/fotboll/osk/forum/4017.aspx/fotboll/osk/forum/4017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-04-06 20:08
´den oumbärlige, 19:26 ja, jag håller med dig, vi har en bred trupp, det enda som skullle kunna oroa mig, av de sex giganter som du nämner, är en långtidsskada på Alven, det vore inte speciellt bra ...

.. resten av de du nämner, var för sig, kan nog pusslas ihop om det skulle behövas ...
Örebro astby
2011-04-06 20:03
Då är biljetten till matchen på fredag bokad och betalad! :)

Jag vet inte vad ni tycker, men personligen sitter jag (om man ska sitta någonstans på Behrn Arena) på södra läktaren. Detta för att då kunna njuta mer av resten av arenan, dvs den maffiga norra samt "nybyggda" västra och östra.

Logen hade iofs inte suttit fel den heller. Är det endast sponsorer och "högt folk" inom eller runt organisationen som har möjlighet att boka däruppe eller hur är det med det egentligen?
Örebro Bastard on Parade
2011-04-06 19:45
'den oumbärlige//

Haginge kan gå in centralt. Erik Nilsson tror jag skulle kunna täcka upp för Nordin rätt bra, även om det inte är den enklaste uppgiften att ersätta en av seriens bästa mittfältare. Tror Anttonen klarar av vänsterbackspositionen så gott som lika bra som högerback. Han spelade ju vänsterytter en lång period. Däremot blir backlinjen sårbar vid flera skador.

Jag skulle vilja se Yasin testa Bedoya-rollen. Synd vi inte har något reservlag. Vad jag har hört så klarade han sig bra som offensiv mittfältare i Forward några matcher.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-06 19:26
Har vi så bred trupp? Jo det har vi, men hur många är fullgoda ersättare till de ordinarie ca: 15-16 spelarna?

Anfallet ser tämligen bra ut just nu. Men i mittförsvaret, mittfältet(förutom Nordback) och vänsterbacken och målvaktspositionen har vi idag inte spelare som kan gå in och hålla flera matcher i rad. En långtidsskada på Bedoya, Nordin, Almebäck, Alvbåge, Wiken eller Wowoah vore riktigt illa. På övriga positioner finns alternativ - även om de inte är lika bra kan de göra sitt jobb på bra sätt.
Örebro K.Carlos
2011-04-06 19:14
Dalkurd knyter till sig Jidsjö. Känns som en riktigt bra lösning för båda parter.
Örebro Grohl
2011-04-06 19:12
Holm är en pajas. Klart som fan att en mentalt svag kille som Tobias börjar grina och vill lämna vid första bästa motgång (precis som han gjorde i Big Brother). Jag är helt övertygad om att Astvald ser detta som en utmaning.

Skulle dessutom aldrig vilja ha en kille i ÖSK som inte klarar av en konkurrens-situation.
Örebro Svartvitt forever
2011-04-06 18:45
Holm kan dessutom inte grundläggande svenska. "Förfördelad" heter det när man blir utsatt för orättvis eller kränkande behandling. Vilket han väl knappast menade.
AIK Saywee
2011-04-06 18:41
Jag tyckte att Astvald, var riktigt bra på Ullevi, bättre "än på länge", kanske att konkurrensen gör honom bättre?

Vi har en riktigt bred och bra trupp 2011, ingen spelare skall känna sig given och lojt kliva ut i en av Sixten förutbestämd elva.

I år förväntar jag mig minst 100% av alla svartvita giganter i alla lägen!

HEJA SPORT!
Örebro Valderinho
2011-04-06 18:33
Att tro på andrapersonsinformation från en källa som spekulerar angående Astvald och hur han tar konkurrensen tar jag med en nypa salt. Ännu desto mindre om man är med i skitprogram som Big Brother...
AIK Saywee
2011-04-06 18:04
Tänk vad lite konkurrens kan åstadkomma ....

... endera är man proffsig och förbättrar sig, eller så deppar man och vill lämna?

MEN, jag hoppas att Tobias Holm svamlar, det har han ju gjort hela tiden hittills ....
AIK Saywee
2011-04-06 17:51
Beträffande Tobias Holm ...

... har han deltagit i Big Brother, som väl enligt mig, är en av de sämsta programmen som tevesänts, där olika egocentriska personer tror de är tuffast, sexigast och smartast i hela Sverige?

Soffsittare som rapar och fiser och garvar åt vad som helst.

Seriöst alltså, det sista stycket som citeras angående Astvald, vad pysslar Holm med egentligen, har han ett jobb, har han en funktion, är han avlönad?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-06 17:43
Ordem e Progresso//

Haha ja en träbock skulle vara mer intressant att lysna på :).
Örebro Ordem e Progresso
2011-04-06 17:41
Har man varit med i Big Brother har man sumpat alla framtida chanser att bli tagen på allvar, lyssnar hellre på vad en fiskmås har att säga.
2011-04-06 17:26
Saxat från Tobias Holms blogg:

"Klart att ÖSK blev förfördelade av Kalle Svenssons utvisning. Men första segern på 2000-talet borta mot sillstryparna måste ändå applåderas ordentligt. Torskar aldrig mot Syrianska hemma på fre. Bra start för Örebro som blir klart bättre än tia."

"Om jag känner min vän Astvald rätt så är han inte helt nöjd med att få inleda på bänken för första gången på över ett år. Kommer chansen så sticker han nog."

AIK Saywee
2011-04-06 17:14
ÖSK-Karl, trots ett publiktapp på 1.500 stackars tevetittare, blir det över 10.000 :)

Jag har efter denna dystra vinter fått nog av bildskärmstittande, jag vill se fotboll live !

IRL :)
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-06 17:07
Saywee//

Har för mig att ÖSK räknar med ett bortfall på 1.500 personer när det är TV-match, det är väl ungefär den siffran de får ersättning för också.
Örebro joooonis
2011-04-06 16:55
Gå in och ANMÄL er till peking borta NU på kubanernas hemsida !!! ALLA TILL PEKING!!!!
AIK Saywee
2011-04-06 16:53
Vilket lustigt ord förresten, "visiterade" ...

Visit är väl besök, "kontrollerade" skulle det kanske heta?

Jag väljer oftast damer när det skall visiteras, har så svårt för gubbar som tafsar ;)
AIK Saywee
2011-04-06 16:29
GT brukar ju ofta när tillfälle ges, kalla Göteborg för fotbollens huvudstad ...

... men i år har de hittills inte vågat sig på detta ;)

2011-04-06 16:28
Deviation//

Haha...Ja men SMHI litar jag inte så mycket på, men de vore inte dumt med +13 :).
Örebro Karlssson
2011-04-06 16:20
Hur allvarlig var Anttonens skada, är han tillgänglig på fredag?
Örebro Deviation
2011-04-06 16:18
ÖSK-Krille:

Det svenska vädret är som bekant bättre än det norska...:-))

Örebro kubajonte
2011-04-06 16:17
Btw är det nån som vet lite kontorsvänliga ÖSK prylar man kan köpa :) ?
Örebro kubajonte
2011-04-06 16:16
Härlig läsning man mår gott av att veta att Sporklubben är lika het som den var 94, Sen kan man ju bara drömma som krönikören säger och hoppas att det bildas ett permanent toppskikt där ÖSK självklart ingår ,
AIK Saywee
Jag tror definitivt på femsiffrigt, vädret blir perfekt för årstiden, abstinensen hos många är stor, fredagsmyset är inte lika mysigt nu när mörkret lämnar norra halvklotet.

Uteluften drar, liksom Syrianska ...

... samt våra fina trupp, med spännande nyförvärv :)

Blir väl kanske lite liknande som i Göteborg, det var väl bara halvfyllt för någon knapp vecka sedan, men när vårvädret och matchstarten närmade sig, så växte köerna utanför Ullevis biljettluckor redan en timme före match och många missade till och med tifon och matchstart ...

Publiksiffran stannade till slut på drygt 14.000 pers.

ALLA till BA!
Syrianska FC 23 Oktober 2010<3
Tack för svaren grabbar.

Ser fram emot fredag så jävla mycket! Hoppas att det blir ett grymt tryck på läktaren och lite "samba" spel. Hoppas också att inget stök och annat problem sker mellan fansen. Jag hoppas på en fotbollsfest helt enkelt!
Väl mött!
Örebro N:o 6-10
2011-04-06 16:11
Klokt inlägg astby!
Hoppas nu att vi får lite hjälp att haussa upp matchen. Ett hett reportage från NA skulle inte sitta fel, får vi sedan kanonväder, så kan i alla fall inte jag tänka mig en trevligare fredagssysselsättning. På TV konkurrerar vi ju bara med så ska det låta....
2011-04-06 16:08
Boström avlivar MFF-rykte: ''Man undrar ju''.
Örebro Krontorps
2011-04-06 15:56
/23 Oktober 2010<3
som sagt, vår elva kommer med största sannolikhet se ut som mot göteborg senast.

Rama-Haddad-Kushi
Bedoya- Kihlberg-Gerzic
Wowoah-Wikström-Almebäck-Haginge
Alvbåge
STEFANO!
2011-04-06 15:46
23 oktober 2010// Blir nog den samma som mot Göteborg! Kanske att Astvald spelar från start istället för Lushtako! Välkomna på fredag!
Annons: