/fotboll/osk/forum/3870.aspx/fotboll/osk/forum/3870.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-18 11:23
kenya//

Kanske Kubanerna i samarbete med ÖSK skulle kunna komma på något sätt att få folk att klä sig i vitt till någon match.
Örebro kenya
2011-05-18 11:18
I Eskilstuna sporthall har det lyckats och skapar en riktigt samhörighet. Till skillnad från fotbollspubliken i Örebro så har dock handbollspubliken i Eskilstuna alltid hört till landets bästa.

Är ju givetvis ingen omöjlighet att även det kan gå hem på Behrn Arena. Kanske lite flygblad och publicitet i lokaltidningen kunde sätta fart på det hela!
2011-05-18 11:14
Deviation//

Haha, man hör ju inte vad kar´n säger.

Här följer en längre intervju med Henrik Koch. in english.
Örebro pemo
2011-05-18 11:01
Mycket bra idé ÖSK-KRILLE. Jag hänger på direkt.
Matchen i går, är det i stället för träning?
Vissa A-spelare behöver den säkert, men sliter det inte ÖSK-U rätt mycket?
De gör ju ingen succé i tvåan ännu.

för övrigt vill jag se många mål på söndag.
Örebro Deviation
2011-05-18 10:39
Skön intervju med Henrik Koch som är säkerhetsansvarig för AIK i Solna
2011-05-18 10:34
Skulle det inte var kul om ÖSK och vi suppotrar kunde få all ÖSK-publik att klä sig i vitt i en match. Vit tröja, t-shirt eller vit matchtröja, bara man har något vitt på överkroppen. Ett vitt hav på läktarna :).

Kanske är ett löjligt förslag och kanske svårt att genomföra?
Örebro Krontorps
2011-05-18 10:29
/Aspen
Att inte Atashkade varit med i Atruppen dom senaste matcherna beror så vitt jag vet på att han varit småskadad och inget annat. Kan lova att han går före Staaf alla dar iveckan när han är hundra. Så tagga ner med kvartsamtalsplanerna lite grann.

Han spelade som sagt bra igår, iofs mot tveksamt motstånd, så han är nog snart tillbaks i Atruppen. Lär behövas om nu Haddad blir borta en längre tid, gud förbjude.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-05-18 10:00
Detta med hulliganer, verkar som att det bara är speedway som är befriad ifrån det i Sverige och det är väl om jag inte missminner mig sveriges tredje största lagsport publikmässigt, större än bandyn.
AIK Saywee
2011-05-18 09:53
Farside 07:21//
läckert! I Instämmer, så skall giganterna välkomnas in/ut på plan.

Undrar bara om Västra stå är byggd för ett sådant välkomst-tryck?
AIK Saywee
2011-05-18 09:00
Grohl, du närmar dig nog ett av "problemens" kärnor ...

Hur många av våra "tongivande" lirare har bestämt sig för sin framtid,
eller inte bestämt sig?

Pågår förhandlingar bakom kullisserna, eller kör vi på hemligt?

Nordin
Almebäck
Alvbåge
Bedoya

GOK!
Örebro Grohl
2011-05-18 08:46
Vet inte om det kommit upp tidigare, men aftonbladets beskrivning av Astvald som "Allsvenskans sämste proffsdrömmare" passar in på rätt många här i truppen. Om fokus flyttas från att prestera för ÖSK till att få flytta utomlands så snart som möjligt så verkar många tappa spelet.

Är väl bara Bedoya som klarat av det.
AIK Saywee
2011-05-18 08:38
Aspen, "påskariset" kanske kunde vara en variant, för att "vi" skall vakna ...

... annars är det väl så att vi lider lite av information, eller heter det kommunikation?

Det vore lite trevligt att i efterhand få vissa ärliga förklaringar, då slipper "man" ju en massa onödiga frågeställningar från många, men jag vet inte hur man gör detta lämpligast ...
AIK Saywee
2011-05-18 08:31
Don Haddad

Tre korta svar "a la Sixten", fast ännu kortare .....

1 Nej
2 Nej
3 Ja
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-18 08:06
Man kan undra varför inte Atashkadeh får plats i A-truppen när inte Haddad är tillgänglig. Dessutom spelade han bra i går.
Är det dax för "påska ris"?
Örebro Salt&Peppar
2011-05-18 07:51
Don Haddad//

1. Någon som verkade förstått att det handlade om känningar i lår eller ljumske för Rama.

2. Han måste ha gjort nått bra på träningarna och då ska väl han få chansen också, måste kanske vara så för trovärdigheten inom truppen?!

3. Har inte heller sett det där som gör att Lushtaku är en startspelare heller. Vet inte alls faktiskt, tycker han snubblar med bollen och har svårt man mot man att ta sig förbi. Men kanske är det lite spänt att vara ny och komma in i spelet etc? Han har inte impat alls faktiskt.
Örebro Farside
2011-05-18 07:21
Så här ska vi bemöta ÖSK när de kommer ut på plan på emot GAIS...

Länktips
Örebro Chipset
2011-05-18 07:16
1. Skulle gissa att sixten ville ha rakare längre spel. Chansa lite. Var nog inte beroende på skada eller trötthet iallafall 2. Ett bra distansskott, i övrigt lite. 3. Sixten gillar nog hans löpkapacitet. Han bidrar mycket i den tidiga pressen. Sen rent konstruktivt tycker jag personligen att han är svag. Jag skulle gärna se Yasin från start där eller Anttonnen. De båda förtjänar platsen så länge Astvald dras med sin dåliga form.
Assyriska Don Haddad
2011-05-18 01:08
Kan jag få svar på 3 frågor tack.

1) Någon som kan förklara för mig varför Sixten bytte ut Valdet Rama mot Mff?

2) Kan någon förklara för mig vad Robin Staff skulle kunna tillföra mot ett av Sveriges bästa lag?

3) Gillar sixten men för mig är det en gåta att Lushtaku får starta match efter match. Ser sixten något som åtminstone jag inte ser?

AIK Saywee
2011-05-18 00:55
Jag kanske felformulerade lite i mitt förra inlägg, jag är bara så jädra trött på allt destruktivt överallt , varenda dag, överallt, i vårt samhhälle och på hela planeten, samt i min och mina närmaste framtid, hur kan vi vända trenden, går det?

Min optimism förbjuder mig att ge upp!

... och Heja SPORT!
AIK Saywee
2011-05-18 00:24
"AIK-hatet" hjälper oss inte på hemmaplan, i kampen mot "egna" huliganer ..... vi bör sluta blunda för att fanskapet växer i Gamla Fina Örebro och inte trösta oss med att skiten florerar i övriga Sverige, Göteborg, Stockholm, Malmö, Helsingborg, Degerfors, Västerås, Motala etc etc.
AIK Saywee
2011-05-18 00:22
äsch, låten med Manfred heter "On the run", från albumet "Chance" som har två solstolar på framsidan, glöm den, är nog inget för ÖSK ...

... jag vill hellre främst fokusera på huliganrensning i egna led (och gärna andras led också för den delen) ...

... alla tillsammans kan vi nog skapa en fin framtid i Närkes pärla!
AIK Saywee
2011-05-17 23:48
ÖSK-Karl, men matchen återupptogs efter knallskottet(en) och AIK -ledning med 2-1,matchen bröts inte, hur kan det bli så ... är det skillnad på lag och lag?

SvFF ville väl ge Bajen en chans att kvittera, det kallas "time out", och huliganerna är lika smarta att utnyttja detta som tränarna ;)
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-05-17 23:38
Saywee//

Du har nog drömt, annars var det nästan värt det, fast bara nästan, att AIK tappade två poäng ;)
Örebro pemo
2011-05-17 23:38
Måste kolla upp i "blandbacken"
Den LP:n jag kommer ihåg med en solstol är Supertramp " Crisis, what crisis"
Kunde var vilken fotbollstränare som helst på den bilden. I alla fall någon fråb de nedre regionerna i tabellen.
Örebro Hertig_Karl
2011-05-17 23:34
Tar mig friheten att kopiera Jadders inlägg på Eyravallen bloggen:

``Jag var där och kollade. Det slutade 4-2 (4-1) till A-laget. Kan inte u-truppen så bra men det var knappast deras bästa lag man ställde upp med. A-laget körde med Yasin,Wirtanen,?,Nilsson - Berger, Holmberg, Staaf - Astvald, Atashkadeh, Ibrahim.

A-laget gjorde snabbt 3-0 genom ett hattrick av Atashkadeh. 3-1 sedan av Rohlen innan Astvald satte 4-1. I andra halvlek bytte u-laget in lite starkare spelare där jag kände igen Lindqvist, Botvidsson och Jelecak. Det var sedan Botvidsson som gjorde 4-2 och andra halvlek var betydligt jämnare än första.

Bäst i matchen var nog Atashkadeh som visade bra djupledsspel. Samma tendenser visade Botvidsson i u-laget när han kom in. Väldigt snabba spelare båda två. ´´

Väldigt offensivt A-lag måste jag säga, Kan räkna till 8 potentiella anfallare i laget=) Kul att Atashkadeh visade framfötterna!
AIK Saywee
2011-05-17 23:33
pemo, Agata Fältspat gjorde en reggaeversion av den "musiktexten" ...

... men jag kan inte Manfred´s fantastiska låt, titeln alltså, men texten "the heat is on" förekommer, albumet är ett av hans första med Earth band, och framsidan är en bild med en solstol på en strand ...

... varför tjötar jag om detta OT?

JO, låten är musikalskt fantastisk i vissa delar och kanske kunde funka som ÖSK-intro eller ÖSK-exit, fast med svartvit text!

Fast vi kanske redan har en bra marsch mot guldet ?
AIK Saywee
2011-05-17 23:25
Det enklaste är nog, tyvärr, att rikta bort blickarna från problemen och våldet, som växer sig allt starkare i fotbollens framtid och annan framtid i vår närhet, samt att blunda och inte agera eller reagera, då kanske man klarar sig själv, utan att misshandlas, tills man blir medvetslös ...

... mina svartvita vänner jag börjar tröttna, med åren och orken blir inte starkare ...

... men min tro och förhoppning är dock starkare än någonsin!

Heja SPORT!
Örebro pemo
2011-05-17 23:19
Chipset// Nä, du missförstod mig. Jag vill hellre ha Nordback än Kihlen om vi behöver rutin. Annars ser jag Erik före både Kilber och Nordback.
Det är inte lätt alla gånger.
Och ibland är tangentbordet halt. :)
Samma fråga här; någon som såg matchen idag?
Saywee// Manfred Mann? Va det inte någon av grabbarna i Eagles som gjorde den? Fast Agneta Fältskog hade väl också något hett på gång.
AIK Saywee
2011-05-17 22:59
Sayweetjöt, men ändå aktuellt och viktigt ...

Apropå att det kan löna sig, att vara huligan, fy fan!

Helt plötsligt efter ett samtal med en kille från "söder" påminns jag om en "huliganhändelse" som jag kanske förträngt ... men det kan ju löna sig att huliganisera ...

... för två eller tre år sedan ledde AIK i slutminuterna mot Bajen med 2-1, pyro/knallskott kastades in och matchen bröts.

Flera åkte hem, eftersom de trodde att matchen "blev slut" och av SvFFs representatnter avgjord.

Men den återupptogs och Bajen lyckades kvittera, 2-2.

Är det några som vill minnas denna händelse, eller är det enklast att glömma skiten? Eller har jag bara drömt?
2011-05-17 22:36
Vi får hoppas att Haddad skada inte är så allvarlig. Jag håller alla tummar jag har att Haddad ska bli bra inom kort.

Men om Haddad skulle bli borta en längre tid, så kanske ÖSK skulle överväga att låna in en target säsongen ut?
Annons: