/fotboll/osk/forum/3988.aspx/fotboll/osk/forum/3988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg Degerfors för alltid
2011-04-09 09:33
Grattis till segern. fan vad jag skrattade när er ytterfw gjorde tunneln igår. Snacka om oslagbar min på syrianskabacken!!!
Örebro MSLink
2011-04-09 09:02
Matchbilder finns i länktipset nu! Bra start för ÖSK!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-04-09 08:59
Man märker tydligt hur Sixten jobbat med tålamodet i ÖSK. Man rullar hellre runt bollen en extra gång i backlinjen när man inte hittar fram och det syns tydligt i bollinnehavet även från förra säsongen. Ibland tycker man nog från läktaren att det ser segt ut och att de ska framåt men jag tror detta är storheten i Sixtens nya ÖSK. Tror dock att det kan se lite svårt ut mot lag som backar hem bra som just Syrianska. Lite mer tempo och speed till i spelarna så är de absolut med och slåss om guldet.

Fan vad kul att se Rama! Mycket snabbare och avigare än Porokara. Imponerad!

Haddad tycker jag gjorde en kanonmatch också. De få ggr han fick bollen var han 100%. Han kan vara den mest komplette target ÖSK haft. Stark,teknisk,snabb,bra skott.

Eftersom det blivit 2 nollor på 2 matcher och anfallet är mycket bättre än förra året så känns det riktigt bra nu! Hoppas grabbarna har kvar flytet och slår Gefle också så kan detta år bli riktigt kul!

Örebro Svartvitt forever
2011-04-09 08:25
Tycker det är lite väl negativ om Astvald här inne. Han bröt sig fram bra ett par gånger med både snabbhet och kraft och visade hur svårstoppad han är. Offsideavblåsningarna i första måste jag säga var mycket hårfina om inte till och med felaktiga, efter att ha sett repriserna ett par gånger.
Men visst, han har helt klart gjort bättre matcher, då han, Antonnen och Bedoya har sågat sig fram och ställt till ett helsike för motståndarna på högerkanten. Just avsaknaden av Antonnen är nog en orsak, för även om Haginge gör en bra insats, inte minst defensivt, så finns inte det väl inövade samspelet på högerkanten.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-09 08:20
Nåsta match mot Gefle kommer bli en till "Alla räknar med att ÖSK vinner enkel match" och det gör det svårare. Men om ÖSK vinner skulle det innebära en start med tre raka och det har väl inte hänt sen Dalas tid eller något (nån statistiker kanske kan kolla upp ;))? Förvisso mot 2 förtippade lag från nedre halvan. Å andra sidan brukar det vara väldigt svårt att möta en nykomling i de inledande matcherna. Så det var en viktig tre-poängare.

Tycker ändå Syianska gjorde det bra och stod upp betydligt bättre än t ex Åtvidaberg förra året. Man försökte spela fotboll och saknade 5-6 pjäser. (plocka bort 5-6 ordinarie i ÖSK och se). Så alla credz till Syrianska.

Håller också med deportivista om Haginge. Haginge känns trygg bakåt och jag sitter inte och saknar Patrik särskilt mycket. Och det är ju ett bra betyg till truppen. Knepigt att DIF inte förmår ta hand om sina förvärv.
Örebro deportivista
2011-04-09 05:12
En av fördelarna med Haginge som högerback istället för Anttonen är att defensiven känns betydligt stabilare - något som kommer att vara nödvändigt i matcher mot t ex MFF framöver.

Idag tyckte jag också att Sammy gick fram mindre än han brukar på vänstersidan vilket tyder på att ÖSK hade respekt för SFC:s kvalitet på anfallet och - inte minst - ville undvika farliga frisparkar (som ofta blir konsekvensen när backarna snabbt måste komma tillbaka i position).

Kort sagt: ÖSK har möjligheter att variera sitt spel mer med årets trupp än tidigare, vilket är positivt!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-09 04:25
SvartVitt-TV med Alvbåge
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-04-09 02:25
Såg att vissa kommenterat bråket, det blev väldigt rörigt där uppe, men främst en person attackerade 3 st andra och sedan följde ett gäng efter , vilket resulterade i att 4 kubaner blev misshandlade av några som kallade sig ett visst namn, Vilket även framgår efter vittnesuppgifter.

Det var alltså inga vänsterextremister som attackerade örebrödraskapet, utan en i örebrödraskapet som gjorde sig skyldig till grov misshandel.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-09 02:04
Sixten: Vi tror på vårt spel.
Assyriska aff!!!!
2011-04-09 01:41
IvanÖSK

okey, men ja hoppas de utnyttjar haddad mer på de sättet...
där är han livsfarlig
Örebro IvanÖSK
2011-04-09 01:40
aff!!: Det var väldigt mycket vind. Svårt att leverera bra inlägg när bollen ter sig märkligt i luften (kastvindar).
2011-04-09 01:28
Maski Hallonen//

No suprise there! :)
Örebro Maski Hallonen
2011-04-09 01:23
Veckans suprise: Mattias Johnsson skadad!!!!!!
2011-04-09 01:20
Bedoya om målet.
Assyriska aff!!!!
2011-04-09 01:20
är det någon som vet lite info om bråket förrutom det som står i NA?
Assyriska aff!!!!
2011-04-09 01:19
haddad va helt osynlig idag men ska man vara ärlig, vad fick han att jobba med egentligen? sätt mer i djupet på honom, eller nickdueller han käkar där motståndet där =)
2011-04-09 01:19
Bilder från marchen mot behrn.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-09 01:14
"alltid spelar bättre mot bra lag" mot alla utom MFF då ;)

Fler än jag som tyckte Haddad låg lite väl i bakvattnet vid inspelen till boxen? Liksom observerande utanför boxen? Istället för att gå in med fart när inspelen kom?. Nåja, det kvittar väl så länge han presterar mål med jämna mellanrum ;0)

Visst var spelet dåligt. Det är väl inget att sticka under stol med. Väldigt dålig rörelse och avsaknad av press i andra halvlek. Sen tycket jag ÖSK utnyttjade kanterna för dåligt eftersom Syrianska, tvärt om Göteborg, försökta stänga mitten mycket. Astvald var förvisso en orsak. Det var inte många rätt från honom idag. Sprang mest offside och slickade linjen.

Örebro go_osk
2011-04-09 01:13
Samtliga spelare får godkänt idag utom Astvald. Trodde faktiskt att han skulle ta chansen idag.

Bedrövligt att det ska behöva bli internbråk i klacken.
CosicHRV
2011-04-09 01:10
Så låg kvalité när det gäller diskussioner med syrianer, sluta gråta och gå och lägg er istället.

Skönt med en vinst. Good night :)
Örebro rirobban
2011-04-09 01:10
Många tycker att spelet var dåligt från ÖSK.
Vi ska komma ihåg att ÖSK vann bollinnehavet med 60-40% och avsluten på mål med 4-1. Blåsten ställde till spelet rejält idag, men ändå spelar man ut Syrianska totalt som man ska. Att det sedan inte skapades så många bra målchanser är en annan sak. Tror vi ska ge de nya anfallarna lite tid innan det börjar sitta.

Sen ska vi komma ihåg att ÖSK alltid spelar bättre mot bra lag. Syrianska låg ganska defensivt och slog upp bollen på ensam Ijeh många gånger (som visserligen höll i bollen bra). Inte lätt att skapa målchanser mot köttmurar. Tycker ändå att det är starkt att vinna, trotts blåsten, trots en nykomling som prioriterade defensiven.

Rama, säger bara en sak, KVALITÉ!
Allt han ådrog sig gjorde han perfekt. Han tappar aldrig bollen utan gör något vettigt av den hela tiden. Mycket bättre än Porokara. Tunneln är en delikatess:)

Nu tar vi Gefle!
Assyriska aff!!!!
2011-04-09 01:09
Syrianska Lagen

ni kommer att explodera när som helst, bara väntar på det ögonblicket ni får böter säkert minusavdrag med tanke hur syrianska supporters uppför sig =)
t.ex idag... misshandlar folk på gatan för ingeting
2011-04-09 01:02
Förlåt om jag hetsar upp mig...

...Men jag blir ledsen, besviken och arg när sånt här händer på våra läktare.
Örebro Igår var idag imorgon
2011-04-09 00:59
5+ Kilhen
4+ Rama
3+ Almebäck
2+ Bedoya
1+ Wikström
Assyriska aff!!!!
2011-04-09 00:57
fan vad trött man är på att syrianer ska klaga när de förlorar!!!

"vi hade 6man borta, sulan fick lämna o sen ijeh nu är det 8st"
"vi spelade bra, vi gav dom en match"

vem fan bryr sig? ni förlorade matchen...
det roliga är att syrianska skrattade åt oss (assyriska) när vi hade en hel elva borta i början av förra säsongen....

skratta bäst som skrattar sist!

en eloge till alla spelare i örebro, ni spelade inte på topp men vann ändå o gjorde ert på jobbet! klassisk klyscha när det gäller topplag, vinna när man inte spelar som bäst! men det är också ett tecken på att örebro kommer att bli bättre o bättre! LIVSFARLIGA, ja tror ni utmanar om guldet!
lycka till o ja hoppas att ni vinner!
ps! bra publik o bra drag på läktarna!
Örebro Skåne ÖSKare
2011-04-09 00:45
Bara topplag vinner trots man spelar dåligt! Tack ÖSK.
Med lite eftertanke så här ger man mina 3 toppbetyg så här:

Hagge
Bedoya
Gerzic

Med Kilen som outsider! En 37 åring som ser ut som han vore 25.
Briliant ÖSK!!!!!
Serieledning för nån dag!

Edit: Namnen utan inbördes ordning!
Assyriska Bethnahrin
2011-04-09 00:36
Måste säga att ÖSK är mitt favorit lag i AS iår eftersom ni har kung haddad!

Detta inlägg har inget med dagens match att göra
Syrianska FC Guess Who's Picking Up Trash
2011-04-09 00:24
Vi är nykomlingar i AS men vi startade med ett lag som är sämre än det lag som spelade Superettan förra året.
Så himla tunga Skador man dras med.
Laget behöver en bra start
Vi behöver verkligen Arneng Oyal och Kunic
Elia är en Div1 spelare han otroligt slarvig
Örebro IvanÖSK
2011-04-09 00:24
Jag måste fråga er. Är Almebäck avstängd nästa match? Tänker på att han fick två gula kort i två matcher.
2011-04-09 00:17
Walter Gigena//

Nej jag överdrev lite men jag såg inte en enda polis på läktaren. De är nog civila antar jag. Varför måste de vara civila?
Annons: