/fotboll/osk/forum/3943.aspx/fotboll/osk/forum/3943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2011-04-25 20:05
Ljungskile borta blir inte lätt
Örebro MSLink
2011-04-25 20:05
Klackbilder + matchbilder...
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-25 20:03
Jag förstår inte riktigt Er som säger att det var en dålig match, dålig coachning o.s.v. Äntligen kom ju våra yttrar in i spelet på ett annat sätt och lyckades komma till avslut, sprang i djupled (som jag efterfrågat), bröt inåt (som jag efterfrågat) och hade backarn sopm följde med upp och kom på överlapp (som jag efterfråga). Dessutom börjar samspelet mellan yttrar/backar sätta sig allt mer.

Hagge följe med upp bättre (som jag efterfrågat) och gjorde i mina ögon en mycket bra match.

Nordin blandade geinalitet, med en del enkla misstag dock, precis som Ale tyvärr gjorde då och då.

Jag ser det som ett mycket tydligt fall framåt, jämfört med Syrianska och Gefle- matcherna. Däremot är jag så klart bitter på att de släpper in Heif som de gör. Någon sorts känsla av att det är klart och att man krampaktigt försöker stänga matcherna när man gör mål har börjat infinna sig.

Men som sagt, ett stoprt fall framåt. Däremot så tog man på tok för få avslut i första, något som Sixten uppenbarligen härjat om i halvtid eftersom det blev bra mkt bättre. Men i detta finns ff en pusselbit att placera in. Att våga ta avslut tidigare och inte passa sig hela vägen in i mål.

Bra även med en del längre bollar (som jag fetrfrågat) som splittarar och luckrar upp motståndarna.

Jag är på det stora hela nöjd, men med viss ångesttouch över resultatet.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-04-25 20:03
Tokiga Tallinger säger att dom har nästa möte om 14 dagar. Vilket innebär att huliganerna får hålla på ytterligare ett tag.
Huliganernas bästa vänner är Lagrell och Tallinger.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-25 19:57
Kommentarer från matchen.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-25 19:53
EyraValle //
Skulle tro att det var för att han gapade.
Helsingborg depe
2011-04-25 19:52
Maski,

OK, jag ser det ur ett annat perspektiv då vi trots allt gör kreativa byten samt lyckas förändra matchbilden ganska ordentligt sista halvtimmen. Utifrån hur matchen ser ut i sista tredjedelen så skapar vi ett koppel riktigt bra målchanser. Nåja. Ska inte bli långrandig här inne. Som sagt, lycka till framöver!
2011-04-25 19:51
Jag tycker också vi förde matchen ganska ordentligt fram till kviteringen, men trots detta skapar vi nästan ingenting. Uselt. Grymt bra publiksnitt vi har nu dock, ett par-tre hundra från 10 000!
Örebro EyraValle
2011-04-25 19:42
Jag uppfattade inte varför Bedoya varnades. Någon med koll?
Örebro Maski Hallonen
2011-04-25 19:42
depe //Det stämmer att laget började falla och fick långt lag. Men det var efter 1-0 och före 1-1.

Sedan tycker jag Örebro försöker ta tillbaka initiativet efter kvitteringen och ville lite mera. Därmed inte sagt att jag anser att Örebro låg närmare segern chansmässigt. För det var ju vilket lag som ville fram mest sista kvarten vi talade om. Och där började Helsingborg ta det klart lugnare. Det märkte jag tydligt. I övrigt tycker ändå ÖSK rullade upp rätt bra fram till 1-0 och styr matchen fram till dess mer eller mindre.
Örebro widemarsh
2011-04-25 19:41
Dålig match, bra resultat. Vi håller avståndet till serieledningen intakt.
Jaha, då får man väl inte åka till Råsunda den 2:a maj då. Lär ju bli spel utan publik där.
Örebro Salt&Peppar
2011-04-25 19:40
Chicko//

Det är dags för Ösk att "levla upp" nu, vi har tagit enorma framsteg de närmaste säsongerna, men man kan fasen i mig inte tappa dessa hemmamatcher som ligger i våra händer. Är det slapphet eller tror de att det ska ordna sig ändå?? SLARV ju!

De borde ha lärt sig vid detta laget nu!
2011-04-25 19:34
Läser nu att Syrianska troligen kommer tilldelas 3-0 vinst mot AIK, helt rätt. Då har vi även gjort ett litet mini-ryck över mitten av allsvenskan, om än bakom toppen...
2011-04-25 19:29
Återigen en riktigt usel match från vår sida, coachningen är också under all kritik. Dålig match, dåligt tempo, dåligt passningsspel, dåliga avslut, det mesta var dåligt. Att man tappar en HEMMAMATCH två matcher i rad och nånting är fel... Ärligt talat så förtjänade heif att vinna, men enbart pga. att vi gör en urusel match och nästintill bjuder dom på segern helt och hållet. Två dåliga lag på planen idag..

Och till det mer positiva då... Rama. Han börjar komma igång, klasspelare. Positivt är också att Alvbåge höjde sig i dagens match, en riktigt bra räddning där på slutet. Haginge fortsätter att spela bra defensivt, Nordin börjar kunna lira fotboll igen (ändå för många felpassningar), men på bättringsvägen. Summa sumarum är mycket fortfarande inte sig likt, men jag tycker att det börjar bättra sig lite.
Helsingborg depe
2011-04-25 19:27
Maski Hallonen,

skapar ni en enda farlighet efter vårt 1-1 mål?

Vi har ett friläge, ett öppet mål (på returen) samt en boll i ribban. Jag köper inte din analys. Jag tyckte mer att ni såg ordentligt trötta ut från minut 60-65. Ni fick varken fram mittfältare eller backar på andrabollarna.
Benny Böckling
2011-04-25 19:25
Passningsspelet sista 20 va åt helvete...
Helsingborg depe
2011-04-25 19:25
Valdet såg onekligen spännande ut. MEN! Christoffer Andersson är i princip ensamt ansvarig för de två mål vi släppt in i år. Mot IFK dräller han med bollen och idag agerade han mer kon än försvarare långa stunder. Han har helt tappat sin aggresiva kvickhet och det är ju ingenting annat än ett hån att ansvariga örebroare väljer honom som vår främste.... Suck!

Nåväl - vi är relativt nöjda med en pinne mot er och det är ju ett fall framåt i jämförelse med i fjol. :)
Örebro Maski Hallonen
2011-04-25 19:14
depe //Nej det köper jag inte. Visst var ni närmast segern i.o.m stolpskottet på slutet men jag tyckte det var uppenbart sista kvarten vilka som villa ha tre poäng och vilka som blev försiktiga. Och det var hemmalaget som ville ha tre.
Örebro deportivista
2011-04-25 19:10
Före säsongen hade jag hoppats på 4-6 poäng på de första två hemmamatcherna, så det är 3-5 färre.
Å andra sidan hade jag bara som bäst hoppats på 1-2 poäng mot Häcken & IFK borta, så där ligger vi 4-5 plus.
Landskrona RobieBwoi
2011-04-25 19:09
Igår var idag imorgon

ÖSK ska möta Ljungskile på bortaplan i cupen.
Helsingborg depe
2011-04-25 19:07
Efter en relativt jämn match så toksågar ni vår prestation. Efter ert mål och ett par byten i röd-bllått är vi ensamma om att gå för seger. Efter kvitteringen har vi ett friläge, där vi dessutom missar öppet mål vid returen, samt ett skott i ribban. Småtrevlig match där ni vinner bollinnehavet med några få procent men där vi till slut är närmst segern. Lycka till framöver!
Örebro Lassebrasse
2011-04-25 19:05
Lushtaku gör en dålig match idag, känns inte som han riktigt visste hur han skulle löpa som center. När haddad är tillbaka måste man fortsätta blanda instickare, som man såg prov på idag, med kantspelet/inlägg som nästan alltid fungerar. Haddad kommer ofta i bra löpningar men får aldrig bollen i djupled, tror jag blir mer frusterande än någon annan på det...
2011-04-25 18:57
"- Vi har tre poäng i våra egna händer och så slarvar vi bort det igen. Det är inte acceptabelt, säger Nordin till ÖSK-TV."
Örebro Maski Hallonen
2011-04-25 18:56
Tyckte det var rätt uppenbart att ÖSK knäade i orken/energin efter 30 min i andra och satt och tyckte att både mittfältet och anfallet behövde ny energi men inget hände. Runt 70 min kom ett par byten men då var det redan 1-1.

Hade gärna sett Yasin istället för Pålle och Nordback/Nilsson istället för Bedoya som jag tyckte blandade och gav . Tror det hade gett lite energi.

Annars ändå en ganska bra genomförd match och mestadels styrde ÖSK spelet. Ändå hade matchen kunnat sluta hur som helst kändes det som. ÖSK är bra fram till de avgörande lägena eller bra fram till boxen sen blir det lite för tafatt. Lite mer spets behöver till. Saknade Haddad idag. Tycker Astvald spelat upp sig.

Örebro ernot
2011-04-25 18:54
Ljungskile - ÖSK i svenska cupen!
2011-04-25 18:52
I andra halvlek tycker jag vi är det klart bättre laget spelmässigt. Varför ska vi släppa in "onödiga" mål? Leder man bara med 1-0 så kan man inte slappna av som våra spelare gör. Varför har vi så förtvivlat svårt att stänga matcher den här säsongen? Seda tycker jag att det borde komma tidigare byten.

Hoppas att Haddad kan vara med mot AIK nästa måndag.
Örebro Seniorkuban
2011-04-25 18:45
abdel seidou (signa ALLA!)//

Håller med dig, tyckte alla kämpade bra och är man trött bör man få byta när det finns möjligheter - konstigt av 6-10.

Sen reagerade på att båda lagen verkade ha så svårt men underlaget i första, det halkades, felpassades och bollmottagningen var inte särskild högklassig...
2011-04-25 18:43
Det lär inte komma något beslut innan vi möter AIK i alla fall. Det kommer ta tid.
Örebro bison
2011-04-25 18:42
Igår osv// Sitt ner i båten själv. Kommentatorerna på TV säger att smällaren kom från AIK-klacken. Blir väl till att vänta på nämndens beslut helt enkelt.
2011-04-25 18:33
Igår var idag imorgon//

Det kan ju sitta råttor även på sittplatts. Vore otroligt korkat om det var Syrianska fans. Med tanke att de leder matchen, plus att Bangura blev utvisad precis när det hände.

Men som du skriver så finns det idioter i alla suppoter-grupper. Även våran tyvärr.
Annons: