/fotboll/osk/forum/4023.aspx/fotboll/osk/forum/4023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro IvanÖSK
2011-04-05 09:52
Kom hem Kuba: Jag får vibbar av att killen också är medlem på svenskafans och i vårt Örebroforum. Han var klockren med sina välgjorda analyser. Nästan så att han borde bli ÖSK-expert. Haha.
Örebro Rasberg
2011-04-05 09:51
Kom Hem Kuba//
haha, tack för det.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-04-05 09:50
Laul: "Efter första matchen – nota bene – ser det ut som att Valdet Rama till vänster är ett fynd medan Kushtrim Lushtaku till höger är chansningen som inte gick hem.
Andreas Haddad?
Han är inget frågetecken utan ett mysterium. I går rörde Haddad knappt bollen men:
- Två dueller med Karl Svensson och Svensson var utvisad.
- Två avslutningar gav ett mål."

Gillar speciellt summeringen av Haddads insats! Drömvärvning, fy faan!

Sen håller jag med om Kusht, han hade några fina saker men överlag igår var han inte bra =/
Men men, tror nog att Astvald får börja på fredag och att Kusht kommer in i slutet och får en gruvlig revansch! :)
Örebro IvanÖSK
2011-04-05 09:50
Jag måste fråga er eftersom kampanjräknaren på oskfotboll.se verkar ha fastnat. Hur många säsongsbiljetter har vi sålt?
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-05 09:49
Bra analys!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-05 09:48
Det sköna med vinsten är ju att vi lirade USELT stundtals, trots det skapar betydligt mer än ICA. Backlinjen skötte sig dock utmärkt och ICA hade inte mycket att komma med, annat än alvbåges räddning på Sanas skott. Innan det hade vi en i ribban, samt en hyfsad benparad av Sandberg (eller vad han heter) på ett klass-inspel från Rama. Det kan bli bra det här.

Vågar man hoppas på 3 raka trepoängare? Knappast omöjligt, då vi har två raka hemmamatcher. I år vill jag se max 2 förluster på hemmaplan, och inte mot MJÄLLBY och GAIS, det får inte ske helt enkelt.

Fö. fantastiskt underhållande att läsa på ICAs forum. Gnäll på domarna, gnäll på Örebro, gnäll på spelsystem, gnäll på deras spelare, osv osv. Solklar straff, solklar straff igen, och så pågår det.
Örebro Svartvitt forever
2011-04-05 09:48
Tvetov Nato//
Du insåg också att vad Almebäck faktiskt säger är att Haddad kan göra fler än 100 mål i år. Stor humor!
Örebro jocke.
2011-04-05 09:46
Tillägg, i superettan 2006 tog vi faktiskt fyra raka segrar - men det tycker jag inte riktigt räknas :)
Örebro 019_Örebro
2011-04-05 09:44
kubajonte//
Chatten är i dag, 5 april, om 45 minuter.
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-05 09:42
Så skönt o va närkebo!

(Utflyttad visserligen ;) )
Örebro jocke.
2011-04-05 09:42
Vi har sedan så länge jag har kunnat hitta statistik inte tagit 6 poäng på de två första matcherna i allsvenskan. 1994 inledde vi med en seger, en oavgjord och ytterligare en seger - dvs 7 poäng, vi kan alltså bli någorlunda historiska redan på fredag ;) Är det någon som vet något från ännu längre tillbaks än 94 skulle det vara roligt!
Örebro IvanÖSK
2011-04-05 09:40
Och vips så är det redan 3 dagar kvar till Syrianska-premiären. Jag vaknade med en skön känsla jag inte har upplevt på ett tag. Frukosten slängs ihop och jag ser alla underbara nyheter i tidningen. Det är så gött att vara örebroare!
Örebro Tvetov Nato
2011-04-05 09:30
Ordem e Progresso

Jag tror det roliga var att Almebäck sa att Haddad MINST skulle göra tvåsiffrigt, haha. Det låter lite som att det kan bli mer än +99 mål. Jag skulle i och för sig inte klaga.
Örebro kubajonte
2011-04-05 09:28
019_Örebro
Härligt att chatta med Nordin , synd att datumet var 5 februari bara.

"Vi anordnar en chatt med Nordin i morgon (5 februari), kl. 10:30"

Du kan få chatta med mig om du vill det är väl lika spännande ? ;)
Örebro Ordem e Progresso
2011-04-05 09:27
Svartvitt forever

Tvåsiffrigt = 00 t.ex 10-99. Tresiffrigt är 100.
Örebro Tvetov Nato
2011-04-05 09:25
Blogginlägg om matchen från Expressens Mattias Larsson.
Örebro N:o 6-10
2011-04-05 09:17
Premiären avklarad, mot tuffast tänkbara motstånd. Tänk för bara något år sedan hade vi inte ens spekulerat i poäng borta mot IFK, nu åker vi dit och tar en välförtjant 3:a. Dessutom mot ett IFK som var betydligt bättre än vad vi väntat oss. De kommer att hota alla lag i allsvenskan i år, inget lag åker till Ullevi och hämtar några billiga poäng där inte. IFK kommer definitivt att vara ett topplag i år. Se vår seger med bakgrund mot detta, jag ryser.
Örebro Svartvitt forever
2011-04-05 08:32
Dagens citat av Almebäck om Haddad:
"Jag har sagt hela tiden att han kommer göra minst tvåsiffrigt i år."

Vi är nog nöjda även om Haddad inte riktigt når upp till 100 mål.
Örebro XabiAlonso
2011-04-05 08:24
Underbar premiär, men det fanns helt klart en del nerver hos de svartvita. Skönt dock att se att det inte gestaltade sig på samma sätt som tidigare, med överdrivet lågt försvarsspel och luftpastejer i 90 min. Taktiskt sätt gjorde man det bra, och det är klart, med Almebäck där back raderar man ju i princip ut det hot som finns när man möter lag som vill slå på en snabb anfallare på djupet. Blev farligare i andra när framförallt Sana tog några tidiga avslut. IFK kommer att kunna skapa problem för många lag med trion Sana-Hysén-Drugge. Kan inte minnas en så överlägsen allsvensk spelare som Iron Mike sedan Arnors glansdagar, jävlar vad kul han såg ut att ha igår.

Angående varningarna så är väl den första inte så mycket att tjafsa om, det är knappast något nytt att man får gult när man visar dobbarna i kamp med en motståndare, oavsett om man tar boll eller inte. Den andra situationen är ju jävligt klantig av Kalle S, han försätter sig själv i situationen och det är helt klart kontakt med Haddad, han tar inte bollen utan spelaren, och det är i ett farligt kontringsläge. De flesta domare skulle nog varna där.

Synd att Lushtaku inte fick göra mål, han försvann och fick inte mycket uträttat mot ett starkt försvar. Inte konstigt att Astvald tycktes bättre med tanke på att han kom in när ytorna fanns och ÖSK ägde mer boll. Bra med konkurrens på positionerna dock. Rama blir en riktig otäcking för många försvarare, det är uppenbart.

Hoppas på tre pinnar och noll underskattning på fredag!
Örebro bison
2011-04-05 07:29
Pseudonymen// Mattan såg riktigt fin ut, men den var väl något överdrivet vattnad.
Mycket felpass från båda lagen och en hel del spelare som halkade omkring pga blötan.
Örebro Lascaux
2011-04-05 07:12
Enligt Laul var IFK-ÖSK den bästa matchen i den första omgången. Kul! BTW vad händer när man tippar rätt här på sv fans? :-)
Örebro Kex Gunnar
2011-04-05 06:28
Skönt att börja med vinst i Göteborg. Men va hade dom gjort med planen ? Vattnat så att spelarna for som kägglor stundtals, jan ju ubte var nått som främjar fotbollen ? Men, vi gläds och 3 viktiga pinnar.
Örebro Pseudonymen
2011-04-05 06:00
Vilken fest det blev, även om den kom av sig för de flesta besökarna. Så passade Göteborg till att slå ett slag för att det är bra att köpa biljetter i förväg också, höll nästan på att missa tifo, inmarch och avspark för att det är raketforskning att sälja biljetter till det 20-tal personer som stod före mig i kön på bortasektionen.

Alla heter Gnell i Örebro!

Kudos till planskötarna, de har fått till en fin matta på den före detta leråkern.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-05 05:17
Bara tre dagar till hemmapremiären, längtar ENORMT. Precis som det ska vara. Hoppas på betydligt bättre spel från vår sida, och förhoppningsvis fler vackra mål.

Heja Sport!
IFK Göteborg schnyggen
2011-04-05 03:58
Grattis Örebro SK till vinsten mot oss. Välförtjänt. Det var Haddad och Örebro som åstadkom detta inte dommaren!

Jag hade på känn att ni skulle vara bra. Bra också att vi vaknar upp en gång för alla och inser att vi är tämligen svaga just nu....
AIK Saywee
2011-04-05 03:10
Skåne ÖSKare, om jag bortser från målet i andra halvleken, vilket är svårt att bortse ifrån, tycker jag att första halvleken var relativt jämn, medan ÖSK var bättre i andra halvlek, kanske i kraft at att IFK tappat en gubbe i laget, men som vanligt blir ju då även avslutningen av matchen nervpirrande och jämn ...
AIK Saywee
2011-04-05 03:05
IFK Götet, ja, vi tycker nog ganska lika egentligen:)
Örebro Skåne ÖSKare
2011-04-05 02:35
Min högst peronliga reflektion, ÖSK var det bättre laget i första halvlek, samtidigt som IFK rivstartade andra. Vi ska var glada för utvisningen på Kalle, för det gjorde matchen jämn, och vi tog över mer och mer. Våra sista 10 min höll på att straffa sig då vi bara bevaka vår ledning. Suck! Hoppas på 90 min kämpa hemma i nästa. IFK-ÖSK borde kanske slutat 0-0 sett tilll spelet, men målen avgör!!!
Forza Svartvittt
IFK Göteborg IFK Götet
2011-04-05 02:33
Saywee: Absolut, jag håller med dig. Fjanterierna är inget kul, men jag efterlyser ändå en ökad tolerans för det rent fysiska närkampsspelet. Det är inte pardans vi snackar om utan fotboll. Det ska smälla lite! Som det är nu är det alldeles för mkt frisparkar i vanliga dueller. Det är kul med tekniska finliret, men jag tycker det är minst lika härligt att se spelare som Håkan Mild eller Krister Nordin. Såna som inte viker en tum i närkamperna, men ändå spelar juste och inte filmar etc.

Och självklart, allsvenskan är den skönaste ligan. Den har sin charm och vi har sluppit fotbollskapitalismen där de rikaste ägarna avgör vem som vinner ligan.
Örebro Dejmon (Mdmf/En god sill är en uppäten sill)
2011-04-05 02:31
Å herregud hur ska man kunna ta sig upp och jobba imorrn efter denna kväll???

Älskade Örebro!!!! Ni andra kan ju ta och dra nått gammalt över er! Detsamma gäller er som snackar om skandaler hit och dit! Det är aldrig skandal när ÖSK vinner!!!

NU KÖR VI!!!!!
Annons: