/fotboll/osk/forum/3951.aspx/fotboll/osk/forum/3951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-23 18:12
Maski/ Instämmer i intervjuförslag.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-23 17:52
Tack! Kan bara säga att vi har väldigt lite, om något alls, att säga till själva sajten. Reklam poppar upp lite här och var och på olika sätt har vårt arbete försvårats. Visst har det blivit lite snyggare rent kosmetiskt men vi är allt förutom nöjda med utvecklingen.

Nästan så att man vill skära ut hela SvartVitt och flytta den till en egen domän.

På tal om helt annat. Det blir nya videointervjuer på måndag!
Örebro Steiger
2011-04-23 17:36
den oumbärlige//

Jag har bara gott att säga om vårt forum . Det bästa på SF!!

Ni sköter det superbra.
Örebro Steiger
2011-04-23 17:34
Admin//

Kanske fel av mig att skriva SF Admin. Jag borde kanske ha skrivit "SF-Driften" Istället. Det jag menar är naturligtvis de som driftar siten centralt och har hand om servrarna. Jag ville tydliggöra att det inte är Svartvitts redaktion eller Svartvitts Admin jag ifrågasätter. Tvärtom tycker jag att de gör ett kanonbra jobb.

Men med lång erfarenhet av IT-driftsmiljöer i egenskap av driftschef m.m. så ser jag ju effekterna utan att någon talar om vad som sker, vilket jag tycker är synd.

Ingen stor grej i det stora hela, men om något går fel är det alltid uppskattat om någon ansvarig berättar vad som händer om tekniken strular. Det kan ju inte ligga på Svartvitts Admin.

Örebro Maski Hallonen
2011-04-23 15:43
Jag skulle gärna se Rama på mittfältet. De gånger han huserar centralt känns han mycket mer bekväm och han är duktig på fördela bollar och anfalla med speed.

Angående Haginge vs Antonnen så anser jag att det inte finns en minsta anledning att byta ut Haginge. Defensivt har han varit klockren och gör ett oerhört arbete där bak. Och det är faktiskt en backs huvuduppgift. Visserligen kanske inte lika kattmjuka offensiver som Anttonen men har ändå assisterat till flera mål med jättefina bra skruvade inlägg. Det är helt enkelt vattentätt på hans kant och ni som ropar efter Patriks offensiv, ok, men då släpper vi till bakåt istället till viss del. I fjol hade Frempong lekstuga på kanten och i år kom han ingenstans. Haginge var den enda försvarspelaren i backlinjen som gjorde sitt jobb mot Gefle senast.

Jag tror inte heller Sixten kommer att byta ut Haginge mot Anttonen per automatik så fort han är färdigtränad. Och det gör Sixten rätt i. Du sköter dig skitbra Haginge!

Det skulle vara kul om red kunde göra en intervju med hemvändaren Haginge och be han prata lite om tiden i Djurgåden och hur han upplever det att spela i ÖSK idag.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-23 14:10
christian.arvidson@svenskafans.com

adress för er som vill klaga om forumets förändringar.
Örebro Dudleys
2011-04-23 14:04
rolig länk från arkivet
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-23 13:48
Svartvitt foreever//

Då tyckte du och din bänkgranne likadant som vi under Gelematchen. Vi saknade Anttonens offensiv enormt i den matchen. Kan inte tänka mig att han är skadad. För inte sätter man väl en skadad spelare på bänken från start?

Jasså, är det så hårt att få arbetstillstånd i England, jag var bombis på att det skulle räcka med det Bedoya gjort/gör för USA.
Örebro Svartvitt forever
2011-04-23 13:18
Haginge är en bra traditionell allsvensk back. Liksom Benny Böckling tycker jag att han kanske är strået vassare än Antonnen i defensiven. Men jag och min bänkgranne vid Geflematchen var båda rörande eniga om att vi saknade en högerkant med Antonnen-Astvald, som så fint brukar ta sig fram längs kanten och där Antonnen ger extra spets åt anfallsspelet. I Geflematchen sprang Lushtaku hela tiden in i banan och det blev såå trångt i mitten.

Vet nån om Antonnen fortfarande är halvskadad eller om Sixten helt enkelt prioriterar Haginge före honom just nu? Vill oavsett det se Astvald från start på måndag, tycker han har förtjänat det.
Örebro Robert sektion E
2011-04-23 12:50
ÖSK-Karl //

Jag har för mig att England kräver att spelarna utanför EU ska spela 2/3 tävlingslandskamper senaste 2 åren eller något liknande. Bedoya har ju varit uttagen ett antal gånger men tror han spelat när det varit träningsmatcher. Med denna tanke så känns England långt borta.

Fixa nytt kontrakt med de 4 stora är vad jag mest önskar mig nu.

Almebäck + Bedoya skriver på tom 2013, deras kontrakt har inskrivet en övergångssumma som de får gå för + pengar till spelarna själva + % på högre summa.

Gerzic + Alvbåge skriver på tom 2015 med klausul om % av övergångssumma över viss nivå.

Kan Sjögren & CO fixa detta!?
Örebro Grixx
2011-04-23 12:24
Kalle// Enligt Mörk så blir det svårt.
Benny Böckling
2011-04-23 12:07
Lassebrasse// Där kan jag inte hålla med dig, jag tycker att Haginge är minst lika bra om inte bättre än Anttonen va gäller defensiven dock är Anttonen några klasser bättre offensivt.
2011-04-23 12:06
Robert sektion E//

Tror inte Birmingham skulle ha något problem att få arbetstillstånd för Bedoya. Tänk på att han gjort ett antal landskamper för ett högt rankat USA.

Håller med er om Haginge, han har inte gjort bort sig, men jag saknar Anttonen. Måtte det inte krävas en skada/avstängning på en mittback så att Haginge skall in där för att Anttonen skall komma tillbaks på högerbacken.
Admin
2011-04-23 11:38
Steiger//

Nu talar jag för mig själv, men det ligger en hel del i vad du skriver. Men jag förstår inte vad du menar med SF:s admin? Varje lagredaktion jobbar på sitt sätt. Men visst har ägaren till sajten en hel del att arbeta med.
Örebro Lassebrasse
2011-04-23 11:35
Haginge är för osäker bakåt och hänger inte med upp längs kanten på samms sätt som sammy och anttonen. Får alltid ångest när någon utmanar han.. Synd att vi inte försökte värva kebba ceesay i vintras
Örebro Steiger
2011-04-23 11:06
Det känns som om Svenskafans sidan har havererat och blivit omstartad.
Vissa har tappat sitt nick, vi har bara tre sidor i arkivet och bara drygt 80 inlägg registrerade.

Om SF:s drift har gjort något galet borde de kunna tala om det i ett officiellt uttalande, men min erfarenhet är att de skiter i all kontakt och hellre sticker huvudet i sanden och förlitar sig på att siteadmin skall ta smällen.

Sarp & Co gör ett kanonjobb men det känns som om ni är lite motarbetade av SF:s admin ibland..

Är det så eller är jag ute och cyklar?
Örebro Brus-Nilsson
2011-04-23 11:01
Peter Gerhardsson jublade som om det varit Manchester United man kvitterat mot. Måntro om vi börjar inge respekt även på Hisingen?
Örebro Grixx
2011-04-23 10:22
Hagge har varit över förväntan bra men passningspelet, kreativiteten och ett bekvämt lugn med bollen saknar jag.

I anfallet så har han slagit många bra inlägg där Haddad skulle varit...och han har varit inblandad i en del passen precis innan mål.

Lite traditionell back om man jämför gentemot Anttonen och givetvis Sammy.

Glad Påsk alla påskkärringar och påskgubbar.
Örebro MMS
2011-04-23 10:01
Har vi bara 83 inlägg numera?
Benny Böckling
2011-04-23 09:52
För mig är Haginge nummer ett på högerbacken nu, han har varit riktigt bra än så länge.
2011-04-23 09:33
Likt den oumbärlige så kom jag plötsligt inte in på forumet med gamla nicket, därav den lilla ändringen. Knepigt.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-23 08:01
Glad påsk på er alla svartvita vänner!

Angående AB betygsätning, så hade de nog ingen som var närvarande som såg matchen på plats.
Assyriska Don Haddad
2011-04-23 00:04
Aftonbladets betygsättare kan suga pung.

Är han full eller?
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-04-22 22:33
Angående aftonbladets betygsättning så har den uppenbarligen blivit fel då alla 3 utbytta fått en stjärna. Dåligt av AB att inte dubbelkolla dock.

(P.s tippar ÖSK - HeIF 3-0)
Örebro rirobban
2011-04-22 22:16
Förmodligen har inte sportbladets betygssättare sett matchen! De satt nog hellre och kollade på AIK-Fiskrens...
Örebro Svartvitt forever
2011-04-22 22:02
Det måste vara idioter som sammanställt Aftonbladets spelarbetyg, alternativt har de kastat tärning. Ataschkadeh var helt okej när han kom in och två stjärnor är motiverat, anser jag. Men att Haddad bara skulle vara värd en stjärna är ett skämt. Förutom målet som han skapade helt själv, var han hela tiden mycket stark som bollmottagare, ofta omgiven av två-tre motståndare.

Såna betygsammanställningar gör att man bara kan ruska uppgivet på huvudet.
Örebro Fang
2011-04-22 21:39
'den oumbärlige: Hehe ja jag förstår det. Måste vara nåt tryckfel där. För motiveringen på Erik Nilsson "Stark första halvlek. Spelskicklig och bra fart i benen." känns inte riktigt som en etta. Övriga ettor känns också lustiga.

Tråkigt att det blir så. Förstör ju lite när man gör sammanställningar. :(
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-22 21:25
@fang

Blev helt chockad när jag skulle föra in Aftonbladets betyg. En etta på Haddad och Rama förbryllar verkligen. William fick ju en tvåa och den förtjänar han men gjorde han en bättre insats än Haddad och Rama? Speciellt Haddad som stod för ett högklassigt mål.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-04-22 21:08
Med det nuvarande täta machandet måste de som står utanför matchtruppen inkl. Paulinho träna en hel del på egen hand. Träning dagen efter match och specialträning dagen före mach tar säkert tid. Det tar säkert tid för Paulinho att komma in i truppen.
Örebro Robert sektion E
2011-04-22 20:55
deportivista

Birmingham får väll svårt att få arbetstillstång för Bedoya, England har ju svåra regler på den punkten.
Annons: