/fotboll/osk/forum/3985.aspx/fotboll/osk/forum/3985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brinkewall
2011-04-14 21:20
Får vi höra nya favoritramsan på måndag...? "Alla heter Gnell i Örebro"
Örebro MrCrowly
2011-04-14 20:42
"Böter är 500 spänn om polisen märker det så att du vet."

enligt forumet på länken
Örebro MrCrowly
2011-04-14 20:41
Kan inte vara så speciellt känd sida, när det var lättare å hitta om det var tillåtet eller ej...

"Är det tillåtet att klistra något annat på den tomma platsen på registreringsskylten där kontrollmärket har suttit?

Nej, du får inte klistra något på registreringsskylten. Men om ett märke har satts fast på skylten enligt tidigare gällande bestämmelser behöver det inte tas bort. Du kan alltså låta det gamla märket sitta kvar."
Örebro Rallyfinnen
2011-04-14 20:28
Brus-Nilsson//

Var hittade du den dekalen? Jag hittar den inte?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-14 20:06
Träligt för Dahlin, men bra för oss.
Benny Böckling
2011-04-14 20:03
Förjävla bra för ÖSK om Dahlin är skadad.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-04-14 19:53
Kom hem Kuba // Visst är dom bra? Imponerande att pojkarna håller sig så pass insatta trots att de är exilare långt ner åt fanders båda två.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-14 19:52
Nu rapporteras det om att Malmö-keepern Dahlin är skadad i några veckor.
Deras backup är väl Melicharek (stavning?) och inte alls lika bra.
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-14 19:40
Välskriven krönika, läser gärna fler av samma skribenter i framtiden!
Örebro Valderinho
2011-04-14 19:06
Av det jag sett på Youtube och andra klipp är att förstaligan håller hög Superetta-klass bland vissa lag. Göteborg,och Gais har varit där och värvat.
2011-04-14 19:04
Valderinho//

Island!? Den ligan håller väl ingen vidare standard? Men det är väl bra om de får speltid i och för sig.
Örebro Valderinho
2011-04-14 19:00
Abdulahi och Lumbana är nära att lånas ut till Island- respektive andraliga!
Örebro Brus-Nilsson
2011-04-14 18:52
Jag har en liten kul grej. På bakre registreringsskylten på bilar sitter numera inget skattemärke. På en välkänd site på nätet har jag hittat en ÖSK-dekal i samma material och storlek som det gamla skattemärket. (Dessutom reflekterande) Sen kommer frågan. Är det tillåtet att klistra på en sån? Tills vidare ligger den på byrån i hallen. :-D
2011-04-14 18:51
Bra krönika där Samuel Good och Pär Hellsten!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-14 18:48
Krönika av Samuel Good och Pär Hellsten!
2011-04-14 18:46
barabbas//

Frågan är hur Astrit hanterar om det gå emot honom i en tid. Han verkar inte vara den mest stabila typen direkt. Trycket och förväntingar från er peking-suppotrar på honom är ju rätt stora.
barabbas
2011-04-14 18:19
abdel seidou

Han kostade inte det. Er sportchef sa till och med att våra två bud ekonomsikt var ungefär på samma nivå. Om man fortfarande väljer att tro på den siffran är man, tyvärr, ganska blåögd. Men det är klart, Expressen har ju aldrig skrivit ett osant ord.. Och fårskallarna på fotbollskanalen blåser förstås upp allt som luktar sensation. Och sen är det en "sanning".
barabbas
2011-04-14 18:17
Så här ser jag på det: ni blev av med en spelare med höga ambitioner, som inte riktigt platsade. Vi fick en spelartyp som vi behövde, med vissa uppenbara avigsidor. Det är ju en avvägning man får göra som nykomling, eftersom man av uppebara skäl inte kan plocka spelare från Allsvenskans toppskikt. Antingen satsar man på mer habila spelare som bedöms sakna den där spetstalangen, eller så kör man på talanger som av någon anledning inte utvecklats som man hoppats. Vi har plockat in båda sorterna och sen får man som vanligt hoppas att fingertoppskänslan räcker till hos de ansvariga.

För min del känns det som en rätt bra lösning för alla parter: Ni blev av med en spelare som hade varit rätt dyr i drift för en bänkvärmare. Vi fick som sagt en spelartyp som vi behövde. Och Astrit fick vad han ville: komma till en klubb där han fick en tyngre roll och mer ansvar.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-04-14 18:09
snokaluffare // bitter över att ni kastat 10 miljoner i sjön eller? ;)
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-14 18:05
Barabbas/ Hahaha... Touché! Är beredd att ge dig den :) Samtidigt så handlar det om två spelare. Astrit och Poro.
Kim Olsen, Paulinho (som nu bänkas i HIF), Berra, Basse m.fl är spelare vi saknar av olika anledningar. Trots att vissa av dem gått sämre än Astrit i sina nya lag och dessutom spelade mindre än honom förra året.

Och visst har Astrit talang... hans problem är mest att han är lite småfalsk, är trött och inte har så mycket självinsikt (ordet beskrivs tidigare idag på detta forum på ett förträffligt sätt)
2011-04-14 18:03
barabbas//

Astrit är ingen kass fotbollsspelare men däremot saknar han självinsikt och kondition. Ni kan forsätta att leva på era gamla meriter. Vi Lever i nuet.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-14 18:00
@barabbas

Astrit har talang, främst har en väldigt fin vänsterfot som inte växer på träd. Men som många påpekade i höstas har inte han riktigt fysiken vad gäller kondition och tempo i kroppen. Det känns som att försäsongen i Norrköping borde ha förberett honom men det verkar inte så riktigt.

Han kan bli väldigt bra på sikt men det är ingen man ska bygga laget kring redan i år. Där tror jag Janne Andersson har tänkt helt fel, Astrit är för oerfaren och grön när det kommer till A-lagspel.
barabbas
2011-04-14 17:54
Klart att Astrit är kass. Det är alla som någonsin lämnat ÖSK. De blir det i samma ögonblick som de byter klubb. Alla spelare som ÖSK värvar blir däremot världsspelare i samma ögonblick som de skriver på kontrakt. Det är därför ÖSK vunnit så många SM-guld.
2011-04-14 16:47
Saywee //

Visst, men jag har svårt att se att Alvbåge bara drar så fort utländska klubbar viftar med pengar under näsan på honom. Jag tror Alvbåge väger in att han ska få speltid också. Sedan har han ett nybyggt hus, fru, barn och hundar att tänka på. Sedan är det väl inte helt främmande att han vill att ÖSK ska få en slant också. All kärlek han har till oss suppotrar och klubben väger nog in lite. I alla fall tror jag det tills jag blir motbevisad :).
AIK Saywee
2011-04-14 16:40
Krille, jag menar inte bara skadad, har har ett gult kort för maskning och dessutom har han inte förlängt, han kan lämna Örebro när som helst, bara pengarna talar tillräckligt mycket .....
2011-04-14 16:39
GAIS har problem att värva Omotoyossi vad det verkar.
2011-04-14 16:37
Saywee//

Jo, det är oroande om Alvbåge skulle bli skadad. Nurme är ingen dålig målvakt men inte i samma klass som Alvbåge helt klart. Hittills så har Alvbåge inte varit skadad och jag ber till gudarna att det kommer förbli så.
AIK Saywee
2011-04-14 16:32
Min största oro, denna gyllene säsong, är om John Alvbåge av någon anledning inte kan vakta målet, någon/några match(er) ...

... utespelare går väl enklare att ersätta, med vår "breda" trupp, eller genom ett köp, eller med ett lån?

Bra målvakter växer inte mellan stolparna precis ;)
2011-04-14 16:31
Framförallt så verkar Atashkadeh var mer ödmjuk och ha mer professionell inställning till fotbollen än Astrit.
2011-04-14 16:24
Steiger//

Det tror inte jag heller. Jag gissar på 3 eller 4 mål från Astrits sida. Atshkadeh tycker jag verkar snäppet vassare. inte helt omöjligt att Atashkadeh gör 5 mål den här säsongen.

Hekt klart har vi många alternativ om Bedoya sticker i sommar. Det jag är mer orolig över är att om Almebäck sticker i sommar. Men jag hoppas ÖSK har en plan för att få in en värdig ersättare till honom.
Annons: