/fotboll/osk/forum/400.aspx/fotboll/osk/forum/400.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-12-30 21:48
Nytt år, nya önskningar. Klart man satsar några hundra på sm-guld och köper årskort. Gott nytt år alla fina Öskare!
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-12-30 21:34
@Asbjörn#10:
Jag skrev inte det var konstigt. Jag mer undrade vad tanken var och det hade jag velat fråga Alec. Om t ex man anser båda vara så bra att de räknar med att de spelar samtidigt men en av dem får byta position, eller om man vill enbart spetsa konkurrensen med tre spelare på två positioner och den tredje hamnar på bänken. Vi har ju även Besara som en potentiell CM Men du har ju svarat nu så nu vet jag
Örebro Asbjörn#10
2016-12-30 21:19
@I can resist everything/anything except temptation:

Jag ser inget som helst konstigt med att värva två CM när vi har tappat två CM från förra årets trupp. Visst finns det risk för att det kommer bli lite bänk för någon av dem, troligtvis Rogic till en början, men den situationen är ju oundviklig om man vill ha någorlunda bredd i sin trupp.
2016-12-30 21:03
Jag känner mig rätt tveksam till ett 4-3-3 eller 4-2-3-1 spel så länge som centern skall vara en djupledspelare som Sköld. Tycker att det behövs en target istället då ala Kim Olsen, Emir Kujovic eller Isaac Kiese Thelin...typ. Men det är en åsikt och jag minns när Palle (som var en djupledsforward) tog över toppositionen i Sixtens lag att det blev mycket sämre (enligt mig) jämfört med när vi hade Kim. Jag tror Alec kommer hålla kvar i sitt 4-4-2 som utgångsposition med kanske 4-5-1 i praktiken. Han är tydlig med att han vill fostra ett djupledsspel i första hand. Det finns inget som säger att man inte kan spela på djupet i ett 4-3-3 förvisso men traditionellt brukar den uppställningen vara mer possession - inriktad. Den fråga jag skulle ha velat ställt till Alec efter PK är vad tanken med värvningar av 2 CM är. Är det för att höja konkurrensen på CM (alltså en av dem hamnar på bänken och riskerar att bli en ny Nordmark. Att Nordin spelar tar jag för givet) eller att man kommer spela med de bästa spelarna och är positionen upptagen sätter man dem i en annan. Vilket rimmar lite illa med Axels uttalande om att spelare skall spela där han har sina största styrka och minimera svagheterna. Intressant att Alec nämner "instick" som en av Mårtenssons styrkor. Men det gäller ju att spelare gå på de insticken och där tycker jag ÖSK historiskt alltid varit för statiska. Hoppas det är en sak som kan tränas in
Örebro Restalundsv
2016-12-30 21:00
Hade inte tackat nej till obasi
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-12-30 20:58
@Minatankar:

För ett par år sedan var han helt olidlig i intervjuer och tolkade allt som kritik och gav tykna och ogenomtänkta svar. Under de sista två säsongerna tycker jag dock han lyft sig och är en av få tränare som säger något av värde och inte bara rabblar handbokens alla klyschor.
2016-12-30 20:42
@Ö.S.K Krille:

Med reservation att kanske Alec kan få fart på vems som helst så har spelaren haft en ganska så sjunkade kurva över tid prestationsmässigt
Boniek Maruti
2016-12-30 20:17
@ÖSK-Saywee:
Du är ju ärligt talat bara för mycket.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-30 19:47
Hoppas att jakten på anfallare blir lyckad, vem kan det vara?

Men pm'a inget för tusan, läckor kan vara skadliga för klubben, innan bläcket har stelnat.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-30 19:40
Jahaja, tack för förtydligandet, smart tajming med inlägget ...
Boniek Maruti
2016-12-30 19:16
@ÖSK-Saywee:

Uppenbarligen har du lässvårigheter inget fel med det.
Vi pratar inte om presskonferensen idag utan om att ÖSK jagar en anfallare av hög kaliber.
Örebro Ö.S.K Krille
2016-12-30 19:08
Kan det här var en anfallare för ÖSK?
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-30 19:03
Boniek, jag har inte läsproblem, men undrar lite om ditt inlägg i sammanhanget att alls väntar på en ointressant PK, där alla vet att Mårten kommer att presenteras ...

... vad är det för anfallare?

Ignorera eller förtydliga
Örebro Misterister
2016-12-30 19:02
Kul med Mårtensson!
Kan ju bli ett 4-3-3 med Rogic som städgumma och Mårten och Nordin på de mer offensiva platserna.
Eller kanske ett 4-4-2 med mittfältsdiamant?
Typ;
----------Filip----------
Mårten------Nordin
---------Besara-------

Angående RÅP, tror jag tyvärr inte att han vill spela mittback. Han ser sig nog själv mer som Sveriges svar på Steven Gerrard ;)
Örebro Vinter
2016-12-30 18:57
@Ståhl:
Håller med. Det togs alldeles för dåligt med löpningar syftande till att såväl springa sig själv i bättre position som att dra isär för att försätta ens medspelare i detsamma, bättre position alltså. Detta i kombination med att Astrit inte nådde vårformen gjorde att ÖSK blev orörliga och lättlästa under hösten. Även om nu Kalle Holmberg inte fick speciellt mycket speltid i våras, så kunde man genom hans försvinnande konstatera denna negativa förändringen. Kalle gjorde ett stort jobb med hans sätt att springa isär motståndarförsvaren. Hoppas på ett, i det avseendet rörligt ÖSK under 2017. Potentialen har vi absolut (bara de sista pusselbitarna med nr 9 och mittback faller på plats). Sedan är det bara att "göra", men för det krävs hård träning (att "springa isär" tar på krafterna) och ett sammansvetsat gäng där man vet varandras roller.
Örebro KalleTeodor
2016-12-30 18:57
Det låter på Axén som att Mårtensson kan komma att användas i en typ av Bedoya-roll. Mycket rörelse och spel box till box. Spännande! Är Rogic vår nye Kilhberg då? 4-3-3-uppställning ala 2010? Jansson Lorentzon Almebäck Hines-Ike Ring Rogic Gerzic Mårtensson Besara Sköld/ny Omoh/Ayaz
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Pedretti
2016-12-30 18:40
@Jonas r:

Tom P är ju en defensiv mittfältare/mittback och Mårtensson är en central mittfältare som fått lov att agera mer defensivt under Henke Larsson. En roll som Mårtensson inte verkade trivas i.

Så det beror ju på vad man vill ha på sitt mittfält. Jag själv tycker att det är bra med mittfältare som kan agera framåt och bakåt så vi får en balans på mittfältet.

Mårtensson kommer bli bra, det tror jag. Vi får bara hoppas att Mårtensson inte ligger vaken om nätterna med Henke Larssons monotona röst i huvudet som säger "Nej Johan, du ska hålla dig där bak annars kommer Jordan inte göra några poäng"

Eller med andra ord, att Henke Larssons sätt att coacha inte satt för djupa spår i honom.

En sak jag tycker är synd med Tom Pettersson är att vi inte får in allsvenskans kanske bästa trubadur. Men vem vet, kanske är Mårtensson en riktigt bra DJ. DJ Mårtensson i ÖSK 2017, de ni.
Boniek Maruti
2016-12-30 18:36
@ÖSK-Saywee:

Att jag pratat med Brandao och vi utbytte information. Problem med läsa?
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-30 18:26
Vilken överraskning det blev, Mårten har varit med i många av dagens startelvor.

Silly Season är läckert och läcker ...
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-30 18:24
"Det var jag som tipsa Brandao. Det är en klass anfallare och han har spelat i AS."

Vem var det som skrev detta och vad betyder det?
Örebro Jonas r
2016-12-30 17:51
Ni som har bättre koll vilken av Tom och Mårtensson är de bättre alternativet? När man kollar på meriter så har ju Mårtensson bättre helt klart. Spelat 3 säsonger i Holland där iaf en säsong gav mkt speltid sen tiden i Helsingborg har han varit given. Tom P har en säsongs erfarenhet i Belgien och två senaste säsongerna har han bara startat 14 matcher totalt. Med de facit är iaf jag glad att de blev Mårtensson framför Tom
Örebro Brandao
2016-12-30 17:42
Om det inte blir något med mr x så kanske Bangura vore något? AIK har fullt och han blir inte kvar i Kina..

Allt enligt Fotbollstransfer..

Atta är en mittback jag gillar
Örebro Laul32
2016-12-30 17:36
[QUOTE=Brandao]------------------------Oscar-------------- ---Brendan--Atta--Almebäck ----Logi-- ------------------Rodic--Nordin-------- -------------------Mårtensson---------- --------Besara------Ny------Ayaz---- [/QUOTE] Atta ser du som klar altså?
Örebro Brandao
2016-12-30 17:21
------------------------Oscar--------------

---Brendan--Atta--Almebäck ----Logi--

------------------Rodic--Nordin--------

-------------------Mårtensson----------

--------Besara------Ny------Ayaz----
Örebro Laul32
2016-12-30 17:16
Sköldmark sa att Ring fått ett erbjudande som man väntar svar på från Rings nya agent. Man är således rätt säker på att han skriver på annars hade man sagt att man ä ute efter en VB
Örebro Minatankar
2016-12-30 17:08
@DaSa:

Kan hålla med dig om att någon fotbollsexpert under åren fått väl tuffa svar och detsamma har gällt några kommentarer kring anonyma supportrar.

Men jag tycker inte alls att Axén ofta har "tykna" svar. Tvärtom! Han är väldigt respektfull och engagerad när han svarar på massmedias frågor, liksom när supportrar och medlemmar ställer frågor. Vet att han är mycket uppskattad bland sportjournalisterna i Sverige och att han är en mycket uppskattad föredragshållare i olika ÖSK-sammanhang.

Tror att sportjournalisterna på presskonferensen ville spara sina frågor till de enskilda intervjuerna för att kunna skilja sig mot konkurrenterna och få unika svar att publicera.

Vid förra presskonferensen lät man oss supportrar/medlemmar komma in tidigt med sina frågor, dock inte denna gång. Kan ändå tycka att det skulle ha ställts fler öppna frågor som alla kunde ta del av på plats och i direktsändning.
Örebro Hitta avslut!!
2016-12-30 17:08
@Restalundsv:

Han skriver nog på för två nya år strax. Hoppas på RÅP nu så kan all fokus läggas på en superstriker!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-30 16:49
@Boniek Maruti:

Om så är fallet är det ju ett ordentligt misslyckande. Det är ju ingen kille som fått ett genombrott nu i höst, utan det har talats om honom rätt länge. Trodde man var på och uppvaktade en sådan spelare regelbundet, men så kanske inte är fallet?
Boniek Maruti
2016-12-30 16:43
"Vi kom in lite för sent" på Durmaz.
Någon som känner igen detta sedan förut? Suck
Boniek Maruti
2016-12-30 16:41
Ta upp det med Wärlegård!
Annons: