/fotboll/osk/forum/3996.aspx/fotboll/osk/forum/3996.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grohl
2011-04-10 11:40
Man kan ju ändå förstå att Astrit går till Norrköping om han nu dels får sjukt mycket högre lön och dessutom nu verkar få nån form av kombinerad Bedoya/Gerzic-roll. Kan inte förstå att någon skulle vara sur på honom, alternativet var ju inhoppare i ÖSK =)
Örebro Svartvitt forever
2011-04-10 11:23
Kraków//

Jag såg större delen av Gefle-Norrköping. Enligt min uppfattning stämmer det att allt ska cirkla kring Astrit. Han går långt ner och hämtar boll och ska allt bestyra ända fram till avslut. Visst, han såg klart bättre ut spelmässigt än ifjol, då hans bristande kondition och snabbhet var tydlig. Han har ett mycket giftigt vänsterskott, som höll på att resultera ett par gånger. Men det är också en svaghet att allt ska gå genom en spelare. Förutom Astrits skott hade Norrköping nästan inte ett avslut på mål, frånsett en farlig nick.

Skulle han ta plats i ÖSK:s nuvarande mittfält? Mitt svar är nej.

Gefle spelar ännu extremare på kontring än ifjol, även på hemmaplan. Om vi sätter ett snabbt mål på dem borde det inte behöva bli några problem, eftersom jag inte kan se dem pressa ÖSK.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-04-10 11:05
Har dett noterats:?
Bedoya kan glömma Birmingham: "Han lär inte få arbetstillstånd"
Premier League-laget Birmingham är intresserade av Örebros Alejandro Bedoya.
Men i dagsläget är en övergång till England är uteslutet.
- Han lär ju inte få arbetstillstånd, säger Bedoyas agent Patrick Mörk.
Örebro rirobban
2011-04-10 10:52
Det tog ungefär 60 min innan vakterna kom om man räknar från första bråket. Hade varit bråk 2-3 gånger innan misshandeln, och jag bara väntade på att någon skulle skadas allvarligt. Hade varit mer förvånad om ingen skadats (jag var precis vid situationen, och höll till och med på att hamna emellan dem). Att man inte såg en enda gulväst någonstans vid läktaren var märkligt. Vi frågade oss redan vid första bråket (som redan då verkade allvarligt) vart vakterna höll hus.

Vid det 4:e "storbråket" då misshandeln ägde rum så tog det nog 5-7 min innan någon vakt kom. Jag trodde att massor av folk skulle pressas (falla) framåt och stupa nedåt på västra läktaren. Blev ett stort hål och folk försökte fly. Jag stod som tur var längst upp och kunde inte bli pressad framåt, men det såg otäckt ut. Det sparkades, slogs och skreks. Under 15 min hade jag ingen koll på matchen nästan.

Problemet är att det inte fanns någon vakt i närheten vid första, andra och tredje bråket. Som man brukar säga, det måste till en allvarlig skada för att de ska bry sig!
Örebro Grixx
2011-04-10 09:49
Som alltid lite svårt att diskutera något man inte varit ögonvittne till men om man räknar med att det tog ca 5 minuter innan vakter kom stämmer så kan tiden varit både kortare och längre...om nu ingen klockade förståss.

Tiden under frustrationen när inget händer kan kännas enormt lång samtidigt som om man är väldigt engagerad i hjälparbetet kan det vara tvärtom.

Om någon matchvärd försöker tränga sig fram mot vakterna, informera och de i sin tur försöker fatta ett beslut vad de ska göra och om de ska larma vidare tar sin tid.

Kanske är ca 5 minuter inte helgalet i tiden det tar men det går säkert att korta den. Hoppas ansvariga för vakt/sjukvård utreder det här ordentligt och inte intar någon form av försvarsposition.

Vad kan bli bättre, vad fungerade inte, vad var det som gjorde att det inte gick snabbare, var är den svaga punkten, var det något problem för matchvärd/vakt/sjukvårdare att förstå situationen,
Var de koncentrerade på matchen eller annat som tog focus från ansvarsuppgifterna?

Det är sällan någon liknande olycka händer och det är ju ett av problemen att det inte finns så mycket rutin hur de ska agera. Man övar vissa saker men när de händer så sällan så är organisationen inte riktigt beredd. Nu är många inblandade frivilliga och inte betalda proffs så det kan ju ha sin förklaring också.

En dum liknelse kanske men det är som formel 1 team som tränar däcksbyte tills ögonen och händerna blöder och när det ska bytas så gör man ändå fel.

Tidsmarginalen kan kortas något i fredagens läktarfall och saker kan göras bättre. Hoppas berörda går på djupet med det. Nästa gång slutar det kanske inte så bra som det ändå slutligen verkar ha gjort.

Förståelsen för de fria gångarna på ståplats kan nu också ha trängt in för somliga.

...men problemet att det var stökigt med ett gäng innan och att man försökte få matchvärdar/vakter att reagera på problemet utan någon respons alls känns som än värre.
Örebro Kraków
2011-04-10 09:25
"Det egna spelet verkar mest handla om att Astrit Ajdarevic ska ha bollen. I stället för att söka bästa lösningen lämnar alla ”Peking”-spelare alltid bollen till den snart 21-årige mittfältaren." / Laul om Pekings spelidé.

Ehrm.. vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det. Tycker det bara känns konstigt, var han verkligen så bra?
AIK Saywee
2011-04-10 09:05
Kom hem Kuba, tråkigt att alla stod och väntade på en vaktingripande under misshandeln ...

... var befinner sig vakterna, under pågående match, har de god överblick från flera håll, för snabba ingripanden, eller?

Örebro Hero
2011-04-10 07:22
Det har varit lite tycker jag "konstiga" inlägg angående Peter Ijehs insats i fredags. Att Almebäck fick ett så högt plusbetyg av NA känns konstigt sett till matchens första 40 minuter. Jag satt (tyvärr i detta fallet) nära kampen mellan Ijeh och Almebäck och under första halvlek vann Ijeh alla dueller med Almebäck förutom två, då räknar jag te.x. framgångsrika nickskarvar, mottagningar med en pass vidare som resultat eller de gånger när Ijeh helt enkelt snurrade bort Almebäck. Sett i perspektivet att Almebäck bevisligen är en av Allsvenskans bästa mittbackar så måste Ijeh ha gjort en rätt vass insats när han så totalt dominerade deras man mot man statistik i första halvlek.

Att jag är så säker på min sak beror på att anteckningar fördes (efter fem minuter blev jag tvungen, Almebäck så uppsnurrad, det var konstigt).

Tack för mig!
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-10 02:40
Att vakten säger att dom agerade snabbt är fan inget annat än ett skämt. Tog minst fem min innan någonting hände, och då kom en ensam vakt som inget kunde göra, eftersom killen redan låg medvetslös.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-10 02:07
Ramas tunnel är inte bra magiskt! Den är genialisk! Ronaldinho-klass på den :).
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-10 01:39
oj då. Trodde han hade kvar 99:e :/
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-10 00:32
'den oumbärlige //
Haddad :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-10 00:29
Kanske ställer en dum fråga så här kort efter midnatt, men är det någon som bär nummer 9 i ÖSK?
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-04-10 00:29
Hahaha, man kan ju inte sluta titta på Valdets tunnel. Touma ser så sjuuukt uppgiven ut efteråt. MAGISKT!
GAIS Grönsvarta makrillen
2011-04-10 00:02
Måste tacka för nyförvärvet av Bassombeng riktigt bra spelare som passar utmärkt i vårt lag. Han verkar ju trivas i Axens närvaro.
Sen måste jag tacka att ni slog blåvitt sist de njuter man alltid av att se dom förlora. =)
Ni ser farliga ut i år och kan mycket väl ta guldet.
Kanske en guldkamp mellan GAIS och Örebro i år.
Skoja bara måste vara ödmjuk och säga att Trelleborgsförsvar var inte bra utan de måste spelas några omgångar innan man kan urskilja vilka lag som är topplag respektive bottenlag.
Men ni kommer definitivt var en guldkandidat.
Örebro IvanÖSK
2011-04-09 23:19
Det ser ut som att Trelleborg sitter djupt i skiten just nu efter GAIS stora utklassning. Norrköping som förlorade idag ser jag inte som någon överraskningsresultat. Det är inte så enkelt att vara nykomling. Förhoppningsvis visar de andra lagens resultat som vi vill. :)
Örebro Chipset
2011-04-09 21:38
Jag måste säga att Barsom är jävlig sportslig, åtminstone vid sidan av planen.

I övrigt njuter man bara av serieledning. Som jag tror står sig även efter nästa match. 9 p på 3 matcher är fullt möjligt. Sen kommer Häcken borta...brrr
IFK Norrköping GG85
2011-04-09 21:06
Tack för att ni gjorde min kväll igår!
Örebro cellblock
2011-04-09 21:01
Klackledare hittar du på kubanerna.se
Inte här.
Örebro MSLink
2011-04-09 20:27
Tack för info cellblock
Örebro BabyKladde
2011-04-09 20:13
Ultras-77;

du har PM.
Örebro Kraków
2011-04-09 20:13
Ultras-77: Se länktips.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-04-09 20:03
// Ultras-77

varför skickar du inte ett mejl och då och ber om numret? Borde ju onekligen vara det bästa sättet för att bli slussad till rätt person.
Ultras-77
2011-04-09 19:47
Tjenare Kubaner!
Jag skulle väldigt gärna ha nummret till någon som är insatt i Kubanernas styrelse eller liknande, det är en liten grej som vi vill dela lite ord med er om.
Så någon från Kubanernas styrelse som kan PMa mig något nummer så man kan nå er via telefon, enda sättet är via mail ser det ut som?

Tack på förhand ...
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-09 19:32
Assyriska FF - Hela Södertäljes Lag //

Här på länken kan du se den :).
Assyriska Assyriska FF - Hela Södertäljes Lag
2011-04-09 19:24
"Minen och kroppsspråk på Touma efter tunneln är ju suverän! När Syrianska sedan får en kontring direkt efter går han hela vägen upp utan att göra ett uns till ansträngning. Tror det var droppen som fick bägaren att rinna över i vad som måste ha varit hans sämsta match någonsin"

Kan man se tunneln någonstans?
Örebro IvanÖSK
2011-04-09 19:07
Saywee: Jag hoppas att han kommer ändå. Han gjorde egentligen det rätta. Men fick stå till svars för våldets ansikte. Jag måste säga en sak, jag tycker att bussarna piffade upp dagen med ÖSK-flaggorna. Extremt kul och det tyder på att fotbollsintresset i Örebro är rejäl. :)
AIK Saywee
2011-04-09 18:56
Undrar om den tjugoårige killen som blev misshandlad, någonsin kommer att besöka Behrn Arena i framtiden :(

Annars blev publiksiffran igår >10.000, precis som jag misstänkte ....
Örebro Krontorps
2011-04-09 18:56
Oj, snacka om Wandersoneffekt i Gais
Vad kommer hända när dom släpper loss Omotoyossi också, mannen med allsvenskans bredaste lår?
Örebro rirobban
2011-04-09 18:52
Angående Haginge så får vi komma ihåg att han haft ett finger med i båda målen ÖSK gjort i årets allsvenska! Dels inlägget borta mot Göteborg, och igår nickskarven.
Annons: