/fotboll/osk/forum/3864.aspx/fotboll/osk/forum/3864.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sir Sixten
2011-05-21 16:45
fan va skoj att Hamren va nere och hälsa på spelarna,stort av han.
Han säger oxå att det finns nåt till förutom nordin och almebäck som är intressanta!!!!! vem kan han syfta på?

jag tror att det är Alvbåge samt Haddad som är under uppsikt.
Tror att om Haddad får vara frisk så finns det en stor chans att även han får följa med på nästa års januariturne..
GAIS Grönsvarta makrillen
2011-05-21 15:28
Jag har en liten orolig känsla inför denna matchen.
Dels att vår bästa back Ekunde är avstängd och Lundgren borta.
Lundgrens bortfall är inte så farligt, då vi har lika bra ersättare såsom Tamandi och Hatti.
Han har varit vår svaga del i backlinjen.
Men de är aldrig bra när man inte har en samspelt backlinje.
Sen har ni fått tillbaka Gerzic vilket inte heller är bra för vår del.
Kan vi vinna mittfältskampen och vara starka i boxen så har vi vunnit mycket, men förlorar vi därså så tror jag tyvärr ni vinner.
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-05-21 15:24
"Problemet" är väl att oavsett om det är Sixten, Pemo, Aspen, ÖSK-Karl, Benny Böckling, Saywee etc (ja listan kan göras lång) som tar ut laget så kommer det alltid att hamna ett gäng talangfulla o/e erfarna spelare t o m utanför bänken. Hur hålla dessa vid gott humör? För att bara ta en ur mängden: Dennis Abdulahi. En jättetalang som platsar i Finlands U21-landslag men samtidigt inte ens på ÖSK-bänken. Hur länge orkar han vänta?
Örebro pemo
2011-05-21 14:21
Och hur bra var Berger i matchen mot LSJ?
Blev han inte utbytt pga resultatet?
Och forwardskillarna som gick till MFF fick två säsonger på sig att etablera sig i allsvenmskan
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-05-21 14:09
Tippning!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-21 13:19
Maski Hallonen//Forward killarna var väl 16-17 när dom flyttade till Malmö
Örebro Maski Hallonen
2011-05-21 13:16
När det gäller Almebäck så tog jag till släggan före säsongen och sa att vi får som bäst runt 2 mille för honom i sommar. Men det är klart, blir det konkurrens om honom från flera håll så kan självklart priset trissas upp. Tror som AB att då kan ett värde runt 5 mille vara realistiskt. Även om det bara är ett halvår kvar så gäller det för klubbarna att få hans sign

Bara att hoppas att Bedoya drar till sig många intressenter han också
Örebro Maski Hallonen
2011-05-21 13:12
Aspen//Optimalt för Berge just nu vore nog att få spela i en S1 klubb säsongen ut. Jag tror inte han kan konkurrera till sig en plats i år utom möjligen några inhopp.

Se på flera av talangerna i MFF. De slet två säsonger innan de började få speltid. Nu är de bofasta.
2011-05-21 12:40
Fatcit/ Om man bänkar spelaren om denne vägrar att skriva på så kan man åtminstone i teorin tvinga fram en förlängning vilket i nästa steg kan ge en högre transfersumma. Vad som talar emot ett sådant arrangemang är väl att ÖSK själva är minst sagt "glada i" att ta till sig Bosman-spelare. Om man gör det så måste man ju i konsekvensens namn också vara beredd att släppa iväg egna spelare som Bosman.
Örebro Fatcit
2011-05-21 12:30
Det folk inte förstår är att man inte köpet en spelare, utan snarare hyr en spelare under kontraktstiden. Har man betalt för 3 år, så utnyttjar man väl spelaren och dennes kunskap tiden ut?!

När det gäller bonusen, att man inte vill utnyttja kontraktstiden ut, och istället sälja spelaren, så får man väga in utveckling och potential utveckling.

Jag tror ÖSK har gjort en bedömning av priset på iron Mike utefter ovan kriterier. Samtidigt är 13 miljoner mycket vilket måste bero på att intresset gör micke är stort bland fler klubbar!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-05-21 11:29
Får ÖSK 13 är det riktigt bra i situationen. Annars kan han vänta ett halvår och förhandla in en fet sign on bonus istället.

Alltid svårt för klubbar med spelare som inte vill förnya men som är såpass bra att de måste spela. Min personliga åsikt är att man bör hitta nån ersättare så fort som möjligt och bänka "stjärnan". ÖSK har haft goda ersättare till Bedoya men inte till Almebäck(?).
Örebro Svartvitt forever
2011-05-21 11:27
För min del är valet klart: serien. Avståndet i poäng uppåt är inte avskräckande. Om vi får tillbaka Haddad och harmoni i truppen så är ingenting kört. Helsingborg har haft mycket stolpe in och kommer att få sin svacka - vi har haft vår. Vinner vi på söndag så börjar vändningen där.
2011-05-21 11:23
Sersant/ Fullständigt orealistiskt av ÖSK att kräva 13 mkr. Får vi 2-3 mkr får vi vara glada. Så ser fotbollen ut nu. Ju närmare kontraktstidens utgång desto lägre pris. En bänkning inför säsongen hade varit rätt för de spelare som vägrade förlänga (Almebäck/Bedoya). Då hade de tvingats till förhandlingsbordet.
AIK Saywee
2011-05-21 10:37
omega, jag skrev OM vi skulle tvingas välja ...

Men förlust för ÖSK, finns inte ens i min fantasi, jag tänkte snarare på oavgjort i serien och vinst i cupen, alternativt vinst i serien och förlust i cupen ...

... egentligen undrar jag vilken match ni tycker är viktigast i nuläget, för att även nästa år spela i "Europa"?

Fast Sixten kanske ändå, väljer lite ... vet inte hur han och klubben prioriterar mellan dessa matcher. Självklart vill "ÖSK" vinna båda, men hur kommer man att satsa, ni vet detta med för dagen bästa elva ;)
Örebro omega
2011-05-21 10:30
vi ska inte välja någon match. Med vårat lag ska vi vinna mot gais alla dagar i veckan men när vi inte ens klarar av skitlag som gefle på hemmaplan så undrar man ju....
AIK Saywee
2011-05-21 10:08
Nu möter vi GAIS (Göteborgs Axéns Idrotts Sällskap) två gånger under maj.
Om vi skulle tvingas välja, vilken match är viktigast att vinna?

Spontant skriver jag i serien, eftersom jag inte kan sia, eller ens ana facit.

Men, om jag tänker efter ett tag, ur ett Europaperspektiv, så vete tusan, vilket som är den enklaste vägen?

Men det blir nog iallafall serienmatchen som är viktigast att vinna.

Fast å andra sidan behöver jag ju inte alls fundera över något sådant, för vi vinner ju båda :)

Hej SPORT, det blir fortfarande allt ljusare över Behrn Arena!
2011-05-21 09:31
Maski Hallonen//Märkligt om Berger har blivit som en junior på några månader. Det såg han inte ut som på vårsäsongen eller förra året i toppen av S1. När han placerade Sebastian Henriksson på bänken.
Saken har två sidor: Matchtruppen och talangutvecklingen.
Talangutvecklingen:
Vad har ÖSK tänkt med en 18/19 åring som spelar i toppen av S1? Inte ens utlåning, bara läktaren?
I Degen placerade Berger Sebastian H på bänken,i ÖSK placerade Sixten Berra på bänken till förmån för Sebastian. Är man bara av principen att yngre ska mogna på läktaren?
Är det en vettig väg för yngre spelare? Varför inte spela eller lånas ut? Har ÖSK ett tillräckligt bra nätverk bland S1 klubbar för att låna ut spelare? Brister det i analysen när man värvar?
Eller är Kihlen och Nordback så bländande bra med en strålande framtid? Inte av försäsongen att döma då presterade Berger, nu vet vi inte om han gått tillbaks till juniorstatiet. Kihlen samlar 1:or i spelarbetygen, vad skulle Berger göra? Det vet vi inte.

När det gäller Matchtruppen återkommer vi när serien vänder.
Örebro Sersant
2011-05-21 09:16
Almebäck till Brugge? ÖSK kräver 13miljoner.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-21 05:30
Samtidigt finns det de som varit nere på träning och sagt att Berger nästan är som en junior jämfört med de etablerade (någon som var nere skrev det härom veckan). Sixten har också uttalat att Berger är intressant på sikt och ses främst som en balanspelare. Frågan är också vem han skulle ha petat i kön? Kilen har varit bra inledningsvis och Nordback har kommit in och gjort bra ifrån sig på sistone och är nog före Berger i kön 7 dagar i veckan just nu liksom Erik som var strålande på försäsongen.

Man kan ju inte bara kasta in folk för att de är unga de måste ju prestera också.
Dessutom kan Bedoya, Nordin och Erik också spela balans. Är Berger ett alternativ före dem? Sedan finns ju dessutom Per J som skaffat på sig lite rutin nu.

Vi får inte glömma att vi fans ofta är dubbla i våra krav. Å ena sidan kräver vi max prestation och en topplats samtidigt som vi (eller en del) kräver att yngre oprövade spelare ska få chansen. De två kraven går inte alltid ihop.

Problemet är väl egentligen att man inte har regelbunden matchtid för spelarna utanför elvan. Matcher är ett viktigt led i utvecklingen. Försvinner Bedoya i sommar, vilket jag tror han gör, kommer kanske Berger lite närmare. Såvida ÖSK inte köper en ersättare under trycket att vi fans vill se ett sm-guld....

Örebro Karlssson
2011-05-21 00:21
Aspen

Ja, det är mycket märkligt att Berger inte fått chansen. Han har inte spelat en minut, och om jag inte minns helt fel så har han väl inte suttit på bänken vid någon match. Vad jag såg av honom på försäsongen var mycket lovande. Han hade en härlig energi, vilja och kämpaglöd. Helt okej med bollen också.

Dessutom har jag hört/läst att flera av de äldre spelarna uppskattar Emils inställning och hans vilja att lära sig. Han lyssnar på vad de äldre har att säga och tar tillvara på deras råd.

Jag kan faktiskt inte förstå varför han inte åtminstone fått vara med på bänken ett par matcher. Det kanske inte bara är det fotbollsmässiga det handlar om? Vad vet jag. Hade jag varit tränare hade han i alla fall suttit på bänken varje match.
2011-05-20 23:49
Historien om en lovande spelare värvad av ÖSK:
Jag kallar honom X. Förra våren spelade han i en S1 klubb som låg i toppen av serien. Han var ordinarie efter att ha placerat en f.d. ÖSK:are på bänken. I maj skrev han på för ÖSK för att gå som Bosman efter säsongen. Han klubb surnade till och portade honom. Han fick under hösten spela en div 1 klubb. Efter kontraktet med gamla klubben gått ut började han träna med ÖSK. Gjorde flera bra matcher under försäsongen, bl. a ett mål. Nu sitter han inte ens på bänken. I stället spelar ett antal gamlingar. 19 år och har gått från toppen av S1, via div 1 och sedan till läktaren på BA. En av de mest energiska under träningarna.
Med en sådan talangutveckling undrar man en del. Inte konstigt att man ibland undrar hur vår kära klubb hanterar grabbarna. Ovanstående kan förklara en del varför vissa här är lite kritiska till och från. Men vi spelar av vårsäsongen, sedan summerar vi. Det finns spänningar i alla trupper, vanligen ökar dom med truppens storlek. Men det beror säkert också på hur tränaren hanterar spelarna, hur bra psykolog han är. Jag tror för ett ögonblick inte på att tränarna tar ut det objektivt bästa laget. Det finns andra ideer med spelarna och personliga bindningar.
Vi syns på BA på söndag - en seger då är mycket välkommen. Det blir spännande att se matchen i matchen mellan Wovven och Basse.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-20 23:35
Nu tar vi GAIS på Söndag!

Gud va dött det var här!
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-05-20 21:27
Salt&Peppar//

Ja, det är en ruggit tur att Sixten håller den stora truppen på gott humör och motiverar de som aldrig får spela!! Det som är tråkigt är att bosmankillarna inte skriver nya kontrakt trots den glada stämningen som råder i truppen?

Tur att Sixten, om man skall tro dig är motsvarigheten till finskt ledarskapp, och, och..........!
Örebro bison
2011-05-20 16:32
Brinkewall// Håller med angående shopen, det börjar bli bättre.
I USA har de kommit lite längre. Se länk.
Örebro Lascaux
2011-05-20 13:43
Test
Örebro Maski Hallonen
2011-05-20 13:14
Salt&Peppar //Tycker Nanne håller ff iaf
Örebro zxcv
2011-05-20 12:47
Jag har sagt det förrut, jag vill se Astvald i en central anfallsroll någon gång.

Starta Rama---Paulinho---Lushtaku och ha Astvald som joker om de inte kommer igång
Örebro Salt&Peppar
2011-05-20 12:45
Tur vi inte har Conny Karlsson som tränare iaf, vet ju att han var uppe på tapeten samtidigt som Sixten. Visst de leder ju allsvenskan men vad gör det när det blir sprickor mellan trupp och tränare och dåliga träningar.

Tycker mig se att många av de gamla allsvenska stofiltränarna verkar ha svårt att kommunisera med spelare. Lundin fick man ju höra var väldigt speciell och utan mål med sitt lag. Walker tycktes vara rätt egoistisk som person (?). Jingblad fick jag heller aldrig nått riktigt grepp om.

Visst är det skillnad på yngre tränare idag?
Örebro twilightzone
2011-05-20 12:03
jocke. //

Tack!
Ska försöka leta reda på något vettigt ställe :)
2011-05-20 11:58
Å andra sida: Eftersom jorden ändå ska gå under imorron 21 maj så kanske 2011 års säsongsinledning inte spelar så stor roll!? Tack alla ÖSK:are för de fina år som varit! Bara att konstatera att det aldrig blev nåt guld..
Annons: