/fotboll/osk/forum/3936.aspx/fotboll/osk/forum/3936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-04-24 18:46
Kapten Gerrard, har du fått på dig fel dress .....

..."vi" är svarta, "vi" är vita ;)
Örebro Bastard on Parade
2011-04-24 18:44
Rama är verkligen ingen central anfallare. I mina ögon går William före 7 dagar i veckan och han har sett hyperintressant ut under försäsongen och på de träningar jag har sett. Han kom in i ett otacksamt läge mot Häcken.
Örebro S E
2011-04-24 18:42
Hmm, nu blir jag orolig för morgondagens match. Chans till delad serieledning i en sån här match mot Helsingborg. Kan ÖSK vara bäst när det gäller? Historien säger annorlunda, eller?
Örebro zxcv
2011-04-24 18:29
Vinst mot Häcken borta + Ellos seger + vinst imorgon= väger nästan upp misslyckandet emot Gefle. Nästan.
Forward Kapten Gerrard
2011-04-24 18:26
Till o börja med måste vi väl vinna med?

Helsingborg är riktigt bra och vi saknar Haddad med som gjort hälften av våra mål, blir målsnålt i morgon..
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-24 18:24
Att avfärda William efter 15 minuter vid ett läge borta mot Häcken där dem hade fet kontroll på bollinnehavet är inte rättvist. Säger inte att han håller för en startplats, men helt klart ett intressant alternativ. Långt före Staaf i min bok.

Sen vet jag inte om Valdet har den där killer-instinkten som man bör ha på centrala forwardspositionen.
Örebro Lascaux
2011-04-24 18:23
Chicko
hur tänker du där? Peking leder serien nu. Ösk måste vinna med 4-0 alt 5-1 osv får att ha en ensam serieledning.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-24 18:20
Klappa INTE igenom imorgon (IGEN) nu när det gäller någonting. Det får fan inte hända!
Örebro Svartvitt forever
2011-04-24 18:18
Elfsborg-MFF 3-0 just nu. Håller Malmötåget på att gå in på stickspår? Intressant tabelläge. Om vi slår Helsingborg imorgon är det fyra lag på tolv poäng.
2011-04-24 18:17
Jaha, ytterliggare ett läge att gå upp i serieledning då... Vinner vi med 3 mål imorgon leder vi allsvenskan efter fem omgångar. Nu börjar malmö ha oflyt tycker jag, en ordinarie mittback avstängd nästa omgång. Inte för att dom inte kan ersätta, men ändå.

3-0 Elfsborg nu, vinner vi med TVÅ mål imorgon så leder vi allsvenskan!

Edit: Peking ligger före, vinst med 3 mål och vi leder allsvenskan (om jag inte räknat fel).
Örebro Lascaux
2011-04-24 18:17
Peking nya serieledare. Törs man hoppas på 4-0 imorn o serieledning?
Forward Kapten Gerrard
2011-04-24 18:16

När öppnar transferfönstret?

Skulle inte de flyttas fram till 1:a augusti?

Och vilka kommer gå, de är en del som är för bra för allsvenskan, Almebäck, Bedoya mfl.
Landskrona RobieBwoi
2011-04-24 18:15
Saywee: Det ser tyvärr svårt ut. Hoppas ni fixar HIF, som sagt. :)
AIK Saywee
2011-04-24 18:04
RobieBwoi, det är klart att vi fixar HIF, men ni får väl kvittera mot Elfsborg, så att det blir/blev fyra fina kryss idag ...
Örebro Conjuration
2011-04-24 17:54
Jag tycker att min kritik är befogad. Även fast William kom i fart så saknades det fysisk eller teknisk förmåga för att ta sig förbi i en en-mot-en situation. Han kom in i den sista kvarten och borde haft mer energi, jag blev sjukt besviken.

Han är för snäll för min smak, smaken är som baken.
Landskrona RobieBwoi
2011-04-24 17:50
För guds skull, fixa HIF imorgon, tack!
Benny Böckling
2011-04-24 17:45
Hoppas verkligen att Rama ersätter!
Örebro Conjuration
2011-04-24 17:23
Aj, aj illa med Haddad borta. Atash vill jag absolut inte se starta imorgon, vad han visade mot senast mot Häcken gjorde mig så sjukt besviken så jag vet inte vad.

Tippar på Lushtaku - Rama - Astvald imorgon
Örebro XabiAlonso
2011-04-24 17:18
Horemheb//
Kan bara hålla med. När det gäller Haddad ersätts han förhoppningsvis med William Attack, en snabb djupledsspelare istället för en stark target alltså, vet inte hur det passar er backlinje?
Helsingborg Horemheb
2011-04-24 17:09
Nog är det dags att begrava plastgräsgnället. Det är bara tjatig och det är hög tid att gilla läget och anpassa sig. För övrigt gick det rätt bra för gräslagen förra året..

Skönt för oss att slippa Haddad.
2011-04-24 17:05
Vad håller Melicharek på med? Han håller kvar malmö i matchen mot ellos..
2011-04-24 16:59
Ajdå, haddad.. Ser Rama som en bra ersättare på den positionen.
Örebro Eyra
2011-04-24 16:52
Tippar på Rama på Haddads plats, med Atashkadeh på inhopp.
Om Sixten ska fortsätta med offensiva byten tror jag Yasin kan få debutera och hoppa in med fem minuter kvar (dock beroende på matchsituation).
Örebro Valderinho
2011-04-24 16:43
Jag tror på denna uppställning:

--Lushtaku---------------Rama----------------Astvlad---
----------------Bedoya--------------------------------------
-------------------------------Gerzic------------------------
-----------------------Kihlberg------------------------------
--Wowoah-----Wikström-----Almebäck-----Haginge--
------------------------Alvbåge----------------------------

Bänk:
Nurme
Antonnen
Wirtannen
Nordback
Yasin
Atashadeh
Ibrahim/Paulinho
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-24 16:34
Det mest naturliga vore väl om Atashkadeh får chansen imorgon? Eller bilr det Rama som flyttas in i mitten? Lushtaku kan väl även han spela i mitten? Sixten har ju flera alternativ än vad han hade förra säsongen.

Örebro Ståplats är bäst
2011-04-24 16:24
bonustaket//nja även om Peking har gjort det bra som ligger i toppen så tycker jag deras motstånd varit alldeles för beskedligt;ett blekt Gais i premiären,Trelleborg borta som man vann lite turligt och idag vinst mot ett Djurgården med ett uselt försvar...Får se hur de klarar sig mot lite bättre lag!
Örebro Valderinho
2011-04-24 16:23
Kan gefle vinna mot oss hemma så kan nog Helsingborg göra det också...
Mina förväntningar är överlägset låga. Mot Gefle var dom högre än luftens hjältar...
Hjärnan säger att Helsingborg vinner då dom bryter sin trend, dels för att vårat anfallsspel inte har fungerat fullt ut och att samspelet inte har varit bra.
Sen att vårat konstgräs passar Helsingborg bättre då dom förra året halka på vårat konstgräs, det gör dom inte iår. Hjärtat säger att vi vinner såklart ;-)
Örebro Bona fides
2011-04-24 16:20
Nyheten om Haddads skada är ute nu
Örebro Robert sektion E
2011-04-24 16:18
ÖSK-Karl//

Det brukar ju inte vara så många från Helsingborg här i stan, men kanske något fler då det är helgdag.

Mitt tips är 9000 åskådare imorgon, lägre siffra är jag missnöjd med. Sedan vill jag se nya kontrakt påskrivna snarast!
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-24 16:08
Robert sektion E//

Jag har varit med länge. Helsingborg avskyr att bli kallade för Heif, men Hammarby startade tidigare och har då minst moraliskt rätt att bli kallade för HIF.

Hoppas inte hulliganerna från Heif förstör för mycket av vår vackra stad imorgon.
Annons: