/fotboll/osk/forum/4015.aspx/fotboll/osk/forum/4015.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grohl
2011-04-04 22:38
vet inte vad som är härligast, 3 pinnar i en av årets svåraste matcher eller att Haddad presenterar sig direkt! Trist med Kushi, lär bli Mackan mot Syrianerna
IFK Göteborg Gåsen
2011-04-04 22:37
Bison//

Bara för att ni bleb felaktigt degragerade så behöver du inte ta ut det på blåvitt. Vi blev upptakserade med 10 miljoner och var tvungen att sätta kamratgården i pant + all negativ publicitet. Allt på grund av Gais nuvarande klubbdirektör. Känns som vi har fått betala det tillräckligt för att bli kallade fusklag nu.

Jag ser dagens match som en typisk 0-0 match inget lag var bättre än det andra. Dommarn var dock sjukt dålig och delade ut felaktiga gula kort och missade när en örebroare tog med handen i straffområdet.
IFK Göteborg Allah heter Glenn
2011-04-04 22:37
En domare kostar alltså mer än Selakovic :-) Har för mig att vi fick pytsa ut med drygt 10 miljoner. Då lär ni inte ha råd att köpa någon mer domare denna säsong ialla fall :-)

Skämt åsido. Tycker det är himla trist när domaren skall få så stor påverkan på matchutgången, men grattis till segern ialla fall.
Örebro bison
2011-04-04 22:33
Korva// Gick Selakovic till er 1977, jävlar vad han utvecklades tidigt.
Trodde han var född någon gång i slutet av 70-talet men det måste ju ha varit helt fel. Kanske därför ni fifflade med övergången, han bodde ju i Sverige 77.
GAIS Gzim11
2011-04-04 22:32
Underbart att ni slog kräkvitt ! Dax att ta gnällbälltet på allvar !
Örebro Motgångssupportern
2011-04-04 22:32
Sällan har man väl gått hem från Ullevi så glad som idag. Oerhört skön seger även om spelet givetvis kan förbättras. Några iakttagelser:

* Gräset var blött, riktigt blött, idag. De behöver nog trimma vattenkanonerna lite tills nästa match.

* Kushtrim fick en rejäl avhyvling av Nordin när han lade sig lätt i en närkamp. Sten i glashus någon? :)

* Rama startade bra, men kom bort rejält i andra. Astvald överglänste både Kushtrim och Valdet i sitt inhopp.

* Atashkadeh hade det lite svettigt. Rejält utbuad av publiken när han kom in och fick två duktiga smällar direkt.

* Nordin är en mästare på att hitta lediga ytor att springa på. Svajade dock flertalet gånger när han kom rättvänd med boll på offensiv planhalva, känns som att formen inte riktigt är på topp än.
IFK Göteborg Kôrva
2011-04-04 22:31
bison//
Var Varberg ett annat land 1977?
Örebro bison
2011-04-04 22:31
Mittlåset bäst på plan.

Wovven lite darrig i några situationer.

Haginges uppspel kändes inte 100%

Mitten stabilt, men kan mer. Bedoya har för taffligt tillslag och borde sluta ta avslut.

Rama visade intentioner men måste få in bollen i öppet mål alternativt passa.

Haddad - Han är här för att göra mål. Finns inget att klaga på.

Kushtrim - Vad i helvete? Jag har snackat upp honom inför massor av folk och så ett avslut i ribban och sen inte ett skit.
SFCs Chöpci
2011-04-04 22:30
All press på er nu på fredag. Känns bra. Skulle inte förvåna mig ifall vi tog detta. För vi har alltid varit ett lag som blir bättre mot bättre motstånd. Men vi får se. Är dock nöjd med 1 pinne innan nu.

Angående biljetter så ska väl Syrianska fansen köpa biljetter på S sektionen? "Västra läktaren"? Rätta mig om jag har fel.
Örebro Igår var idag imorgon
2011-04-04 22:30
Jag tycker att bägge gula är felaktiga och hade varit upprörd om ex. Almebäck åkte ut för två så små grejer. Sana var pigg i IFK men trodde att Hysén skulle vara betydligt bättre. Hämmad av skadan?

Nåväl, vi har tre poäng efter en av de svåraste matcherna på hela säsongen. Inte direkt förvånad över att vi äntligen lyckas slå IFK på bortaplan när de har en matta som inte så lite påminde om konstgräs.

Hoppas vi får se mer av våra yttrar mot Syrianska. Så här spontant är jag inte främmnade till att skifta Lushtaku mot Astvald.
Örebro Brinkewall
2011-04-04 22:29
Kändes skönt att se att Astvald kom in och gjorde en riktigt bra insats. Jag hoppas han spelar från start mot Syrianska.

Sen hör jag gärna ramsan "Alla heger Gnell i Örebro" på BA på fredag...
IFK Norrköping peking!
2011-04-04 22:28
Lugn nu, syrianska piskar er med 3-0 på fre ;)
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-04 22:26
Gåsen//
Ställde du dig samma fråga efter Gerzic utvisning förra året, och Almebäcks horribla kort året innan?
Örebro jappel
2011-04-04 22:26
Gåsen//
Tack, vi är rätt bra.
Tror att det är hemmalaget som står för den kostnaden.
Örebro bison
2011-04-04 22:25
Gåsen// Något mindre än att fiffla Selakovic till Sverige och komma undan straff.
Örebro Ericson
2011-04-04 22:25
Gåsen// En varmkorv med senap, ketchup och rostad lök.......och bostongurka!
Örebro bison
2011-04-04 22:24
IFK Götet// Vi är oense om det första gula, jag anser att det är ett gult kort. Som jag skrev nedan så visar reprisen på den andra situationen att bara frispark varit mer korrekt.
Är inte skillnaden mellan ett topplag och ett mittenlag att topplaget vinner även när de som du skriver spelar gåfotboll i större delen av en halvlek? Dvs vinner även när man inte spelar bra.
IFK Göteborg Gåsen
2011-04-04 22:23
Hej alla Örebroare. Grattis till segern ni var rätt bra idag.

En undran bara: Vad kostar en domare nuförtiden?
Örebro Sekt. E
2011-04-04 22:22
Snart dags att kolla på fotbollsprogrammet på fyran och se hur de kan få hela inslaget till att handla om domaren eller ifk.

På fredag är det kalas.

Heja Sport!
ÖSK SM-GULD 2011
2011-04-04 22:20
Såja!!!! FORZA ÖSK!
IFK Göteborg IFK Götet
2011-04-04 22:18
Sancho Panza: Svårt att glidtackla utan att sträcka ut benet? Klockrent på bollen dessutom och absolut ingen varning. Dagens match kändes som en typisk 0-0 match. Inget lag var superhett framåt. Ni visar potential för att vara en guldkandidat, men då får det inte se ut som idag. Ni var en man mer, men ägnande större delen av andra halvlek åt någon slags gåfotboll. Ni bygger upp anfallen bra, men dålig rörelse och lågt tempo i passningsspelet gör att ni sällan kommer till avslut. Kan ni förbättra det så blir ni livsfarliga och kan säkert utmana MFF. Riktigt fin trupp. Lycka till framöver
Örebro Sancho Panza
2011-04-04 22:10
Trots att ÖSK inte spelar den bästa fotbollen vinner man. och på bortaplan dessutom mot en av de svåraste motståndarna.
Angående utvisningen tycker jag det kändes tveksamt med den andra varningen. frispark hade räckt. Det första gula var dock klart som solsken. Att gå in i en duell med utsträckt ben ska vara gult.
Nu kör vi mot nya höjder.
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-04 22:05
Fan vilken underbar och viktig seger!
Resan mot SM-guldet har börjat! ;)
Örebro bison
2011-04-04 22:05
Tyckte det var ett solklart andra gult på Svensson. Sen såg jag reprisen och blev mer tveksam, som nån skrev nedan hade jag inte klagat om det bara blivit frispark.
Första gula tycker jag däremot är helt rätt. Avskyr den engelska tolkningen att man kan sparka av motståndaren på mitten så länge man nuddar bollen först.
Örebro Matta
2011-04-04 21:53
Dagens skönaste uttalande kom från Sixten efter matchen"

– Det räcker att det kommer ett läge så sätter Haddad dit den, säger tränaren Sixten Boström till Canal Plus.
– Det är ett helt otroligt mål. Men jag ser den typen av mål dagligen.

Det kommer mera...

Örebro #7
2011-04-04 21:46
Var det bara jag eller kändes spelet lite hämmat av det (extremt) blöta gräset...(Kanske ett svar på din fråga Mustard...)
Tyckte spelarna halkade omkring och tappade väldigt enkla bollar lite väl ofta....
Men vem fan bryr sig egentligen??? =)
SVARTVITT!!
Örebro Gummianka
2011-04-04 21:45
Härligt. Har sett flera risiga insatser av ÖSK på Västkusten men denna premiär vad skön som fan. Verkade vara en hel del nerver i början av matchen men det släppte. Tack Haddad!
Örebro mustard
2011-04-04 21:36
gött gött gött gött!!!

Vi kör på storlagsfasoner, ett jämnt spel men vinst på bortaplan!!

Jag undrar annars vad som hänt med Lushtako?? Han vågade/ville ingenting... hmm
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-04 21:35
Haddad! Vilken kille! Grymt snyggt mål! Kul att Michael Almebäck får gör en sådan bra match på sin 23årsdag. Grattis Iron-Micke!
Örebro Seniorkuban
2011-04-04 21:25
Håller med Chicko om att Iron-Mike var Kung På Planen idag. Alven mycket bra. Nordin slarvade lite och tappade boll men visst var han mittfältets gigant. SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD...
Annons: