/fotboll/osk/forum/3879.aspx/fotboll/osk/forum/3879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-05-19 18:37
Maski Hallonen, men på bänken gjorde han ju ingen nytta, vi har väl inte sjuka eller skadade spelare på bänken?
Örebro Maski Hallonen
2011-05-19 18:36
Nej det var han inte ser jag nu
AIK Saywee
2011-05-19 18:35
Förresten, en grej som jag ibland funderar över, är det där med gula och röda kort. Det är ju sådant som kan sabba när man (=tränare) vill göra en laguttagning, utöver skade- form- eller sjukproblemen ...

Är det någon som har koll på de svartvia korten under årets säsong, dvs de gula, för vi har ju inget rött ännu.

Hu många är de gula och vad var anledningen till korten ...?

Vissa kort tror jag att jag kan förstå och andra vill jag inte förstå, trots att jag har dålig koll och segt minne.

- Gult för filmning ,när jag förväntade mig straff (KFF)???.

- Tror att vi har ett för maskning, men är inte säker, sådant är dåligt!

- Har vi något/några för snack med domaren, sådana dumheter fungerar nästan aldrig.

-Dobbarna före, eftersom man vill ge igen för något tidigare misstag, även detta är mentalt klent.

- Springa runt och fjanta med bollen i famn eller slå bort densamma, är också ganska riskabelt.

Tja, är det någon med minne, eller kan svartvit nutidshistoria eller är statistiskt intresserad, som kan lämna en "detaljerad" rapport ;)))
Örebro Maski Hallonen
2011-05-19 18:27
William var väl på bänken mot Malmö?
AIK Saywee
2011-05-19 17:37
Fast hallå, rusar jag iväg i min optimism, om en ganska stor och frisk trupp?

Det innebär kanske inte "per automatik" att alla utom Haddad, kan spela "på topp av sin prestation" ...

Det kanske är skillnad på skador och sjukdomar och på form, samt rehab efter skador etc etc....

Fast även Haddad kan ju spela enligt han själv och några andra, men jag tycker fortfarande att detta vore alltför riskabelt, kan man ge hundra procent när kroppen är fylld av smärtstillande kemikalier?

Jaja, men spännande skall det bli på söndag eftermiddag!
AIK Saywee
2011-05-19 17:27
Va, helt "plötsligt" är alla friska (förutom Haddad), underbart :)

Nu skall det bli intressant att se hur Sixten funderar ...

... alla till BA!
Örebro Krontorps
2011-05-19 17:24
William verkar vara tillgänglig nu. Men eftersom han varit småskadad så är han kanske inte helt i form.
Jag vill ändå han honnom med i truppen mot Gais, han känns som den med mest potential för centerrollen när Haddad är borta.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-19 16:22
Efter ha sett klippet från dagens träning förstår jag varför Lushtaku alltid är i startelvan.

Han borde kunna spela vänsterforward och center samtidigt
Örebro Ösk-Power
2011-05-19 16:02
Utifrån Na´s videklipp var Haddad med i träning igen.
Någon som var på plats som kan utvärdera hur han såg ut?
Dessutom Nordin spelklar. Mycket skönt!
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-19 14:38
Det där meddela vi för 3 dagar sen :)
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-19 13:28
Helt klart: Nordin tillbaka igen.

Ett glädjebesked i alla fall :).
2011-05-19 12:30
Jag tror nog att Eija gör ett bra jobb. Det finns nog mer än tillslag på skott. tex passningar.
Örebro Lekiller
2011-05-19 12:06
Nya hemsida verkar det som enligt ÖSK
Örebro Lekiller
2011-05-19 12:04
Vad tillslags experten har gjort går nog inte bara att se på kvaliten på frisparkarna.

Det handlar nog lika mycket om passningar och sådant också. Passningsspelet har ju bevisligen blivit bättre de senaste 2-3 åren. Sen om det är Ejjas förtjänst kanske vi skall låta vara osagt.
2011-05-19 12:03
Bat Back//

Vill hålla med dig där med Paulinho. Jag tror jag aldrig sätt någon i ÖSK som har ett sådant fint tillslag på bollen som Paulinho. Möjligtvis Gerzic, som ligger närmast.
Örebro Bat Back
2011-05-19 11:53
Hoppas bara att tillslags experten inte är och kladdar på Paulinhos frisparkar, experthjälpen har ju liknat skit. På plan har det ju inte gett resultat i alla fall. Paulihos frisparkar ser dock lovande ut.
2011-05-19 11:52
Syrianska försvarar sig – kallar till presskonferens.
Örebro Bat Back
2011-05-19 11:50
Jag tror att Nordin är mer saknad än Haddad, vi behöver någon som kan hålla i bollen på mittfältet och slå avgörande passningar till forwards. Valdet verkar bäst att hålla i bollen så att laget kan fylla på, om nu Nordin är borta , men då kanske man offrar det defensiva spelet.
Kvalitè finns det i truppen , det gäller att få den rätt bara. Förra året slog väl Anttonen en del avgörande passningar med.
Hoppas att Anttonen och Nordin är tbx snart så kommer det att bli annorlunda.
2011-05-19 11:40
Ingen rolig läsning för oss ÖSK-suppotrar. Nu kan det bara bli bättre.

"Våra ÖSK grabbar har skjutit totalt 85 skott som resulterat i 9 mål. På mål har det kommit 33 skott och 50 utanför samt 2 i stolpen. Lite för magert resultat."

Det här säger ju en del.
2011-05-19 11:34
Ropesin//

Skada han sig i träningsmatchen mot ÖSK U i veckan?
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-05-19 11:25
Tyvärr är ju William också skadad så han får vi nog inte se mot GAIS heller.
Örebro Lekiller
2011-05-19 11:05
Kanske man skall försöka få in 2 anfallare nu när Haddad ev. kommer vara borta en längre tid.

Faktum är ju att vi har fler 2-manna anfallare än target forwards.

Lite underligt kanske att man nöjer sig innan säsongen med att bara ha en target forward i truppen.

En anning skitsnack också innan säsongen att Rama, Lustaku och Pauhlino alla skulle kunna spela på alla 3 anfalls positioner. Sanningen är ju att ingen klarar den centrala till 100%.
Örebro Salt&Peppar
2011-05-19 10:57
Appropå huliganer i egna led (ösk) så kommer de aldrig kunna "ställa krav" därför att:

1. Ösk hade inte ens en vanlig supporterklack för några år sen. Än mindre huliganer.

2. Det är tack vare den gamla sittplatspubliken som Ösk existerar. Det är tack vare old school publiken Ösk har att tacka. Inga huliganer.

3 Huliganer kommer aldrig kunna säga till eller kräva nått, för det är den gamla vänliga sittplatspubliken som byggt upp Ösk. De är Ösk.

4. Huliganer kommer aldrig kunna säga att Ösk "inte är nått utan dem". Det går inte. Man kan inte kidnappa historia.

Örebro Svartvitt forever
2011-05-19 10:02
Grymt tungt besked om Haddad. Jag är själv klulven till vad jag tycker är bäst. Kan han spela trots smärta och ändå göra sig själv rättvisa, så absolut. Annars vore det kanske lika bra att operera nu och se fram mot hösten, som flera skrivit.
Man kunde väl pröva honom en halvlek i cupen mot GAIS, och om det inte håller, operation direkt.
Tycker att William har gjort sig förtjänt av en rejäl chans i Haddads ställe. Om han inte fungerar som nu 9 så borde man låna in en target för några månader. Staaf är ingen nr 9 i 4-3-3.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-05-19 09:42
Jag håller med Aspen. William i första hand. Staff är som nämnts här förut, en trevlig prick, men nån allsvensk spelare blir han aldrig.
Örebro pemo
2011-05-19 09:29
Aspen// Av alla de du räknar upp är det väl bara William och Staaf som kan spela centralt? Dessutom undrar jag var du dra åldersgränsen? Tyskarna är väl bara 21 och 23 år om ja inte minns fel. Dessutom har de väl flerårskontrakt.

Sedan kan man ju hoppas att ÖSK någon gång lär sig att inte spela med halvskadade spelare. Har Kihlen varit helt fri någon gång sedan han kom till ÖSK?
Jag tycker att Staaf skall få en ärlig chans( om han är skadefri ) fram till sommaren. Tillför han inget då, kan han väl säljas till Degen.

Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-19 07:33
Nu vet vi att det kommer att ta ett bra tag innan Haddad är tillbaks. Nu vill jag se en genomtänkt organisation av ÖSK.s anfall tills Haddad är tillbaks.
Det vi sett de senaste matcherna är ett impotent anfallsspel (vill mycket, klarar intet). Man ser att Paulinho kapacitet inte utnyttjas tillräckligt bra som center. Med Paulinho på yttern bör ÖSK styrka öka.
Vem ska då spela center? William, Lushtaku, Ahmed, Marcus alla dom tycker jag går före Staaf. Både i ett kort perspektiv och som långsiktig satsning. Börja med att satsa på William, om inte han orkar 90 min räkna med ett byte. Som nummer två kommer Ahmed och som nummer tre Lushtaku.
Nu Sixten vill vi se ett långsiktigt tänk och satsning på spelare med potens (potential). Både laget och supportrarna behöver en uppställning att tro på.
Inget hattande som med Erik, visa förtroende för ungdomarna! Tyskarna, Kihlen och Nordback har rutin, så dom ska klara att lyftas ut.
Örebro Fatcit
2011-05-18 23:59
Tippning!
Örebro Fatcit
2011-05-18 23:58
Om Haddad är i tillbaka till försäsongsform så kan motståndarna se upp! Hur många mål gjorde han på "pre season"?
AIK Saywee
2011-05-18 22:45
ÖSK-Karl, jag offrar mig alltid för det jag tror på och representerar ...

... vilken jädra smäll.

Men jag höll nollan, det var ju första skott på mål, och jag blev utbytt, nästan medvetslös.

Inte illa att hålla nollan i Handboll ;)
Annons: