/fotboll/osk/forum/3907.aspx/fotboll/osk/forum/3907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro linus16666
2011-05-07 12:35
Det jag skrev lite längre ner till "fotbollsexperten" krille kan även du FARSEN ta och äta upp en liten bit utav. Örebros största mupp ? Trevlig lördag, smack !!!!
Örebro Maski Hallonen
2011-05-07 12:34
Rydström:

"Vi hade ambitionen att kliva upp på ÖSK, att vara aggressiva och vinna bollen högt. Av det blev det intet.

Istället kunde ÖSK tämligen enkelt spela sig ur vår press och vi föll djupt med vår lag. Och fick då väldigt långt upp till ÖSK:s mål. Det hjälpte inte att vi tog ledningen med 1-0. ÖSK trummade på och styrde matchen och vi fick slita ont."
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-07 12:22
Thompy //Hållermed dig om Paulinho. ? överraskning. Däremot tror jagdet dröjer länge innan Rama levererar. Både Lushtaku och Yasin ger ett bättre ÖSK. Fruktar en ny Basse med Rama - spelare och tränare förstår inte varandra.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-07 12:22
Eyra //Det är absolut den matchen! Tack för länken! Väcker en del och jag var på plats. Var väl kanske ett av Larsens första mål? Men jag minns kontringen som faktiskt en av de snabbaste snyggaste spelvändningar jag sett ÖSK göra!l
Örebro Maski Hallonen
2011-05-07 12:19
Rydströms blogg om matchen
Örebro Eyra
2011-05-07 12:18
Maski/ Det är nog från 2003 du tänker, matchsekvenser finns i länken.
Larsens skott i slutet av klippet är fortfarande sanslöst. Minnen... :)
Örebro Maski Hallonen
2011-05-07 12:02
Eyra //Hahaha - Ja fy faan. Var det inte något liknande när ÖSK slog DIF hemma med Källström & co med 1-0 och fick Kenyanen utvisad (vad han nu hette). Spel mot ett mål i 89 min.

En annan match. AIK borta när Gawelin stänkte in segermålet. Liknanden där.
Örebro Eyra
2011-05-07 11:49
Maski Hallonen// Minns Djurgården borta 1999 och Asbjörn Helgeland gör mål på ÖSKs enda skott, typ.
Djurgården däremot hade , likt ÖSK igår, anfall på anfall matchen i genom, ribb och stolpträffar. Thomas Wernersson på fotbollskväll beskrev efteråt som den "mest orättvisa segern i allsvenskan, någonsin".
Det var riktig glädje, som sagt.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-07 11:46
Farsen fortsätter// EXAKT det här satt Gustaf Crona och sa i NA tv tidigare. Att den stora utmaningen blir att vinna över lag som numera kommer hit för att få en poäng (dvs lägga sig på försvar). Lag som tidigare kom för 3 poäng kommer nu hit för att överleva.
Örebro Thompy
2011-05-07 11:45
Frustrerande var ordet...

En av få ljusglimtar igår måste jag ändå säga att Paulinho var. Han löpte på boll efter boll, var vid ett flertal gånger långt ner i banan och hjälpte till i försvaret, slog en GRYM frispark som var värd ett bättre öde.. Hade han fått tagit den som vovven tog hade han garanterat förvaltat den bättre. Det var ett styrkebesked gentemot föregående matcher - kan inte låta bli att längta till jag får se Paulinho - Haddad - Rama längst fram.
Örebro linus16666
2011-05-07 11:45
en sista grej krille, KAMMA DIG !
Örebro linus16666
2011-05-07 11:44
God morgon krille ! Har du hunnit äta frukost ?? Fan du gör inget annat än att såga Almebäck. Örebro kommer alltid vara en viktig tid för hans utveckling och framtida karriär då Örebro gav han en veckas provträning och han tog verkligen chansen. Sen hans första år har han verkligen bara blivit bättre och bättre och betytt mycket för Örebro och gör det än idag som en av lagets viktigaste spelare. Tro mig, killen har inte huvudet någon annanstans, till europa vill han men fortfarande är det Örebro han representerar än och han gör sitt yttersta i varje match. Det som är synd är att han så ofta räddar upp andra men ingen räddar upp han när han gjort ett misstag. Vad fort man glömmer hur bra någon vart och är då man inte alls behöver gå långt tillbaka i tiden, Han radera ut två av allsvenskans bästa anfallare inom en veckas tid, först gernt och sen bangura. Det tragiska denna gång är att han inte är den stora boven bakom något utav målen heller, snarare en del i det hela. Första målet ska inte nordback ens försöka gå på skott och sen ere bara ren otur att den studsar vidare till en kalmarspelare som i sin tur levererar en fin pass i djupet till Mendes. Mendes må va lite kvick men fan inte fruktat snabb och skulle alvbåge hållt sig kvar i mål skulle antingen Almebäck eller Wowoah hunnit springa ikapp. Sen ere en annan femma om Mendes då skulle gjort bort dem båda men fortfarande hade chansen funnits till att rädda upp Nordbacks idioti till att försöka gå på skott när kalmarspelaren bara står halvmetern ifrån som faktiskt är upprinelsen till hela spelvändningen. Andra målet missar Almebäck sin tackling på Santos men samtidigt så står Wikström på hälarna och kommer helt på mellis när kalmarmittfältaren kommer med fart och därtill undrar jag vart någon utav Örebros mittfältare är. Det är så ofta i inledningen utav denna säsong som mittfältare i andra lag fått komma med fart utan ett ens ha en hungrig Örebro mittfältare i ryggen. Antingen är det bara ren avundsjuka då du innerst inne vet hur bra Almebäck kan bli eller så känner du att du själv inte lyckats med något i livet eller så kanske du bara är en människa som gillar att hata andra. Hoppas du får en bra lördag !!!
Örebro Maski Hallonen
2011-05-07 11:39
Eyra // Hahaha - Ja fy faan - Då fick man ta mej faan skämmas för att man vann. Dan Sahlin stänkte in en kontring efter 10-90 i bollinnehav - Hehe
Örebro Eyra
2011-05-07 11:25
Saywee// Instämmer, sjukligt jobbigt att förlora när vi har ett så fantastiskt lag.
Nästan så man saknar gamla tiders mediokra insatser som ändå slutade med 1-0 seger i 89:e. Det var riktig glädje det ;)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-05-07 11:24
Det verkar som att ÖSK har stora problem med lag som backar hem och kontrar, speciellt på Behrn Arena. Gefle,Kalmar,HIF.
Man har vunnit bollinnehavet alla 3 med ganska stor marginal. Men vad hjälper det? Varför ät det bara en anfallare inne i straffområdet när inläggen kommer? Är det Sixtens fel eller är det dåligt samarbete i laget? Kanske löser sig det mesta när Haddad kommer tillbax. Han är den mest kompletta target ÖSK haft på väldigt länge.

"Skjut mer" sa Sixten. "Gör mål på de lägen ni får" sa antagligen Nanne.
2011-05-07 11:17
Mycket snack om vem som är bästa center. Utan tvekan Paulinho. Men han skulle vara bäst på alla positioner i anfallet. Jag tycker frågan i stället är, vilken anfallsutppställning är bäst för ÖSK
AIK Saywee
2011-05-07 11:14
Igår rann nog årets guld ut på Behrn Arena´s konstgräs, tre torskar varav två hemma efter sju matcher, känns som att möjligheterna till ett gyllene höstfirande blir allt avlägsnare, men den optimistiske och realistiske Saywee tror nog ändå, att vi kan nå målet med lite tur, men då måste vi få in bollarna i motståndarnas mål.

Vilken jädra skitstart vi fått med årets stora, breda och fantastiska trupp :(

Jag är oerhört besviken ... även på Strömbergsson!

Bedoya, Kushtrim, Nordback och Kihlen (samt Haginge?) får godkänt av mig, resten orkar jag inte bedöma, de verkade inte vara speciellt revanschsugna ...?
Örebro Hahne
2011-05-07 11:12
En fråga vart har man gjort av berger någonstans ? borde inte han vara intressant för att ersätta gerzic verkar som han försvunnit helt ur snacket?

sen tycker ja även att man borde ändra spelet eller sätta in spelare som passar i det system man vet man spelar! kan juh lika gärna slänga fram wickström om vi nu ska spela höjdbollar och inlägg annars får vi juh inte ut mycket av det hela ...
kändes direkt när wickström sistsa 5 blev anfallare att vi fick fast bollen lite bättre då paulinho haft väldigt svårt i duellerna mot kalmars bjässar. antingen ändra anfalls sättet eller spelarna enligt mening!
2011-05-07 11:12
Grixx//Just nu verkar spelarna (Nordin, m fl) vara mer kritiska än supporterna. Det är en förutsättning att man inser vad som är problem annars kan man inte rätta till dom.
Örebro Eyra
2011-05-07 11:10
Svart på vitt nu när den värsta besvikelsen lag sig,

- Nog med smutskastning mot Almebäck, visst är det lätt att göra det efter hans uttalande efter AIK-matchen, igår stod även han för junior-insatser.
MEN jag tyckte bortsett från slarvet före 1-2-målet att han gör en okej insats, faktum är att mina ögon fortfarande var bäste försvarare!
Haginge och Wowoah blandar och ger, offensivt är de ok, men bakåt blir det svajigt. Dags för Sixten att låta Anttonen pröva snart, visa att det är konkurrens kring dessa platser.

- Det är dock sista tredjedelen i anfallspelet som ger mest huvudbry. Allsvenskans bredaste anfallstrupp, men inga målskyttar.
Bara ett kollektiv Christiano Ronaldo-frisyrer som älskar att dribbla och slå tunnlar och spela allt för avancerad fotboll för att lyckas fullt ut.
SAMTIDIGT som jag älskar att de spelar på det sättet måste man ändå granska varför bollen aldrig går i mål.

- Mot Malmö är det nästan så att jag skulle vilja att Sixten övergav 4-3-3 och gick över till två anfallare, Haddad tillsammans med antingen Paulinho el. Lushtako.
Två anfallare skulle kanske ge mer spets?

- Just nu är det också allt för många bra mittfältare, Bedoya och Gerzic är givna, samtidigt som jag skulle ha svårt att peta Kihlberg för att inte tala om Nordback efter dennes insats igår. Frågan är om Rama skulle passa som vänsterytter?

Min elva 4-4-2 mot Malmö:

..........................Alvbåge..........................
Anttonen- Almebäck- Wikström- Wowoah
....Bedoya- Nordback - Gerzic - Rama.....
...................Haddad-Lushtaku..................
Örebro Karlssson
2011-05-07 11:05
Nu väntar kanske årets svåraste match. Malmö borta. Får vi inga poäng med oss därifrån ser det inte alls bra ut, men det är ju långt kvar på säsongen. Samtidigt kan det vara en perfekt match där vi kan slå lite ur underläge. Med Gerzic och Haddad tillbaka är det långt ifrån omöjligt att ta tre poäng.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-05-07 11:00
Almebäck får ta på sig båda målen enligt mig.

Första målet tappar han bort Mendes bakom ryggen och han kommer fri och gör mål. Alvbåge var visserligen något tvekande i sin utrusning också. Antingen ska han väl gå ut 100% och chansa på att ta bollen eller stå kvar i mål och försöka rädda därifrån. Men Mendes hade oavsett fått ett friläge tack vare Almebäck.

Andra målet gör Almebäck precis som i några andra missar denna säsong. Han ska genom sin snabbhet ta sig förbi sin motståndare och ta bollen istället för att fördröja denna som är på väg mot kortlinjen. Nu sprang han bort sig och Kalmarspelaren promenerade in i straffområdet och passade fram till öppet mål. Har sett det fler gånger denna säsong men minns inte nu vilken match.

När han gör samma sak på mittplan ser det ju kanonfint ut när han speedar bort sin anfallare och tar boll men i eget straffområde blir han lätt bortfintad.

ÖSK spelade ju riktigt bra fotboll igår men dessa 2 misstag blev avgörande, så enkelt är det. Tycker betygen som sattes på spelarna var lite väl dåliga. Bara Almebäck som borde ha underkänt tyvärr.

Kalmar spelar kliniskt och gör mål på de 2 lägen de får. ÖSK hade EN spelare i straffområdet när inläggen kom. Paulinho är ju inte direkt som Kim Olsen på huvudet.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-07 10:57
Vill bara tillägga att jag absolut inte tycker att det var Almebäcks fel att vi förlora igår.

Som jag har skrivit förut så vinner man som ett lag och man förlorar som ett lag. Fotboll är en lagsport.
Örebro Grixx
2011-05-07 10:36
När spelvändningen kom för några år sedan var det en ny attityd som dök upp hos oss Örebroare. Vi såg väldigt klara tendenser till bra spel och trots poängtapp efter poängtapp så höll folk käft och gnällde mindre...för något positivt var på gång.

Lite åt det hållet känns det även nu. Vi håller på att få igång spelet men det funkar inte riktigt. Nya spelare och en plan med helt annan fart än tidigare...långsammare, ger ett annorlunda spel. Samtidigt som tränarna vill utveckla spelet så blir det ju inte som förra året.

...men det ser bättre och bättre ut så det ser ut som att vi är på gång, så kritiken är sansad. Att några spelare får några få bittska kommentarer är inte så farligt, värre är när det spårar ut och pöbeln ska lyncha. Drevet går inte nu och söker upp lämpliga offer. Ganska stolt kan man då vara som supporter att det finns en klar mogenhet i inläggen ...eller undvikande att göra ett hetlevrat inlägg precis när det känns som jobbigast direkt efter en förlust.

Just nu ligger det en jobbig period framför oss med tuffa matcher och poängtapp där vore inte helt övveraskande även för ett ÖSK som är på topp. Nu är vi inte på topp än men kanske trillar allt på plats snart. Säkerligen jobbas det på med detta i laget och mycket av svagheter och förbättringsmöjligheter som diskuteras i forumet tänks nog även på i ÖSK av spelare och tränare.
Så de är nog på tårna och gör vettiga avväganden. Allt man gör behöver ändå inte fungera även om tanken är god och genomtänkt.

För övrigt så är jag så säker man nu kan vara att Yasin kommer att få ett snabbt genombrott i ÖSK och under hösten få klart mer speltid än nu.

Forza Yasin!!!!
2011-05-07 10:36
Maski Hallonen//

Jag håller med Nanne och Sixten.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-07 10:31
Nanne;

"– Jag sa ju före säsongen att ÖSK var min guldfavorit. Det grundar jag på att man har det mest spelskickliga mittfältet i hela allsvenskan. Blir man bara lite vassare framåt också så finns det ingen anledning att ändra det tipset. Jag är övertygad om att ÖSK snart kommer att börja vinna igen, säger han"

Sixten:
"– Jag oroar mig inte över tabellen i det här skedet av serien. Jag koncentrerar
mig bara på att få till vårt spel. När det går framåt kommer också resultaten."

Jag måste säga att jag håller med! Trots avsaknaden av Nordin var det riktigt riktigt bra rull under stora delar av matchen. 70-30 i innehav. Minns ni för bara ett par år sedan? Då var det i bästa fall 50-50 och ÖSK fick beröm för en 0-1 förlust.

Visst, som Nanne säger. Det gäller att få spets också.

Intressant att se vem som får kliva av när Haddad är tillbaka. Mitt tips är att Pauhlino och Lushtaku blir startforwards brevid Haddad.

Hoppas Nordback inser att det gäller att visa gårdagens hunger match efter match. Inte bara när det gäller att kriga till si en plats.
2011-05-07 10:27
Jag tycker Almebäck går bort sig alldeles för lätt och inte bara i gårdagens match. Personligen kräver jag mer av honom. Han är ju en landslagsspelare för sjutton gubbar. Visst kan man ha en dålig dag på jobbet, men jag tror han påverkas av proffsrykterna och tyvärr så verkar det som han är i en annan större liga mentalt redan nu.

Som jag skrev så tycker jag man kan kräva mer av en landslagsspelare.
Örebro jocke.
2011-05-07 09:18
Grenis och brasse-lasse//

Tack för era värmande ord - det behövs efter en sån här match :) Gillar ödmjuka bortasupportrar.
Örebro jocke.
2011-05-07 09:16
Valderinho//

Även om det inte är direkt statistiskt bevisat så tycker jag att det är spännande det du skriver - dom flesta av våra spelare kan absolut höja sig ett snäpp till med undantag för hagge, bedoya och haddad precis som du skriver.

Sen måste jag bara säga att även om jag inte har något emot rydström egentligen så känns det som att han kommer undan lite för lätt med div. uttalanden mot domare både under och efter matcher etc. utan att få gula kort och även straffsituationen igår - tror ändå att domarkåren gillar honom på något sätt ;)
Kalmar Grenis
2011-05-07 09:11
Ni kommer sluta högt i år. Ni är ihop med IFE det bästa laget vi mött i år. Ni känns lite som vårt lag 09. Vi spelade väldigt bra och gjorde ganska många mål och skapade målchanser. Men av någon anledning blev vi alltid hårt straffade av kliniska kontringar mot oss.

Ni kommer säkerligen sluta topp 5 i år iaf. Så bra är ni faktiskt.
Annons: