/fotboll/osk/forum/3972.aspx/fotboll/osk/forum/3972.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Banzai
2011-04-15 13:32
hahaha, WTF händer! Kul om Paulinho kommer, bra inför ev. tapp i sommar. Hoppas han inte spräckt lönebudgeten bara...
Örebro josud
2011-04-15 13:12
Ett tips till ÖT/Kubarnerna: Det finns säkert många som skriver här inne (och läser, som jag själv mest gör...) som är kontorsråttor med tillgång till schyssta skrivare. Vill man ha ut flyers, t.ex. som den i länken, till en match tror jag nog att en uppmaning här med länk till dokument och inlämning före match på ett par ställen på Vallen skulle kunna generera rätt många exemplar utan någon större arbetsinsats.

T.ex. skulle ju vanliga ramsor och uppmaningar att hänga på vara grej. Kanske inte till varje match, och informationen ska ju kännas relevant men är vi 30 stycken här som kan skriva ut 100 A4-ark, och dessa sedan delas ner till A5 så har ni 6000 blad att dela ut!

Jag tror f.ö att nåt är på väg att hända, i förra matchen hängde sektionerna på gamla betong närmast Västra på i ramsorna spontant på ett helt annat sätt än jag har varit med om förut! :-)
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-15 13:11
Helt klart att Pålle ska slå lagets frisparkar, dom är helt vidriga.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-15 13:10
HAHA, sent aprilskämt, är datumet framvridet 14 dagar tro? Vad händer?!! Helt sjukt imo.
Örebro Ståplats är bäst
2011-04-15 13:05
Helt psyko att Paulinho2 varit ÖSKspelare under en tid utan att man(vi fans) vetat om det,nu lär det väl ta en tid innan han är i matchform men man ställer sig frågande på vilken postion han kommer ha,i Häcken var han vänsteranfallare men där spelar ju Valderama och honom petar man ju inte hursomhelst...på högerkanten konkurrerar ju redan Kushi och Astvald.Kanske ett alternativ dock på mittfältet om Ale lämnar i sommar?
Örebro GT
2011-04-15 13:03
Välkommen Pålle !!
Örebro ÖSK-nisse - Odi et amo
2011-04-15 12:54
Sjukt med Paulinho

22 år. R.I.P
Örebro _Adde_
2011-04-15 12:53
Kul med Palle2, bara hoppas att han kan komma i form och att Sixten kan halla stamningen uppe i truppen! Astvald proffs i sommar?
AIK Saywee
2011-04-15 12:42
Vore verkligen trevligt med "häcken´s" Paulinho :)

Jag avvaktar dock som vanligt, vad som kan tänkas skrivas på ÖSK´s oficiella ...
Örebro Sekt. E
2011-04-15 12:34
Boooom!
Örebro Krontorps
2011-04-15 12:34
Oj då! Haha nu blir det konkurrens på riktigt i anfallet :D
Örebro Gummianka
2011-04-15 12:33
Jäklar! Kul! Hoppas han anländer för träning snart. Och att klubben har råd. Med en paulhino i bra form kan det faktiskt börja utmanas på allvar. Han var skitbra i Häcken.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-04-15 12:31
Att Paulinho har haft kontrakt med ÖSK hela tiden är vi nog en del som har vetat om hela tiden, återstår att se om han kommer. Det är ju inte bekräftat av ÖSK ännu. Men han är vår spelare. Och visst borde han vilja spela fotboll? Isåfall är det ÖSK som gäller...
Örebro zxcv
2011-04-15 12:31
ÖÖÖÖÖhh!
jag vart tvungen att kolla datumet så inte klockan vridits tillbaks sisådär 14 dagar!

Det är ju sjukt!
Örebro Maski Hallonen
2011-04-15 12:24
Paulinho till ÖSK
Örebro Maski Hallonen
2011-04-15 12:23
Dubbel
Örebro Knix
2011-04-15 12:15
Har någon hört om det är någon ny värvning på ingång?
Örebro MMS
2011-04-15 11:11
Skulle vara kul och få designa ösk matchställ
Örebro Gummianka
2011-04-15 10:38
Clifford/ stämmer. Fan vad trött jag blev på att höra om Öis som "finlirare" när jag flyttade västerut. Såg dom bli bortsopade match efter match utan tillstymmelse till elegant småspel.
Örebro Gummianka
2011-04-15 10:35
Röstade på en I-phone app (för det fanns i familjen). Dan efter får jag en android. Snälla ÖSK gör en android-app till nästa år?

Tror inte Dif tar poäng mot mff f.ö.
Örebro N:o 6-10
2011-04-15 10:28
En anledning är att UEFA förbjudit spel i nationella högstaligorna på samma speldagar som Champions League (gågna veckan tis, ons) för att inte konkurrera i media med denna tävling.
Örebro bison
2011-04-15 10:22
Matta// 2 veckor?
Senaste matchen gick för en vecka sen och nästa match är på måndag.
Tittar man på spelschemat är det flera lag som spelar sista matchen i en omgång och första i nästa. Eller som i vårt fall nu, det omvända. Håller med om att spelschemat är knepigt.
IFK Göteborg Clifford
2011-04-15 09:45
MMS: Tänkvärt, men jag vet inte om det har så mycket med stora och små klubbar att göra. Vi anklagas alltid för tjongbollar oavsett hur vi spelar medan Öis av någon märklig anledning kallas "lirarnas lag". Det är svårt att få bort såna etiketter när de väl har fastnat, oavsett om de är positiva eller negativa. Tråkstämpeln på Örebro börjar väl definitivt tvättas bort nu för oss som följer allsvenskan noga, men kommer säkert sitta kvar länge än för de som inte är så insatta.
Örebro Matta
2011-04-15 09:41
Är det någon som kan förklara varför vi nu har ett speluppehåll på två veckor för att sedan spela tre matcher samma vecka?

MMS//Så sant!.
Örebro MMS
2011-04-15 09:03
Ett tänkvärt inlägg jag hittade på gefleforumet:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Namn: Stammy
Sänt: 2011-04-12 23:10 Ändrat: 2011-04-12 23:22:30
Konstigt nog är det bara landsortsklubbar som kan bli fotbollsmördare. Kubajonte nämner Örebro som länge hade det epitetet. Kalmar hette "tråkiga Kalmar" ända tills dom slog allsvenskt målrekrekord genom tiderna och spelade lysande effektiv och underhållande fotboll med sitt brassespetsade lag guldåret 2008. Kom ihåg hur Kalmarsupportrarna sjöng "ja vi är tråkiga Kalmar" vid ställning 4-0 mot IFK Göteborg eller vilket topplag det nu var dom mötte som serieledare på höstkanten. Ironi när den funkar som bäst. Trelleborg har ju alltid varit tjongalaget från Tjongavallen oavsett vad och hur dom presterat med sina små medel. Men när AIK vann guld 2009 genom att spela 1-0 hemma och 0-0 borta med lågt och kompakt försvar, snabba omställningar alternativt långa bollar på Ivan Obolo, då var det inget snack om fotbollsmördare. IFK Göteborg är väl inte heller kända för att spela i trianglar på mittplan utan att behöva bli anklagade för tråkfotboll eftersom det är en storklubb från en stor stad. Och när det gäller Hammarby blir det ju lätt omvända fördomar. Sällan har väl ett lag spelat så cyniskt som Hammarby när dom försökte bygga mur och långsparka sig kvar hösten 2009. Men myten om gamängerna som klacksparkar och tunnlar var orubblig. I storstadsfolkets ögon var det vacker konst dom ägnade sig åt och mediabilden var densamma som den varit sen Nackas tid. Om Gefle är fördomarna i dag så starka att motståndarnas tränare och spelare kan kommentera matcherna i sömnen i förväg: "Tråkigt lag som backar hem och ligger kompakt och slår långbollar och inte vill spela fotboll och som ligger med åtta man utanför straffområdet och egentligen var det ju vi som vann matchen eftersom vi rullade runt bollen i backlinjen och hade 65-35 i possession och fotbollsmördare det är vad dom är och långa passningar är vad dom slår och fy och usch och konstgräs spelar dom på".
Örebro Svartvitt forever
2011-04-15 08:38
Blir verkligen högintressant att följa ikväll. Poängtapp för MFF och HEIF i helgen skulle smaka mumma. Tycker att MFF imponerar när de kommer igång, är däremot inte imponerad av HEIF:s spel i år heller. Men de vinner de där gnetsegrarna som även vi måste för att komma i topp.

Inför serien gjorde jag en kalkyl för de första fem omgångarna. 10p och mer är godkänt. 12p och mer är utmärkt. Det har onekligen börjat bra. Men då gäller det att inte underskatta Gefle på måndag.
Örebro Lascaux
2011-04-15 06:55
TGIF!!!!!! Funderar lite på att besöka Stadion ikväll o hejja fram Njurvården!
Örebro Lascaux
2011-04-15 06:53
Tippar. Varför ändra ett vinnande koncept?
Örebro Mickee?
2011-04-14 23:14
Nordback ska sparas så han får glänsa mot Norrköping ;)
Örebro Harry Cripps
2011-04-14 22:49
Haha, den är riktigt bra! Vore gött om Nordback kunde komma i form till den matchen och då få in en riktig tryckare på Grahn.
Annons: