/fotboll/osk/forum/4027.aspx/fotboll/osk/forum/4027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2011-04-03 16:45
Bison// Jämn inledning utan heta målchanser förutom målet. Rörigt efter en fast situation och Ijeh petar in bollen från nära håll. Frempong riktigt bra i inledningen.
Benny Böckling
2011-04-03 16:39
Trodde inte att Helsingborgs supportrarna va såna idioter men oj så fel man kan ha.
Örebro bison
2011-04-03 16:37
Syrianska har tagit ledningen. Är det nån som ser matchen och kan berätta hur det ser ut.
Örebro widemarsh
2011-04-03 16:32
Harry Cripps// Fyra bussar blir det, ca 200 anmälda. Vet inte om det finns någon plats kvar, såg att det var 3 platser kvar tidigare idag.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-03 16:31
Jag är sjukt peppad inför morgondagen match. Hoppas det blir en riktigt kul match att titta på också.

Undrar hur mycket koll IFK Götet på Rama och Lushtaku igentligen?
Örebro Lascaux
2011-04-03 16:31
HIFarna har återigen visat vilka jävla fittor dom är! Supportrarna vandaliserade Mjällbyssupportrarnas tifo. Fyfan. Död åt HIF.
Örebro Harry Cripps
2011-04-03 16:21
Hur är det egentligen med bussarna i morgon? Finns det några platser kvar? Hur många blir vi egentligen?
Örebro Grixx
2011-04-03 16:09
Visst hade de flesta varit glada om Astrit spelat i vår tröja. Om han platsat är en helt annan sak och var det det löftet han ville ha så förstår jag att man inte kunde lova...och vem kan man lova något sådant.

Syntes en del i början av matchen men försvann allt efter. Lite valpigt när han fick sin varning.

Tycker annars att Gais var klart bättre och borde fått med sig minst oavgjort. Jäkligt snygga mål båda som Peking gjorde. Snyggt jätteskott och väldigt säker straff.

Blöt avslutning med Alec som såg ut som en dränkt katt i intervjun. Förbannad, på tårna och med en skön ironi.

edit:j-a segt tangentbord...
Örebro go_osk
2011-04-03 16:03
Håller med. Astrit visade även idag vilken dålig karaktär han har.

Att han är borta medför förhoppningsvis att Erik Nilsson får chansen att slå igenom ordentligt.
Örebro IvanÖSK
2011-04-03 15:47
Tycker att vi ska vara nöjda som slipper Astrit. Gerzic och Bedoya är av betydligt trevligare karaktär när det gäller arbete och uppförande. Astrit är en egoist även om han passar framåt då och då. Vad jag menar med det är att han jobbar för sig själv och inte för laget. Dessutom är han under stora perioder väldigt loj vilket kan påverka laget negativt. Bedoya och Gerzic är tvärtom. Han skulle kunna bli riktigt bra om han bara skärper sig och jobbar i en hög och jämn tempo. Som det såg idag så var han ganska upp och ner hela matchen.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-03 15:38
Tur för Peking att de slapp Wandersson. Men det spöket lär väl inte vi slippa...
Örebro 100år
2011-04-03 15:34
Synd att se Astrit i en annan tröja. Han hade varit ovärderlig för vårat reservlag iår.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-03 15:26
Ser ut som peking vinner den här matchen. 2-0 till Peking och GAIS har fått Fredrik Lundgren utvisad.
Örebro Igår var idag imorgon
2011-04-03 15:02
Ja, håller med. Tycker matchen började piggt för att utvecklas till ett sömnpiller. Bassombeng blixtrar till emellanåt. Hoppas på större underhållning TFF-MFF och skall nog slänga några blickar på Syrianska-Gefle också. :)
Örebro widemarsh
2011-04-03 14:58
Ser ut som två bottenlag som möts i peking. Dåligt tempo och chansfattigt.
Vi får se hur mycket Wanderson och Omotoyossi kan lyfta Gais, annars får dom det svårt i år. Inte heller gårdagens match visade några toppkandidater.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-04-03 14:56
Milano derby igår. Norrköping - Gais idag. Snacka om skilda världar. Första halvleken idag var bland det sämre jag sett. Fyfan. Enda anledningen till att fortsätta titta är att Astrid snart får sitt andra gula och att Bassombeng gör ett solomål.
Örebro go_osk
2011-04-03 14:38
Snart är första halvlek avverkad mellan Peking och Gais.

Astrit ser minst sagt övertänd ut. Söker boll i samtliga situationer. Lägg dessutom till att han har dragit på sig en varning. Jag skulle inte bli förvånad om han drar på sig en till i andra halvlek.
Örebro Lascaux
2011-04-03 14:27
Bassombeng matchens lirare so far! Önskar han all framgång som går. Till skillnad från Astrid...
Örebro Igår var idag imorgon
2011-04-03 14:24
Har bara sett 25 minuter av Norrköping-Gais. Men rätt trevlig match och när Gais får Omotoyossi och Wanderson spelklara kommer de bli riktigt farliga med Bassom och Celik på kanterna. Angående Astrit såg han astrött ut redan efter 10 minuter men kanske skenet som bedrar.

Haginge som hb imorgon antar jag. Rätt bra då jag tycker Anttonen var lite småslarvig och seg under de senaste matcherna.
Örebro Grohl
2011-04-03 14:22
Jag må vara extremt sugen på att kolla på ÖSK, men csports priser är för höga. Förra året köpte jag alla matcher, i år lär det knappast bli fler än fem/sex stycken
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-03 14:19
Fy Fan vad det kokar i Neapel, vilken sjuk publik, herregud.
Benny Böckling
2011-04-03 14:16
den oumbärlige// Tack för infon...
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-03 14:15
Det blir förmodligen inga streams från allsvenskan på hela våren, dvs piratstream.
Sajten som brukade streama Allsvenskan "*The Streaming Lounge" har valt att inte köra Allsvenskan längre pga. misskötsel.

Canal+ har chansen att verkligen mjölka folket, men vi får se om de får ihop det, många som vägrar betala deras priser.
Örebro Lascaux
2011-04-03 13:49
Angående Peking - GAIS, så tycker jag de är väldigt imponerande att GAIS har 11 bussar med makrillar på plats i Norrköping! GAIS liksom? När fick dom så många supportrar?
Örebro Grixx
2011-04-03 13:44
Ha ha...självförtroendet är det inget fel på tänkte jag och såg sedan att AB´s artikel var skapad av journalisten som ledde Atrit med de rätta frågorna till den "förfabricerade" artikeln.

Om nu några är sura på Astrits övergång till Peking och hans lite kaxiga sätt så är det inget jag bryr mig spec mycket om...nu när det ändå skett. Annat gäller när det är på gång att ske och man är rädd att förlora en bra spelare, då skrivs det massor för att övertyga och hitta argument för att ha spelaren kvar...men så här efteråt så bryr man sig inte spec.

Det sker övergångar hela tiden och ibland önskar man som i det här fallet att det finns en tacksamhetsskuld som hade hållit honom kvar. Å andra sidan kan spelaren tycka samma sak om en klubbs agerande men lika dant agerar klubbarna i tid och otid så det är samma kålsuperi från alla parter.

Om han blivit kvar så hade kaxigheten känts helt ok i det nya kaxiga Örebro. Lika bra som det kändes när Abbe spelade i ÖSK och retade gallfeber på alla motståndare :-)...många motståndarsupportrar bev då oxtokiga.....

Även den kaxige PFO har jag lyckats "förlåta". Jag kan förstå att han kände sig lurad av Hästpiskan som lovade guld och gröna dalar och straxt därefter så var det istället konkurs på gång....även jag hade slagit bakut och känt mig lurad.

Att Hästpiskan var så positiv att han lurade sig själv med sitt eget positiva tänk är en anna sak....
Benny Böckling
2011-04-03 13:37
Ingen som vet någon stream???
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-03 13:33
Anttonen är ju jämt skadad.. :( Dock känns det okej i år, vi har bra alternativ i Haginge på högerbacksplatsen.

Startelva? :

-------------Alvbåge----------------
---Haginge---Almebäck---Wikström---Wowoah---
-------------Kihlberg----------------
------Bedoya------Gerzic---------
--Lushtaku--Haddad---Rama----

Bänk:
Nurme
Wirtanen
Nilsson
Nordback
Yasin
Astvald
Atashkadeh

FORZA SVARTVITT!
Örebro Hertig_Karl
2011-04-03 13:32
Kul match klockan 14 idag! Gais med Bassombeng och Peking med Astrit. Var väldigt länge sen en enskild spelare i allsvenskan hade så höga förväntningar på sig som Astrit. Ska bli roligt att följa(om det inte går för bra förstås ;))

Imorgon vinner vi med 1-0, William målskytt i 79 minuten!
Örebro Maski Hallonen
2011-04-03 13:27
För er som inte kan åka till Götet på med ÖSK tröjan och till O'learys! Vi fyller läktaren där också ;0)
Örebro zxcv
2011-04-03 13:24
Aj, aj. Haginge känns som reserv nr 1 i allsvenskan
Annons: