/fotboll/osk/forum/3909.aspx/fotboll/osk/forum/3909.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2011-05-02 22:55
Skönt att Kåmark fick en knäpp på näsan.

De svenska ungdomarna besegrade "de tekniska invandrarna". Var man kommer ifrån spelar fan ingen roll när man spelar fotboll, bara för att man är t.ex. brasse så är man inte automatiskt mer teknisk än en islänning i samma ålder. PUNKT.

Göteborgs bortadress kan disskuteras däremot.
Örebro Karlssson
2011-05-02 22:51
Skönt att Malmö förlora i alla fall. Alltid något positivt.
Örebro Harry Cripps
2011-05-02 22:49
Många är vi som rackar ner på Valdet. Han skall naturligtvis starta, men ute till vänster. Vad hände med Mackan? Var är självförtroendet? Han behöver ju bara springa förbi backen på utsidan, precis som under förra våren!- But at the end of the day... Hade "Jycken" bara gjort det som en 34(?) åring, med hur många allsvenska matcher som helst på kontot, skulle ha gjort när han kom så jävla fel, nämligen fullföljt och tagit en varning, så hade vi nog varit ganska nöjda. Han spelade verkligen som en kärring i det läget. Kölhalning ute på det allra djupaste av Stor Hjälmaren förordas.
Örebro Karlssson
2011-05-02 22:48
Jag tycker Anttonen är värd en chans att visa vad han går för nu. Inte för att Haginge varit dålig, utan för att få en förändring i vårt spel. Haginge är väldigt bra defensivt, men inte särskilt bra framåt, enligt mig. Anttonen däremot har ju sina absoluta styrkor i offensiven och med tanke på att spelet inte varit bra offensivt i år, tycker jag Anttonen ska få chansen från start!
AIK Saywee
2011-05-02 22:45
Det känns lite irriterande att vi eftger sex omgångar finns på nede halvan av tabellen ... jag tror att det kommer att bli en tokjämn Allsvenska i år och att guldet blir klart "sista kvarten" :)))
AIK Saywee
2011-05-02 22:36
Maski, ja det känns lite underligt när några önskar flera förvärv till ÖSK på något sätt, vet inte om vi har råd med det?

Har vi värvat lite felaktigt kanske, eller är det den naturliga slumpen med skador och avstängningar och annat skit som kommer att "spela in" ...
Örebro Maski Hallonen
2011-05-02 22:35
Nordin fick en sträckning i låret av vad jag läste. 1-2 veckor beroende på hur hårt han sträckte den kan jag tänka mig. Kalmarmatchen är definitivt i riskzonen. Men det beror på. Men mer än två veckor bör det inte vara.

Örebro Maski Hallonen
2011-05-02 22:31
Vi har den bredaste truppen i mannaminne men är ändå så fruktansvärt beroende av två spelare. Tycker också dagens match visar att det påverkar mer om Nordin är borta än Ale. Vidare köper ÖSK 23 kantforwards men bara en äkta nia.
Örebro Orlok
2011-05-02 22:30
min betygsättning idag

+++
Alvbåge
Almebäck

++
Bedoya
Haginge
Kihlen
Wiken

+
Wovven
Kushi
Erik
Paulinho
Rama

-
Astvald
Nobbe
Wirtanen
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-02 22:30
Inte bara om Gerzic är borta i 4 veckor, men det kanske kan fungera som tändvätska för Erik Nilsson. Han vill nog visa vad han går för.
AIK Saywee
2011-05-02 22:23
Vad jag också har "hört" så kan Nordin bli borta 4 veckor om han har riktig otur.
Hur skadade han sig på uppvärmningen, vad gick fel?

Hur länge kan Haddad tänkas borta?

Någon som kan besvara mina frågor eller gissa något kring dessa ...
2011-05-02 22:22
Vill lätta upp stämningen lite inför Kalmar-matchen på fredag, med Kalmars inofficiella inmarschlåt :).
Örebro jocke.
2011-05-02 22:19
Vi hade för övrigt 9 poäng efter 6 omgångar förra året, efter det tog vi två raka segrar mot gefle samt halmstad.
AIK Saywee
2011-05-02 22:18
Vad jag har "hört", så var i allafall Kihlen och Almebäck godkända.
Örebro jocke.
2011-05-02 22:17
Största problemet idag tycker jag var att vi inte hade någon center - rama ska vara ute på kanten och haddad måste tillbaka. Klart man är besviken ikväll men som många redan skrivit, det är 4 poäng upp till serieledning, allsvenskan är jämnare än på många år och, att kalla AIK för ett skitlag är ju bara patetiskt - dom kommer hamna på övre halvan idag och det är alltid svårt att åka upp till råsunda och plocka tre poäng. Vi kommer igen mot kalmar på fredag, hoppas att spelet lossnar ordentligt då!
AIK Saywee
2011-05-02 22:16
Som ni förstår är jag en obotlig optimist, men jag känner ändå att viss kritik kan vara befogad från många av er, som studerat matchen på ett eller annat sätt och spontant häver ur sig sin frustration här.

Jag förväntar mig dock alltid en seger och i år har jag dessutom förhoppningar på ett guld. Det är bara tre torskar kvar för att missa medaljen, typ ... om vi skall snegla lite på statistiken ... men jag kan bara inte ge upp så här tidigt ... även om starten hade kunnat varit bättre.
Örebro Ösk-Power
2011-05-02 22:14
Sluta deppa och kom igen. Tabellen är fortfarande riktigt jämn och vi ska komma ihåg att vi absolut inte spela på topp idag, medans AIK spelar i princip max av deras kapacitet...
Håller med om Valdet. Han måste spela mer för laget. Läge att ta in Paulinho till nästa match i förmån för Kushtrim. Tyvärr känns han som en klassisk "peta stick" lirare som saknar den där fina touchen. I övrigt saknas Anttonen som bara den.
Känslan jag hade idag inledningsvis var att vi inte visade upp någon vilja, vi lät AIK spela bra och de gjorde de svårt för oss, inget snack.
2011-05-02 22:12
huggorm//

Ja, sorry. Skåne var det i alla fall :).
silly bollocks
2011-05-02 22:09
# brorzan//
Annat än vad man kan kalla Gnaget som spelar som ett riktigt lag. Så jävla glad för Turina, vilket hjärta han har. Påminner lite om Iker Casillas på den punkten.

Ni bjöd verkligen till idag. Sällan ni är såhär bra mot oss på Råsunda. Tror båda våra lag slåss i toppen detta år om er tränare får ordning på divorna i ert lag ;) Då kan ni faktiskt bli ruggigt jävla bra.
2011-05-02 22:08
Jag tycker vi suppotrar ska visa stolthet, hjärta och passion!!! Haddad är snart tillbaka och Paulinho blir bara bättre och bättre.

Jag hoppas på denna anfallstrio mot Kalmar(om alla är friska och krya):
Rama---Haddad---Paulinho
Örebro Kom hem Kuba
2011-05-02 22:08
Bara att bryta ihop och komma igen. Ny match på fredag, seger där och då är vi med igen. Vi följer vårt lag i både glädje och sorg!
Örebro # brorzan
2011-05-02 22:06
Såg matchen på plats på min nya "hemmaplan" eftersom jag flyttat till Solna. Övriga matcher har jag sett på TV hittills.

Jag känner mig lite tudelad som skriver detta, men det är nog läge att bänka Valdet Rama. Han spelar otroligt bra, men han gör det bara för sig själv och inte för laget. Alldeles för många situationer - i dagens och i tidigare matcher - slutar med att han dribblar och hålls tills han tappar bollen. Trots att ett antal medspelare gör sig riktigt spelbara.
Jag tror att han behöver fundera över begreppet lagsport på bänken eller läktaren en sväng.
Örebro huggorm
2011-05-02 22:04
ÖSK KRILLE:Du måste mena att det är fyra poäng upp till Helsingborg för det är dom som leder.
AIK Saywee
2011-05-02 22:01
Grixx, Krille och Brinkewall, jag gillar er optimism denna kväll :)

Heja SPORT!
Örebro Orlok
2011-05-02 22:01
Ja det är frustrerande att tappa poäng på övertid och det är frustrerande att vi inte får fast bollen offensivt oftare än vi får eller skapar fler målchanser men nivån på flertalet inlägg här är ju rent av pinsamma. Sågningar av egna lagets spelare till höger och vänster, uppgivna inlägg om att säsongen är körd och så vidare är ju rent patetiskt. Att jämföra den svåra bortamatchen mot tunga AIK med en hemmamatch mot Gefle visar ju bara på enorm brist på förståelse för spelet fotboll.

Var besvikna och bittra för poängtappet, diskutera vad som gick fel, vem som underpresterade osv men va fan va lite sakliga och ge fan i å bara ös ur en massa dynga över det egna laget det är fan inte klädsamt för en supporter.

Många av kvällens bittra inlägg saknar tre saker:
Stolthet
Hjärta
Passion
Örebro Brinkewall
2011-05-02 21:56
Nyss hemkommen från Råsunda. Några reflektioner:

- Allsvenskan ser ut att bli som förra året; Många lag inom få poäng. Alltså är vår poängskörd ingen katastrof.
- AIK var väldigt bra idag. Bästa jag sett dem sedan 2009. Och då har jag sett sisådär 30 matcher med dem senaste två åren... Många lag kommer få svårt på Råsunda i år igen.
- ÖSKs spel hackade långa stunder. Tydliga tecken på att laget inte är samspelt ännu. Med andra ord kan det bara bli bättre.
- Det är nu vinnarskallarna ska fram. En seger mot Kalmar och allt är ljust igen.
- Det finns så sjukt mycket potential i årets ÖSK. När bitarna faller på plats flyter det riktigt, riktigt bra. Och då kommer segrarna på rad.
- Och 4 poäng efter Heif på första plats och 2 poäng efter Peking på andra plats kan väl knappast kallas något annat än slagläge... Speciellt som spelet hackat och kommer bli bättre.

Nu knyter vi nävarna och tar det här!
Örebro Grixx
2011-05-02 21:55
MFF tappade 3 poäng...som vi. Peking samma sak och H-borg tappade 2 pinnar.

AIK är än så länge ett topplag. Elfsborg som krälat i sitt stoff är på gång igen.

...och Gefle fortsätter att plocka poäng. Allt kan hända tex som förra året då H-borg redan vunnit efter 10 matcher och så blev det inte alls...istället spelade vi ut dom efter noter.

Bollen är rund........
2011-05-02 21:51
Jag kommer inte måla fan på väggen än i alla fall.

Jag stöttar ÖSK i både vått och torrt! I glädje och sorg!
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-05-02 21:46
Två av 6. Nu får vi MAX förlora 4 av dom återstående 24 matcherna. Jo men tjena, lycka till.
2011-05-02 21:43
Saywee//

Vi har 10 poäng och 4 poäng upp till ledande Malmö. Varför ge upp? Förhoppningsvis så är Haddad och Gerzic med mot Kalmar. Nä, Jag ger aldrig upp så länge vi har en teoretisk chans på guldet. En vinst mot Kalmar och vi är i toppen igen :). Det vänder! Jag lovar! ;)
Annons: