/fotboll/osk/forum/3926.aspx/fotboll/osk/forum/3926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2011-04-26 00:54
Personligen har jag väldigt svårt för att kalla Hammarby för "HIF", föredrar att säga Bajen etc.

HIF är för mig Helsingborg även om jag tycker att HeIF funkar lika bra
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-26 00:53
Tänker bara, att om de ändå kallar sig för HIF på klubbemblemet så kan man lika gärna köra det. Främst för att slippa onödigt tjafs.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-26 00:48
LordPhaZe//

Förstår inte ditt problem. För de flesta här så är HIF Hammarby, ni är HeIF, det är ju bra om det går att skilja er åt. Vad är problemet med att ni blir kallade för HeIF?
Örebro Conjuration
2011-04-26 00:44
Det finns ingen stolthet eller kurage i AIKs supporterled. De bara gömmer sig bakom sitt klubb emblem, ingen vågar stå upp för klubben. AIK är bara en sorglig historia, klubbens egna fans accepterar skadegörelsen mot den egna klubben därför ställer dig de inte emot det. De föredrar plancher och tifon där de hellre anklagar domarbasen för misstag eller whatever istället för att kanske tänka på "aik huliganer, sluta göra aik illa".

Detta är en svart tag i kalendern, orkar inte prata om vår match knappt, suck.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-26 00:18
Tycker också att framförallt Yasin borde haft en bänkplats idag, även om det såklart är jävligt spännande med palle. Tycker det skickas fel signaler till de yngre spelarna, men det har det iofs. alltid gjort under sixtens ledning (undantag astvald iofs). jag var samtidigt mycket kritiskt till valet av Kushi som central anfallare, det finns gott om alternativ.
Örebro Fang
2011-04-26 00:09
Kan väl inte säga att jag tycker det var fel att ta med Paulinho för vad han gjort på träningarna har jag ingen aning om men visst tycker jag väldigt synd om Yashin och Ibrahim. Men förhoppningsvis förstår de att deras tid kommer. Valdet Rama blir inte långvarig i Allsvenskan så redan till nästa år kanske nån utav dem kan vara med och slåss om en plats i startelvan.

Precis kollat igenom matchen igen. Rama är verkligen fantastisk att kolla på. Man sitter och ler så fort han har bollen. Och han kommer bara att bli bättre.. :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-25 23:48
@LordPhaze: Förstår ditt resonemang och ska ta upp det i redaktionen. Kan man reducera onödiga attacker genom att bara ta bort en liten bokstav så kan det vara värt det.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-25 23:47
På tal om att Palle kom in och sprang sig slut och signalerna det sänder till de yngre.

Träffade Yasin vid Gottis på stan efter matchen och han berättade att han var övertygad om att han skulle få vara med på bänken, även om han inte medgav det så tro fan att han blev besviken.

Tyckte själv det var ypperligt tillfälle att ge han en plats på bänken, även om det kan vara bra för Paulinho att börja komma in i laget. Men jag menar, vi ser MFF skicka in 17-åringar på innermittfältet etc., då tycker jag det kan vara bra att visa lite förtroende.

Nu blir det istället så att att dessa får speltid i cupen och då blir det så klart förlust då de inte spelat alls hela våren och inte heller ihop något.
Helsingborg LordPhaZe
2011-04-25 23:46
Vet inte om författaren inser detta, och jag såg att det tydligen skulle innebära en IP-spärr för "fortsatta på påhopp på skribenter" och vill därför förtydliga att detta inte är någon form av påhopp. Jag menar inte heller att ni behöver ändra något i era foruminlägg. Men jag tänkte ändå påpeka att det är en direkt förolämpning för HIF som förening och dess supportrar att skriva "HeIF" och tycker därför det är väldigt onödigt att göra detta i artiklar/krönikor ni lägger upp då det bara i längden leder till en onödig smutskastning där Örebro i liknande artiklar kommer kallas för något lika barsnligt och förolämpande. Så skriv vad ni vill på erat forum, men i artiklar håll er till HIF, Helsingborg, di Röe, Mjölkkossan, Rödblått, Sundets Pärla, ja det finns en del att välja mellan. Iaf var den en underhållande andra halvlek!
Örebro pemo
2011-04-25 23:42
rirobban// Håller också med dig. Tycker själv att Haginge blir bättre och bättre. Han är väl ingen dribbler, men han har ett hjärta innanför tröjan!

För övrigt förstår jag inte betygen på spelarna. Det var ju en toppmatch mellan ettan och fyran(?) Första halvlek låg vi väl närmast med Nordins "otajmade" nick , men HeIF visade ju ingenting. Dessutom gjorde vi mål på dem. Det hade bara IFK Ica gjort innan.

Men jag förstår inte varför "99" skulle in. Efter två ruscher var han totalt slut!!!
Det sänder fel signaler till de yngre spelarna som slitit sig igenom en hel försäsong. Trodde faktiskt att Eik skulle komma in.

Men, det var kanske varmt i grytan och planen blev hal(?) Såg att många halkade.

Men när jag ser dagens match, så blir jag lika funderssam på om någon av dessa spelare skulle platsa i lite bättre ligor? Gerndt, tex, hade väl inte många rätt i dag? Och Nordin lider väl fortfarande av sviterna får i julas.

Nåväl, jag känner mig trots allt hyfsat glad med en poåäng, med tanke på ribbskottet på slutet.

Sedan vill jag inte vara allt för taskig, men på HeIF:s forum har de mer focus och kommentarer på L-Bois match en sin egen. De är väldigt snarstuckna där inne.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-25 23:03
rirobban/ Äntligen någon som var på samma match som som mig...
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-25 22:48
Ja, SKÄRPNING! Bra att vi har två raka bortavinster dock (naturgräs dessutom). Känns lite som början på förra säsongen, då vi gjorde dåliga insatser på hemmaplan, men spelade bättre borta. Det var trots allt ett fall framåt idag, trots en usel insats.. Men det offensiva spelet börjar trots allt komma igång. Rama är KUNG!
Örebro rirobban
2011-04-25 22:43
En bra allsvensk fotbollsmatch mellan två topplag. En stund efter ÖSK:s ledningsmål spelade man ut motståndet totalt. Såg ett tag ut som spelet från förra året mot Helsingborg. Men så kommer det där stolpmålet (synd inte Alvbåge flyttat in stolpen lite:). Efter det var Helsingborg närmast ledningsmål, men fan vad deras målvakt maskade hela tiden. Men jag förstår att de är nöjda med poäng i Örebro.

Rama kung, Haginge riktigt bra, bra från övriga försvarare (Helsingborg skapar inte mycket). Bedoya lyste inte riktigt som tidigare matcher. Avsaknaden av Haddad var STOR!!! Tror faktiskt vi vunnit detta med Haddad på planen, är en så otrolig skillnad.

Men säsongsupptakten får vi ändå vara nöjda med. Förra året efter 5 matcher hade vi 6 poäng (med bland annat förluster på hemmaplan mot Mjällby och Gais). I år har vi 10 poäng på 5 matcher, alltså nästan dubbel så bra inledning av säsongen. Och då anser jag ändå att vi haft tuffare motstånd såhär långt än förra årets inledning.
Att ÖSK verkar göra skakiga insatser på hemmaplan i början av serien verkar blivit något av en trend.

Nu möter vi AIK borta nästa match, ett motstånd som vi haft lätt för de senaste åren.
Örebro Salt&Peppar
2011-04-25 22:28
Det värsta tycker jag är att spelarna verkar ha börjat Allsvenskan lite med en klackspark typ "det löser sig". Vill man verkligen nå topp 3 om man gör så SÅSIGA hemmamatcher??

Örebro Sekt. E
2011-04-25 22:07
Många verkar vara missnöjda med coachingen idag. Konstigt tycker jag. Sånär som på att Rama verkade riktigt trött och borde blivit bytt tidigare så tycker jag vi gör vår bästa match för säsongen rent spelmässigt. Då såg jag iofs inte Häcken-matchen. Det märktes att Haddad saknades idag fö.
Admin
2011-04-25 22:00
Fortsatt påhopp på skribenterna för dess val av HeIF istället för HIF resulterar i IP-spärr.
Örebro Mickee?
2011-04-25 21:45
Pessimisten, f.d.R.//

Lägg av, kom inte hit som gäst på vårat forum och skäm ut dig
Helsingborg Bangkok
2011-04-25 21:44
Förstår att det svider att tappa poäng hemma men skribenten som skrev matchrapporten 19:37 bör ha haft bättre koll och noterat att ni inte mötte Heleneholms IF idag.

//Ändrad av Admin
AIK Saywee
2011-04-25 21:24
Har precis hört från en "gnagare" att det kastades en hel del projektiler från Syrianska´s sittplatsfans, hoppas att man tydligt kan identifiera vem eller vilka som strulat, det är de som bär ansvaret, inga andra!
Helsingborg Pessimisten, f.d.R.
2011-04-25 21:11
/Spärr
Örebro Grixx
2011-04-25 21:07
Det är ganska vanligt att laget i underläge byter först.
Örebro Valderinho
2011-04-25 20:59
Nyss hemkommen från första matchen live i år!

Avsaknaden av Haddad var uppenbar då Kushtrim var för klen i straffområdet.
Bedoya blandade och gav.
Gerzic spelade upp sig men blev rejält trött på slutet,framförallt i benen som såg väldigt tunga ut.

Jag såg redan tendenser till byte i den 55 minuten då Kushtrim såg rejält trött ut och pressade bara vid tillfällen när han själv ville...
Bedoya blandade och gav som sagt och vi förlorade mittfältskampen runt den 60 minuten då det kom in nya pigga spelare i Heif.
Att säga att det är lätt att vara efterklok är en bara fel då fler än mig såg att flera gick på knäna.

Jag vet inte hur svårt det är att komma in i en centerposition i slutet då spelarna vant sig vid ett spelsätt men spelaren som byts in(William) vill gå i djupled,men Bedoya vill att han ska möta boll...

Paulinho blandade och gav och växlade fina intentioner med juniormisstag.
På sikt blir han en tillgång.

Astvald var väldigt duktig idag, tidigare matcher som jag sett på Stream har han sett väldigt seg ut i benen. Men idag fanns både klipp i steget och teknik.

Valdet Rama var KUNG!

Allt som allt kämpade alla idag sitt bästa! Synd bara att tränaren inte såg att vissa spelare gick på knäna. Alltid ska Sixten göra byten EFTER när motståndarna gör mål och inte sett till matchbilden...
Åtvidaberg Almer/skibent för Åtvidabergs FF
2011-04-25 20:54
Bra och underhållande andra halvlek, där båda lagen kunde ha vunnit matchen. 50-tal bilder från matchen finns på länken för er som är intresserade.
Örebro Grixx
2011-04-25 20:51
Kushti fungerade inte alls som ersättare för Haddad förutom vid målpasset som var jäkligt snyggt gjort...men för övrigt sin roll så fungerade det inte.100 % säker på att det varit bättre med Haddad i dag kan man givetvis inte vara...och hans uppgift kanske var lite annorlunda???

Annars så var det en match i ett bra tempo även om det blev lite väl mycket felpass och Hawaii mot slutet. HeIF bytte först och Sixten bytte strax efter när han såg deras energipush.

Vi har tappat en tolfte spelare och det är planen som är långsammare inte en tvekan om det....men vi håller på att lära oss det för spelet såg klart bättre ut än tidigare. Försvaret är dock känsligt för djupledsbollarna som HeIF slår.

Deras målboll vara nära ut...medan ribbträffen senare var nära in.

Att vi spelade lite mer defensivt var ändå ett steg i rätt riktning från Geflematchen där någon gick bort sig på vänsterkant i offensivt tänk.

Ligger en hel del i vad Nordin säger om att laget slog för många chansbollar i ledningen och tröttade ut oss själva.

Vi är på väg åt rätt håll och är fortfarande med i racet.
Benny Böckling
2011-04-25 20:37
Håller med dig där soran, inte en människa fanns i bra position vid inläggen.
Örebro TIC-TAC
2011-04-25 20:35
Tror det skulle behövts en Haddad idag. Känns lie tunt bakom honom.
Starten är OK hittills då vi har bra med poäng trots så uselt hemmafacit som det varit hittills. Det har ju varit hemmapoäng vi levt på tidigare år men nu är det full pott borta. Dessutom har ju spelet inte varit bra någon match undantaget Häcken möjligtvis. Tror tiden gynnas oss beträffande anfallsspelet sedan finns alltid proffshotet som kan förstöra vår väg mot toppen.
soran
2011-04-25 20:30
Saknaden av Haddad var enorm idag,ni gick inte fast bollen där uppe,och det var ingen som tog löpningar in i boxen när inläggen slogs.
Men ni gör det jävligt bra ändå.
Med Haddad tillbaka så luktar det sm guld
Örebro Ståplats är bäst
2011-04-25 20:29
spelet var ju faktiskt flera klasser bättre jämfört mot Gefle och syrianska hemma,säger väl allt om hur nivån på spelet var i de matcherna.Man kände ju att kvitteringen skulle komma eftersom man tappade all aggressivitet nästan omgående efter målet.Kushi var mer rörlig jämförelse med Haddad men fick ut väldigt lite och var väldigt tam inne i boxen,William måste ta för sig mer nu för han har ärligt talat var väldigt blek de chanser han fått!
Örebro Brus-Nilsson
2011-04-25 20:29
Tic-Tac//
Om inte Lagrell hittar på nån ny regel så är han definitivt avstängd.
Örebro TIC-TAC
2011-04-25 20:26
Har någon koll på om Banguras utvisning räknas nu eller inte. Skulle det gälla skulla han vara avstängd mot oss vilket skulle vara riktigt bra.
AIK borde ju inte få någon fördel av deras uppträdande idag.
Hoppas det dessutom blir fler poängs avdrag samt spel inför tomma läktare många matcher.Dags att stänga de ute från bortamatcher med snart innan någon blir dödad. Idag slängdes bomber rätt in bland barnfamiljer på läktaren.
Annons: