro öppnar för att släppa Boström".

Bra jobbat Åqvist verkligen proffsigt!!
Örebro Maski Hallonen
2011-03-29 22:59
Ännu fler som tror på ÖSK som topp tre ;)
Annons: