/fotboll/osk/forum/3977.aspx/fotboll/osk/forum/3977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-12 17:18
Jag tror vi få se ett roligare spel av ÖSK mot Gefle och att Haddad kommer få röra bollen betydligt mer än vad han fick göra mot Syrianska.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-12 17:13
Dessutom är gefle det tråkigaste laget i hela allsvenskan... Kanske är det dock serieledning efter den matchen, det är inte lika tråkigt... :)
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-12 17:09
Saywee//
Givetvis vill jag vara på plats, men har inte möjlighet att ta mig till Örebro. Menar bara att det säkerligen kommer viktigare matcher i år, som jag antagligen skulle gräma mig mer över att missa.
2011-04-12 16:59
nu snacka om det som hände på p4 örebro.
AIK Saywee
2011-04-12 16:57
Kom hem Kuba, varför är det denna match som skall missas, när ÖSK spelar sig upp till serieledning?

Härligt vårväder, mycket publik, stor vinstchans, varför "vill" man missa detta?

Jag missar den "TYVÄRR" också, är i en en annan del av Europa, men följer med stort intresse vad som händer på Behrn Arena!
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-12 16:46
Missar tyvärr matchen på måndag, men känns som att Gefle är matchen man "ska" missa, om man nu ska missa en denna säsong.
AIK Saywee
2011-04-12 16:42
ÖSK-KRILLE 16:40, kan inte annat än instämma!

Fotboll är "festlikt" :)))
2011-04-12 16:40
Saywee//

Jag hoppas att det var sista gången vi fick uppleva en sådan händelse på Behrn Arena! Det ska vara roligt att gå och titta på ÖSK! En folkfest helt enkelt!

På måndag tar vi tillbaka glädjen på plats, på riktigt, på Behrn Arena!
AIK Saywee
2011-04-12 16:39
Måndagsmatch mot Gefle, full pott hittills poängmässigt, och det blir troligtvis skapligt väder, jag gissar optimistiskt som vanligt och tror att det blir mellan 9.000-10.000, trots att Gefle inte har något stort bortafölje och att "händelsen" drar ner lite.

Men med lite flyt och smart marknadsföring av matchen, blir det femsiffrigt igen, bussarna flaggar, NA verkar också vilja bidraga till att "sjåsa" upp stämningen.

Vad f**n gör man annars en måndagskväll?

ALLA TILL BA!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-12 16:32
kom hem kuba/ Var är det trevligt att läsa? :)

Edit/Hittat! :)
AIK Saywee
2011-04-12 16:25
ÖSK-KRILLE, 14:26, ja tyvärr tror jag att sådant kan minska publiksiffrorna, speciellt när det gäller "barnfamiljer" som skall skola in nästa generation av supportrar :(
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-12 16:22
Trevlig läsning om Abdel Seidou!
2011-04-12 16:10
Någon mer änmig som lagt märke till att Motala AIF har galet aktiva skribenter för att tillhöra div 1?
2011-04-12 15:56
Skadekris i Elfsborg, som säkerligen kommer att släppa in fler mål just nu (se länk)
Örebro ÖSK-nisse - Odi et amo
2011-04-12 15:42
Angående arenasnacket. Det största problemet förutom södra som jag ser på arenan är hur de byggde taken på västra och östra. Dels är det inte så kul när det regnar att bara halva läktaren har tak och dels är akustiken riktigt dålig jämfört med hur den skulle kunna vara. Ta Borås Arena som är ett utmärkt exempel. Sen måste man lösa storbildsproblematiken på något sätt. Det ultimata vara två storbildsskärmar. En på västras och en på östras tak. Då tillkommer däremot problemet för vad taket håller för och hur mycket en skärm egentligen väger.
2011-04-12 15:26
Gefle har ju haft förvånansvärt svårt mot Örebro (speciellt på hemmaplan) trots att man med sin ledning borde känna oss utan och innan. Tror helt enkelt det handlar om att man inte har spelarmaterial nog, plus att deras defensiva spelsätt passar ÖSK som handen i handsken. Tror på 2-0 med bud på fler.
2011-04-12 15:19
Ja, jag tror också det lossnar mot Gefle. Förhoppningsvis är spelet mycket bättre också, jag tror på 2 eller 3-0. Haddad gör ett och Nordin ett. Blir det 3-0 sätter Rama ett också :)
Publik? Strax under 8500
Örebro pemo
2011-04-12 15:14
Det är väl klart att det blir folk på måndag!
Bra dag, inget fylledrägg på gator och torg.
Topplag som skall vinna allt hemma. Vilket gör att de som tvekar går för att se en "säker" seger. Själv går jag alltid
Om solen skiner och det är vindstilla: 9.340 och 4 - 0 till svart/vit
Ni vet vem som sa det först....
2011-04-12 15:02
Älskar när läktaren exploderar så som på länken. Fan vad jag längtar till nästa hemmamatch!
2011-04-12 14:42
Krille/ Alla ggr... tråkigt nog. Ska det vara så himla svårt att identifiera och porta. Har ju talat med fler som känner till gänget. Funktionärerna borde väl kunna ha järnkoll på vilka de är. Måste väl finnas ett samarbete med hockeyn kring sådant här med? Är ju säkert samma grisar på båda ställena.
2011-04-12 14:26
Tror ni händelsen på läktaren i fredags skrämmer bort lite folk från att gå till Behrn Arena?
2011-04-12 14:07
Men samtidigt så kunde det ju knappt börjat bättre. Jag är optimist och säger 8159
Örebro Svartvitt forever
2011-04-12 14:03
Ja, Gefle räknas väl inte som ett av de sexigaste lagen. Allt över 8000 är bra.
2011-04-12 13:14
Signal Iduna Park i Dortmund byggde man in hörnen 2003. Varför skulle man inte kunna gör det på Behrn Arena? Är den inte byggd för det?

För övrigt är Signal Iduna Park en av mina favorit arenor. Speciellt så gillar jag deras ståplats som är europas stösta och kallas för den gula väggen.
IFK Göteborg Clifford
2011-04-12 13:11
Marquis de Sade: Med tanke på att arenan skall rymma tre lag (plus damlandslaget) och helt bekostades av kommunen så hade klubbarna begränsat med inflytande och supportrarna ännu mindre. Vi fick i alla fall igenom att det skulle bli ståplatser på kortsidorna (kombiplatser i hemmaklacken). Många blåvita supportrar ville ha en större arena, med facit i hand blev den alldeles lagom för våra behov just nu.
Örebro rirobban
2011-04-12 13:04
ÖSK KRILLE//
Japp och just därför hade inte förslaget som kom 1969 kanske varit så bra? Eller har jag fel, eller skulle det inte vara löparbanor på den arenan? En riktigt fotbollsarena har inte löparbanor.

Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-04-12 13:02
Wilvallius // En kan ju alltid hoppas! Lite "hippt" och innovativt sådär ;)
Örebro rirobban
2011-04-12 13:02
Säga vad man vill om västra läktaren, men när ÖSK gör mål mot det hållet så fullkomligt exploderar läktaren på ett sätt som man sällan ser på så många andra svenska fotbollsarenor.

2.20 in i klippet...
2011-04-12 13:00
rirobban//

Löparbanor på en fotbollsarena är tråkigt. Man sitter alldeles för långt från plan.

Jag säger bara stockholmstadion! Sveriges tråkigaste och omodernaste fotbollsarena. På borta sektionen sitter man ju en halvmil från planen, får nästan ha kikare för att se något.
Örebro rirobban
2011-04-12 12:55
ÖSK KRILLE//

Nya Ullevi-mini hade det blivit. Inga fel, men hade det varit löparbanor med så hade det inte varit värt det.
Annons: