/fotboll/osk/forum/3975.aspx/fotboll/osk/forum/3975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-15 17:21
Dejmon //
Det var lite det jag hade hoppats på, eller att nordin och/eller almebäck kritat på kontrakt.
Benny Böckling
2011-04-15 17:17
Fan vad jobbigt att inte få veta om han är 100% klar eller inte
Örebro Dejmon (Mdmf/Tälje = förort till Trosa)
2011-04-15 17:16
Chicko (Sikki Sakka)
Det var så sjukt för när jag skrev om det så drog du upp hans namn direkt så jag tänkte faktiskt pm'a dig men så råkade jag bli spärrad innan SFC'matchen.. :D

Kontraktet var redan påskrivet när dom gick ut med det i media men ÖSK valde att avvakta för man inte fick kontakt med han sen när han åkte igen.. Ja resten vet ju alla nu..

edit: men jag vet inte om det var "allmänt känt", verkar ju inte direkt så..
2011-04-15 17:11
Hehe, det var alltså en hel del som visste om att han redan hade kontrakt med oss.. Jag vet ju att det var rykten om att han var klar, men att det sedan inte blev av osv. Jag vill se pålle2 på Behrnabeu så fort som möjligt!
Örebro Karlssson
2011-04-15 17:10
Vi lär få mer klarhet kring Paulinhoaffären imorn, då Sjögren ska göra ett uttalande. Men det är en mycket spännande värvning, om den går i lås dvs. Det går inte att klaga på bredden vi har i mittfältet och i anfallet.
Örebro Dejmon (Mdmf/Tälje = förort till Trosa)
2011-04-15 17:09
Chicko (Sikki Sakka)
Och nu är det alltså "officiellt" med anledningen till att jag bad om hjälp att hitta nån sida där man kan se vilka spelare som är kontrakterade till klubben.. :)
2011-04-15 17:08
Ragge- //
Tycker att han är långsam ibland, men det beror säkerligen också på andra faktorer än bara nordin. Spelarna måste ju vilja ha bollen och ta löpningar istället för att som du säger lägga chanspassningar. Rama är ju en gerzic typ när han lirar mittfält, och kanske blir det en för mycket då man behöver en spelare som löper mer, djupled, tar mer defensivt ansvar, likt Bedoya.
Örebro Ragge-
2011-04-15 17:02
Grymt med Paulinho!

Tycker för övrigt inte alls att Gerzic "bromsar" upp vårt spel som vissa påstår. Känns alltid välmotiverat när han håller bollen för att till exempel låta folk fylla på osv. Han är dessutom extremt stark och bollsäker så väldigt sällan han ger bort bollen, varken i dueller eller vid pass. Tycker det är ett bättre alternativ än att skicka iväg mer chansbollar.
2011-04-15 17:01
'den oumbärlige //
Visst är han mest lämpad som ytter, jag ser Rama som den mest naturliga ersättaren till Bedoya av dom två, men vi kan även få se Erik Nilsson där, som jag hoppas lite på. Jag vill att man säljer någon spelare i sommar (främst bedoya isf) för att få pengar, som även kan ersättas fler än både en och två gånger.

Troligen blir det väl;
Paulinho - Haddad - Rama
alternativt
Nordin Kihlberg Rama
Lushtaku/Astvald - Haddad - Paulinho

Håller med om att balansen är otroligt bra och viktig, dock försvinner Bedoya i sommar/efter säsongen, så vi måste in med en ny spelare där i vilket fall..

Tyckte även att passningarna i matchen mot Syrianska var aldelles för lösa, rent utsagt dåligt, men det gällde inte bara nordin.
Örebro Harry Cripps
2011-04-15 16:58
Bastard/ jag såg oxå en del av träningen. Nordins passningar är t.o.m för lösa på träning. Astvald får stå och vänta på att bollen skall rulla fram till honom. fortsätter mitt lilla "Nordin gnäll"
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-15 16:53
Ett mittfält med Paulinho-Kihlen-Gerzic är lite väl naivt. Dynamiken på mitten idag är väldigt bra, men att byta ut Bedoyas mittfältstyp mot en som Paulinhos rubbar den defensiva balansen.

Jag ser inte Paulinho som en tvåvägsspelare, han är främst offensivt lagd och inte alls spelaren som ska vinna tillbaka boll och samtidigt springa i djupled mot mål. Det blir lite för mycket 4-1-fantasia av det hela.
Benny Böckling
2011-04-15 16:52
Jag tar inget för givet va gäller Paulinho affären men herregud va jag önskar att han kommer till ÖSK!
Örebro Bastard on Parade
2011-04-15 16:49
Nordin var för övrigt riktigt bra på dagens träning. Tror speluppehållet kom lägligt för honom!
2011-04-15 16:41
Harry //
Tycker Bedoya är rätt snabb :) Men visst håller jag med dig i att Nordin ibland bromsar upp spelet, samtidigt som han kan dominera fullständigt vissa matcher. 'Nordin - Kihlberg - Rama' Skulle också kunna vara intressant, då det är ramas naturliga position. Man skulle absolut ha råd att bänka Gerzic, så bra alternativ har vi. Hade jag skrivit detta för ett år sedan hade jag troligen blivit idiotförklarad jag med.. :) Jag tror förövrigt mycket på Erik Nilsson som jag alltid har gjort, och hoppas att han kan ta en plats på mittfältet om det är tänkt att Rama ska fortsätta i anfallet. Vi har nästan lite (för bra) alternativ på mittfältet och i anfallet, minst en till spelare bör säljas/lånas ut till annan klubb utöver Bedoya om han nu drar i sommar. Jag ser dock Rama långt mer som trolig startspelare på mitten än Paulinho, för dom är väl inte riktigt samma spelartyper? Tror rama skulle göra det riktigt bra på mittfältet, det syns i matcherna att det är hans vanliga position.

Ett annat högklassigt mittfält hade kunnat se ut såhär:
Paulinho - Nordin - Rama

... :)
Örebro Harry Cripps
2011-04-15 16:33
Med de här nya killarna vi alla skriver om känns det nästan som att vi behöver göra oss av med Nordin och Bedoya för att få riktig fart på mitten. Hade man skrivit det för ett år sedan hade man naturligtvis blivit idiotförklarad. Är inte Nordin i toppslag tycker jag han känns som en bromskloss. Törs man skriva det här? Alla älskar ju honom. Med Valdet eller denna Paulinho, eller varför inte båda, i de offensiva rollerna på mitten skulle det bli åka av! Nordin är ju inget vidare snabb i djupled och hur många tillslag har han inte ibland innan han levererar bollen? När han är på topp är han ju gudabenådad, men det är lite för sällan. Tror ni att någon vill köpa honom när det knappt inte fanns köpare till Paulinho? Sjögren har nog is i magen vilket leder till att vi får honom i tre år till till ett reapris.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-04-15 16:27
Ska bli intressant att höra vad Sjögren säger imorgon. Vore perfekt med Paulinho på Ramas plats på kanten och så tar Rama över Bedoyas position på mittfältet. För Bedoya lär garanterat gå i sommar och då borde Paulinho i så fall ha kommit i form.

Tittade på spelprogrammet och omgång 29 (näst sista) kan bli riktigt intressant. Är det då guldet avgörs?

Omgång 29
Malmö FF - IF Elfsborg
Helsingborgs IF - Örebro
2011-04-15 16:11
Intervju med William Attack (länktips).
Örebro bison
2011-04-15 16:05
Skulle vara kul att veta i hur dålig form han är.
Är det Dedé(?) varning på honom så lär det ju ta till augusti innan han är i spelform.

För visst var det väl Dedé som kom hem från semestern i Brasilien sådär 15 kilo över matchvikt?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-15 15:58
Hoppas, Hoppas att Paulinho får vara med att sänka slö Astrits Peking!
2011-04-15 15:56
Nu vill jag bara se att övergången är officiell enligt svenskfotboll.se, dvs att Paulinho finns i ÖSK. För tydligen är det officiellt helt klart att övergången är klar.

Detta kan bli ett fantastiskt år.
Assyriska assyriska4ever
2011-04-15 15:49
forzzzzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ösk
2011-04-15 15:44
Trodde först inte heller mina ögon när jag såg nyheten. Första gången jag kikade på forumet idag (av alla gånger..), och så ser man "välkommen pålle2" "guuuuuuld!" "boooomb" osv.. Helsjukt, fyfan vad bra. Vi kan ställa upp med totalvidrigt bra anfall, samtidigt som vi kan ställa upp med lika bra mittfält... Nu fattas bara ricardinho från malmö som får ta efter vovven som börjar bli till åren. Dessutom ska man fanimej förlänga med iron mike också!

Lite mer seriöst då;
Oavsett om vi tappar spelare som Bedoya och minst en anfallare, så kan vi ändå ställa upp med ett lika starkt (om inte starkare lag), då både rama och paulinho kan spela på mittfältet och alla anfallspositioner. Man kan göra hur många laguppsättningar som helst i olika kombinationer, hur man än gör, så finns det mycket bra spelare på bänken. Det är nästan så att man kan ställa upp med vilken mittfällts och anfalls uppsättning som helst, och kunna göra det lika bra ändå. Fantastiskt med spelare som rama och paulinho som kan spela på ALLA anfallspositioner samt mittfältet. Bredd är ordet...

Haha fan vad sjukt det kan bli det här, Rama och Paulinho kommer vara dom mest givna i ytteranfallet, och där bakom finns Astvald och Kushi som typ är jämnbra, och bakom det Ibrahim och Yasin som också är jämnbra. Sedan kan man ju även trixxa på mittfältet med både Rama och Paulinho, och samtidigt bänka hela det nuvarande mittfältet... :D Denna oerhört hårda konkurrens (på nästan alla positioner) kan leda till att vi får se lite olika laguppställningar nästan varannan match känns det som.
Örebro bison
2011-04-15 15:42
Fan ni skrämmer ju livet ur en. När man läser inlägg om att han är omotiverad att spela i klubben och kommer tvingas hit kändes det ju sådär. Men i NA står det ju inget om att han är omotiverad, utan att han pga sjukdom i familjen valt att stanna i Brasilien, men detta kanske är båg?
2011-04-15 15:26
IFK Göteborg satsar inte på talanger med spetsegenskaper. Det menar William Atashkadeh som lämnade Blåvitt för Örebro i vintras.

Örebro 100år
2011-04-15 15:26
Är det första april idag?

NEJ DET ÄR DET INTE ALLS. FAN VA NICE!!!!
Örebro Tomten (GULD 2011)
2011-04-15 15:22
NU JÄVLAR TAR VI GULD!
2011-04-15 15:16
Jag tror som sagt att Rama kommer ta Bedoyas position, då mittfält är ramas normala position, vilket man även kan se till viss del i matcherna. Tänk er två nordin-typer på mittfältet och kihlberg! Paulinho kommer att spela vänsteranfall antligen, samtidigt som man har mycket bredd på ytterpositionerna även om astvald säljs eller inte.
2011-04-15 15:16
Salt&Peppar//

Det är väl bara backlinjen som ser något tunn ut. Speciellet nu när man ska låna ut Lumbana.
Örebro Grohl
2011-04-15 15:15
Jag kan inte riktigt se varför vi skulle sälja Astvald bara.. Killen är ju klockren Örebroare och om han höjer sig med konkurrensen så har vi en framtida toppspelare.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-15 15:14
Förstår inte hur Pålle ska ersätta Bedoya? Ser han främst som kantanfallare, sedan central. Om han ska spela mittfält blir det som spjutspets och den rollfördelningen har vi inte i ÖSK idag.
Annons: