/fotboll/osk/forum/4043.aspx/fotboll/osk/forum/4043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-01 21:37
Blaffa//

Två av våra nyförvärv är från Forward. Ahmed Yasin och Josef Ibrahim. Även Simon Leonidsson är från Forward.
Örebro MrCrowly
2011-04-01 21:35
vi tar blåvitt innan vi hinner tänka att dom e ett "storlag"...
IFK Norrköping Blaffa
2011-04-01 21:32
Trist bara att ni inte kan locka alla talanger. Inte f-n ska dom sticka till Malmö, tex. Men ni har väl haft problem med Forwardrelationen va?
Men ok, tycker ni spelar en mycket rolig fotboll nu sen Sixten kom. Tror att ni kan komma mycket högt även i år. Det stora problemet som jag ser är att självförtroendet behöver stärkas, speciellt mot "storklubbarna". Ni är nu så pass bra, så att dom inte borde vara något problem. Lycka till!
2011-04-01 21:21
Blaffa/

Det håller jag med om, men vi har en hel del spelare från Örebroregionen i laget. Gamla som unga spelare.

IFK Norrköping Blaffa
2011-04-01 21:13
ÖSK KRILLE// Jag skrev att ni inte hade så värst många. Och två är inga massor direkt... (var förresten inte någon av dessa två ute och jagade annat kontrakt inför denna säsong)
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-01 21:10
Gillar canal plus-reklamen för allsvenskan skarpt.
Örebro Anskar@.12
2011-04-01 21:01
Är måtten på planen på Berhn Arena de samma som de var innan de bytte plast? Har för mig att mattan är något smalare än de flesta andras i allsvenskan...
Örebro MrCrowly
2011-04-01 20:49
Blaffan har rätt...tyvärr

Money Talks, Bullshit Walks
2011-04-01 20:48
Blaffa//

Några trogna spelare har vi. Anttonen har spelat i ÖSK i 12år (Kom till ÖSK 1999 som 19åring) och Nordback i 16år (Kom till ÖSK 1995 som 16åring).
IFK Norrköping Blaffa
2011-04-01 20:34
den oumbärlige// Jo, det stämmer att det var många som tyckte så, men han valde att gå vidare i sin karriär (och tjäna mer pengar), vilket han försökt att göra vid ett flertal tillfällen. Och jag förstår honom. Tror inte han hade utvecklats mer hos oss.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-01 20:27
BrusNilsson// Om admin. tar bort ett inlägg pga. reklam så vore det ju konstigt att sedan själv göra reklam genom att nämna den, dont u think :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-01 20:26
Blaffa// Ni var många från Peking som hävdade att Bamberg aldrig skulle spela för annan klubb i Sverige.

Du håller inte med?
IFK Norrköping Blaffa
2011-04-01 20:22
Ang Astrid, så glöm det det där med tacksamhet och klubbkänsla. Sånt finns inte längre bland spelarna. Den finns bara hos oss supportrar. Ni har väl inte så värst många urÖSK-are i laget nu och som varit klubben trogen? Det är spelarnas marknad, och det är pengarna som styr. Så är det bara. SEn kan man tycka det är fel.
2011-04-01 19:19
Så ska bråken stoppas.
Örebro Brus-Nilsson
2011-04-01 19:13
Admin//
Vad var det för reklam på den sidan?
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-01 18:33
riorobban// Det är bara ett steg i SvFF plan att öka klubbarnas områden till även nyhetsrapportering. De jobbar så mycket de kan med att stärka sitt varumärke utan att vara beroende av övriga media.
Footballidentity Skadeläget
2011-04-01 18:05
Nickspärrad pga. reklam

/Admin.
2011-04-01 17:46
Maski/ Det är samma artikel som i bibeln. Astrit är i mina ögon ödmjukhet personifierad.
2011-04-01 17:46
Maski/ Det är samma artikel som i bibeln. Astrit är i mina ögon ödmjukhet personifierad.
Örebro rirobban
2011-04-01 17:43
Är detta en ny sida? Eller har jag bara missa den tidigare?
Örebro IvanÖSK
2011-04-01 17:38
Jag är en realist, inte optimist :)
Örebro IvanÖSK
2011-04-01 17:38
Jag undrar hur många förköpsbiljetter vi har sålt? Vi har ju minst 4600 säsongsbiljetter klara. Skulle man våga tippa på 3000 förköpsbiljetter till syrianskamatchen?
2011-04-01 17:14
Astrit var här en halv säsong och höjer sig till skyarna. Varför krångla till det? Säga som det är istället! Att han fick ett bättre erbjudande från Norrköping som han inte kunde tacka nej till. Istället ska han snacka en massa skit om de som jobbar i ÖSK. Han tål inte Konkurrens och får ingen konkurrens i Norrköping. Nä, han gör det inte lätt för sig den käre Astrit. I mina ögon så sjunker han för varje uttalande han gör just nu.
Örebro Sekt. E
2011-04-01 16:53
Fö, angående Maskis citat nedan, inte var det väl någon som trodde att han fick tio miljoner i sign on... Däremot diskturades det väl att den totala kostnaden för peking att få tillgång till Astrit under hela kontraktstiden skulle uppgå till den summan.
Örebro Harry Cripps
2011-04-01 16:49
Iron Mike käkar upp honom när det är dags.
Örebro Sekt. E
2011-04-01 16:44
Det känns för mig som om Astrits självbild i klubben var lite för stort med hänsyn till hans korta tid i hos oss. Ledare var han verkligen inte i mina ögon. Däremot en potetiellt duktig mittfältare som gjorde några viktiga mål.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-01 16:21
Eftersom jag är + medlem i AB kan jag citera lite vad Astrit säger:

"Men visst, jag kände mig som en ledare redan under de fem, sex sista matcherna i Örebro i höstas. Jag är bara 20 år, men har varit med länge."

"Jag är oerhört tacksam mot Örebro som gav mig chansen, men samtidigt tyckte jag att jag förtjänade mer efter vad jag gjort för klubben. Det tyckte inte de."

"I Örebro talades det om att Ajdarevic fick en sign on-bonus på tio miljoner kronor av Norrköping, men det har senare förnekats av IFK.

– Det handlade inte om pengar. Det var småsaker som jag ville ha, och jag tyckte att om de verkligen ville ha mig så hade de fixat det. Men det fanns människor i Örebro som fegade ur, och jag är rätt säker på att de ångrar sig i dag. Norrköping visade verkligen att de ville ha mig och att de ville satsa."

Undrar vilka "småsaker" ÖSK vägrade fixa? En Carrera?
Hur mycket hinner man betyda för en klubb på ett halvår varav första 75% av tiden med usel kondis?

Ursäkta kära vänner men i mina ögon stinker han! Han kunde åtminstone visa lite mer ödmjukhet åt klubben som tog hem honom och indirekt gav honom chansen till det kontrakt han i dag sitter på.

Örebro Brus-Nilsson
2011-04-01 15:52
Rolle Nilsson klar för FC Köpenhamn

Blaffa//
Nej det känns som en befrielse! :-D
Ärligt talat så tror jag att han inte direkt tillförde gemenskap i truppen, snarare tvärtom.
IFK Göteborg Snart 2 stjärnor
2011-04-01 15:44
Härligt med runt 400 tillresta, så mycket från Örebro brukar vi inte få se på Gamla.
Härligt med lite motstånd för oss på Levande Sittplats.
Äntligen är det dags!
Välkomna till göteborg!
2011-04-01 15:36
Blaffa//

Där håller jag med dig. Jag har svårt att se vem han skulle peta just nu? Nordin eller Bedoya? Ingen av dem enligt mig. Ni behöver honom mer än vad vi gör.
Annons: