/fotboll/osk/forum/3999.aspx/fotboll/osk/forum/3999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Norrköping GG85
2011-04-09 21:06
Tack för att ni gjorde min kväll igår!
Örebro cellblock
2011-04-09 21:01
Klackledare hittar du på kubanerna.se
Inte här.
Örebro MSLink
2011-04-09 20:27
Tack för info cellblock
Örebro BabyKladde
2011-04-09 20:13
Ultras-77;

du har PM.
Örebro Kraków
2011-04-09 20:13
Ultras-77: Se länktips.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-04-09 20:03
// Ultras-77

varför skickar du inte ett mejl och då och ber om numret? Borde ju onekligen vara det bästa sättet för att bli slussad till rätt person.
Ultras-77
2011-04-09 19:47
Tjenare Kubaner!
Jag skulle väldigt gärna ha nummret till någon som är insatt i Kubanernas styrelse eller liknande, det är en liten grej som vi vill dela lite ord med er om.
Så någon från Kubanernas styrelse som kan PMa mig något nummer så man kan nå er via telefon, enda sättet är via mail ser det ut som?

Tack på förhand ...
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-09 19:32
Assyriska FF - Hela Södertäljes Lag //

Här på länken kan du se den :).
Assyriska Assyriska FF - Hela Södertäljes Lag
2011-04-09 19:24
"Minen och kroppsspråk på Touma efter tunneln är ju suverän! När Syrianska sedan får en kontring direkt efter går han hela vägen upp utan att göra ett uns till ansträngning. Tror det var droppen som fick bägaren att rinna över i vad som måste ha varit hans sämsta match någonsin"

Kan man se tunneln någonstans?
Örebro IvanÖSK
2011-04-09 19:07
Saywee: Jag hoppas att han kommer ändå. Han gjorde egentligen det rätta. Men fick stå till svars för våldets ansikte. Jag måste säga en sak, jag tycker att bussarna piffade upp dagen med ÖSK-flaggorna. Extremt kul och det tyder på att fotbollsintresset i Örebro är rejäl. :)
AIK Saywee
2011-04-09 18:56
Undrar om den tjugoårige killen som blev misshandlad, någonsin kommer att besöka Behrn Arena i framtiden :(

Annars blev publiksiffran igår >10.000, precis som jag misstänkte ....
Örebro Krontorps
2011-04-09 18:56
Oj, snacka om Wandersoneffekt i Gais
Vad kommer hända när dom släpper loss Omotoyossi också, mannen med allsvenskans bredaste lår?
Örebro rirobban
2011-04-09 18:52
Angående Haginge så får vi komma ihåg att han haft ett finger med i båda målen ÖSK gjort i årets allsvenska! Dels inlägget borta mot Göteborg, och igår nickskarven.
2011-04-09 18:32
Trelleborg läcker som ett soll. släppt till in 8 mål på 2 matcher.
Örebro Svartvitt forever
2011-04-09 18:31
Intressant inledning av Allsvenskan. Gefle fyra poäng efter två omgångar, Trelleborg 0 poäng och 2-8 i målskillnad. Verkar bli ett jobbigt år för dem. Imorgon möts två av de fem lag som tog tre poäng i första omgången, får man hoppas på oavgjort? Att Halmstad ska rubba Malmö är väl högst otroligt, men större under har skett.
Hursomhelst, efter två omgångar är det högst tre lag med sex poäng, kanske färre. Om jag har räknat rätt.
Örebro Tom Hell
2011-04-09 17:47
Tycker Hagge såg sämre ut på en punkt men därmed inte sagt att han är dålig. Men det märktes tycker jag, att han de senaste åren spelat med ett lag som inte har haft samma fokus på passningsspel som ÖSK. Han ligger lite efter där och därmed är Anttonen fortfarande klar etta på högerbacken när han blir frisk. (Om man i det lägger till Anttonens övriga kvaliteter.)

Jag tvivlar dock inte på talangen hos Haginge och att han kan "komma ifatt" de övriga spelarna vad det gäller bollkontroll och känsla...
Örebro Bastard on Parade
2011-04-09 17:07
Grixx//

Håller även jag med dig om Haginge. Blir trevlig konkurrens när Anttonen är tillbaka.

Angående passningarna så tycker jag nästan att det var för korta passningar. Det tog för lång tid att byta kant då bollen gick mellan för många spelare.
Örebro Mickee?
2011-04-09 17:02
Grixx//

Håller med dig angående Haginge! .. jag tycker han var stabil och sen var han uppe otaligt antal gånger på motständarnas planhalva och hjälpte anfallet .. tycker han såg bra ut!
Örebro Grixx
2011-04-09 16:57
Visst var Peter Ijeh bra, snabba känsliga fötter och bra blick.

Våra passningar var ofta långa, de hade kunnat varit lite kortare och gått fram.
Hagge ser mycket bättre ut än vad jag trodde innan. Bättre i går än förra tycker jag, möjligen tycker andra tvärtom. Likaså med Mackan bättre i går men andra verkar tycka annat.

Det är ganska viktigt att vi inte tappar bolln så ofta eller slår oexakta pass som ideligen blir en spelvändning.

Undrar om mattan är för bra och för gräslik och att det bromsar upp bollen? Dvs vi får inte samma fart på bollen som på förra årets slitna plast.
Xellent
2011-04-09 16:56
Lushtaku är väldigt lovande!
Örebro Svartvitt forever
2011-04-09 16:42
Firma Wanderson/Santos får man se upp med i år.
Örebro S E
2011-04-09 16:11
Bastard// Undrar vad gefle tänker nu? Ska vi täppa till kanterna eller i mitten? De har inte lag för båda(om de inte ställer sig i en 11-manna mur utanför sitt eget straffområde). Vill de att våra snabba tekniska yttrar kommer runt eller vill de ha den frenetiske Bedoya och kylige Gercic attackerandes i mitten?

Vi är bättre än på länge och har fler alternativ än på många år. + att vi har ett bättre passningsspel än någonsin(?).

Det är styrkan i ÖSK 2011.

p.s Nu ska bara frisparkarna sitta innanför ramen, så har vi alternativ 3. d.s
Örebro Bastard on Parade
2011-04-09 16:00
Härligt med SvartVitt TV för övrigt. Eloge till Sarp!
Örebro Bastard on Parade
2011-04-09 15:59
Skönt med 6 poäng efter 2 matcher där spelet aldrig kommit igång på riktigt. Jag tycker Syrianska gjorde det riktigt bra igår. Otippat att de skulle köra man-man markering på Bedoya och Gerzic, men det var väldigt effektivt. Jag tycker ÖSK saknar en plan-b i många situationer när motståndarnas taktiska drag är effektiva.

Vad gör Sixten när IFK stänger kanterna?
Vad gör Sixten när Syrianska stänger centralt?

Jag såg inga direkta ändringar. Till SvartVitt TV säger Nordin att han visste att de inte skulle orka. Tänker Sixten likadant? Nu har det förvisso fungerat att nöta på i samma stil, men jag tycker det känns lite vågat att hoppas att det löser sig så småningom.

Det var för dåligt tempo och rörlighet för att jag ska vara nöjd med gårdagens match. 6 poäng är klockrent, men spelet måste bli bra mycket bättre om vi ska vara med i toppen i år.
2011-04-09 15:47
2-0 till Gefle mot Peking. Då lär Gefle komma med ett bra självförtroende till Behrn Arena.
Örebro S E
2011-04-09 15:42
Hmm, Gefle är obesegrade inför mötet mot oss. Det ska vi ändra på!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-09 15:36
Alla vet väl att Mats Olsson tillhör intellektets överklass. Han är facit. Puh.

Ibland tror jag han väljer olika vinklingar på sitt material bara för att vara "udda" och typ inte så mainstream.

Person som tar sig själv på för stört allvar. Vet ni att han har en person, troligen en praktikant, som går igenom hans mejlinkorg och sorterar vilka som är viktiga. Jag menar, om Simon Bank, Niva eller till och med Ekwall svarar på sina egna mejl så ska väl en uppspolad gammal skribent som Mats också kunna det.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-09 15:15
Jag tyckte Ijeh var riktigt bra igår. Bra bollmottagare och teknik. Kändes ofta farligt när han hade bollen under kontroll och lyckades även vända bort Alme några ggr. Hade passat bra in i ÖSK med. Men Haddad ligger så klart steget före. Igår var dock Ijeh bättre enligt mig.
2011-04-09 15:13
Canal+ bilder från målet igår.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-04-09 15:12
Mats Olsson är en pajas! Vad var så fantastiskt med Ijeh? Rama var väl planens gigant? Men Ijeh!? Vilka situationer tänker han på då?
Annons: