/fotboll/osk/forum/3928.aspx/fotboll/osk/forum/3928.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-25 18:52
I andra halvlek tycker jag vi är det klart bättre laget spelmässigt. Varför ska vi släppa in "onödiga" mål? Leder man bara med 1-0 så kan man inte slappna av som våra spelare gör. Varför har vi så förtvivlat svårt att stänga matcher den här säsongen? Seda tycker jag att det borde komma tidigare byten.

Hoppas att Haddad kan vara med mot AIK nästa måndag.
Örebro Seniorkuban
2011-04-25 18:45
abdel seidou (signa ALLA!)//

Håller med dig, tyckte alla kämpade bra och är man trött bör man få byta när det finns möjligheter - konstigt av 6-10.

Sen reagerade på att båda lagen verkade ha så svårt men underlaget i första, det halkades, felpassades och bollmottagningen var inte särskild högklassig...
2011-04-25 18:43
Det lär inte komma något beslut innan vi möter AIK i alla fall. Det kommer ta tid.
Örebro bison
2011-04-25 18:42
Igår osv// Sitt ner i båten själv. Kommentatorerna på TV säger att smällaren kom från AIK-klacken. Blir väl till att vänta på nämndens beslut helt enkelt.
2011-04-25 18:33
Igår var idag imorgon//

Det kan ju sitta råttor även på sittplatts. Vore otroligt korkat om det var Syrianska fans. Med tanke att de leder matchen, plus att Bangura blev utvisad precis när det hände.

Men som du skriver så finns det idioter i alla suppoter-grupper. Även våran tyvärr.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-04-25 18:29
Varför i hela helvete backar vi hem så fort vi tagit ledningen i varje match? Precis som att alla slappnar av och tänker att de här ordnar sig! Och Samuel Wowoah dags för en uppryckning! 5 inledande matcherna har varit under all kritik. Slår bort bollar, tappar ut bollar, tar för lång tid på sig, går inte fram när han ska gå fram och går fram när han inte ska. Sen att han inte slagit en ända bra hörna hittils iår på de, nääääää en uppryckning!

Tack nu har jag fått gnälla av mig lite (och förlåt Samuel om jag var hård, men du behöver snäppa upp dig) så nu känns de lite bättre. Fórza svartvitt!
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-25 18:27
Lascauex//

Jo, jag är den "riktige" ÖSK-Karl, var likt den oumbärlige tvingad att ändra lite i nicket för att kunna logga in.

Förövrigt är jag oerhört bitter just nu, avskyr att tappa poäng, i synnerhet till Heif och att sedan inte Sixten i tid såg att byten var nödvändiga är ofattbart.
2011-04-25 18:25
Svenska Fotbollsförbundet är ett pajasförbund med Lagrell i spetsen. De gulligullar med AIK. Det kommer inte bli något speciellt hårt straff för AIK.
Örebro Ståplats är bäst
2011-04-25 18:20
Nu skadades ju domaren av föremålet så det sätter kanske lite press på förbundet...vad sänder det för signaler om AIK nu frias?Fritt fram att skada domare utan att riskera straff?!!
Örebro bison
2011-04-25 18:17
AIK är ju polare med förbundet, så omspel från start med 11 spelare i vardera laget och 0-0. För rättvisans skull bör matchen spelas på Råsunda då Syrianska uppenbarligen inte kan hantera en så här viktigt match.
Örebro Ståplats är bäst
2011-04-25 18:16
Robert sekt E//ja såg så ut,har inte sett något annat lag glädja sig så efter en pinne sen Sundsvall gnetade till sig 0-0 när man möttes i SE 2006...verkar som Helsingborgspelarna inte trodde på poäng själva ens!
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-04-25 18:12
Tippar att vår match mot AIK bryts nästa vecka och vi tilldelas segern med 3-0. Vi tar ledningen strax efter paus varpå halva norra stormar planen och avrättar domaren genom hängning från ribban.
Örebro Robert sektion E
2011-04-25 18:09
Ska bli spännande att se vad Syrianska-AIK får för följder, är inte tillräckligt insatt ännu för att göra min bedömning. Jag tycker dock det ska vara rejäla straff för detta. Personliga straff måste till och även straff för de skyldiga lagen. Känns som det vore läge för att använda poängavdrad för att visa att det är allvar, några 10 tusen lappar i böter ger inte något.
2011-04-25 18:08
BoP // Verkligen! Brasklapp till Sixten idag. Däremot är jag, till skillnad från vad en del andra här inne verkar vara, väldigt nöjd och stolt över spelarnas attityd och inställning. I mina ögon kämpade alla så mycket dom orkade så länge dom orkade. Jag såg inga tendenser till att någon medvetet backade ner och gav bort initiativet efter målet. Snarare var det så att redan runt minut 60 var Kush och Rama helt slut samt att Astvald var så gott som slut. Jättebra kämpat alla spelare, enligt mig!
Örebro zxcv
2011-04-25 18:07
Bra match men synd att sixten inte kan göra ett byte när spelarna går på knäna. Bättre att göra ett långdraget byte och vinna lite kondition än att låta motståndarna börjar rulla runt.
AIK Saywee
abdel och BoP,
Ja, vi måste spela med 100%-igt friska och fräscha spelare under 90 plus tillägg, vi har en bred trupp och en fantastisk bänk, bytena bör ske innan det är för sent, om det måste bytas ...
Örebro Chipset
Jag är nöjd med en pinne idag. Tyckte det var fullt rättvist. Rama var dagens underhållning. En Internationell spelare.
Örebro Robert sektion E
2011-04-25 18:05
Helsingborg verkade vara riktigt nöjda med 1-1 borta mot ÖSK. Målvakten maskade rejält några gånger, kan HIF vara nöjda med 1 poäng mot ett "sktlag"?

Christoffer Andersson såg riktigt seg ut som vänsterback. Har ni inte någon bättre på den positionen? Asvald dominerade där totalt.

Besviken själv på "bara" 1 poäng, dock skapade vi inte tillräckligt många heta chanser för att vara helt värda 3 pinnar idag.

Publikrekort för match mot HIF, första gången över 10.000 denna härliga annandag påsk!
Örebro Bastard on Parade
2011-04-25 17:59
abdel seidou (signa ALLA!)//

Instämmer. Ska Sixten starta med spelare som ännu inte har nått 100% form måste han vara redo på tidiga byten. Rama var helt slut redan 10 minuter innan han byttes ut.
2011-04-25 17:52
Coachmiss idag. Heif var ju mer eller mindre chanslösa tills alla 3 forwards plötsligt tog helt tvärslut och inte löpte en meter i styrspelet. Klart man släpper in mål då. Med en alert och proaktiv tränartrojka hade det varit tre lätta pinnar. Eller ja inte ens proaktiv, hade man bara reagerat på matchbilden över huvud taget så... men men, som vanligt kan Sixten bara reagera på mål, inte på matchbild.

Coachseger för Conny. Väldigt bra gjort av honom att göra det offensiva bytet i princip på en gång när Kush och Rama tvärdog. Där vann han på egen hand en poäng och nästan tre.
Örebro Brus-Nilsson
2011-04-25 17:51
Lascaux //
Tack för info, jag misstänkte nog det. Och...admin har inget emot sånt??

Beträffande det som hände i Södertälje idag, så är min bestämda uppfattning att AIK inte tar tag i problemet med rötäggen. Publikvärdar borde väl kunna plocka av smällarna av idioterna? AIK är i grunden en sjuk förening....det står jag för.
2011-04-25 17:49
Kom hem Kuba//

Det blir nog bara lite böter på 25.000 eller nått. Man ska inte hoppas för mycket.
Örebro Lascaux
2011-04-25 17:48
"ÖSK KARL
är inte den riktige ÖSK Karl. Den riktige har inte ett " i begynelsen av nicket...
Örebro Salt&Peppar
2011-04-25 17:45
Besviken!! Återigen stannar spelet upp när vi tar ledningen, bara nöjda med att ta ledningen och resten löser sig av sig självt?? Verkar ju inte bättre...

Och slarvigt passningsspel!

Positivt var väl spelinnehavet...
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-25 17:44
Poängavdrag, böter och spel inför tomma läktare för AIK, tack. Allt annat vore skandal!
Örebro Brus-Nilsson
2011-04-25 17:43
ÖSK-Karl, har du bytt identitet? :-D
Örebro Sekt. E
2011-04-25 17:43
Oavgjort är väl inte helt orättvist även om jag tycker vi var lite bättre. Men... hur kunde Andersson få matchens lirare i hif? Han var ju ett riktigt rundningsmärke på sin vänsterbacksposition.
2011-04-25 17:42
AIK kommer få en symbolisk skitsumma i böter, inget mer en så.
Helsingborg Pwnage
2011-04-25 17:38
ÖSK-karl: Är det inte ok att ta det lugnt med 1-1 på erkänt svår bortamatch. Skärp till dig. Ta poängtappet som en man istället.

Sen dina angrepp på hur folk ser ut är för dumma för att bemötas.
Örebro EyraValle
2011-04-25 17:37
De svartvita verkar tycka att det är orimligt att jobba i 90 minuter.
De kanske vill byta ett tio-timmarspass med mig?
Annons: