/fotboll/osk/forum/4025.aspx/fotboll/osk/forum/4025.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Maski Hallonen
2011-04-03 12:07
Grixx //Nja försent och försent...Jag förstod nog på signalerna att man inte ville satsa på honom hur som helst. Att det skulle bli för dyrt såg jag snarare som en förevändning.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-03 12:07
"Det betyder att vi troligen kommer få se William Atashkade på GU igen, räkna med ett allt annat än varmt välkomnande för spelaren som efter att ha lämnat Blåvitt sa en del mindre genomtänkta saker om sin gamla klubb."

Verkar som IFK supportarna är lika sura på Willam Attack som vi är på Astrit.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-03 12:06
Karlssson // Gå på O'learys
Örebro Grixx
2011-04-03 12:04
Maski Hallonen// Visst ok men det jag vänder mig mot är just ältandet med vem var sämst osv...

Förlängningen med Pålle var väl mer att det skulle kosta stora slantar från hans klubb och gratis för Roni. När det sedan kunde vara aktuellt med Pålle igen så var det för sent.
Örebro Karlssson
2011-04-03 12:03
Snart premiär, underbart! Jag har dock inte möjlighet att åka ned till Götet och kolla, men vill hemskt gärna se på den hemma. Frågan är bara hur? Kan man beställa hem den på något sätt, eller måste man ha canal+(Vilket jag inte har)?

Oerhört tacksam för svar.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-03 11:55
Grixx // Självklart. Enheten räknas i det långa loppet och tabellplaceringen är det slutgiltiga leveransen .

Fast vilka som levererar och inte levererar i ett lag ser jag dock inte som en irrelevant diskussion runt ett fotbollslag. Tvärt om diskuteras väl det jämt? Därför skulle man rotat i saken ser inte Tobbes påstående helt idiotiskt ut som inlägget tidigare gav sken av. De var min poäng.

Pålle må ha kutat hur mycket som helst. ÖSK var iaf inte intresserade av att förlänga. Men Roni ville man förlänga med.

Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-03 11:42
Nån som spelar football manager? Valdet Rama är värd 29 miljoner (!) där. Hoppas det stämmer överens med verkligheten. :)
Örebro Grixx
2011-04-03 11:39
Maski Hallonen// Att Pålle inte gjorde alla mål som en del hade förväntat sig är din besvikelse och även givetvis även andras. 5-6 mål till hade kanske gjort dig glad. Betänk att domaren snodde nästan lika många mål som felaktigt blåstes av för offside.

Oerhört många nyttiga löpningar gjordes och även när han fick bollen och var en hårsmån från nätkänningar. Haddad fick många frågor om hans status som målkung och förväntningar om målgörande, hans svar var ändå att det finns så många andra viktiga saker än målskyttet i hans position och det var bla löpningar för att öppna för andra.

Tycker ändå att det är synd att man ska vrida och vända på (älta) vem som var sämst, näst sämst eller tredje sämst i ett lag förra året. Vi var ett riktigt bra lag förra året med lilla silvret som resultat.

Det viktiga i år är att vi har ett lag som känns oerhört bra sammansatt dock med en bättre täckning framåt än bakåt vid skador eller avstängningar. Detta utan att ta till ordet sämst.

Samspelet och hanteringen av alla ambitiösa spelare är A och O i år. Innan allt startar så är det lätt att säga att man fogar sig efter uttagningarna och att det gäller att visa framfötterna på träningarna....men många matcher utanför bänken eller startelvan sätter press på hjärnkontoret och spökena.

Lusten att få spela ger spekulationer i medierna om andra lag vilket lätt får fotfäste och kastar omkull alla vackra och genomtänkta meningar innan säsongen..
Örebro bison
2011-04-03 11:32
Olsen var sämre än Pålle förra året. Tycker även att Nordback var sämre innan skadan.
Alltid kul att kasta lite bränsle på brasan. Däremot var Pållles målskörd en besvikelse.
Maski, om inte man får räkna med avbytarna då du sade att det handlade om startelvan så kan du ju inte räkan Pålles insats under våren då han var avbytare.
Örebro Kraków
2011-04-03 11:22
Maski: Okej, befängt kanske var att ta i. Det finns dock fler faktorer än mål för att rangordna spelare, även om mål är ganska viktiga för en nia. Men jag håller med angående Roni iaf, däremot gillade jag Pålle, speciellt humöret.

Vi kommer inte längre med detta va?
Örebro ÖSK öster
2011-04-03 11:18
Robin och Per deltog i stora delar av dagens träning. Klev dock av när det blev matchspel, kul att se dom tillbaka iaf.
Grabbarna verkar taggade då det smällde friskt mellan åt.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-03 10:34
Kraków //Att Pålle levererade minst/sämst enligt sin arbetsbeskrivning/roll i startelvan tycker inte jag är ett befängt påstående. "Befängt" betyder alltså att det fanns massa spelare i startelvan som levererade mindre. Jag kommer bara på en och det är Roni. Olsen levererade knappast sämre eftersom han gjorde fler mål sett till speltid över säsongen. Olsen hade vårsäsongen och Pålle hade hela höstsäsongen + alla inhopp under våren. Och mål är väl vad en nia skall leverera? Så jag håller inte med Tobbe att Pålle "var sämst". Han var näst sämst. Sen får han vara hur trevlig han vill och springa om kring med sitt leende. Pålle alltså. Inte Tobbe.
Örebro Grixx
2011-04-03 10:05
Sixten sa tidigare att han var orolig för många utvisningar i säsongsstarten då domarkåren sa sig vilja ta tag regelboken och stävja vissa saker.

Blir lite orolig över Nordin och en viss domare i startmatchen. Nyligen såg man när Wikström tog ett bastant tag om Nordin och lyfte bort honom när det såg hett ut...eller härom året då han tog tag i domaren och försökte få ner hans kort i bröstfickan.

Inga dumma utvisningar pga av sådant. Kort för snack eller bortslagna bollar är sådant som ökar utvisningsmöjligheterna eller avstängningar....och indirekt kan vara det som losade guldet i år om vi nu ska vara där uppe och kriga.
Örebro Grixx
2011-04-03 09:51
En bra och lång införartikel, tackar tackar!!! Bra att det är schysst objektivt info om båda lagen. Det inger respekt även från motståndarsidan.

Vissa lags inför/efter blir intetsägande dumma då de inte verkar ha en tillstymmelse till kunskap om motståndarna och raljerar med kunskap från kvällstidningsrubriker eller ser allt subjektivt hyllande till egna laget.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-04-03 09:44
Min 11a

Alvbåge - vovven - anttonen - Wikström - almebäck-

Bedoya - Gerzic - Kihlen -

Rama - Haddad - Kushi
Örebro Grixx
2011-04-03 09:33
Marta// Jag tror det funkar som en lott!?...alltså ingen tävling.

...eller?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-03 09:11
Hur fasiken vinner man den där t-shirten på facebook? Står ju inget där...
Örebro Kraków
2011-04-03 07:30
Maski 21:54:
Roni var sämre, Olsen var sämre. Det finns en del att välja mellan.

Sen finns det en del som inte är ordinarie, t.ex. Flood. Jag påstår inte att Paulinho skulle varit en av ÖSKs bättre spelare, men att påstå att han var den sämsta är bara befängt.
Örebro Bastard on Parade
2011-04-03 03:16
Maski Hallonen//

Jag tycker, precis som du, att Kush är den som egentligen imponerat mest även om jag tycker mig se stora kvaliteter i Rama. Tror den sistnämnde behöver några veckor för att komma i form. Jag hade nog startat med Kush och Astvald på måndag och slängt in en pigg Rama när Kush har lekt färdigt med sin försvarare.

Jag tror dock att Astvald petas. Behöver inte vara fel det heller om han kommer in med pigga ben sista 30.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-03 02:05
Sixtens startelva ska bli mycket intressant att se inför Göteborg.
Om jag ska döma efter de träningsmatcher jag sett (samtliga hemmamatcher + streamen från Finland) är faktiskt Kush den spelare som imponerat mest på mig av de tre ytteranfallarna. Han har skapat klart flest genombrott på kanten. Ändock har man sett att Rama har bra explosivitet och mycket bra tendenser, och hyllas av Sixtens i NA i nyförvärvsbedömingen som underförstått den bäste, även om han inte riktigt dansat ännu i ÖSK. Sixten säger dock att "han ännu inte ens varit nära att visa vad han kan" och han har ju honom i träning så han borde veta.

Det leder oss till att det tycks stå mellan Astvald och Kush. Ett angenämt problem förvisso men frågan är vad han väljer. Vad hade ni valt som tränare i ÖSK på måndag?
Örebro Maski Hallonen
2011-04-03 01:33
Chicko (Sikki Sakka) //Det tror jag det råder delade meningar om...
Örebro Maski Hallonen
2011-04-03 01:30
Miroslav kuba //Ok, vi tar in ditt tips för ny bedömning, You got a point.
gnipek
2011-04-03 00:21
Good luck ÖSK, nu kör vi!!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-02 23:40
Vart har tipsfunktionen försvunnit på forumet?

Aja, på Facebook blir det dock tipstävling med pris dessutom.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-02 23:02
Inför premiärmatchen mot IFK Göteborg måndag 4 april.
gnipek
2011-04-02 22:59
Miroslav kuba//Tack för din tippning, känns skönt att du rankar oss sist.
Tack för förtroendet, skall försöka leva upp till pressen.
Örebro Miroslav kuba
2011-04-02 22:55
Nate The Great Enligt Matski Hallonen så har säsongen redan börjat men jag håller inte med den matchen borde inte få räknas var för dålig!! Ny regel borde införas i fotbollen om en match är för dålig så borde båda lagen få 0 Poäng!! :) Jag tror det var Halmstad som mötte Kalmar men är inte helt säker :)
Örebro Miroslav kuba
2011-04-02 22:51
Haha Matski Hallonen Jo iofs men detta tips är gjort för flera dagar sedan och den matchen avslöja ju direkt inga överaskningar!!! Men men är det så du vill se det så.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-02 22:27
Maski Hallonen //
Astvald tycker jag.
Nate the Great
2011-04-02 22:19
Nu får säsongen mer än gärna börja! =)
Annons: