/fotboll/osk/forum/4041.aspx/fotboll/osk/forum/4041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-02 18:08
Haha, jag känner denne Holm. Klart han nederlagstippar ÖSK, han är ju ur-bajare trots allt.. :)
Örebro rirobban
2011-04-02 17:36
Om 1 timme och 20 minuter startar Allsvenskan enligt mätaren :)

Ne men hoppas på oavgjort mellan HBK och Kalmar, för alla oavgjorda resultat (där ÖSK inte är inblandat) är bara bra.
Örebro Sekt. E
2011-04-02 17:03
Han verkar ju ha en ganska förutfattad mening om Sport. Så analysen kanske inte är sådär speciellt djuplodande eller insatt om varken laget, Haddads förmåga eller Paulinhos säsong.
Örebro Kraków
2011-04-02 15:23
Ivan/oumbärlige:
Jag tycker väl att hans kommentar på Malmö angående förra säsongen säger det mesta. Var det någon som tyckte att Helsingborg var mer förtjänta av guldet?

*edit Sen såg jag att han anser att Paulinho var Örebros sämsta spelare förra året. Yay..
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-02 14:58
Seriöst, vem fan bryr sig om den här Holm egentligen? Jag menar, att i hans position dra till Big Brother säger väl allt.
Örebro IvanÖSK
2011-04-02 14:20
Hoho! Detta kan bli intressant. Minst 5 mål bör han kunna göra. Och att Örebro kan floppa. Det kan de alltid göra. Jag är bara rädd att ÖSK känner av pressen så mycket att det är för mycket. Men när jag ser startelvan så är det få lag som kan matcha ÖSK.
Örebro Miroslav kuba
2011-04-02 14:18
VI SKA VINNA SM-GULDET 2011 KÄMPA ÖSK!!!!
IFK Göteborg fnyq
2011-04-02 14:15
Ösk-Power:
Tror jag läst att ni skulle till Gamle port på östra larmgatan. gais gamla samlingsställe.
Örebro Ösk-Power
2011-04-02 14:08
Vilken Pub har kubanerna fixat på måndag?
Vi är ett gäng ÖSK:are som reser från Malmö på måndag. Hoppas det finns plats även för dem som inte har bokat "pub-bussen" ?

Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-02 12:47
Var det inte Martin Hansson som dömde IFK Göteborg - ÖSK för något år sedan? Han visade ut Gerzic och Almebäck fick en horibel frispark emot sig.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-02 12:39
Jag tror på ett ovagjort resultat idag mellan Halmstad och Kalmar.1-1 blir det.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-04-02 12:19
Finns det någon SVartVit liga på Drömelvan?!? =)
Benny Böckling
2011-04-02 11:49
Nån som vet någon bra stream till måndagens drabbning?
Örebro Ståplats är bäst
2011-04-02 11:27
Grixx//ja detta är ett riksdagsbeslut som Polisen måste rätta sig efter,det tråkiga är dock att det enbart lagen som drivs som aktiebolag som drabbas.Klart att alla matcher inte kommer drabba ÖSK hårt ekonomiskt men matcherna mot 08-lagen,Peking och Göteborg kommer det ju fler bortafans och detta betyder ju fler poliser på plats och därav större kostnader...
Örebro Grixx
2011-04-02 10:58
Svartvitt forever// Instämmer om polisagerandet där polisen själv kritiserade sitt eget styre.

..och visst kan det hända besynnerliga saker när vissa föreningar som är AB ska betala. Spec i S-holm där det är så lätt för fansen att påverka varandras nota på bevakningen. Lite svårare här i Örebro. Många klubbar har ju tidigare diskuterat att bli AB, kanske går tåget tillbaka från AB istället. Allt beror ju nu på kostnaderna AB kontra polisnotan.

Skulle aktiebolagen i fotboll försvinna och indirekt driva på myndigheterna att gälla alla föreningar med större aktiviteter även de utanför AB-företagen så blir det en oerhört stor påverkan.
Örebro Svartvitt forever
2011-04-02 10:21
Grixx//
Givetvis är det våra politiker som ligger bakom detta obegåvade beslut och att man därmed tror sig kunna dra in pengar på det. Men eftersom det i själva verket kommer att utmynna i mer bråk och förstörelse så är det ju kontraproduktivt.

Min gliring angående länspolismästare syftade mer på hur dumt polisen agerade i samband med Malmömatchen och länspolismästarens kommentarer efteråt där han mer eller mindre gav skulden åt ÖSK:s fans.
Örebro micro_42
2011-04-02 09:56
På Måndag börjar vår resa mot himlen, och min till G-borg!
Örebro Sancho Panza
2011-04-02 09:50
Känns som det är än mer än förr typiskt för de styrande att slippa allt som har med ekonomiskt ansvar att göra.
Nu ska polisen bli någon slags privat insatsstyrka också.
Örebro .-*Mackan*-.
2011-04-02 09:44
Martin Hansson dömer vår premiärmatch alltså. Därmed lär en handssituation hamna i fokus i eftersnacket. :D
Örebro Grixx
2011-04-02 09:30
Svartvitt fo// Vad jag förstått så är det inte polisen som agerar i ärendet utan de som vi valt till riksdag som tvingar polisen att agera.

Alla är rädda om sina plånböcker även de som fördelar budgeten till polisen.
Örebro Grixx
2011-04-02 09:24
Det var väl även så att Sixten ville att Roni även skulle gå inåt plan och ta "ansvar" för anfallet även där vilket ledde till att sidlöpningarna blev färre.
Lite fyrkantigt agerande när han kom in dit och verkade inte riktigt vara på tårna när han fick snabba pass mitt framför straffområdet, missade en hel del då.

...men motståndarna måste hela tiden vara beredda på hans hot längs sidorna, vilket stressade försvar och gav möjligheter för andra.
Örebro Svartvitt forever
2011-04-02 09:18
Beslutet att ta betalt av värdklubben för poliskostnader känns spontant ungefär lika genomtänkt som när polisen ledde MFF:s klack förbi ÖSK-klackens uppladdning.

Fråga 1: Om jag är en ligist och snorunge som är på besök hos folk jag inte gillar, och samtidigt vet att allt jag förstör där får får inte mina föräldrar utan värdarna betala, vad kommer jag då att göra?

Fråga 2: Kommer en sådan bestämmelse att stävja bråk och förstörelse eller rentav skapa mer sådant?

Den som lyckas svara fel på båda frågorna är direktkvalificerad för att söka posten som länspolismästare.
Örebro MMS
2011-04-02 07:44
tjohoo, årets första införartikel för ösk :)
Örebro Maski Hallonen
2011-04-02 07:26
ÖSK KRILLE// Kan det inte tänkas att en delorsak var att han blev rätt läst av motståndarna till slut? Trots allt hade Roni en rätt smal repertoar av "finter" och man visste t ex att han alltid gick på utsidan osv. Det lärde sig väl motspelarna också och det var allt oftare Roni spelade tillbaka igen istället för att utmana.

Första säsongen när ingen kände till honom var det enklare. Jag menar inte att detta var den enda orsaken men en delorsak.
Djurgården J07
2011-04-02 06:15
Se länktips för en bra 25 minuter (!) lång podcast-intervju med Bedoya.
Örebro Grixx
2011-04-02 05:43
Vad polisen sagt för 2-3 veckor sedan var att det inte kommer att handla om några större summor i Örebro...om inte något nytt hänt så får vi hoppas att det ligger kvar så.

...men vad det innebär för/i framtiden vet man ju inte.
Örebro Krontorps
2011-04-02 00:44
Enligt polisen så är det ju nått politiskt beslut som tagits nyligen om att ta betalt vid polisinsatser.
Det känns som att nån måste nysta ut det här och ta reda på vad som egentligen sägs i det där beslutet.
Ska fotbollsarangemang särskiljas från all annan vinstdrivande verksamhet som har påverkan på samhället? Varför är det så isåfall? Och om inte så blir det ju helt absurt med krogar, banker och alla andra exempel.

Jaja, det visar sig väl. Om det slår hårt mot ÖSK blir det väl dags att bli upprörd på riktigt.
Örebro IvanÖSK
2011-04-02 00:18
Sorgligt att staten gör idiotiska beslut. Fotboll har ju medfört mycket gott med sig men också tråkiga saker. Men jag anser att fotbollens goda sidor väger över dåliga sidor med råge. Skulle ÖSK gå i konkurs så har vi knappt några förebilder för ungdomarna? Värst är det för oss som älskar ÖSK..
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-02 00:18
Abdel/ Jag har rätt bra bevis för att ingen överenskommelse om straffbytare var gjord. Han snodde dessutom någon/ra frispark/ar. Han såg sig själv som en ledare precis som han beskriver i AB. Ledare har väl rätt att ta vad de vill ha?
Örebro rirobban
2011-04-01 23:44
Det kanske låter tråkigt och som döden för svensk fotboll.

Men ÖSK:s chans att överleva kanske blir att Stockholmsklubbarna går i konkurs innan ÖSK gör det!

Hoppas verkligen pajasstaten drar tillbaka detta, för de kommer bara att förlora på detta själva i slutänden, det är jag övertygad om!
Annons: