/fotboll/osk/forum/3994.aspx/fotboll/osk/forum/3994.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
CosicHRV
2011-04-09 01:10
Så låg kvalité när det gäller diskussioner med syrianer, sluta gråta och gå och lägg er istället.

Skönt med en vinst. Good night :)
Örebro rirobban
2011-04-09 01:10
Många tycker att spelet var dåligt från ÖSK.
Vi ska komma ihåg att ÖSK vann bollinnehavet med 60-40% och avsluten på mål med 4-1. Blåsten ställde till spelet rejält idag, men ändå spelar man ut Syrianska totalt som man ska. Att det sedan inte skapades så många bra målchanser är en annan sak. Tror vi ska ge de nya anfallarna lite tid innan det börjar sitta.

Sen ska vi komma ihåg att ÖSK alltid spelar bättre mot bra lag. Syrianska låg ganska defensivt och slog upp bollen på ensam Ijeh många gånger (som visserligen höll i bollen bra). Inte lätt att skapa målchanser mot köttmurar. Tycker ändå att det är starkt att vinna, trotts blåsten, trots en nykomling som prioriterade defensiven.

Rama, säger bara en sak, KVALITÉ!
Allt han ådrog sig gjorde han perfekt. Han tappar aldrig bollen utan gör något vettigt av den hela tiden. Mycket bättre än Porokara. Tunneln är en delikatess:)

Nu tar vi Gefle!
Assyriska aff!!!!
2011-04-09 01:09
Syrianska Lagen

ni kommer att explodera när som helst, bara väntar på det ögonblicket ni får böter säkert minusavdrag med tanke hur syrianska supporters uppför sig =)
t.ex idag... misshandlar folk på gatan för ingeting
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-09 01:02
Förlåt om jag hetsar upp mig...

...Men jag blir ledsen, besviken och arg när sånt här händer på våra läktare.
Örebro Igår var idag imorgon
2011-04-09 00:59
5+ Kilhen
4+ Rama
3+ Almebäck
2+ Bedoya
1+ Wikström
Assyriska aff!!!!
2011-04-09 00:57
fan vad trött man är på att syrianer ska klaga när de förlorar!!!

"vi hade 6man borta, sulan fick lämna o sen ijeh nu är det 8st"
"vi spelade bra, vi gav dom en match"

vem fan bryr sig? ni förlorade matchen...
det roliga är att syrianska skrattade åt oss (assyriska) när vi hade en hel elva borta i början av förra säsongen....

skratta bäst som skrattar sist!

en eloge till alla spelare i örebro, ni spelade inte på topp men vann ändå o gjorde ert på jobbet! klassisk klyscha när det gäller topplag, vinna när man inte spelar som bäst! men det är också ett tecken på att örebro kommer att bli bättre o bättre! LIVSFARLIGA, ja tror ni utmanar om guldet!
lycka till o ja hoppas att ni vinner!
ps! bra publik o bra drag på läktarna!
Örebro Skåne ÖSKare
2011-04-09 00:45
Bara topplag vinner trots man spelar dåligt! Tack ÖSK.
Med lite eftertanke så här ger man mina 3 toppbetyg så här:

Hagge
Bedoya
Gerzic

Med Kilen som outsider! En 37 åring som ser ut som han vore 25.
Briliant ÖSK!!!!!
Serieledning för nån dag!

Edit: Namnen utan inbördes ordning!
Assyriska Bethnahrin
2011-04-09 00:36
Måste säga att ÖSK är mitt favorit lag i AS iår eftersom ni har kung haddad!

Detta inlägg har inget med dagens match att göra
Syrianska FC Guess Who's Picking Up Trash
2011-04-09 00:24
Vi är nykomlingar i AS men vi startade med ett lag som är sämre än det lag som spelade Superettan förra året.
Så himla tunga Skador man dras med.
Laget behöver en bra start
Vi behöver verkligen Arneng Oyal och Kunic
Elia är en Div1 spelare han otroligt slarvig
Örebro IvanÖSK
2011-04-09 00:24
Jag måste fråga er. Är Almebäck avstängd nästa match? Tänker på att han fick två gula kort i två matcher.
2011-04-09 00:17
Walter Gigena//

Nej jag överdrev lite men jag såg inte en enda polis på läktaren. De är nog civila antar jag. Varför måste de vara civila?
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-04-09 00:12
ÖSK Krille. Vet du vad insatsstyrkans arbetsuppgifter är? Sorgligt det som hände (inte mycket koll på vad egentligen) men ska insatsstyrkan vara närvarande pga av 2-3 stycken av 10500 på en match missköter sig?

Sluta lägga matcher på fredagar då alkoholintaget är bra mycket större än på en dag mitt i veckan är mitt förslag.
2011-04-09 00:01
Vakterna har ju inga befogenheter. Där emot har polisen det. In med insatsstyrkan på arenan!
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-04-09 00:00
Syrianska spelade riktigt bra idag. Dom satte hög press och tillät oss inte att få mycket ordnat spel. Fortsätter dom spela som idag kommer dom garanterat hålla sig kvar.

Det som stör mig mest med dagens match är att vi är så fruktansvärt långsamma i omställningarna. Inte en enda långboll heller mot Haddad eller Rama på djupet. Visst är det trevligt med en fin publiksiffra, men om publiken ska fortsätta komma måste vi spela bättre. 2 målchanser var det vi hade på 90 minuter. Inte ok för att vara ett "topplag".

Trevligt att vi vinner men oroväckande att det inte är speciellt övertygande. Syrianska är en nykomling som vi SKA spela ut. Gefle hemma nästa. Max 7000 kommer komma efter dagens mediokra tillställning.
2011-04-08 23:59
Var är poliserna på läktarna? Finns det inga poliser på plats?
2011-04-08 23:58
Att sånt här ska få hända på läktaren är fan en skandal! Någon måste ju ha sätt det.
Örebro Berlitz
2011-04-08 23:58
Vakterna kunde ha gjort ett bättre jobb under matchen. Var bråk redan innan matchen börjat och sen ytterligare 1 gång till utan att vakterna gjorde nåt. Dom borde ha blivit utslängda tidigare.
Örebro IvanÖSK
2011-04-08 23:56
Valdet rama! Jag skrattar över hur syrianen blir bortgjord. Ser ut som han blir uppgiven. Helt borta!
2011-04-08 23:54
Fy fan vad trött man blir! Jävla pack! Hoppas att killen kryar på sig.
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-08 23:49
Om bråket i klacken.
Örebro Svartvitt forever
2011-04-08 23:46
Visst, inte så bra spel ikväll, men hur spela bra fotboll i den vinden???
Det var inte konstigt att krossbollar blåste ut över sidlinjen och det allmänt var svårt med alla kastvindar. Konstigt att inte Canal+-kommentatorerna nämnde det när de kommenterade det svaga passningsspelet. Men härliga tre poäng!

Mitt glada humör stäms dock ner rejält, nej, sanningen är att jag är rejält upprörd, efter intervjun med Jan Karlsson. Även han är märkbart upprörd. När Stockholmspolisen beslutade att inte ta betalt av Djurgården trodde jag att Örebropolisen måste se det som prejudicerande. Men icke! ÖSK får betala. Jag kommer att få svårt att sova inatt på grund av denna särbehandling mellan "storlag" och mindre lag som återigen bekräftas i svensk fotboll.

Reagera hårt, kära ÖSK!
Örebro TIC-TAC
2011-04-08 23:37
ÖSK-Karl
Håller med dig om att det är kul och härligt just nu. Många är inte nöjda med spelet inkl. spelarna sjävla och ändå har vi full pott. Denna känsla hade jag för min del inte ens 94 vad jag minns. Är dock orolig att almebäck försvinner i sommar då han är en klippa där bak och jag inte ser någon ersättare med den potensialen. Men detta jobbar nog ledningen med Sjögren i spetsen på som jag tycker lyft sig också i takt med truppen.
Örebro heax
2011-04-08 23:35
aldrig, inte en chans att jag behåller matchtröjan på galgen när det är match. Som jag skrev tidigare, när jag (mitt i smörgåstårtbaket) såg att det stod 0-0, sliter på mig matchtröjan och skriver "nu blir det måååål!". Tre minuter efter det pangar vår käre amerikan in 1-0 till de svartvita eleganterna! Fyfan vad skönt med tre pinnar ikväll!
Skål kära kamrater!
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-08 23:28
Visst är det kul. jag håller med er om att ÖSK måste höja sig, ändå leder vi AS, var skall detta sluta?!

Nordin är helt förlåten, han har ju varit sjuk hela försäsongen, kommer bara bli bättre o bättre. Tänk er sedan när de nya killarna vågar ta för sig och Anttonen är tillbaks ;)
2011-04-08 23:25
Valdet Rama är ju ett fynd måste jag säga :). Det märks att han är en klassspelare och spelat några Bundesliga-matcher.
Örebro Pencing
2011-04-08 23:18
ÖSK KRILLE (Go For Fold)/ /

Tackar! Grymt härlig tunnel där. Den där lilla lilla vinklingen han gör är fantastisk. Valdet RAMA!!!
2011-04-08 23:16
Mot Gefle vill jag se en uppryckning i ÖSK:s spel.
Örebro Igår var idag imorgon
2011-04-08 23:15
David//

Ena situationen var avblåst tidigar (Ijeh).
Andra situtationen (Touma) var en pinsam filmning.
Så nej, jag tycker inte att ni skulle ha någon straff.
David_off78
2011-04-08 23:13
Jag försöker kolla på reprisen och kan inte se någon hands, el om ijeh står offside?
Syrianska FC TriZ
2011-04-08 23:13
Valdet Rama kommer bli en oerhörd tillgång för ÖSK, han kommer bli hur farlig som helst när han vågar fortsätta inåt, genom att bland annat vika inåt och skjuta.

Tycker ett oavgjort hade varit ett rättvist resultat, tycker att båda lagen saknade lite av det där sista i de avgörande momenten, men det är mer förståeligt för Syrianskas del då Syrianska saknar många nyckelspelare. Kunic, Massi, Arneng, Zatara, m.fl. Sleyman skadad i första, Ijeh i andra.

Bedoya och Nordin har ju knappast imponerat i inledningen av allsvenskan, de måste höja sig om ÖSK ska ha chans på guldet.
Annons: